/spanien/barcelona/forum/25483.aspx/spanien/barcelona/forum/25483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético greeneyes_x
2005-10-02 12:45
La_rambla:

Om jag inte minns helt fel så blev våran landslagsmittback utvisad med 35 min kvar då Barca låg under med 2 - 1.
Det va ett mirakel att vi kom undan med 3 poäng.
Precis innan utvisningen hade vi hela spelet och va närmare 3 - 1 än 2 - 2.
Vi hade stolpskott o bra press. sen kommer snubben på eran mut och lönelista och förstör hela matchen, precis som mot dom andra som Braca spelat mot förutom 1 match.
Han kanske inte direkt får betalt av Laporta, men det känns så ibland, Vi har andra lag har fått ta emot så mycket skit i så många år av "Reals" domare, det måste få ett slut
Barcelona La_Rambla
2005-10-02 12:45
greeneyes_x//
Jag håller med om att domarna har varit lustiga, men det har fan inte bara varit i Barcelonas matcher. Kolla Getafe - Valencia igår för att ta ett exempel. Sen gnälls det lite väl mycket på domarna enligt mig, visst oftast befogat kanske, men kolla in spelarna också. Det är fan upp till dem att ta lite ansvar de med, de är för fan proffs, men trots det så filmar de så fort de får chansen, skricker som stuckna grisar vid minsta lilla beröring, och ramlar så klart alltid. Fotboll är för tusan en fysisk sport, åtminstone så trodde jag det. Så förbannat trist att se alltså.
Barcelona La_Rambla
2005-10-02 12:42
Visst går Ezquerro före Henke på kanten. Men det ni tycks missa att se många av er, är att Rijkaard gärna vill ha in Henke i mitten, antagligen för hans huvudspel och targetplayer-egenskaper. Då sätter han ut Eto'o på vänster, drar ner Ronaldhino snett bakom. Vad ska han göra tycker ni, sätta Messi i mitten att stångas med Milito i nickdueller?
Atlético greeneyes_x
2005-10-02 12:40
Förutom 1 match så har barca i alla andra matcher gått till vinst eller oavgjort efter att det andra laget fått rött kort.

Förutom en enda match!! hur skumt är det????
Det är nåt jävligt skumt på gång på direktvalet "snabbuppringning till spanska domarkåren" på Laportas telefon.

Utredning krävs!!!
Barcelona La_Rambla
2005-10-02 12:39
greeneyes_x//
Ursäkta men vad har du att bli sur över? Var ju inte "ditt" lag som fick domaren emot sig. Förutom straffen och utvisningen som alla tjafsar om så hade han inte ett rätt eller gav ej Barcelona någon fördel whatsoever, snarare tvärtom. Kom in i matchen för helvete!
Barcelona Dani
2005-10-02 12:35
Bra fråga Robinho#7...

En till: Hur kunde Henke få assisten till Eto'os 2-2, när det var försvararen som nickade?

Henke var dock en av få som kämpade och var med i förarbetena till målen - men assister var det icke!

Jag ser ändå att Ezquerro går före svensken, då den förstnämnde passar bättre på kanten - för Eto'o ska spela centralt...
Atlético greeneyes_x
2005-10-02 12:34
domarjävel!!

jaha, då är det bara att inse att i år så är det barcas "egna" domarkår som håller i taktpinnen.
Det har ju vart Reals domarkår några år nu.
Domarna kanske fick lust att flytta till Catalonien ett tag. Den friska luften vid kusten kan göra dom bra.
Jag tycker man ska binda upp domarjävlarna i årets laliga och skjuta halvvolley i huvet på dom.
Jävla Miffon alltså!!!!
FAN VA SUR JAG BLIR.
Real Madrid Robinho#7
2005-10-02 11:50
Ämne: Henke hade 2 assist ....
Hur kunde Henke få assist när de va van Bommel somföll?
Barcelona Relay_
2005-10-02 11:34
Vad fan sysslar Rijkard med!!! snacka om misshushållning av Messi som naturligtvis borde bytts in i början av andra halvlek.
Sluta kalla Rijkard för Mister, ge inte honom en titel han inte förtjänar.
Real Madrid beckham_no1
2005-10-02 11:33
Vad fick Henke för betyg i dom spanska tidningarna då?????

Han Spelade bra!!!!!
Atlético aohlen
2005-10-02 10:49
Precis Valdés (dvs han som skrev förra inlägget, inte målvakten) det är ju inte så att Henke är det självklara valet ens som inhoppare när det finns spelare som Messi,Maxi och Ezquerro att tillgå. Svensk media tenderar att överdriva hans betydelse ganska kraftigt. (Tycker f.ö att Henke är en väldigt bra spelare och given i landslaget)
Barcelona Valdés
2005-10-02 10:44
Valdés har nu skänkt bort 4;a poäng vilka kan vara avgörande när ligan summeras. Man får inte göra en sk "Thomas Wernersson" (dvs publikräddning) när matchen står och väger. Jag tycker tyvärr att vår målvakt har utvecklats väldigt lite de två senaste säsongerna och han tar förvånansvärt många felbeslut - han skulle med andra ord behöva ordentlig konkurrens (jag ser mer än gärna Jorquera ifrån start nästa match).

Domaren var dock klart sämst på plan; vår straffsituation är tveksam men den får ses som kompensation för att han höll två helt olika nivåer för lagen under resterande del av matchen då Zaragoza fick "lätta" frisparkar och likadant tilläts använda sig av spelförstörelse (maskning mm) under hela matchen.

Henke gör ett bra inhopp men borde precis som vanligt ha gjort mål. Med tanke på hur matchen utvecklades hade Ezquerro och Maxi .... gjort stor nytta PÅ planen.

Jag hoppas verkligen att vi fortsätter med rotationssystemet då vi har två uppsättningar mittfälltare och anfallare av hög klass som alla behöver speltid.
Atlético aohlen
2005-10-02 10:32
"Barcelona låg under med 0-2.
Då bytte Frank Rijkaard in Henrik Larsson - som ordnade 2-2.".
Man undrar ju var Aftonbladet får allt ifrån??
Atlético aohlen
2005-10-02 10:30
Förstår inte att ni tycker att Henke var så bra, gjorde väl en Ok insats men inte mer. Det är väl tyvärr bara att inse att han inte är mer än ett komplement i Barca.
Juliano Haus Belletti
2005-10-02 10:14
Måste summera matchen som alla andra. Första halvlek var inte mycket att hänga i julgranen. Stillastående spelare, många enkla felpass och det var många som inte kämmpade för laget. Jag tycker att vi förlorade för mycket på mitten där det blev lite stressigt.

Anndra halvlek började helt katastrofalt med två tidigt insläppa men allt vänder med de mycket kloka ändringarna i laget. Vi får tacka domaren för straffren och starkt av "ronnie" att sätta två starffar på rad i ett så pressat läge, men vad kan man förvänta sig av världens bästa spelare. Henke var väldigt, väldigt bra måste jag säga. Han visar att han vill starta nästa match. Jag skulle inte bli förvånad om Guily blir bänkad nästa till förmån för Henke

Nu får vi med oss det bra till nästa macth och ladda om då. Självklart Xavi från start då.
Real Madrid [Becks ý Robinho]
2005-10-02 09:40
Henke hade 2 assist i går;)
Till straffen och målet...Där har ni eran Super-Sub!
Barcelona barcelona_10
2005-10-02 01:56
Vi ska vara jävligt nöjda med en poäng för zaragoza var mycket bättre och förtjänade 3 poäng. En sak som måste förbättras är fasta situationer både offensivt och defensivt. Kan inte förstå hur rijkaard valde att vila
Xavi han är ju fan den viktigaste spelaren vi har. Nästa match vill jag fan se Messi och Henke/Ezquerro
från start.

Deco måste fan börja spela bättre, han har inte varit bra och Marquez måste fan sluta att tro att han är nån stor jävla tekniker, spela enkelt istället. Han slarvar också för mycket med passningar. skärpning nästa match. Oleguer vad ska man säga om han då? kan fan inte förstå hur en sån spelare kan platsa i dagens barcelona.

Barcelona Messi(as)
2005-10-02 01:26
Jobbig match att se på, var hårt att ligga under med 0-2. Vår mister borde ha bytt in Bommel tidigt i första halvlek för att sedan släppa in unge Messi.

Iniesta känns mer som en super-sub men hans solo prestation i början var ju GRYMT! Känns inte som att han är helt klar för start11 än. Tycker inte vi ska klaga på Deco, han slet som ingen annan.
Marquez var duktig bortsett från markeringsmissen vid första målet där jag tycker han skulle hindrat (knuffat) till Militio.
Någon som såg Ollie's nedtagnig på en hög boll? Snacka om teknik..dinho klass på den! heheh ;)
Vill också säga att jag tycker Gio ska vilas nästa match, han såg trött ut efter 60-min. Sylvinho tar över!

Eto'o gör en riktig kämpar match. Vilket mål, så otroligt snabb! Ronaldinho kan bättre. Guily är duktig, men passar inte in mot lag som spelar väldigt defensivt, här ska istället Messi, Ezquerro in.. som kan finta en spelare o skjuta in lägg eller skott på mål.

Förresten, la ni märke till att Ezquerro visade upp sin teknik i matchen mot Udinese? Den där överstegsfinten var ju hur läcker som helst! JAg såg den förra säsongen när Bilbao spelade och var imponerad redan då :) Han vet vad som krävs för att peta Guily -teknik!

Tycker Valdes ska kunna tippa bort skottet från Savio, som iofs har ett grymt skott. MEn bollen ska inte upp i luften o rakt ner.

Barça kommer IGEN! Rotationen är bra på lång sikt! Visca

Xavi_: Gjorde våran kung dinho inte ett skit rätt? Du kanske missade de båda straffarna han satte? Eller varför inte nämna klacken bakom backen när Eto'o drog till? ;)
Barcelona Gabriel
2005-10-02 01:12
Senoo

Det "enda" som dommaren gjorde för vår sida var utvisningen och straffen (antingen ser jag jävligt dåligt) men jag förstår inte att alla klagar på den straffen enligt mig var det solklart.

Tycker knappast att domaren är med oss, dom blåser många småblåsnignar emot oss vilket faktiskt innebär stora konsekvenser för vårat spel. Det är grovt irreterande att få felaktiga frisparkar emot oss speciellt eftersom det stannar upp spelet.
Barcelona Gabriel
2005-10-02 01:08
Xavi

Där är vi verkligen inte av samma uppfattning. Hans andra halvlek var bra, men då spelade vi med 1 man mer. I den första halvleken var hans bollmottagningar katastrof och man trodde verklgen inte att det var han som passade många gånger eftersom det var så många felpassningar. Det enda som han gjorde bra i den halvleken var frisparken till van bommels 0-1 mål.

Den bästa spelaren i den matchen enligt mig var Van Bommel somvar precis överallt. Där nere och vann bollar, på kanterna, i anfallet. OCh han var bra under hela matchen inte bara under en halvlek.

Jag tycker att Xavi förtjänadeatt petas eftersom jag inte tycker att han är lika övertygande som jag vill se honom. Dvs förra årets Xavi. La ingen annan än jag märke till hur han jogade på planen mot Betis i första halvlek och såg onintresserad ut ?

Som jag sa, Xavi behövs trots att han inte är i form!
Atlético Senoo
2005-10-02 00:49
Haha.. skiitmatch asså.. men dommaren var ju på barcas sida helt o hållet... så ni ska va nöjda som faan.. !
Barcelona Xavi_
Gabriel: Hur menar du att han gjort sig förtjänt av petning?! Vad jag minns, så var han bäst på planen mot Betis!!
Barcelona BatiGoal
Henke ska ha cred för sin grymma inhopp.
Hans huvudspel tillför så mycket då vi har 3 spelare där fram som knapp hoppar upp och stör motståndaren från att ta ner bollen.

Tränaren borde stoppa in Henke i sin offensiva taktik på nåt sätt =/
Barcelona Xavi_
2005-10-02 00:48
Efter dagens match har jag bara en sak att säga..
Henke från start nästa match, inget snack om saken!!
Och sen får Riijkaard ta en del spelare i öronen, framförallt vår kära Ronaldinho.. han gjorde inte ett skit rätt idag, tyvärr.
Hoppas Messi får fler chanser nu.. Guily har inte imponerat direkt.
Barcelona Gabriel
2005-10-02 00:44
Majesty

Xavi gjorde sig förtjänt till att petas, men well vi såg konsekvenserna av det. Xavi är viktig även när han inte är i sin bästa form.
Majesty
2005-10-02 00:23
Rotations systemet tycker jag fungerar bra, men helvete vila inte Xavi! han e ju kungen! iniesta e bra , men ingen xavi. Larsson the KING of the game!
Barcelona Vbg:arn
2005-10-02 00:08
Valencia skulle vunnit mot Getafe, men fick ju målet bortdömt precis innan Getafe gjorde mål på ett helt horribelt feldomslut av domaren.

Som någon sa, domarna i Spanien är sämst i Europa. Såg man dessutom i landskampen mot Kroatien på Ullevi.
Kid Congo Powers
2005-10-02 00:06
Två stora brister idag. För det första var backlinjen jävligt nonchalant på båda baklängesmålen, på gränsen till juniormässig markering på 0-1. För det andra var det alldeles för lågt bolltempo.

Spelarna måste ju för fan löpa så att det finns någon att släppa bollen till. Det är ju plågsamt att se när Ronaldinho eller Deco försöker dribbla sig igenom åtta man på mitten. Det går inte. Om fler hade spelat lika smart och uppoffrande som Larsson (det vill säga snabb löpning in i fri yta, leverera passning på en touch och sedan genast ta ny löpning - hela tiden) så hade Barca vunnit med 3-4 mål.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-01 23:57
Getafe - Valencia 2-1

Riki och Redondo gjorde getafes mål och villa gjorde valencias men blev ochså utvisad i slutet av matchen, Getafe har 4 vinster och 2 lika på 6 matcher, flipp!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-01 23:57
Getafe - Valencia 2-1

Riki och Redondo gjorde getafes mål och villa gjorde valencias men blev ochså utvisad i slutet av matchen, Getafe har 4 vinster och 2 lika på 6 matcher, flipp!
Annons: