/spanien/barcelona/forum/25496.aspx/spanien/barcelona/forum/25496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona baarca
2005-09-26 18:16
nee men jag vill åka dit i december men jag vill inte att de ska snöa annars tror inte jag åker
Barcelona La_Rambla
2005-09-26 18:13
Ska vi spå väder nu också? :O
Barcelona baarca
2005-09-26 18:12
är de nån som vet om det snöar i barcelona på december?
svara nån snälla!
Barcelona La_Rambla
2005-09-26 18:09
OJ! Messi klar, underbar nyhet!

Snälla, lugna ner er lite. Man måste få ha åsikter även som inte överensstämmer med vad majoriteten här inne anser, trots att man är baracafan. :)

Jag kan hålla med om att Valdes ibland kan verka lite nonchalant. Speciellt på bakåtpassningar, som han prompt ska lägga åt sidan lite snyggt med utsidan av foten. Det märkte vi inte minst mot Atléti.

Och att hävda att Isaksson är en dålig målvakt är bara nonsens. De är i stort sett lika gamla och har en stor potential båda två. Isaksson blir bara bättre o bättre tack vare en mycket bra målvaktstränare som de har i Rennes. Han om någon behöver också bli mycket bättre på fötterna.

Kan inte släppa detta dock, MESSI! :D
Real Madrid Dieginho
2005-09-26 18:05
skönt att ni fixade det me messi tillslut. Ska bli roligt o följa han i La liga nu också, även om larsson får betala för det =P
Barcelona Vbg:arn
2005-09-26 17:52
Kharles: Vi kan enas om att vi är oense åtminstone.

De flesta tidningsexperter och tränare är ändå överrens om att Isaksson är en världsmålvakt.

Jag säger inte att alla som är ordinarie landslagsmålvaket är världsmålvakter, jag säger att en världsmålvakt borde vara ordinarie i sitt landslag. Det är en viss skillnad.

Ja, Dida blommade ut sent men han var ingen dålig målvakt innan heller. Varför han inte var en världsmålis tidigare? Han var för ojämn och dessutom en säkerhetsrisk med sina tabbar.

Men oroa er inte, det finns storklubbar som har det värre. Arsenal tvingas ju stå ut med Lehmann där bak. Man kan lika gärna ställa en Rembrandt längst bak direkt istället.

Valdes kommer bli bra om han får tid, men det här blir bara hans andra (?) riktiga säsong som ordinarie på högsta nivå. Och alla vet att den andra säsongen är svårare än den första.
Barcelona Messi
2005-09-26 17:19
Goda nyheter gott folk. Det handlar inte om Messi... Tv4+ visar vår match på lördag mot Zaragoza med start kl 20:00.
Barcelona Guardiola
2005-09-26 17:07
Messi, känns riktigt bra, var orolig ett tag att vi skulle tappa honom.
Barcelona Der Afro
2005-09-26 17:02
Messi är spelklar för ligan enligt Aftonblaskan (se länk). Hoppas det stämmer.
Barcelona baarca
2005-09-26 16:59
VAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!...e dida över 30?
Barcelona Kharles
2005-09-26 16:50
Vbg:arn

Ja, jag vet vad L'Equipe är, och därför vet jag att Isaksson gör misstag ibland.

Valdés höll nollan i 20 ligamatcher förra året och blev Zamora (vet du vad det är?) i världens mest kompetenta offensiva liga. Dessutom gjorde han en utmärkt räddning på Assuncaos friläge senast. Att Valdés släppt in mer mål än förra året beror på hela laget, inte bara på honom.

När Valdes har blivit ordinarie i landslaget då är han en världsmålvakt.

Jättekul, då är alltså David James bättre än Valdes? Dida blev inte världsklass förrän han fyllde 30 år.
Barcelona Gustaf
2005-09-26 16:48
Men en världsmålvakt borde åtminstone vara ordinarie i sitt landslag...

Så du menar ett ett land bara kan ha en världsmålvakt?

baarca//
Inte särskilt troligt. Den trion låg tillsammans med några till bakom vårt guld förra säsongen. Ronaldinho har startat säsongen dåligt (med tanke på vad han kan). Det gjorde han även förra säsongen men kom igång mer och mer och avgjorde mer eller mindre ligan med fantastiska mål och insatser. Deco och Márquez har varit OK i inledningen men kan bättre, framförallt den förstnämnde.
Barcelona Kharles
2005-09-26 16:42
REAL FAN###1

Vi har redan Iniesta där.

Valencianista

Valdés utstrålar ingen säkerhet

Och det gör Canizares och Kameni?
Barcelona baarca
2005-09-26 16:41
barca spelade skitbra i lördags.barca verkar spela bra så tycker inte att deco,ronie,marquez,gio saknades tänk om de dom som förstör barca? vad tycker ni?
2005-09-26 16:40
kharles: FÅr jag välja föredrar jag en målvakt som har en högre lägstanivå framför en med högre högsta nivå.

Valdes kan ju när han släppt in ett mål skita i resten av matchen sen, dålig inställning.
Att säga att Isaksson läckt som ett såll är väl att ta i, han var kanske franska ligans bäste målvakt förra säsongen och då hade han ändå inte ett försvar med spelare som Puyol m.fl. framför sig. Trots det höll han nollan jag vet inte hur många ggr och ledde Rennes till europaspel. Valdes däremot släpper in mål i stort sett varje match.

Det är bara att läsa L'Equipe (hört talas om den?). Världens hårdaste fotbollstidningen omnämns den som bl.a. Isaksson har ständigt fåga höga betyg av dom och anses match efter match rädda Rennes. Ta bara helgens match, Rennes var kass men Isaksson höll nollan och räddade en poäng.

BatiGoal: Isaksson har inte gjort många misstag i Rennes, det där är bara ett påstående tagit rakt ur luften. Har aldrig sett eller läst att Isaksson gjort en tavla som kostat ett mål.

Men ja, jag erkänner att Valdes kommer kunna bli en världsmålvakt. Men en världsmålvakt borde åtminstone vara ordinarie i sitt landslag, för det är alla andra världsmålvakter som Dida, Buffon, Cech..

När Valdes har blivit ordinarie i landslaget och lärt sig hålla nollan, då är han en världsmålvakt.

Real Madrid REAL FAN###1
2005-09-26 16:31
aa men barca kunde iaf ha övertalat spelarna att inte ta klivet över till england, genom att erbjuda dom garantier el nått. ja tycker att barca kunde ha prioriterat det lite bättre. se på fabregas han är ju redan en av premier leagues bästa mittfältare.
Valencia Valencianista
2005-09-26 16:30
messi/ att Valdés är ligans näst bästa målvakt är en överdrift!

Casillas är bäst men efter honom finns Canizares o därefter Kameni från Espanyol..Valdés utstrålar ingen säkerhet.
Barcelona Patrik
2005-09-26 16:23
REAL FAN###1

Barcelona hade inget att säga till om när Arsenal och United snodde våra talanger. Pga diverse kontraktsregler i Spanien är det fritt fram för andra lag att locka över spelare som står under ungdomskontrakt mot en liten avgift. Det är alltså upp till spelaren själv om han vill gå.

Kharles: Du hann före där ;)
Barcelona Kharles
2005-09-26 16:18
REAL FAN###1

Vi "släppte" inte iväg dom själva. I den spanska lagstiftningen får man inte skriva proffskontrakt innan spelaren har fyllt 18 år. I England är reglerna andra och det utnyttjar engelska klubbar. I det här fallet kunde Barça inte göra ett smack.

Och konstigt nog så har inte Arsenal tagit hand om så mycket "egna" talanger, utan mest från Barcelona, Parma, Ajax osv..
Real Madrid REAL FAN###1
2005-09-26 16:12
fan barca har ganska många talanger nu messi, dos santos och en till som heter borgello,han e mittback tror jag. nån som vet lite mer om han??

fattar fortfarande inte hur ni kunde släppa fabregas och pique. men det var väll bäst för dom tror jag, dom skulle nog inte ha utvecklats i ert lag pga lite speltid. då tänker ja främst på fabregas. arsenal tror jag kan göra han till en bättre spelare än va ni skulle ha gjort.
inget illa menat men arsenal e duktiga på att ta hand om talanger
Barcelona Maxi Lopez
2005-09-26 16:12
Enligt El mundo deportivo så startar vi så här imon

Valdes
Belleti-Oleguer-Puyol-Gio
Van Bommel-Xavi/Edmilson-Deco
Messi-Eto'o-Ronaldinho

Skulle vara jävligt bra ifall vi startar så här imon men Xavi istället för Edmilson.

Visca el Barca
Barcelona BatiGoal
2005-09-26 16:09
Kharles:

Kunde inte sagt bättre själv.

Vbg:arn:
Isaksson har gjort en massa misstag i Rennes om du ska vara objektiv så får du fan vara rättvis!

Och du erkände att Valdes kommer nå världsmålvakts status om några år eller hur?

Varför ska man då slänga han =)
Osmart och slänga en oslipad diamant skärp dig nu och dämpa din Valdes hat
Barcelona Messi
2005-09-26 16:07
Äntligen, Messi! :-D Dessutom är han uttagen till Argentinas två kommande VM-kvalmatcher. Livet leker.. :-)

-

När man säger att Isaksson är bättre än Valdés är något väldigt fel. Valdés är La Ligas näst bästa målvakt, efter Casillas, och helt klart en av Europas och världens bästa målvakter. Att säga något annat är bara fel.
Barcelona Kharles
2005-09-26 16:04

Haha, och vem har Isaksson att konkurra med? Eddie Gustafsson? Medan Valdés får konkurrera med Casillas, Reina osv..

Och gör aldrig en dålig match? Är det baserat på de två-tre senaste landskamperna? Isaksson har ibland läckt som ett såll. Dessutom är han inte lika bra som Valdes på fötterna (misstaget till trots) och har en klart högre högstanivå än Isaksson. Men detta fick mig att småle som mest;

Hmm.. Isaksson är 23 år, obestridlig förstemålvakt i ett av världens 10 bästa landslag

Man är inte en världsmålvakt bara för att man spelar i ett världslag, även om man kan tro det efter vissas sätt att bedöma det.

Isaksson skulle inte ens platsa i Mallorca. (där har de talangfulle Moya)
Pelada
2005-09-26 16:03
Oj oj oj=)
Barcelona hammabarça
2005-09-26 16:03
Kharles

hehe bara den fortsätter som den gör och inte läggs ner :)
Barcelona Barca Barca
2005-09-26 15:56
Ämne: kubala

Ok, såg ar....
okej=) tack tack:)
2005-09-26 15:55
Jag har väl aldrig påstått att jag gillar Kluivert heller.

BatiGoal: Så jämförelsen är så dum alltså? Hmm.. Isaksson är 23 år, obestridlig förstemålvakt i ett av världens 10 bästa landslag, gör aldrig en dålig match i sitt klubblag och tafflar aldrig in några bollar som Valdes gör.

Vad har Valdes gjort? Han är en spektakulär målvakt, men är som bäst andremålvakt i Spanien, han slarvar och har inte samma auktoritet som Isaksson har. Man är inte en världsmålvakt bara för att man spelar i ett världslag, även om man kan tro det efter vissas sätt att bedöma det.

Petr Chech var lika bra innan han gick till Chelsea, men det var först där som han räknades som en världsmålvakt. Isaksson har ersatt Chech i Rennes utan att det märkts att han varit borta, bättre betyg på sin kvalitet kan man inte få.

Men jag kan ju förstå att du inte är helt objektiv.
Barcelona BatiGoal
2005-09-26 15:52
Underbar nyhet ifall det stämmer =)

"I dont belive in shit untill shit happens"
-Bernie Mac
Barcelona Kharles
2005-09-26 15:47
kubala

Ok, såg artikeln på Sport nyss. Hoppas inte det uppstår något hos FEF nu.. Man är van att inte ropa hej för tidigt som culé ;-P

Barca Barca

Han heter Lionel Andres Messi. Leo är hans smeknamn.
Annons: