/spanien/barcelona/forum/25475.aspx/spanien/barcelona/forum/25475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 20:31
Till nästa säsong kanske världen får skåda världens bästa anfall i Barcelona.

Ronaldhino - Eto'o - Henry.

Herre jösses tanken kittlar, inte för att jag anser att vi behöver köpa Henry men om det skulle bli av, vilken trio. :)
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 20:24
R.F 4 33//
Visst vi kan byta mot Crouch. :P
Spanien R.F 4 33
2005-10-31 20:22
Jag håller med dig La_Rambla det är lika att att ni skänker bort han till oss (Liverpool) ;-)
Barcelona Señor Cúle
2005-10-31 20:19
La_Rambla

Ja alltså, Eto'o har inte gjort mål på två matcher, då ska han bort! Jag menar en kille som Henry går aldrig mållös från en eller två matcher irad :S

(IRONI PÅ HÖGSTA NIVÅ)
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 20:05
Señor Cúle//
Ja precis. Men lika bra vi sätter upp Eto'o på transferlistan eller hur? Det här går ju inte, mållös 2 matcher i rad. Vilken sopa. :)
Barcelona Señor Cúle
2005-10-31 19:46
La_Rambla

Och 2 av dem där 10 målen har Eto'o gjort, båda mot Osasuna! 2 mål på 3 matcher=bänkning? NEJ FÖR I HELVETTE alla ni som säger det!!
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 19:39
Ska vi bänka Eto'o för att det görs för lite mål?
Det finns andra som målar, antingen de som är på plan eller efter byten.

Barça-Osasuna 3-0
Barça-Malaga 2-0
Barça-R.Sociedad 5-0

10-0 på 3 matcher, vad mer begär ni?
..eh kom in i matchen va. ;)
Majesty
2005-10-31 19:32
tack! Föressten, vet någon när matchrapporten kommer från utklassníngen mot sociodad.
Barcelona -R_10-
2005-10-31 19:27
Se den på Nike´s hemsida: http://www.nikefootball.com/ -- Brazilian pingpong
eller ladda ner den här: http://donlio.free.fr/videos_barca/nikefootball_ronaldinho_viral_high.mov
Majesty
2005-10-31 19:09
Är det någon som har länken till ronaldinhos reklamfilm?
Barcelona Awinho
2005-10-31 19:01
Alltså, det är ju uppenbart att Eto'o är den bästa målskytten i Barca MEN han presterar inte på topp just nu, och det beror mycket på att han är så fixerad vid att göra mål och inte gör det just nu.
Barcelona Awinho
2005-10-31 18:59
Jag kan inte fatta att alla tar så illa upp för att man kritiserar en spelare, som med Eto'o. Jag håller helt med om att han verkar lite psykad nu på slutet för att han inte gjort mål. Man såg ju tydligt i senaste matchen hur han sprang ner alldeles för långt för att hämta boll och sköt i konstiga lägen och så. Men det borde ju faktiskt räcka om Rijkaard sade åt honom eller nåt, jag undrar vad Rijkaard säger till spelarna...
Barcelona Tompa
2005-10-31 18:50
Har svårt och förstå mig på de som argumenterar för att Etóo ska bänkas. OK, han har inte gjort mål på tre matcher men det är ingenting konstigt. Alla anfallare hamnar i svackor då målproduktionen är låg och ännu så länge är den inte på något sätt oroväckande lång. Skulle det deremot bli 5,6,7 matcher i rad utan mål, ja då är det läge på att på allvar överväga att låta andra få chansen på Etóos plats.

Inte för att jag har statistik tillgänglig men jag är övertygad om att den främste straffområdesspelaren genom tiderna Gerd "Der bomber" Müller även han hade perioder då han gick mållös 3 matcher i rad och han blev inte bänkad för det. Och om vi tittar lite närmare i tiden i vårt eget lag gjorde faktiskt inte Ronaldo mål varje match säsongen 96/97. Däremot är Henke värd en chans i startelvan men det får bli på bekostnad av Giuly.

Vad gäller Edmilson har jag svårt att bli imponerad av honom
Barcelona Vbg:arn
2005-10-31 18:39
Eto'o har varit bortskämd med spelstil är det jag menar. Det var väl bara i Real som han inte fick spela. Sedan dess har han väl spelat i stort sett varenda match i både Mallorca och Barca.

Eto'o kanske har mer "spets" (vad är spets egentligen, snabbhet och teknik?), men Henke har näsa för mål och är en äkta forward. Han rör sig smart, han är bra på huvudet och han står alltid på rätt ställe när bollen kommer dit. Dessutom har han en kyla i avslutningarna som få andra.

Eto'o är självklart förstaval, men när det inte har funkat för honom dom senaste matcherna så kanske det kan göra honom gott att bli bänkad en match. Konkurrens är aldrig dålig, tyvärr känner Eto'o aldrig av den.
Barcelona Kharles
2005-10-31 18:32
Att kalla Oleguer för en exceptionellt bra spelare är väl ändå att ta i!
Edmilson hade ett bra VM för snart fyra år sedan och några bra matcher i Frankrike. Men han har varken imponerat eller imponerar på mig..

Oleguer är en lojal lagsspelare och han är viktig för att bredden i laget ska hållas. Han är den sämst betalda spelaren i truppen trots att han är bland de som oftast kallas upp av Rijkaard i startelvan och ska sanningen sägas så har han varit väldigt bra de senaste matcherna. Edmilson har varit skadad länge, jag tycker ändå man ser ljusglimtar och killen borde åtminstone få en säsong på sig att bevisa vad han kan. Vi är inte Chelsea, så vi kan inte dumpa spelare och köpa en ny när vi vill, var vi vill.

Ja Maldini var ytterback för ett antal år sedan men verkligen ingen modern sådan A lá R. Carlos.
Hade ingen teknik och bidrog inte mycket framåt.
Han är bättre i mitten med sitt följsamma och smarta spel...

Precis, smart och följsam. Bra i huvudspelet och snabb i vändningarna, en sådan back behövs.

Marquez är bra det håller jag med om hade gärna sett honom jämte Puyol. Men problemet med Rafa är väl att han är för allround för sitt eget bästa..

Han är lagets bästa huvudspelare och har alltid spelat bra bredvid Puyol när han har fått vara skadefri.

Att du skrattar åt ett mittlås i form av Puyol/Terry tycker jag själv är rätt pinsamt.
Visst Terry spelar i ett bra lag. Men utan honom och Lampard hade den underbart tråkiga lagmaskin inte fungerat.

Jag skrattar inte åt det, men jag är skeptisk till det. Engelska spelare är också i regel väldigt övervärderade på transfermarknaden, men å andra sidan vill väl inget lag sälja en lagkapten som kommit från de egna leden?

Du menar alltså att barcas försvar är dåligt pga inställningen?
Intressant synvinkel. Tycker det är konstigt att de offensiva spelarna har så mycket bättre inställning.

Hela laget hade en dålig inställning i de första 2-3 matcherna, från Ronaldinho till Valdes. Mittfältet var värst, där fanns ingen press och backlinjen fick kompensera.

Min åsikt är att varken Edmilson eller Oleguer har kvalitén att spela på en jämn och bra nivå.
Man kan ju se hur frustrerad Puyol blir när hans kollegor inte sköter sitt jobb..

Om vi inte börjar spela defensiv fotboll så kommer Puyol alltid att vara 'frustrerad'.

Menar du högerbackirealmadridramos?
Visst Perea och Milito är bra men jag skulle gärna få in lite engelsk mentalitet där bak, lite tuffare, lite fulare och lite effektivare....

Ramos har varit Real Madrids bästa spelare hittils, och det är fakta. Han kommer att bli en av de bästa backarna i världen inom 2-3 år. Han är en större talang än Kompany. Hans inställning samt Pereas och Militos är de inget fel på, därutöver är de alla utomordentliga huvudspelare. 'Fula' är de också, fråga Perea som skadade Ronaldo i 5 veckor. Effektiva kan man också säga, om man tar en titt på förra årets tabell och antal insläppta mål hos dessa lag.

Alltid kul med spelare från canteran men bara så länge de håller tillräckligt hög klass.

Den bäste av dom håller nog en ganska bra klass.

oMånga av våra baklängesmål kommer från inläggsituationer speciellt när vi står inför europeiskt motstånd..
Som ett skämt hur vi flamsar med bollen i eget straffområde.

Det är fler mål som vi släpper in genom kontringar.

Jag vill ha en ny mittback och kanske en ny ytterback tills nästa säsong så att vi kan ta sista steget och vinna CL. Är det värva för värvningens skulle så okej då vill jag väl att vi ska göra det!

Jag håller med, en riktigt bra mångsidig back som kan fungera backup till Puyol, sen går Sylvinhos kontrakt ut nästa sommar (Gios sommaren efter) och Txiki och co har nog redan börjat sökandet.

oMin läsförståelse är det inget fel på. Hade två fel på svenska delen på Hp provet, vad fick du?
Eller du kanske inte har åldern "inne" att göra det
Barcelona BatiGoal_!
2005-10-31 18:17
Vbg:arn/Younies/saminos:

Ni får gärna yttra er om spelarna på ett schyyst sätt, ja menar ni behöver ju inte bara skriva bra saker men sättet ni ger kritik gör alla härinne förbannade. Ni sågar ju Eto`o för att han inte nätat nåra matcher ändå har han mäktat med 9 mål och varit nere och hjälpt till avstyra farligheter.

Tränaren bestämmer vilka som spelar och det där med att ingen ska vara självskriven är nonsens. Vissa spelare måste vara självskrivna men vi har sån tur att de försöker att ge 100% och håller sig på jorden och inte anser sig vara för bra för klubben.

Tålamod Barca bröder vi har en lång säsong framöver och spelare som Henke,Maxi,Ezquerro,Messi kommer få speltid ha lite tro för tränaren allt jag begär. Istället för att gnälla så mycket ska vi vara glada över att vi har en bred trupp som kan hoppa in och ta den enas plats och fixa det med bravur,det är just sådan spelar material vi har på bänken.

Visca el Barca Visca el Catalunya
Barcelona Kharles
2005-10-31 18:15
Visst, Henke förtjänar en chans från start, men han har inte de spetskvalitéerna som Samuel besitter. Han är inte den forwarden som tar bollen och utmanar en hel backlinje för att rädda laget (som Världens Bäste ofta gör), och det är något Eto'o kan göra. Jag är helt säker på att Rijkaard vilade stjärnorna så att de ska starta med pigga ben mot grekerna.

VBG:arn vet som så ofta förut inte vad han pratar om. Eto'o har under sin karriär varit allt annat än 'bortskämd'. Punkt slut.
2005-10-31 18:08
Eto'o ska bänkas i en eller två matcher, det är allt jag säger. Dom senaste matcherna har han inte varit koncentrerad, missat solklara målchanser och hängt med huvudet. Han behöver också få veta att i en toppklubb som Barca är INGEN självskriven i startelvan.

Sen är jag ganska säker på att Henke skulle göra mål även i viktiga matcher, eller är det ingen här som följer landslaget eller Henkes framfart i Celtic?

Eto'o har gjort 9 mål hittills, visst, jättebra. men om det inte blir några mål mot Pana på onsdag då? Eller sen i helgen? Om måltorkan fortsätter och han bara hänger med huvudet och mer och mer spelar för sig själv och sitt målsnitt, ska han fortfarande vara självklar i startelvan bara för att han gjort mycket mål tidigare på säsongen?

Det handlar om att prestera hela tiden, och Eto'o har blivit bortskämd. Han har alltid varit ordinarie i både Mallorca och Barcelona, han vet att han inte behöver anstränga sig fullt ut i varje match för han får spela ändå.

Han behöver få en känga i arslet, bli lite skrämd och inse att han inte är värd mer än någon annan i laget så länge han inte gör sitt bästa varje match. Punkt slut.
Barcelona messi_nr30
2005-10-31 18:05
Nr 10.. skulle du vilja dela med dig av dina Ronaldinhofilmer,, skulle gärna vilja se dem,, kanske kan sicka över msn eller liknande,,
Barcelona Aubri
2005-10-31 17:57
Vbg:arn

Det är skratt retande att läsa dina inlägg
SÅ man ska byta ut en striker så fort han inte gör mål?

Du kanske inte sett samma matcher som oss andra
förrutom att göra mål så har ETOÓ bedragit med mycke annat för laget. Dessutom så lägger backar mer just mot eto än henke

Dessutom så är det skillnad på att göra mål när laget leder, (som henkes båda mål) än att Näta mot Real Madrid och andra viktiga matcher.

Att du ens tvekar om Etoó från start efter enbart, ett par matcher utan mål, är skratt retande, särkilt när kille bedrar med annat för laget och inte bara lata sig däruppe

9 mål hittitls och mest av alla i La Liga
Ska han bänkas? Då kan ju alla forward i La Liga
bänkas, för de gör inte mål i VARJE MATCH
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-31 17:56
Vbg:arn // Lyssna lite på Messi(as) först..

handlar om att prestera? vad är 9 gjorda ligamål hittils då ? Visst Henke har gjort 2 bra inhopp och 2 mål men Eto´o är våran målgörare och givna forward bredvid Ronaldinho, så att man snackar om att bänka Eto´o är helt ofattbart för mig.. bara för att han inte gör mål i en match så börjas snacket om att han är självisk och ska bänkas, pinsamt att vissa liknar småbarnen inne hos de vita... aja chao!
Barcelona Señor Cúle
2005-10-31 17:46
Alltså Eto'o ska spela från start det är inget snack om saken. Jag tror att många talar negativt om Eto'o bara för att man vill se en svensk på plan, alltså Henke. Eto'o är en klasspelare och ska lira från start. Okej, han har inte nätat på två matcher, men man kan inte begära att han ska göra mål varje match när ändå laget vinner. Och att laget vinner är det viktigaste.
Barcelona Messi(as)
2005-10-31 17:42
Haha hur kan man ens vilja ha Henke från start när vi har eto'o? Jag tror att våran nr 9 har visat att han kan prestera, för att han ska komma tillbaka till storformen så måste han ju spela. Eto'o klarar en hel backlinje själv, han har tekniken, styrkan och ett bra skott. Behöver jag nämna hans snabbhet? Henke har jag inget emot, han är väldigt duktig huvudspelare o bra på att öppna ytor åt lagkamrater. Men jag ser honom tyvärr inte i start elvan.
2005-10-31 17:35
blaugrana_1899: Vad är det för okunnigt med det? Henke har gjort mål två matcher i rad och Eto'o har inte varit bra. Ingen spelare ska vara själskriven i ett lag som Barcelona, utan där ska man prestera för att visa att man vill spela.

Presterar man inte ska man lämna plats åt någon annan som gör det, och just nu presterar Henke bättre än Eto'o gör.
Barcelona Younies
2005-10-31 17:00
Ge Henke chansen mot grekerna på onsdag !
Han har bevisat att han är tillbaks i gammal dagsform som han hade innan skadan. Plus att Etoo inte har varit bra de senaste 3-4 matcherna.
Rijkaard måste börjar våga sätta Etoo på bänken nu när han inte är i form. Låt henke starta på onsdag så lovar jag att han inte gör någon besviken. Om inte så bör han få starta mot Getafe borta nu i helgen
Barcelona Suñol
2005-10-31 16:52
om ni inte redan har den här länken är det mycket bra videos på nya som gamla hjältar även på talanger från canteran...
saminos
2005-10-31 16:47
Håller med Vbg:arn. Eto'o är för självisk, ser gärna Larsson mot Pana.
Barcelona AlexC
2005-10-31 16:41
Ämne: Ämne: Havaldi....
Jag föstår visst vad du menar. Jag tycker inte att Sylvinho varit "fantastisk" defensivt som du sade, det har vid ett fåtal tillfällen sett lite darrigt ut på hans kant.

Jag sade aldrig att hans defensiva insats hade med Ronaldinho att göra som du tar upp här. Jag har inte sett några stora skillnader mellan Sylvinho & Gio defensivt nu när Sylvinho spelat 3 matcher, hela laget har varit stabilt. Oleguer har varit bättre defensivt än Sylvinho och isåfall krävs ett superlativ likt makalös för Oleguer.
Get the point?

Visst var inte Ronaldinho bra i början av säsongen men hur du än vrider och vänder på det så kan du aldrig påstå att han var en misär för laget.
Sen.. kan du nämna någon på detta jordklot som presterar när man har en svacka? :-)
Barcelona Mot Nya Tider
2005-10-31 16:24
ne 10

tja..jag har ocjså sett det klippet..ahr du flera ...kan du skicka på msn kanske?
Barcelona Nr 10
2005-10-31 16:22
tja grabbar vill bara skriva det där om;

Ronaldinho skulle träffa ribban 3-4 ggr är helt sjukt egentligen men när man hör att det är Ronaldino som gör det så är det sant,,

har filmer med honom där han gör ännu sjukare grejjer,,så jag vill säga att ingenting är omöjligt för honom!!
Annons: