/spanien/barcelona/forum/25485.aspx/spanien/barcelona/forum/25485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maxi Lopez
2005-10-09 19:59
Undra om någon vet hur man kan köpa biljetter till Madrid vs Barca (20 november) på Internet skulle vara tacksam ifall nån svara.
Barcelona Gabriel
2005-10-09 19:58
Peter Chech(enligt många, speciellt chelseafansen världens bästa målvakt) är så otroligt överskattad så det finns inte. Att han skulle vara världens bästa målvakt är enligt mig rent trams. Att han släpper in så lite mål som han gör beror inte på att han är "unbreakable" utan att han har ett otroligt bra försvar som hindrar motståndarna från att ens komma till avslut mot honom. Att han är en bra målvakt är det inget snack om saken, för det är han. Men "världens bästa målvakt" please spare me !

När det gäller titeln "världens bästa målvakt" så tycker jag rent personligt att det just nu inte finns någon som sträcker sig ut över mängden och därmed förtjänar att tilltalas som världens bästa målvakt.
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-10-09 19:53
AlexC//

Håller med, dom där platserna är svåra men jag skulle nog rankat så här:

Casillas
Buffon
Dida
Cech
Kameni
Isaksson (håller han högt på min lista)
Van Der Saar
Given
Frey
Vales
Hildebrant
Robinson

Puuuh....Tufft..!
Barcelona Señor Hadi
2005-10-09 19:48
Alex C!

Kameni sist? haha nej! :D han är fan bättre än Van Der Saar som är så överskattad
Barcelona ronnie10
2005-10-09 19:46
casillas
buffon
dida
cech
van der saar
valdés
given
isaksson
frey
kameni
robinson
hildebrant
Barcelona AlexC
2005-10-09 19:44
Ser man på... ett inlägg från -=Robinhos PadaLadaS=- som inte är korkat och meningslöst. Sådana kan vi besvara även om det är svårt...

Buffon
Cech
Dida
Casillas
Frey
Van der Saar
Hildebrant
Valdes
Isaksson
Robinson
Given
Kameni

ruggigt svårt på platserna 6-12..
Barcelona Señor Hadi
2005-10-09 19:43
Ämne: En fråga bara våra s....
Buffon
Dida
Cech
Kameni
Casillias
Valdés
Isaksson
Van der Saar
Hildebrant
Frey
Robinson
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-10-09 19:22
En fråga bara våra spanska bröder:

Hur skulle ni ranka dessa 12?

Isaksson
Valdes
Casillas
Buffon
Dida
Cech
Kameni
Given
Van der Saar
Frey
Hildebrant
Robinson

Tacksam för svar ;)
Barcelona AlexC
2005-10-09 19:19
Ämne: REAL FAN###1//
Nej ....
Stoppa pressarna. Nu SKA Barca köpa Joaquin, det är inte var dag man läser sådana nyheter. Du får gärna lämna källa till det påståendet (som jag för övrigt finner ytterst osannolikt). Som om Ronaldinho skulle göra reklam för tandvårdsprodukter.
Barcelona CruzitoZ
2005-10-09 19:12
det får dom järna göra han skulle kunna gå grattisssssssss
jag vill se messi etooo maxi o ronny men inte henke sorrry gillar inte honom zåå bra:):):):)
Pelada
2005-10-09 19:07
Mitt Borussia Dortmund vill låna Henke under vårsäsongen. Kommentarer...
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-09 18:47
La_Rambla
Om Bosnien vinner på onsdag så blir det Spanien och Bosnien som går vidare. Annars är det Spanien och Serbien. Då räknar jag med att Spanien ska vinna över San Marino. Det sjuka är att ingen av Spanien, Bosnien och serbien har vunnit över varandra.
Barcelona La_Rambla
2005-10-09 18:32
REAL FAN###1//
Nej du får inte säga vad du tycker här. Du är avstängd i 2 v från detta forum, så ta och pys iväg nu.

Skämt och sido, du är bara avundsjuk på att vi har Eto'o. Sen har jag också läst att Barcelona ska köpa Joaquin, vi ska sno din älskling. ;)
Barcelona Gustaf
2005-10-09 16:52
Havaldinho//
Deco har länge blivit beskylld för att inte vara någon riktig portugis. Att han bara spelar där för att få uppleva ett VM och EM samt få ett EU-pass. Han var ju ganska långt ifrån den brasilienska förstaelvan för några år sedan. Han vill nog visa att han har Portugal i hjärtat så därför säger han det där.
Barcelona Kharles
2005-10-09 16:46
På sätt och vis är det också bra för oss att Eto'o inte spelar VM nästa år. Han matchas ju hårt och kan behöva vilan. Men självklart hoppas jag få se Puyol, Xavi och kanske också Valdés i VM nästa år och de är ju närmare VM nu.

Jag är inte särskilt oroad över Decos 'kommentarer', han är ett proffs med hjärta för klubben.
Barcelona CruzitoZ
2005-10-09 16:38
jag håller med dig bluagrana_1899 visst han kanske blir sur.. men e det någon som löpper som han gör på matcherna ?????
eller så e ni blinda.......
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-09 15:35
Visst Eto´o kan ha lite humörssvägningar ibland men kom igen grabbar? Eto´o står ochså för mycket glädje, peppande och vilja att vinna på plan och ge ALLT! en sån spelare skapar inte dålig stäming i laget, han stoppade tjaffs/bråk mellan Deco (tror jag att det va) och Valdés på en träning för inte så länge sen, visst blir Eto´o sur ibland men jag tycker det är underbart att han en sån spelare och en sån person i vårt blaugrana.
Real Madrid Mago_10
2005-10-09 15:26
Ämne: om ja får komma me m....
trots att ja e barca fan, så håller ja faktisk me!
Real Madrid REAL FAN###1
2005-10-09 15:16
om ja får komma me min åsikt så tycker ja att etoo e den spelare som kanske e den som sprider dålig stämning i laget om man ser hur det är på plan. han passar ju inte så ofta och ja kommer ihåg hur han snodde det där skottet från maxi lopez som kunde ha gjort mål själv och man ser på larssons ansiktsuttryck att han inte gillar etoos ibland så själviska stil. ja tror att de flesta i laget retar sig på sånt där. vi hade ju oxå dålig stämning i laget förut men nu me luxe så har det blivit bättre
Barcelona Havaldinho
2005-10-09 14:59
En kommentar som Deco gjort oroar mig ordenligt.
Kasnke förklarar varför vi gått knackigt förra årets lag moral verkar ha försvunnit...
I Quote...

Deco has revealed he feels more comfortable when on duty with Portugal than he does back at club side Barcelona.

"At this moment I would go as far as saying that I feel better with my country than I do at Barcelona, for various reasons," he told Record.

"It's down to affinities. In this group of friends, who get on well, there is a more relaxed atmosphere.

"I feel happy in Portugal, it feels like home. It's a country that has given me everything and I can't see my life not being tied to Portugal."

Är de trubbel i paradiset?
Kan detta vara anledningen till Deco´s dåliga speli år att nåt är borta i laget?
Att känslan för varandra har försvunnit i det egna tänkade hos vissa?
Är orolig med denna kommentar,kan också vara så att media försökt få de att låta som nåt är fel men vi som sett matcherna märker att nåt inte stämmer...
För Deco är en riktig lag spelare, sliter som ett djur för våran klubbs färger...

Sen så med Gallas har han fällt denna kommentar!

"Maybe I need a new challenge. I've been at Chelsea since 2001 and, of course, I've enjoyed it.

"But I've got five or six more years before the end of my career and the choice I have to make is a huge one."

The versatile stopper is unlikely to be short of suitors but has hinted his preference would be to join Italian giants Milan, if he leaves Chelsea.

He added: "There are some massive clubs out there who might prove tempting to me.

"I remember when a France team-mate told me once, 'When you wear the AC Milan shirt, it shows you have succeeded'. That makes you think."

Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-09 14:52
La_Rambla: sant sant, jag menade inte att han är för gammal men att han inte skulle va värd de pengarna han skulle kosta, jag gillar Gallas och ville ha han till oss redan innan den här säsongen men ett backköp uteblev :/ Gallas skulle ju vara perfekt me tanke på att han är så pass bra och kan spela på många platser i backlinjen.
Barcelona La_Rambla
2005-10-09 14:39
Blaugrana_1899//
Han är 28 år, perfekt enligt mig. Men jag är realist, han kommer aldrig hit. Skulle bli alldeles för dyr att lösa. Det är bara ett önsketänkande inget annat.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-09 14:37
Håller med La_Rambla: Gallas är en mycket stabil klassback, skulle göra oss så mycket bättre deffensivt, det som talar imot är att han börjar komma upp lite i ålder och vi kanske borde satsa långsiktigt med en yngre back, t.ex Evra??
Barcelona La_Rambla
2005-10-09 14:17
Uj, han hade smakat mumma brevid Puyol i backlinjen. Kan spela ytterback om det behövs vid skador eller avstängningar. Troligtvis är det bara rykten och han vill säkert bara ha upp sin lön, men men. :)
Barcelona Barcafan1
2005-10-09 13:38
OM FRANKRIKE VINNER MED 2-0 MOT CYPERN OCH SHWEIZ VINNER ÖVER IRLAND MED 1-0 VEM BLIR GRUPP TVÅ
Barcelona La_Rambla
2005-10-09 13:36
Fel! När man jämför 2 lag på samma poäng så går man först efter de 2 lagens inbördes möten. Vinner Spanien gruppen tex, så jämförs Serbien/Montenegros och Bosniens inbördes möten först och främst om de hamnar på samma poäng.
När jag tittar närmare på tabellen så kan ju iofs inte Serbien och Bosnien hamna på samma poäng, utan det är mellan Spanien och Serbien det kan ske. Inbördes så är det oavgjort i bägge möten ser jag. Tror man sen går på målskillnad.
Barcelona Barca Barca
2005-10-09 13:32
Ämne: UNdrar en sak:
Jag ....
Man tittar på målskillnad.
Barcelona Mot Nya Tider
2005-10-09 13:27
UNdrar en sak:
Jag vill vet aen sak om grupp 7 där spanien finns och bla.serbien & bosnien..

Finns det en chans att bosnien kan komma vidare ur gruppen?
tittar man på målskillnad eller inbördes möten?
NÅN som VET?
tacksam för svar..!
Barcelona Lucho
2005-10-09 13:03
Ojdå.. Deco är missnöjd. Han tycker bland annat att han och Ronaldinho får för mycket skit när det går dåligt för laget. Jag kan faktiskt förstå honom. Även om Deco inte har någon formtopp för tillfället så är det ju inte han som är problemet tycker jag. Även om man ofta kör fast i offensiven så har ju många poäng förlorats denna säsongsinledning på grund av slarv i försvaret.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-09 12:49
Ämne: Tack för en bra arti....
Håller med, jag hoppas och tror på att Maxi kommer få betalt för sin vilja att stanna och kämpa om speltid, tycker Maxi har gjort bra ifrån sig i sina inhopp och är värd mer speltid fast konkuransen är hård där uppe, men det är många matcher under än säsong så det gäller ba att Rijkaard måste våga.
Annons: