/spanien/barcelona/forum/25482.aspx/spanien/barcelona/forum/25482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexC
2006-02-20 21:46
Escule

Boka allting seperat på egen hand. Dåhar du råd att unna dig många fler San Miguel.

T.ex. flygresor har Ryanair till billigt pris.
Real Madrid Fedorova
2006-02-20 21:34
Lycka till på onsdag.
Hoppas ni kan ställa upp med en optimal elva.

saminos
2006-02-20 21:10
Nej. Belletti har inga defensiva kvalitéer och är allt som ofta uppe och leker på motståndarens planhalva. Det kan Cole, Robben och grabbarna utnyttja. Oleguer stannar kvar lite mer och är stabilare defensivt.
Barcelona Cule-10
2006-02-20 21:00
belletti ska definitivt vara med från start, chelseas yttrar är för snabba för oleguer.
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-20 20:57
Se länk
Ironi på hög nivå av barbie.
Barcelona Blaugrana_1899
2006-02-20 20:55
(catalonia barca)// Läs det Barça82 skrev, jag instämmer helt och just därför vill jag se Belletti från start.
Barcelona EsCúle
2006-02-20 20:36
Är det någon som vet en bra sida för paketpriser till Barça matcher?Och flygresor eventuellt?

Tänkte åka ner å kolla på grabbarna snart.
TACKSAM för svar. :-)
Barcelona Puyolinho
2006-02-20 20:24
Någon som vet vart jag kan ladda ner andra halvlek från Helgens match mot Betis ?!
Barcelona StREeT_STYLE
Ronaldo i Barca skulle jag inte säga nej till.
en spelare med hans teknik skulle passa alldeless utmärkt, samt så är han ju så grovt snabb och kontringsbehärskad.
Kanske lite av en diva men det går att ändra, han skulle kunna skifta lite med messi, då de båda har ungefär samma ålder skulle de kunna spela ungefär lika mycket. Plus så liknar deras spelsilar.
Barcelona La Rambla
Schubert

Säkert dyrare än Henry också pga sitt kontrakt. Sen så ser jag inte hur han ska kunna ta sig in i startelvan. Skulle han peta Ronaldinho eller Messi? Skulle inte tro det. :-)
Barcelona Barça82
2006-02-20 20:12
Det är möjligt att Oleguer är deffensivt lagd men han gör det inte särskilt bra, en mot en är han katastrofal. Om bara Belleti får klara direktive ifrån mr. att han inte kan gå på för många offensiva räder väljer jag lätt Belleti sju dagar i veckan.
Barcelona Schubert
2006-02-20 20:02
C Ronaldo är ett bättre alternativ än Henry. Han är mycket yngre och nästan lika bra. Tror att han skulle växa snabbt i Barca. Skulle dessutom bli en publikfavorit. Tydligen vill Juve ha honom. Tackar inte nej till det: är Juve-fan också; men tror att han skulle vara ännu bättre i Spanien.
Barcelona La Rambla
2006-02-20 19:53
Det där med gräsmattan är bara något media har pressat på med. Läser man alla officiella uttalanden ifrån Barcelona så påstår ingen att de medvetet skulle ha försämrat den. Media vill ha ett ordkrig, eftersom förra årets möte var så kontroversiellt, så vill man ha samma hysteri och hype kring matchen. Det säljer lösnummer. Planens beskaffenhet gynnar varken Chelsea eller Barcelona.
Barcelona FC Robin
2006-02-20 19:49
Jag tycker inte att vi ska hålla på och klaga på deras plan hela tiden! Visst är Barcelona ett av världens bästa lag i passningsspelet efter marken osv... men spelarna i "världens bästa" lag kan även slå luftbollar som når precis till den spelare som passen var tänkt till. Se bara på Ronaldinhos underbara krosspass till Eto'o i senaste matchen.

För övrigt en mycket intressant match som jag tror slutar 2-2... Men är dinhos spelhumör på topp så kan det dra ifrån för Barcá;)
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-20 19:48
Blaugrana_1899 ///
hur kan du vilja ha belleti i starelvan och oleguer på bänken ??
belleti är offensiv ,och du vi behöver alla våra defensiva krafter med på onsdag.
så Oelguer skulle passa bättre ;)
Barcelona Blaugrana_1899
2006-02-20 18:48
Viking: Jag vill se samma startelva på onsdag fast med en ändring, Belletti in och Oleguer ut.
Barcelona -Frasse-
2006-02-20 18:47
Rätt lustigt att Chelsea medvetet skiter i att ta hand om sin plan för att dom tror det gynnar dom. Det är ju som att erkänna att dom är ett sämre fotbollslag än Barcelona.
Det är ju såna knep div 2-lag kör med i cuper när dom möter topplag för att kunna ha nån som helst chans.
Körde inte Moldavien (eller vilket land det var) med ett sånt fultrick när Sverige mötte dom i ett EM-kval för några år sen. Gräset var typ en decimeter högt på deras hemmaplan.
Barcelona Viking
2006-02-20 18:43
Hoppas att sr Rijkard mönstar denna elva på onsdag!

------------------Valdes
-----------Marquez-------Puyol
Oleguer-------------------------Sylvinho
------------------Edmilson
---------Motta----------------Deco

--Messi-------------------------Ronaldinho
-------------------Eto`o

Om nu Rijkard inte skulle anse att Motta har ngt matchtempo, så tycker jag ändå att vi ska inleda med honom. om Chealski öppnar likadant nu som förra året på SB så behöver vi hans fysik från start. han kan bytas ut redan efter första halvlek om han skulle vara matt.. OM vi då skulle leda med ett lr kanske två mål, så avancerar vi.

Känner på mig att vi grejar det här! Ronaldinho kommer att äga Ferreira/Johnsson/Gallas lr vem det nu är som spelar högerback. Han är som bäst dom stora matcherna, tänk Milan, Chealsea och Madrid förra året, för att inte ens nämna senaste el clasico =D..

Tror på 3-1 till oss på onsdag. Ronaldinho inleder målskyttet. Eto`o gör 2 mål.

Barcelona Aubri
2006-02-20 18:41
angående CL i veckan nu.. Ser hellre till att vi spelar Lika på borta plan än vinner den med udda mål, typ 0-1 eller 1-2.. kan tyckas konstigt
Men vinner vi finns risk för underskattning
i returen och försök till att spela ut på hemma plan och ett chelsea som inte har mycke o förlora ... Men lika då, vet alla att hemma matchen som gäller..
Barcelona La Rambla
2006-02-20 18:32
Messi(as)

Där har du livebilder på Stamford Bridge som uppdateras varje minut.
Barcelona Cobain
2006-02-20 18:31
Någon som kommer ihåg Barca-dokumentären som gick på svt? Så härligt att verkligen se när Ronaldinho skrev på! =D
Barcelona La Rambla
2006-02-20 18:31
Länktips: Joensson//
Real Madrid RonaldoZone
2006-02-20 17:53
Messi(as)

så ser den ut i dagsläget ;)

HALA MADRID !
Barcelona Messi(as)
2006-02-20 17:47
Någon som kan länka en bild på chelseas gräsmatta i nuläget?
Barcelona EsCúle
2006-02-20 17:08
Glenninho//

Ronaldinhos målgest med tummen och lillfingret är ett surfar-tecken, hangloose kallas det betyder ungefär "det är lungt/chill"
Om det är det du menar alltså.
Barcelona Ronigoo10
2006-02-20 16:28
Aså jag tycker vi borde spela så mot chelsea-

viktor
--------beletti---puyol----edmilson--silvinho
---------------marquez---vanbommel
-messi---Guily?---------deco-------ronaldinho
------------------------et'to

så hade varit bäst mot chelsea för att kunna vinna men tvekar mellan Guily och messi både och har spelat bra men den han läger så e de bra eller hur.forza *barca*
Captain T
2006-02-20 16:20
asfaltsbarn//

Kharles svarar på din fråga ganska bra.
Dessutom har han något så ovanligt som hjärta för sin klubb, även i motgång.

Men ingenting är säkert förän han har satt sin autograf på kontraktet.
Captain T
2006-02-20 16:17
Kharles//

Messi är en riktigt duktig fotbollsspelare redan nu, och han är i rätt miljö att utvecklas till en av de bästa. Spelar inte Argentina med tre forwards? I så fall är jag beredd att satsa mina pengar på ditt tips, om Messis medverkan. Vet du vilka som är hans huvudkonkurrenter?

Trots att hans landslagsdebut inte var den bästa (var väl han som blev utvisad?) :-)
Barcelona Kharles
2006-02-20 16:10
asfaltsbarn

Du har en poäng ang hans tålamod, men Henry har väl redan sagt att han ska stanna? Han har även en engelsk fru som han har en dotter med om jag inte missminner. Dessutom är Wenger som en far för honom.
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-20 16:08

Varför skulle Henry stanna i Arsenal? Han vill väl vinna titlar som alla andra fotbollsspelare? Barca, juvve, lyon eller nåt annat lag där han faktiskt har en chans att vinna något. Samma sak med Ljungberg.
Annons: