/spanien/barcelona/forum/25491.aspx/spanien/barcelona/forum/25491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mallorca Wolfy
2006-02-02 07:23
ChrisEspaña, du kan väl inte på allvar mena att utvisningen var mer rätt än fel ? Gult kort, ja... rött kort... fans värre tacklingar på plan under matchen i sådana fall...

Sen tycker jag iofs att man kan kvitta det mot den icke-existerande straffen som Barcelona fick med sig på La Romareda och låta udda vara jämnt även om två fel inte gör saken rätt.

Tycker att båda lagen var värda at gå vidare... sjukt imponerad över att Barcelona spelade ut Zaragoza första kvarten i andra med en man mindre.. det är strongt.

MEst oroväckande för Barcelona... Ronaldinhos dåliga humör samt att Puyol såg ut som att han sträckte sig i slutet av matchen... ngn som vet om det var allvarligt ?
Real Madrid chrisespaña
2006-02-02 06:41
Om vi tar av oss barca och real glasögonen och ser er match ur en mer "allmän" vinkel kan man konstatera följande;

- Domaren var kass
- Barca kunde med lite flyt gått vidare
- Jorquera gjorde två monsterräddningar

Angående domaren, visst han var dålig. Det röda på Ronaldinho är däremot mer rätt än fel. Dessutom tycker jag att gnällspiken/filmaren Deco borde fått flertalet kort. Hur som helst, att snacka om att han var mutad osv. Hör ni hur larvigt det låter? Precis som spelare har även domare dåliga dagar. Domarna i La Liga i år har tyvärr överlag vart väldigt väldigt dåliga. Men som alla kanske redan konstaterat så jämnar det nästan alltid ut sig. Real fick många konstiga domslut mot sig inledningsvis, men tex senast mot Vigo fick man ett med sig. Samma med Barca, det jämnar ut sig. Så tänk på att domarna också är människor! Det är väldigt lätt att ge dom ALL skit, tro mig jag vet då jag är domare själv på en rätt hög nivå för min ålder.

Gabriel//

"domaren förtjänade att bli kallad Hijo de puta, jävla puta! Det är han som borde bli avstängd - eller rättare sagt bannad från spanska ligan i livstid."

"Svär cerdo, jag har aldrig skådat ett sånt uppenbart skit som han höll på med, den grisen var antingen mutad eller madridfans"

"Vad det än var så är det nått som äcklar mig mer än allt annat som finns på denna jorden."

"Twiii för dom spanska domarna jag spottar på dom som Etoo spottade på Expostio!"

Ja, vad säger man? Du ifrågasätter andra konstant, men ska du verkligen göra det när du skriver sådan smörja som ovanstående?

Skärp dig.

// Christopher
Barcelona Gabriel
2006-02-02 04:17
Enligt SPORT så erbjuder Betandwind 100 mille euro för 5 säsonger, det är ett bra erbjudande men yuck så ful tröjan blir; hade blivit snyggare om man tog bort det svarta runt texten.

Bestämmer sig inte Laporta och Co kommer de att dra sig vidare till Milan.

Se länk.
Barcelona Gabriel
2006-02-02 03:36
Raul_Legend

Ditt narkomaniska intryck gör att du liknar en papegoja som går på hasch och försöker lära sig prata - liknelsen är med dig när du försöker komma med nått vettigt, misslyckas radikalt varenda gång!

Återigen - har du nått att klaga på mig eller för den delen någon annan skribent heller så kan du göra det via pm, men inte ens den delen av förståndskapacitet har du lille vän.

Att du ens kommenterar mitt sätt att skriva om Barcelona är roligt, jag vet nog vad som kan klassas som sann och falsk propaganda när det kommer till Barça och jag har på intet sätt spridigt någon falsk propaganda.

Jag råder dig att sluta gråta, be din mamma köpa en lolipop så du och snuttan kan sluta bråka om vem som ska ha nappen - skrattretande madridista!

Buenas noches!
Real Madrid Raul_Legend
2006-02-02 03:12
gabriel//

Asså ibland när man kikar förbi och ser dina inlägg så undrar man om någon har tappat dig med huvudet före när du var 2 år eller nått.

Asså dina kommentarer om fotboll är fullständigt meningslösa, du pysslar ihop falsk propaganda om barca hit o barca ditt så det inte är sant.

Mitt råd till dig är studera alla aspekter innan du använder dina fingrar och va lite mer realistisk för du är verkligen skrattretande(gäller även La_rambla för han påminer mycket om dig)god natt!!.
Barcelona Gabriel
2006-02-02 03:10
#7 Larsson

Var det din sammanfattningsversion av matchen eller?
Barcelona #7 Larsson
2006-02-02 02:40
Matchen var ganska dålig och det var på tok för många jävla avblåsningar och sedan en massa tråkigt gruff...

Barcelonas målvakt höll laget kvar i första halvlek med två mirakelräddningar, och Messi nickade snyggt in 1-0.

Ronaldinhos tilltag kan diskuteras, men han sparkade på Zaragoza-spelaren efter att han hade spelat bollen ifrån sig, så någon praktskandal att #10 fick rött kort var det ändå inte.
Och det tilltaget kostade Barca matchen...

Zaragozas kvitteringsboll var mycket vacker, ett klassavslut var det, men Gio var ganska passiv och lät målskytten få proemera ostört och sedan prickskjuta in bollen i mål.

Henrik Larsson kom in i ett otacksamt läge, precis efter att Zaragoza hade kvitterat.
När han kom in så började Barca ändå skicka in bollar mot straffområdet där Larsson fanns och oroade, dock utan att komma loss.
Många gånger flockades tre spelare runt honom, inte lätt då.

Tillslut lyckades man dock få in en segerboll efter att Van Bommel skjutit och bollen via motståndare kommit fram till Larsson som hunnit fram till rätt plats vid rätt tillfälle och kunde kriga in 2-1 i en halvt öppen bur.

Tyvärr räckte det inte, nu blir det full satsning på enbart ligan istället.
Barcelona giovani
2006-02-02 02:25
Nej ska lägga mig nu, jobba imorgon. Går och lägger mig med en stor äcklande och spyfärdig känsla över dommaren spanska förbundet marca AS och det där laget som jag inte vill nämna och nej det är inte zaragoza. Jag spyr över vad som hände idag och hoppas innerligen att dommaren får det straff han förtjänar. Att Ronaldinho fått rött kort var fel men ok det som hände efter det var avskyvärt (stavning ?)
Barcelona AlexC
2006-02-02 02:20
Jag tar gärna en missgynnande domarinsats i just denna matchen. Precis som jag gladeligen tog Puyols första frånvaro för säsongen i första mötet.

Förhoppningsvis kan man kanske slippa ovanstående olyckor på ett tag. ;-)
Barcelona Gabriel
2006-02-02 02:16
AlexC

Ohoooo, tro mig utan att ha sett matchen kan man omöjligt ha förstått hur rostig domaren var, så illa var det - saknar beskrivelse för att man ska förstå hur dålig han var - dessutom avsiktligt.

Du måste se det!
Barcelona AlexC
2006-02-02 02:12
Utan att ha sett matchen verkade domaren vara rutten.

Får man säga så i svensk media(!)? :D
Barcelona Gabriel
2006-02-02 02:08
Kharles

Det var dessutom så uppenbart. Han gjorde det med vilja, precis som han nämnde, inte så att han är dålig utan att verkligen gjorde sitt sämsta för att missgynna oss. Har aldrig upplevt sånt här innan.
Barcelona Kharles
2006-02-02 02:05
Giovani har helt ratt, domaren var usel i den har matchen, och da menar jag riktigt genomrutten. Det var for svart for laget eftersom de var 10 mot 12, de slet som lejon och publiken var fantastisk. Zaragoza eller Depor slar ando ut madrid och vi tar dubbeln!

A per tots, Visca el Barça!
Barcelona Gabriel
2006-02-02 02:03
AlexC

Haha, sant vi får brev av Cristopher.

Buhuuu cry me a river vi är inte alls ruttna! :'(

:D så roligt
Barcelona AlexC
2006-02-02 02:01
Gabriel

Kan du inte säga att klubben är rutten istället så bjuds vi på ytterligare ett öppet brev. Skojigt värre! ;-)
Barcelona -Frasse-
2006-02-02 01:56
Fizu

Grejen är att vi vet att Real har vunnit mycket i fornstora dar. Men vi skiter i det!
Det är liksom inget vi kan göra nånting åt just nu. Det ända Barcelona kan göra är att alltid vara bättre än vad Real är, i nuläget.
Barcelona Gabriel
2006-02-02 01:54
Fizu

Lika patetiskt som eran hela klubb är? allt från florentino till guti till ronaldos big mac! allt det till det pinsamma spel, eran värvningspolicy, hela eran klubb är rostig.
Real Madrid Fizu
2006-02-02 01:53
-Frasse-,

Det är ganska roligt att se hur ni bara kan se till nuet. Man måste väl kunna se tillbaka och njuta av dom titlar man tagit? Fast det är kanske förståligt att ni resonerar som ni gör då vi vunnit så mycket mer än er. I slutändan är alltid vi mer framgångsrika. Men det måste varit tufft mellan 1999 och 2005.

God natt.
Barcelona giovani
2006-02-02 01:48
DeeJay ... Ronaldinho var rikgtigt bra i denna match.

Shit sån skit cup och skit match och ändå är jag fotarande förbannad, jag bryr mig inte om vad real och fått för o emot i år, och jag bryr mig inte om vad Barca fått för o emot i år. Det som stör mig att väldigt många som inte såg denna match försöker få det till att detta var som vilken match som hällst bara nån straff och en o annan frispark dommaren missade, så var det defenetivt inte, för guds skull i slutet av matchen kastar en zaragosa spelare bort bollen precis när deco ska skuta frisparken utan att ens få en tillsägelse och sen dömmer dommaren uppkast på en offensiv inkast för att en bollen var nån meter inne på plan som deco sköt bort, lägg då till det alla andra hockey tacklingar. Vi pratar inte om en situation utan ett par 10-15 situationer i andra halvlek bara.

Det som måste sägas är att denna dommare var inte dålig på grund av den dåliga standard dommare i spanien håller, denna dommare var inte dålig därför att han är allmänt dålig, denna dommare var dålig därför att han ville vara dålig, ronaldinhos röda kort var ingenting jämnfört med det som hände andra halvlek och den första för den delen.
Barcelona -Frasse-
2006-02-02 01:47
Gratulerar. Men i början av 2000-talet spelade Real bra fotboll också. Det kan man ju knappast beskylla er för att göra nu för tiden.
Men tycker man att gamla meriter är dom bästa så, varsågod.
Real Madrid Fizu
2006-02-02 01:47
Gabriel,

Det unnar jag dig efter alla dom långa åren av torka. Jag själv har ett överflöd av fina sambaminnen sammankopplade med dom sju tunga titlar Madrid tagit sen mitten av 90-talet.

Då antar jag att er liga vinst förra året också är gamla meriter. Förövrigt så är det väl ganska naturligt att ingen klubb går och vinner år efter år. Nån gång ibland sticker Barcelona upp och tar en titel ;) .
Barcelona Gabriel
2006-02-02 01:42
Fizu

Fortfarande gamla!
Barcelona Gabriel
2006-02-02 01:42
DeeJay

Skitsnack ur balans! Utvisningen fick han oförtjänt. ingen människa kan vara så dominant som han i normalt sett är under en längre period - men sånt vet bara de som är insatta i fotboll.
Real Madrid Fizu
2006-02-02 01:40
-Frasse-,

Gamla och gamla ..vi har vunnit fler CL pokaler bara under 2000-talet än vad er klubb har gjort under hela sin existens.
Barcelona Gabriel
2006-02-02 01:40
Fizu

Nej för ni satsar på blåbärsligan, haha!
Vi är starkare än er i år, förra året, i slutet på året innan förra året och kommer så att vara det i många år framöver. Då lär ha många fina nätter med din statestikbok.

Jag lär ha många fina sambaminnen på camp nou hedanefter.

Visca!
Barcelona DeeJay
2006-02-02 01:36
Ronaldinho är helt klart ur balans just nu. En utvisning kanske var vad han behövde just nu, så han får stå över åtminstone en match. Han har inte alls varit lika briljant på sistone, och leendet har inte synts till så ofta det heller.

Dessutom har väl Henke visat att han duger gott och väl i Barcelona, han har väl gjort mål i tre av dom fyra senaste matcherna nu.
Real Madrid Fizu
2006-02-02 01:34
Gabriel,

Tre är fortfarande mindre än sex och så länge kommer vi aldrig gå. Visst ni är starkare än oss i år men vi kommer som alltid tillbaka. Rörande cupen så är det tråkigt att domaren ska fälla er på mål linjen men att påstå att det aldrig händer med Madrid är bara löjligt. Sen är det väl inte så konstigt att en del Madridistas hellre ser Zaragoza i semin än Barça även om andra gärna vill få revansch från i höstas.
Barcelona -Frasse-
2006-02-02 01:34
Fan va tröttsamt det är att läsa alla dessa s.k Madrid-supportrar som jämt drar upp gamla jävla meriter.
Man undrar ju om dom blev supportrar genom att kolla i historieboken:

"Mm, Real Madrid har vunnit mest. Då tar jag dom. Då har jag ju alltid nåt att säga om vi inte vinner i år."
Barcelona Gabriel
2006-02-02 01:31
tarrak

Varför då nästan? Det är sorgligt! rättare sagt pinsamt patetiskt sorgligt allt blandat i ett ord ;=)

Men kan vi klandra dem? Har de nått att glädja sig åt idag? Stackarna blir mer glada när vi förlorar än när de vinner. Haha priceless.

Hmm jag tror hela tiden att vi förlorade idag - det känns så!
Barcelona tarrak
2006-02-02 01:29
Fizu/ Vilket tråkigt liv du måste ha om du endast kan glädja dig åt det förflutna. En massa segrar som ägde rum innan du var född kan inte vara så roligt att klänga sig fast vid när ditt lag spelar så dåligt som de gör. Nästan så jag tycker det är sorgligt, men bara nästan..
Annons: