/spanien/barcelona/forum/25495.aspx/spanien/barcelona/forum/25495.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Paninho
2005-12-13 21:46
Gött =D Då har vi ett riktigt starkt mittfält igen om Deco och Motta inte blir avstängda/skadade =P
Barcelona La Rambla
2005-12-13 21:42
Goda nyheter! van Bommel tror sig vara återställd inför matchen mot Celta Vigo. :)
Barcelona La Rambla
2005-12-13 21:39
tarrak//

Precis, sen tror jag bara det är tidningar som gör en höna av en fjäder. Bara för att han letar hus i Barcelona betyder det ju inte att han vill lämna Chelsea. Hans flickvän är ju katalanska.

-Frasse-

Hehe, med Gallas och Puyol i backlinjen så blir vi i stort sett oslagbara. Angående Ferreira så är du nog inte fel ute. Han om någon får faktiskt lite speltid. Det är ofta att Gallas tar högerbacksplatsen.
Barcelona -Frasse-
2005-12-13 21:34
Skulle mycket hellre ta Ferreira då jag anser Barcas högerbackplats vara den plats i laget som är i mest behov av en förändring.

Eller varför inte inte Gallas. Han kan ju spela lite var som helst i backlinjen. Och ett mittbacklås med Puyol och Gallas skulle ju inte ens Maurice Green löpa ifrån.
Barcelona tarrak
2005-12-13 21:34
La Rambla/ Ja det känns ju inte som att Chelsea kommer sälja någon spelare som de vill behålla. De är ju inte i direkt behov av pengar. Med ett så långt kontrakt är det bara att glömma honom.
Barcelona La Rambla
2005-12-13 21:24
tarrak//

Summan lär bli astronomisk, men de lär aldrig släppa honom. Tror att han har kontrakt till 2008.

del Horno har faktiskt enligt engeslk press och deras fans inte imponerat men varit godkänd. Han får stå tillbaka i vissa matcher, då Mourinho kör sitt rotationssytem med vissa spelare.
Barcelona tarrak
2005-12-13 21:21
La Rambla/ Har väldigt svårt att tro att han skulle lämna Chelsea, men om han kommer för en inte allt för stor summa skulle jag int säga nej. Men jag hade precis som du hellre valt del Horno. Är det någon som har koll på hur det gått för honom hittills i Chelsea?
Barcelona La Rambla
2005-12-13 21:18
Allt är ju relativt. Det är subjektiva åsikter som vissa tycks glömma.

Det är smått komiskt hur engelsk press envisas med att placera Lampard i Barça till nästa säsong. Jag säger, Nej tack vi behöver inte Frankie. Men vi tar gärna del Horno eller Gallas. :)
Barcelona Vbg:arn
2005-12-13 21:14
Såg att han som skrev gästkrönikan tycker att Ronaldinho är världens bäste spelare genom tiderna. Nja nja säger jag. Har man sett Maradona spela så tycker jag att Ronaldinho har en bit kvar.

Även upp till Pelé är det lite kvar. Pelé vann VM tre gånger, och alla gångerna var han den direkt avgörande orsaken till att dom vann.

Nu ska man ju komma ihåg att Ronaldinho har två VM kvar att spela minst, och många säsonger på klubbnivå. Så när man summerar hans karriär skulle jag inte bli förvånad om han räknas som nummer ett, men knappast redan nu.

Dock är han nummer tre/fyra i mina ögon. Ronaldo är en vass utmanare, även om Ronaldinho nog går in före honom på listan redan nu.
Barcelona Kharles
2005-12-13 21:13
Fickle är ordet på modern anglosaxiska.
Barcelona tarrak
2005-12-13 21:05
Det är så sjukt hur många ändrar uppfattning från match till match. När Messi gjort en bra match är han kung, så fort han gör en halvdan match är han egoistisk och överskattad. Samma sak gäller spelare som Henke och Eto'o. Det skulle vara roligt med en lite mer nyanserad debatt.
Barcelona Kharles
2005-12-13 20:49
Maxi

World soccer men hittar inte den riktiga länken. Ska posta här och skicka PM till dig så fort jag hittar den igen.
Barcelona Maxi Lopez
2005-12-13 20:44
Tycker att Oleguer borde få 3/5 åtminstone kan inte fatta att han är så underskattad den killen har en riktigt hjärta för klubben och han försöker verkligen ge 100% varje match.

Kharles i vilken hemsida kunde du se ESM team of the month?
Barcelona Kharles
2005-12-13 20:22
Insatsen berodde på två saker; Sevillas kompromisslösa gnetfotboll och ingen som helst hjälp från mittfältet. Eto'o hade också tydliga svårigheter, men kommer undan pga målet.

Förresten, ESM team of the month (November);

Coupet.4

Cris.4
Lucio.2
Puyol.6

Xavi.3
Lampard.9
Ronaldihno.9
Cambiassio.2

Toni.6
Eto'o.7
Shevchenko.6

Undrar om Ronaldinho också är med när December är slut.. :-)
Barcelona La Rambla
2005-12-13 20:19
Messi

Cool. :)

Jaha, så nu är Messi överskattad också. Bara för att han gör en halvdan match så är han kass. Orkar f-n inte med sånt här. Verkligen nyanserade och genomtänkta inlägg mellan varven.

I'm off for now.
Barcelona Messi
2005-12-13 19:55
Här är en grej jag 'snickrade ihop' på Paint igår. Se länken... :-)
Barcelona Señor Cúle
2005-12-13 19:54
Truman

Även om man ska tillåta allas åsikter, så måste jag ändå säga ett en sådan sak som du säger om Gabri är något som bevisar att du antingen är ett nytt fan, eller en medgångssuporter som inte vet särkilt mkt. Gabri är annars riktigt grym! För att säga sanningen! Och inget annat!
Barcelona Gabriel
2005-12-13 19:47
Truman

Du visar att du inte har någon som helst koll på läget. Gabri är otroligt mycket bättre än vad han visade i den senaste matchen och om du inte vet om det så är det sannerligen eftersom du antagligen är ett relativt nytt barçafan. Sluta påstå idiotiska saker som att han inte ens platsar i c-laget för du kan inte döma en spelare efter en enda match som du har sett honom spela i (för jag förmodar att så är fallet för annars hade du aldrig påstått något sådant).
Barcelona nickoo
2005-12-13 19:44
Ang Messis betyg så är det ju helt fel. Han har en massa talang men är väldigt omogen i sitt spel. Det tillför inte laget mycket att han dribblar bort 3 motståndare om han sen tappar bollen vilket sker väldigt ofta. Jag tycker att han är väldigt överskattad men givetvis har han en otroligt potential och kan bli riktigt riktigt bra, men just nu är han det inte.
Barcelona Truman
2005-12-13 19:20
Japp, det har du rätt i
Barcelona Kharles
2005-12-13 19:17
Ja, vi bör nog ta ditt ord för givet, istället för Rijkaard och Ten Cate som träffar och studerar spelarna dag in dag ut..
Barcelona Truman
2005-12-13 19:16
Från "Gästkrönika:Spelarbetyg"
"Gabri är en spelare som kan användas i samtliga positioner på mittfältet och även på högerbacksplatsen. Personligen så tror jag även att han hade klarat av att ge Sylvinho och Gio en match om vänsterbacksplatsen. En allroundspelare som alla lag behöver"

Hahahaha ni måste fan driva. Gabri!!! Han är ju fan sämst. Han platsar inte äns i c-laget.
Barcelona Kharles
2005-12-13 19:16
Vad har Oleguer gjort för att bara förtjäna 2? 3/5, minst.

Fine Young Csaual...

Må så vara, sidan är kanske som du vet subjektiv.
Barcelona Schubert
2005-12-13 18:57
Messi är grym och bör självklart spela men 5 är helt fel. Det sätter honom lika med Dinho och bättre än t ex Xavi och så bra har han inte varit, det är absurt att hävda det.
Barcelona Paninho
2005-12-13 18:24
Jag tycker att messi har fått för bra betyg, 5/5 är sannerligen kryddat... jag skulle ge honom max 4 med tanke på hur osynlig han kan vara? orutinerad dessutom... för mig är larsson nästan ett bättre alternativ när man ser till sevilla-matchen. Barca har nästan aödrig något djupledsspel när inte henke är inne, och djupspelet skapar större ytor för ronaldinho och eto'o och även resten av mittfältet.
Barcelona ronnie10
2005-12-13 18:22
Satt och funderade på att många på det här forumet ofta hyllar engelska domare, för att dom inte blåser i varje duell som i Italien eller Spanien. Men om ni läser artikeln i länktips, skulle ni vilja ha det så brutalt i spanska ligan? Tänkvärt...
Med detta inte sagt att jag tycker att spanska domare är bra, de är ofta(st) inkonsekventa, mesiga och fega.
Barcelona depe
2005-12-13 18:19
7 Henrik Larsson: Det är väldigt stort att vi har en svensk i FC Barcelona och Henke verkar stortrivas. Visst så får han inte så mycket speltid, men han gnäller inte heller. Han förstår vilka spelare som finns i laget och accepterar rollen som inhoppare. Det är stort av en 34-årig spelare. Henke visar att han fortfarande kan prestera de gånger han väl får chansen.

-Samma dag som Henrik deklarerar att han kan tänka sig att dra hem ganska snart. Oflyt ;)
Spanien Fine Young Csaual...
2005-12-13 18:11
Verkligen frikostiga med spelarbetygen i gästkrönikan...
Barcelona Paninho
2005-12-13 16:31
Orka tjata om Davids, numera dussinlirare i ett engelskt mittenlag... han skulle inte platsa på någon position i nuläget ändå =)
Barcelona BatiGoal_!
2005-12-13 16:15
Hur startades denna konversion?

Vem bryr sig om Edgar davids, ingen som helst vett i skallen och har du ingen kärlek till klubben så kan den spelare dra så långt ögat inte ser.

Han bidrog till en hel del tack för den tiden men sättet han lämna drar ner på berömmet gentemot holländaren.

Annons: