/spanien/barcelona/forum/25489.aspx/spanien/barcelona/forum/25489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-10-03 23:23
Vi tänker lika där märker jag. Xabi har bättre defensiva kvaliteer än Xavi inget snack om det.
Jag menar inte att vi ska handla i januari nu, läs vad jag kom fram till efter en stunds tänkande. :)
Och ja, jag tror nog att han blir lite för dyr och att en vänsterback nog är mer prio.
Barcelona Nemo
Ingen som har en bild på när Torres stoppar in fingrar i örat och räcker ut tungan åt Malaga-fansen?
Kharles, du brukar alltid kunna hitta bilder.

Vet någon ungefär vad Ronaldinhos skor är värda?

Bänka aldrig Xavi igen!
Barcelona Gabriel
Låt mig tilläga då att jag trots allt inte skulle bli direkt ledsen om han kom ;) Dessutom e han español vilket ger plus :)
Barcelona Gabriel
2005-10-03 23:22
Kharles

Oj du hann före, lo siento :)
Barcelona Gabriel
2005-10-03 23:21
Jo jag vet hur du tänkte :) Xabi Alonso är en väldigt bra spelare, var redan så i R.Sociedad. Men jag glömde också att nämna att han inte blir lätt att köpa loss speciellt under vintern nu. Xabi Alonso är som en större version av Xavi men sämre när det gäller passningsspelet. Xavi är där ett geni.

On a second thougt så tror jag han skulle klara av pivoteplatsen. Du vet att jag vill ha Xavi mer offensivt. Men trots att Motta går sönder lätt så tror jag på honom och då ser jag det som ett onödigt köp av Xabi Alonso. Bättre att lägga pengarna på en vänster/mittback.
Barcelona La_Rambla
2005-10-03 23:20
Kharles//
Exakt! Tänk när vi blir pressad högt upp i banan, av lag som tex Chelsea. Då blir Xavi som pivote aningen för vek i den rollen. Han ska ligga framför pivote, när vi vinner boll (genom tex Xabi Alonso) och vi kan starta våra uppspel riktigt snabbt. Xabi kan fördela bollarna ut till kanterna, där en Ronaldhino eller Messi tar emot. Bollarna kan likväl går rakt upp till Xavi eller Deco. Tror att det hade varit en jäkligt bra uppställning.
Barcelona La_Rambla
2005-10-03 23:17
Jo men tänk efter, jag menade inte att han skulle vara bättre än Xavi. Nog för att Xavi även klarar av pivoterollen galant just för att han är en fantastisk spelare. Men enligt mig så ska han ligga högre upp, framför pivoten. Med Xabi Alonso som pivote, Xavi och Deco alternativt van Bommel som offensiva så har du en perfekt mittfält.
Barcelona Kharles
2005-10-03 23:17
Xabi Alonso hade varit perfekt. Han är som en starkare version av Xavi, fast kanske aningen sämre på kortpassningspel än Xavi, då hans långbollar passar bra i EPL. Jag ser honom som den nya Pep.
Barcelona Gabriel
2005-10-03 23:14
La_Rambla

Xabi Alonso ? Hmm jag anser att han är en bra spelare fast i en version utav en sämre Xavi som vi redan har. Han är liksom inte världsbäst på att antingen assistera eller passa vilket Xavi är och han är inte heller världsbäst på att vinna tillbaka bollar, utan han ligger där i mitten och kan lite utav det båda. Dock så är han en bra spelare, men jag har svårt att se honom platsa i startelvan hos oss.
Barcelona Aubri
2005-10-03 23:13
Undrar om Svenskafans kan starta ett henke fan forum, så vi slipper dessa blind styre som
jämnför Henke med Eto. HALLOOOOOOOO?

Henke är bra, ingen tvekan om det, men ETO håller världsklass i det han är till för
"GÖRA MÅL", att sen inte se hans lag och arbetskvalite är för mig en gåta. Han kämpar
mer än ronaldinho men inte fan klagas det
på ronnie (önska man kunde klona ronnie för övrigt)

Barcelona La_Rambla
2005-10-03 23:09
Gabriel//
Jo när jag funderade lite till så kom jag fram till samma sak du nyss skrev. Ska det värvas så är det bättre att göra det efter säsongen.
Annars är jag vädligt förjust i Xabi Alonso, den perfekta pivoten enligt mig. Tuff, stark, teknisk, bra passningsspelare och kan även användas som offensiv mittfältare. Grymt bra spelare enligt mig. Vad anser du, är jag ute och cyklar? :)
Barcelona Gabriel
2005-10-03 23:07
La_Rambla

Well, thats a different story. Men då är det upp till Rijkaard och ledningen. Sen har du funderat på vem det skulle kunna vara då ? Det är lite svårt att kunna värva en bra spelare mitt under säsongen, dessutom får han inte medverka i champions league ifall han redan spelat för något annat lag, vilket dom bästa spelarna oftast har.
Barcelona La_Rambla
2005-10-03 23:06
MrMee//
Det vill vi alla, och det hoppas vi på här.
Barcelona MrMee
2005-10-03 23:05
Ezquerro är gaalet underskattad
messi får väl hoppa in då och då..
men ge mer chans till Ezquerro och Maxi lopez.
Barcelona La_Rambla
2005-10-03 23:05
He he, jo förvisso, Bredd är inte fel att ha. Men jag vill ju givetvis ha något i gengäld för min generositet av att skeppa iväg Edmilson, tex en def mittfältare eller en vänsterback som ersättare. ;)
Barcelona Gabriel
2005-10-03 22:54
La_Rambla

Edmilson har inte hållt upp till förväntningarna, men jag vet att han kan mycket mer än det han visat. Sen, vad skulle det tjäna till att vi säljer honom altenativs lånar ut honom nu ? Vi blir bara en man mindre i laget och med mindre bredare trupp.

Det är mitt svar i form av snabbtänkande gällande dina spekulationer :)
Barcelona La_Rambla
2005-10-03 22:50
Nu till en annan sak. Någon som tänkt något på mercadon i januari? Personligen vill jag nog de säljer Edmilson, alternativt lånar ut. Känns inte som han är något att satsa på.

Innan någon hetstar upp sig nu. Det är bara tankar och egna spekulationer.
Barcelona La_Rambla
2005-10-03 22:47
Lugna er. Eto'o är 24 år, nog kommer han att mogna med åren, han tar iofs redan stort lagansvar enligt mig. Du jämför med Sheva som snart är 30, som sagt ge det lite tid så lär det visa sig om 2-3 år.
Barcelona Gabriel
2005-10-03 22:46
Kharles

Pointless, jag har redan nämnt det haha..
Barcelona Gabriel
2005-10-03 22:45
jo, nej, jo, nej...JOOOOOO...NEEEEEJ, honestly vi börjar låta som små barnungar som inte kan komma överens. Kan vi bara bestämma oss om att vi är båda två otroligt envisa personer som inte ger efter hur lätt som hällst :) ?

PS. NEJ ! ;)
Barcelona Kharles
2005-10-03 22:44
Jisses Camparn, och utgången på ligan - påverkades den negativt för vår del? Nej, för vi hade redan vunnit den och alla i laget var bakom Samuel i hans jakt på guldskon.
Barcelona Camparn på nou
2005-10-03 22:18
Gabriel

Nej han är inte en speciellt självisk spelare.
Men som han spelade på slutet förra säsongen både matcherna innan vi avgjorde och efter om jag minns rätt var väldigt omoget och nej Shevtjenko skulle inte spela på samma sätt, sen så påverkade det laget negatvit de sista matcherna märkte man väldigt klart.
Barcelona La_Rambla
2005-10-03 21:57
Gabriel//
Jag är med dig ända in i "döden" för att försvara vårt kameruanska Lejon. :)
Håller inte med om att han ska skulle vara en egotrippade diva som vissa försöker utmåla honom till, horribelt enligt mig. Ser man inte det han gör för laget på plan så har man skygglappar på sig.
Min poäng vara mera en "lång näsa" åt alla kritiker, om det nu visar sig att han gör så många mål och det ger oss titlar, so be it. :)
Barcelona Gabriel
2005-10-03 21:51
La_Rambla

Sant där, men saken är att jag stör mig på att han orättvist börjar få en stämpel på sig. Då ser jag det mitt ansvar som Barçafan att hindra detta. Get me ?
Barcelona La_Rambla
2005-10-03 21:49
Giovani Dos Santos, världsmästare för 17-åringar. Grattis!
Synd bara att vi inte få behålla honom om ryktena är sanna om hans klubbyte. :(

Eto'oooo, var hur självisk du vill så länge du bara stänker in 25-30 baljor per säsong i Primieran. :)
Barcelona Gabriel
2005-10-03 21:44
Camparn på nou

Etoo tar alltid laget i första hand. När han var så målkåt som du nämnde så var det just eftesom vi redan hade säkrat ligaguldet. Som jag nämnde innan så hade vilken annan anfallare i världen som hällst resonerat och gjort som Samuel gjorde för att vinna skytteligan, även så Schevchenko. Det gör honom inte till en egoist. Att spelet hämmade spelar ingen roll eftersom guldet redan var säkrat !

Va, ska vi snacka om målkåt kan vi då nämna Zlatan som så många här inne vill ha. Kolla när han borde passat Del Piero som var HELT fri men valde att, ehh jag vet inte vad han gjorde men det var ett försök på avslut. Minns en liknande situation med Samuel förra säsongen mot Zaragosa på bortaplan där han och Guily kom fria men Etoo passade till Guily.

Trots allt så är alla riktiga målkungar lite själviska av sig men det gör inte Etoo till en egoistisk spelare.
Barcelona Camparn på nou
2005-10-03 21:36
Gabriel

Etó kan vara egoist även fast han gör ett bra defensivt jobb i att stressa motståndaren i deras uppbyggnad av spelet.
Det var förra året INNAN vi hade vunnit guldet och matcherna efter det som Etó spelade oerhört egostiskt och korkat vid flera tillfällen för att han var så kåt på att bli skytteligavinnare, han spelade för sig själv och inte för laget och man märkte att de andra i laget också ville att han skulle vinna och det hämmade hela lagets spel.
Hans uppförande kan bero på omognad, jag tycker dock han kan vara egoistiskt på plan i andra situationer när han ska passa henke tex men att vara egoistisk kan också vara en bra egenskap för en forward att ha.
Men jag vet tex att en spelare som Shevtjenko aldrig skulle spela på samma som Etó gjorde förra våren.
Barcelona Abo Mteshar
2005-10-03 21:15
GraBbar vad har hänt med Gbaris och Mottas skada?
Barcelona Killa
2005-10-03 21:00
Tycker inte vi behöver köpa nån målvakt då vi har Jorquera! OM DEM nu inte litar på Valdes, vilket jag gör.
Barcelona Killa
2005-10-03 20:55
King_Raul//
Du vissar verkligen att du är 28år gammal och är OTROLIGT mogen! Fan vad jag önskar att jag var du! Du är är så överlägsen! Vad är din hemlighet?
Annons: