/spanien/barcelona/forum/25474.aspx/spanien/barcelona/forum/25474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcafan1
2005-10-04 19:24
Valdes
J.Zanetti.. Puyol.. Perea.. A.Cole
Alonso
Xavi.. Deco
Messi.. Eto'o.. Ronaldinho
Barcelona Barcafan1
2005-10-04 19:23
Valdes
J.Zanetti.. Puyol.. Perea.. A.Cole
Xavi
V.Bommel.. Deco
Messi.. Eto'o.. Ronaldinho

Perea:Colombianen är inte bara snabb, han är grymt bryningssäker och kan spela såväl till höger och i mitten.

A.Cole: Världens nästa bästa vänsterback

J.Zanetti: Grym löpstyrka, säkra passningar, brytsäker, lojal.

X.Alonso: Alonso visade direkt att han besitter en passningsförmåga och blick för spelet utöver det vanliga i tillägg till att vara farlig på frisparkar och framför motståndarmålet.

Dem skulle kosta tillsammans 800-900miljoner
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-10-04 19:16
Vilken ser bäst ut:

-----Bronkhorst---Puyol---Oleguer---Beletti------

-=VS=-

-----Carlos-----Woodgate------Ramos-----Salgado--
Barcelona La_Rambla
2005-10-04 19:10
baarca//
Vad yrar du om? Nästa match är först söndag 16 okt. Det är 2 v uppehåll för landskamper nu. Har då inte läst något om att Messi skulle vara skadad.
Barcelona baarca
2005-10-04 19:03
asså de något fel på messi asså han kommer inte att spela mot depor..det har inte med att han e skadad eller nåt sånt!
Barcelona La_Rambla
2005-10-04 18:55
Beautiful_ Barça//
Haha, jag tänkte det samma. Tyckte väl jag kände igen inlägget eller så var det ett déjà vu. :)

Emerson och Viera, nja känns lite för gamla i dagens Barça. Vi har bra mittfält även om de är jäkligt bra de där två. Enda hotet är Juve säger du, ho ho, har du glömt Chelsea? För att inte tala om att vi hade lite problem mot Bremen borta. Det är en lång väg att vandra innan man når Paris i maj nästa år.
Barcelona ronaldinh0
2005-10-04 18:35
oh jag gorde fel sorry
Barcelona ronaldinh0
2005-10-04 18:34
det kanske är ngn annan som har skrivit in en liknande
Barcelona ronaldinh0
2005-10-04 18:34
dt är första gången jag skriver in den....
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-04 18:30
ronaldinh0

Varför lägger du om dit inlägg 50 ggr?
Barcelona ronaldinh0
2005-10-04 18:25
jag undrar vem henry skulle peta i barcelona ifall han går över jag hoppas att han inte tar eto´o plats ibland tänker rijkaard lite konstigt dem får nog köra med två annfallare dem skulle oxo behöva en defensiv mitt..... typ emerson jag ville så gärna ha vieira i barca men han gick ju över till juvarna istället jag trror faktiskt att det enda hotet för barca att vinna champions league är juventus dem är riktigt bra.... vad tycker ni om en defensiv mittare som emerson??
Barcelona ronaldinh0
2005-10-04 18:22
Jag tycker det är en onödig diskussion att prata om att köpa nya pivotes, för det första tror jag inte ledningen ser det som en position som behöver förstärkas. För det andra behöver vi köpa en ny mittback tex Rio Ferdinand eller Christian Chivu, när sen Motta kommer tillbaka i form (som jag är säker på att han kommer att göra killen är bara 23),så har man två riktigt bra pivotes i han och Marquez. Samtidigt som man har Xavi som vi har sett klarar av den uppgiften bra dock så vill jag hellre se honom högre upp i banan. Och mot de större lagen så vill jag alltid ha en mera defensiv pivote i form av Motta o Marquez. Sen har vi också Van Bommel som borde kunna klara av den rollen riktigt bra han är lite av en tvåvägsspelare som är fysisk stark.
Så att inhandla gerrard eller emerson även fast jag vet och har hört att de är bra känns onödigt.

De perfekta värvningarna till vintern eller sommaren är enligt mig Ferdinand/Chivu fördelen med Chivu är att han också kan spela som vänsterback och han har ett skott som en häst man kan då byta honom med Sylvinho på vänsterbacken men också ha honom i mittlåset.
Sen skulle jag vilja se cafu från Milan på högerbacken. Det sägs att vi har ett förköps kontrakt på killen. Han är redan riktigt bra och kommer sluta snart men han har höga kvaliteter kvar.
Spelare som jag vill se lämna är M.lopez, Edmilson som helt enkelt inte platsar, Van bommel eller Henrik Larsson.
Nu visar henke upp en så fin form att det är svårt att vilja se honom lämna men jag anser att en av de två måste lämna för bådas bästa Lopez utveckling hämmas totalt av att han är tredjeanfallare på center anfalls positionen och om henke är det så är det negativt för landslaget bägge behöver en del speltid.
Jag skulle välja att sälja Larsson och satsa på Maxi då han har framtiden för sig och jag vill se hans spelartyp i Barcelona som mera fysisk striker.
Sen vill jag att Belletti ska gå han har kvalitéer framåt men jag tycker inte han håller riktigt defensivt.
Barcelona baarca
2005-10-04 18:18
asså e de nåt problem med att messi kan spela på lördag eller söndag? svara snälla
Barcelona ronaldinh0
2005-10-04 18:17
Jag tycker det är en onödig diskussion att prata om att köpa nya pivotes, för det första tror jag inte ledningen ser det som en position som behöver förstärkas. För det andra behöver vi köpa en ny mittback tex Gabriel Milito eller Christian Chivu, när sen Motta kommer tillbaka i form (som jag är säker på att han kommer att göra killen är bara 23),så har man två riktigt bra pivotes i han och Marquez. Samtidigt som man har Xavi som vi har sett klarar av den uppgiften bra dock så vill jag hellre se honom högre upp i banan. Och mot de större lagen så vill jag alltid ha en mera defensiv pivote i form av Motta o Marquez. Sen har vi också Van Bommel som borde kunna klara av den rollen riktigt bra han är lite av en tvåvägsspelare som är fysisk stark.
Så att inhandla Xabi Alonso eller Marscherano även fast jag vet och har hört att de är bra känns onödigt.

De perfekta värvningarna till vintern eller sommaren är enligt mig Milito/Chivu fördelen med Chivu är att han också kan spela som vänsterback och han har ett skott som en häst man kan då byta honom med Sylvinho på vänsterbacken men också ha honom i mittlåset.
Sen skulle jag vilja se Daniel Alves från Sevilla på högerbacken. Det sägs att vi har ett förköps kontrakt på killen. Han är redan riktigt bra och kommer bli mycket bättre.
Spelare som jag vill se lämna är Van Bronckhorst, Edmilson som helt enkelt inte platsar, Maxi Lopez eller Henrik Larsson.
Nu visar henke upp en så fin form att det är svårt att vilja se honom lämna men jag anser att en av de två måste lämna för bådas bästa Lopez utveckling hämmas totalt av att han är tredjeanfallare på center anfalls positionen och om henke är det så är det negativt för landslaget bägge behöver en del speltid.
Jag skulle välja att sälja Larsson och satsa på Maxi då han har framtiden för sig och jag vill se hans spelartyp i Barcelona som mera fysisk striker.
Sen vill jag att Belletti ska gå han har kvalitéer framåt men jag tycker inte han håller riktigt defensivt.
Länktips: ronaldinho10.com
Barcelona La_Rambla
2005-10-04 18:05
Spinbad//
Henry i all ära, en grym spelare när det flyter på för honom. Men jag håller med, vill hellre se att defensiven och eventuellt pivote premieras vid nyförvärv. Men som du var inne på, omval för Laporta då är ett stort namn självklart som lockbete. Bara att inse att de största "cracksen" är oftast anfallare.
Spinbad
2005-10-04 18:01
Kanske redan varit uppe här men Henry sa igår att han vill vänta med kontraktssnack tills efter säsongen, vilket brukar vara ett klassiskt svepskäl som betyder att man inte kommer skriva på ett nytt kontrakt. Guardian hävdade att det finns en inofficiell överrenskommelse mellan Barca och Henry, hur sant det är får vi väl se. Det sas samma sak om Baptista men han är Real Madrid nu.

Jag kan ändå inte riktigt fatta att Laporta fortsätter prioritera anfallet när vi har b.la Dinho, Eto'o och Messi. Enligt guardian är ett framtida Henryköp ett sätt att säkra hans återval, frågan är ju hur välinformerade en engelsk tidning är dock.
Barcelona La_Rambla
2005-10-04 17:20
Dani//
Det är lugnt. :)
Det jag menade var mer att han kunde få speltid i B-laget och vara som en pappa för alla lovande ungdomar som kommer upp ifrån canteran. Samtidigt som han får speltid och håller formen för eventuella inhopp pga skador och avstägningar. Detta förutsatt att vi har vårt ordinarie mittbackspar i Puyol/Marquez alltså.
Barcelona Dani
2005-10-04 16:30
La_Rambla,
Det framgick inte av mitt tidigare inlägg, men självklart vill jag i första se Marquez och Puyol som mittbackar - med Oleguer som bra backup. Jag (miss)tolkade ditt tidigare inlägg som att du ville göra dig av med Oleguer till varje pris (likt de Henke/Dinho-fansen som kommer in med Barcelonatröja och spyr galla över alla utom sin idol, för att vilja köpa ett nytt lag á la FM). Så var alltså inte fallet - Skönt :)
Barcelona La_Rambla
2005-10-04 15:35
Dani//
Jag älskar Oleguer just för att han är ifrån canteran och har ett stort barcahjärta sen att han dessutom aldrig gnäller. Men face it, han duger inte mot topplagen. Du måste väl ändå hålla med om att Marquez är den mittback vi ska satsa på, med Oleguer som backup. Jag håller också med dig om att han får oförtjänt mycket kritik mång gånger. Det är aldrig en spelares fel när det brister i defensiven utan lagets insats som helhet.
Barcelona La_Rambla
2005-10-04 15:24
Beautiful_ Barça//
Tyvärr men jag anser inte att Edmilson håller, så är det bara. Så får han ha varit hur bra som helst i Lyon. :)
Som jag skrev tidigare så hoppas jag att Motta håller sig hel och får spela som pivote kontinuerligt, och att Marquez blir den naturliga mittbacken brevid kung Puyol.
Barcelona stinsen
2005-10-04 15:06
tjena grabbz !
Tänkte dunka ner till camp nou med en polare o se Barca mot Malaga den 9/11!
Undrar vart man får tag i biljetter, om man ska köpa här eller i Barcelonastad ?
Uppskattar seriösa svar! Tack på förhand!

Barcelona Dani
2005-10-04 14:46
Angående ytterbackar hör jag till den skara som anser att Gio måste ersättas snarast möjligt, han håller mot mitten- och bottenlag - men så fort han får en klasspelare mot sig i en-mot-en vet vi hur det går... Sylvinho känns stabilare defensivt, men är heller inget att bygga på - med tanke på att han fyllt 31 år. Jag surar fortfarande för att Laporta inte satsade på del Horno inför förra säsongen... Som backup tycker jag att Oscar Lopez duger alldeles utmärkt med tanke på de matcher han gjorde härom året - har dock inte följt honom när han varit utlånad...

Högerbacksplatsen tycker jag vi har godkänd täckning på. Belletti duger, även om hans defensiv stundom är under all kritik, men fyller 30 nästa år. Dessutom har vi Gabri som alltid sliter för laget med en bra defensiv samtidigt som han inte är helt oäven framåt.

Jag tycker absolut han - förutsatt att han får vara skadefri - skulle kunna konkurrera ut brassen. Därutöver har vi även Damià som jag tyvärr sett för lite av för att kunna bedöma. Samma gäller Daniel Alves som diskuterats ...

Att, som La_Rambla, vilja kasta ned Oleguer i B-laget begriper jag bara inte... Ok att han inte är någon världsstjärna och lär så heller inte bli - men han är ett bra spelare som får oförtjänt mycket kritik här (på högerbacken hör han dock inte hemma, vilket Rijkaard nu verkar ha förstått). Att han dessutom kommer från canteran är bara ett plus...

Däremot vore det ödesdigert för laget om Puyol blev långtidsskadad - vem skulle kunna ersätta?

Edmilson skulle åtminstone inte jag sakna om han såldes, han har ju inte direktrosat marknaden hittills...
Barcelona Suñol
2005-10-04 14:34
president Zapatero är den förste spanske ledare någonsin som håller på FC Barcelona i fotboll, och det är inte så ovidkommande som det låter. "Barça" är Kataloniens inofficiella landslag, och alla det besegrade Partido Populars partiledare har hållit på Real Madrid - på sin tid kungahusets, reaktionens och diktatorn Francos lag.
Barcelona Killa
2005-10-04 14:14
Lúcio är enligt mig väldigt överskattad! Jämför han med världsbackar som Cannavaro, Nesta, Maldini, Cordoba, Samuel, Pyol, Cambell mm han kommer inte ens i närheten av dem, han gör allt förmånga misstag. Den andra mittbacken som spelar i brasilens landslag Roca Junior(tror att han heter så, inte alls säker) är enligt mig OTROLIGT dålig! Men höger och vänster backar har Brasilens gott om! Backar(mittbackar)ska köpas från Italien!
Barcelona Abo Mteshar
2005-10-04 13:54
Scjyst Fabbelinho
Barcelona Fabbelinho
2005-10-04 13:51
Abo: Ovanstående länk bör leda till Gabri
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-04 13:49
Abo Mteshar
Motta är frisk har börjat träna med laget. Tror det var igår eller förigår. Gabri har väl ett par veckors tillfrisknande kvar. Det var inte så länge sen han drog på sig en 6 veckors skada.
Barcelona Fabbelinho
2005-10-04 13:46
Både Motta och Gabri är under tillfrisknande såvitt jag vet.
Barcelona Abo Mteshar
2005-10-04 13:40
ABBBBOOOO GRABBAR NI SVARAR INTE, JAG FRÅGADE OM GABRI OCH MOTTAS ÄR FRISKA ELLER INTE OCH NI SVARAR INTE. GÖR NI SÅDÄR MED BARCAFANS?
Barcelona Fabbelinho
2005-10-04 13:39
La Rambla: Bra! Då slipper man tanken på ännu en kille som skiftas fram och tillbaka för att han han är "för" flexibel!
Annons: