/spanien/barcelona/forum/25472.aspx/spanien/barcelona/forum/25472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid REAL FAN###1
2005-10-04 22:57
aa ja tror att han kommer floppa rejält om ni köper han. dessutom han lever på sin snabbhet som han säkert kommer tappa lite av då han e ganska gammal
Barcelona La_Rambla
2005-10-04 22:51
REAL FAN###1//
Du, jag såg när han på egen hand sänkte Roma på bortaplan i CL. Han var helt otrolig. Jag har sett honom göra de mest otroliga saker mot riktigt bra motstånd. Så jag tycker nog att du är lite ute och cyklar.
Men men, smaken är väl som baken. :)
Real Madrid REAL FAN###1
2005-10-04 22:48
tacka zidane och co för frankrikes em och vm guld. henry är ju bara bra mot lag som bolton,blackburn,wba och såna lag. han e överskattad tkr jag iaf.
Barcelona La_Rambla
2005-10-04 22:40
"varför gå och värva världens mest överskattade spelare när man har messi och maxi???
henry är en sopa som bara presterar när det verkligen INTE gäller!!!"

Oj, verkligen genomtänkt inlägg. Han har vunnit både VM och EM, Premier League ett antal gånger.
Men det är klar, att vinna VM och EM det är ju inga vidare viktiga turneringar.

Att göra 4-0 hemma mot Mallorca imponerar ju så mycket mer. Sen 0-3 mot Lyon i CL var ju likvärdig med en träningsmatch antar jag.

Men annars kan jag hålla med, egentligen så behövs inte Henry i Barça. Men kommer han för en billig penning så klagar iaf inte jag, men inga överpriser tack.
Barcelona henke-best
2005-10-04 22:37
Valdes
gio.. Puyol.. oleguer.. beleti
Xavi
V.Bommel.. Deco
Messi/larsson.. Eto'o.. Ronaldinho

menar jag
Barcelona Camparn på nou
2005-10-04 22:37
Barcelona henke-best
2005-10-04 22:35
hur kommre start-elvan se ut nästa match tror ni..och vilka kommer hoppa in...

Valdes
-----Bronkhorst---Puyol---Oleguer---Beletti------ Xavi
deco Bommel
ronaldinho eto messi/larsson

eller så hoppar då larsson in i början av andra halvleken..tror jag.
Barcelona Abo Mteshar
2005-10-04 22:04
REAL FAN###1

JAg håller med Beautiful_ Barça angående att Adu kan ha förfalskat, man vet aldrig men det kan stämma helt rätt. Men det finns mycket bra talanger som är 16 år gamla, en spelare i tyska ligan är 16 år och hoppade in i Bundesliga.
Barcelona Abo Mteshar
2005-10-04 21:59
Beautiful_ Barça

Håller med dig, exempel på det du säger,,, Van bommel har blivit bättre när det gället leda barcas mittfält,
Real Madrid REAL FAN###1
2005-10-04 21:59
adu e 16 år, spelar ingen roll om han har förfalskat. han e ju registrerad som 16 och ja har aldrig sett han spela men om man är en kommande landslagsman och är endast 16 år så borde han vara en ganska stor talang. men det är ju oxå usa han kommer spela för, det ska man inte glömma.....
Barcelona Abo Mteshar
2005-10-04 21:56
Juliano Haus Belletti

Visst har man kommit till Real forum
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-04 21:54
REAL FAN###1

Angående Henry så har du rätt om att han inte presterar när det gäller. Men sen har han ju aldrig spelat för Barça innan ;) . Såna grejer som ett klubbyte kan få en spelare som Henry att förändras till det bättre.

Om Adu. Ja.. vad ska man säga. Killen är inte bra och dessutom är han inte 16 år. Har ju helt klart förfalskat sin ålder och är nog nåt på 24 skulle jag tro.
Juliano Haus Belletti
2005-10-04 21:44
Har jag kommit till ett Real forum ? ;D
Real Madrid stora_4
2005-10-04 21:36
Blaugrana_1899
"Jag gemförde backlinje mot backlinje, inte individerna, fast det kanske är det enda som räknas i real, det är väll ett lagspel?"

va fan menar du med det ,jag vill veta för att så här länga så har vi släppt in 6 mål i la liga och 2 av de kom från fel domarebeslut och vi har gjort 14 mål och vi har gjort flest mål i la liga.......

NI har släppt in 7 mål och gjort 11 mål ..............

Våran back linje har släppt in mindre mål än er....coh när du säger att Zambrotta e hästlängder bättre än Carlos ..då föreslår jag att du kollar på reals match i förrgår då ser du vilket klass Carlos har ..............
Real Madrid REAL FAN###1
2005-10-04 21:35
tror ni att freddy adu är en större talang än messi?? han e ju bara 16 år, trist om han hamnar i chelsea men mkt pekar på det.....
Real Madrid REAL FAN###1
2005-10-04 21:33
varför gå och värva världens mest överskattade spelare när man har messi och maxi???
henry är en sopa som bara presterar när det verkligen INTE gäller!!!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-04 21:23
-=Robinhos PadaLadaS=-

Jag gemförde backlinje mot backlinje, inte individerna, fast det kanske är det enda som räknas i real, det är väll ett lagspel? jag tycker både real och Barça backlinje har en bit kvar till en backlinje av högsta klass, och det är där vi behöver förstärka för som lag står vi redan för europas bäsa offensiv.

Sen så är Zambrotta hästlängder bättren Carlos, både deffensivt och offensivt, det vi behöver är en ny vänsterback och en ny mittback om inte Marquez kliver ner bredvid Puyol som jag tycker han borde göra, vill inte se Oleguer vi startelvan, varken i mitten eller till höger, att vi har en back som Oleguer i startelvan speglar bara vårat utbud av bra backar i Barça, så jag hoppas att vi förstärker deffensivt när det är dags att köpa spelare, offensivt klarar vi oss mycket bra men man skulle ju inte tacka nej till Henry om han inte kostar allt för mycket och då en försäljning av Giuly.
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-10-04 21:13
Blaugrana_1899//

Vad är det du påstår, Carlos och Salgado är världsbackar och det visar det bara genom att juve ville ha Salgado till sin högerbacksposition. Salgado är en av världens bästa högerbackar och Cicinho med, när han kommer. Carlos är en av de 3 bästa i världen på vänsterplattsen med Ashley Cole och Zambrotta. Sen så tycker jag personligen att Ramos är bättre än Marquez men Puyol vinner mot Woodgate så det blir 3 mot Puyol.

Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-04 21:05
stora_4: Nej jag skämtar inte i ett forum som du kanske är van att se i erat, jag gemförde backlinjen som postades i inlägget som jag kommenterade och jag syftar på att Puyol är i en klass för sig när det gäller alla backar både i Barça och Real, Belletti är ok men för ojämn, Carlos likaså men salgado har jag aldrig gillat och alla vet hur instabil vår gio kan va, så jag menar att varken reals lr barcas ytterbackar imponerar och håller högsta klass, som du själv sa ramos är bara en talang just nu och woodgate har man ju knappt fått sätt pga av hans långtidsskada, ställer vi upp med vår starkaste backlinje som jag vill se, alltså Sylvinho - Marquez - Puyol - Belleti så tycker jag vi har en bättre Backlinje än reals Carlos - Ramos - Woodgate - Cicinho, då menar jag inte klassen bättre utan sneppet bättre, sen har vi det lilla extra med den bästa backen Puyol.
Barcelona Davidsito
2005-10-04 20:51
Kharles:
Vet inte riktigt vad ni kom fram till i Messi-Rooney frågan.. Men visst måste du ju medge att som spelare är de ju helt olika. Rooney går på tyngd, kraft och jävlaanamma medan Messi är en briljant tekniker som tippar fram... Jag tycker Messi är grymt kul att titta på men hitintills har ju Rooney visat bra mycket mer..
Man köpte inte Van der Vaart eller Sneijder pga att de inte är bra nog. VDV har haft fler skador under sin karriär än hela barcas trupp tillsammans. Sneijder är en bra fotbollsspelare men vi har redan många spelare av typ Sneider i truppen. Van Bommel däremot oj oj världsklass, pefekt värvning Txiki!

Kom precis hem från London. I en mer ansedd fotbollstidning därborta disskuterades Henrys framtid. Och enligt tidningen så var chansen stor att Henry lämnar för BARCA till januari eller sommarn.. Utmärkta nyheter anser jag. Henry är värdsklass och skulle ge oss en jävla bredd då han kan spela pa alla tre topppositioner..
Real Madrid stora_4
2005-10-04 20:50
Blaugrana_1899

skämtar du eller bara för att ni har poyol betyder det inte att ni har bästa backlinjeni visst e Puyol e grym och han e topp 3 bästa mittbackarna om inte den bästa men vi har ju världens nu största mittbacks talang och det e Ramos och Woodgate kommer det kan jag lova dig och senare en fråga om Puyol blir skadad i några matcher va ska ni göra då för att utan honom så e ni körd .....vi har i alla fall Woodgate Ramos Helguera och om det blir så illa så har vi Pavon .........jag sa om det blir så illa när vi använder Pavon.
Du kan inte säga att eran backlinje e bättre bara för att Puyol finns va e det med Belleti och Gio ...vi har ju för fan Carlos och Salgado...och snart cicinho
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-04 20:40
-=Robinhos PadaLadaS=-

När man ska gemföra Barças och reals backlinje så är det inte direkt enkelt, båda lagen har inte en ett försvar av högsta klass, så när jag nu skulle avgöra vilken som va bäst så kunde jag bara tänka på att vi har världens bästa back, och det avgör att vi har bättre.
Barcelona Camparn på nou
2005-10-04 20:33
ronaldinh0

Vafan håller du på med du har kopierat mitt inlägg längre ner och på det ena bara ändrat spelarna som det handlar om.
Barcelona Abo Mteshar
2005-10-04 20:21
Robinhos PadaLadaS

Är WOOdgate som PUYOL?
Barcelona La_Rambla
2005-10-04 19:42
Det tror och tycker jag inte.

J.Zanetti - Inter trogen hur länge som helst, lagkapten och allt. Numera på nedgång enligt mig.

Perea - Grym mittback, som säkert lär kosta en förmögenhet nu när han har gjort sig ett namn.

A.Cole - Mycket bra back som Chelsea var o högg på i somras. Du kan ju ana om vilka pengar det handlar om.

X.Alonso - Gillar honom och hade inte alls klagat om han kom, men som vi kom fram till tidigare inte störst prio på den positionen. Blir säkert dyr han med. Vi har pivotes så vi klarar oss.

Det bästa är att köra som inför denna säsong. Två eller tre erfarna nyförvärv som helst är gratis för att bredda truppen, kanske göra sig av med någon överflödig spelare (Guily, Gio som ex.)
Barcelona Barcafan1
2005-10-04 19:29
om barca vinner cl och ligan så skulle vi ha råd med dem här spelarna

skulle vi inte??
Barcelona La_Rambla
2005-10-04 19:27
Pengar klubben inte har och aldrig vill lägga ut på nyförvärv. Inte som det ser ut nu iaf.
Barcelona Barcafan1
2005-10-04 19:24
Valdes
J.Zanetti.. Puyol.. Perea.. A.Cole
Alonso
Xavi.. Deco
Messi.. Eto'o.. Ronaldinho
Barcelona Barcafan1
2005-10-04 19:23
Valdes
J.Zanetti.. Puyol.. Perea.. A.Cole
Xavi
V.Bommel.. Deco
Messi.. Eto'o.. Ronaldinho

Perea:Colombianen är inte bara snabb, han är grymt bryningssäker och kan spela såväl till höger och i mitten.

A.Cole: Världens nästa bästa vänsterback

J.Zanetti: Grym löpstyrka, säkra passningar, brytsäker, lojal.

X.Alonso: Alonso visade direkt att han besitter en passningsförmåga och blick för spelet utöver det vanliga i tillägg till att vara farlig på frisparkar och framför motståndarmålet.

Dem skulle kosta tillsammans 800-900miljoner
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-10-04 19:16
Vilken ser bäst ut:

-----Bronkhorst---Puyol---Oleguer---Beletti------

-=VS=-

-----Carlos-----Woodgate------Ramos-----Salgado--
Annons: