/spanien/barcelona/forum/2547.aspx/spanien/barcelona/forum/2547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-05-10 13:19
Barcadinho

Eftersom Alves är väldigt bra på att sätta press och bryta boll har Lucho taktiskt sett använt honom som en extra mittfältare. (Det är också därför motståndarna försöker använda den kanten vid anfall, precis som Pep gjorde med Bernat) Detta fungerar bra när det finns en uthållig och taktiskt briljant Rakitic som balanserar Alves aggressivitet.

Jag känner inte att Pedro har samma förmåga som Alves när det gäller just aggressiviteten och bollbrytande, han är för tunn och lätt både i kropp och mentalt. Däremot funkar han bättre som mittfältare i ett 3-4-3 när han får agera man man i markeringen - för springa kan ha som bekant göra lika bra som Alves.

Tyvärr för Pedros del så är han för dålig en mot en som ytter och det gör att han inte fyller någon roll längre i ett 4-3-3, varken defensivt eller offensivt. Det gör ju också att hans speltid minskat enormt.
Med det sagt så har han trots allt enormt med rutin och en personlighet som passar utmärkt in i truppen.

KiNg-PuYi

Jag tror heller inte att Adama klarar att axla en högerbacksroll men han har ju några år på sig att fortsätta utvecklas. Till skillnad från Pedro har han dock förmågan att ta sig förbi sin motståndare, och därför ska han användas som ytter i mina ögon.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-10 12:55
Barcadinho.

jag matchar hellre adama på den positionen än pedro om jag ska vara ärlig. killen har styrkan, åldern, talangen o inte minst snabbheten o fin teknik.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-10 12:51
bara så att ni vet=). vinner vi CL så får vi behålla bucklan. man får en buckla var femte titel. så real har 2 st=(. .fan vad fint det skulle sitta med orginal bucklan på vårt museum=)
Barcelona Barcadinho.
2015-05-10 12:10
Jag tyckte i flera säsonger att Pedro var överflöd, men det fram till i somras.
Det var en lång period då laget hade rätt många yttrar och jag önskade mig en mer center typ som backup.
Tom i början på sommaren 2014 ville jag att klubben skulle sälja Pedro och behålla Alexis o Tello. Men med Suarez värvning är det annorlunda nu.
Pedro är nyttig att ha i truppen nu, även om han får rätt blygsam speltid.

Jag gillar LE idé om att göra om honom till högerback. Finns många fördelar med honom på den positionen. Se artikeln. Han skulle också kunna löpa ofta diagonalt för att kunna hota centralt (som Marcelo gör nu för tiden nästan hela tiden)
Det är inte första o sista gången man får se såna rockader hos spelare, dvs positionsbyten. Finns många exempel. Noa Sonko från Aik t ex. Han var en anfallare under hela sin ungdomstid., men flyttade till mittback positionen i a-laget. Han växer in i rollen mer o mer för varje match. Jo, bara för att nämna ett exempel.

Ha för mig att Pedro hamnade igår bakom Alves några korta sekvenser. Det var nog bara slump, men kanske inte helt.

.
Barcelona Katalano
2015-05-10 11:53
Cule4life
Ja det var lite de titlarna jag tänkte på också. De har 4 CL vinster och 7 Europaleage vinster. Fast det är samma sak i mina ögon också egentligen....

Till något annat.

Real har senaste 7 säsongerna vunnit 1 ligatitel. Ändå går snacket, varje säsong när de inte vinner ligan på samma sätt. 1. Barcelona vinner inte ligan, Real förlorar den, eftersom man har ett bättre lag än Barca. 2. Man har otur med skador. 3. De har världens bästa spelare på varje position, men måste ändå köpa nya spelare.

Barcelona enkos
2015-05-10 11:51
Nästa omgång byter Barca och Real destinationer.. Barca åker till Madrid medan Real åker till Barcelona och gästar Espanol. .
Vad blir nu värre, att Barca vinner titel och firas i Madrid eller att Ronaldo och co får lämna Barcelona med svansen mellan benen och får höra hela vägen till flygplatsen jubel från Barcas fans? Hur som helst kommer det bli en tung och jobbig dag för både Reals fans och spelarna...
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-10 11:39
Maestro lite lätt sådära
Barcelona Cule4life
2015-05-10 11:31
Europa cupen är väl CL fast i antikt slag ? Då har ju inte madrid 10 cl bucklor, såsom alla räknas så räknar dom med det
Barcelona Katalano
2015-05-10 11:26
Cule4life

Fast nu räknar du in Europacupen också.
Barcelona Cule4life
2015-05-10 11:15
@enkos:

Han menade nog om ngn klubb har vunnit trippeln inom sin historia, inte vunnit cl 2 år i rad.

Barca har 4 cl titlar, skåpet borde fyllas på med några till då lag som München 5st, Madrid 10st och Milan 7st har fler än oss
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-05-10 10:44
Mido Hoppas det. Bayern fansen tror för mycket om sig själva. Att Bayern förlorade så stort mot Madrid är enda gången som man kan skylla på Pep. I år hade han massor med skador på de bästa spelarna, vad ska han göra? Bayern fansen ville att Bayern skulle dominera europa som Barca gjorde, men det är inte lätt och det kommer säkert att ta 10-15 år innan nåt annat lag kan dominera som Barca. Förra året var det Madrid fansens tur att tro att de är odödliga, men det fick de äta upp detta år. Hoppas han flyttar till City. Kommer att bli underbara matcher mot Chelsea :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-05-10 09:10
@Liunil Masse:

Nej aldrig. Inget lag har försvarat CL titel...
Barcelona Mido
2015-05-10 03:56
Guardiola verkar vara nära att ta över Man City. Källa: BeIN sports
Barcelona Liunil Masse
2015-05-10 03:54
Har någon klubb vunnit trippeln två gånger?
Barcelona Liunil Masse
2015-05-10 03:45
Om vi lyckas vinna ligan nu så kommer lord Douglas ha vunnit lika många La liga titlar som Ronaldo.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-05-10 03:42
Lion24

Jag håller med. Kommer ihåg när han först slog igenom. Ena veckan gjorde han värsta drömmålet med sin vänstra fot bara för att nästa vecka göra ett ännu snyggare mål med sin högra fot..

Gillar hans snabbhet och intensitet. Jobbar och springer konstant för laget.

Nu kommer jag inte ihåg motståndet, men jag vet att Barcelona hade säkrat ligan, man leder 4-0 på hemmaplan i den 85:e minuten men Pedro tar en 60-70 meter löpning i maxfart för att stressa målvakten. Han fick stående ovationer för den rushen.
Barcelona Lion24
2015-05-10 03:33
Freeyourmind Maränger kokar på grund av honom. Alltid ett stort nöje att se. Basaric Pedro gjorde mål i CL semi mot Inter 09-10. Han gjorde även mål i CL i semin mot Madrid säsongen efter. I finalen gjorde han också mål mot United. Han var den första spelaren att göra mål i 6 olika turneringar under ett kalenderår,något som bara Messi sedan kunnat göra, läggtill några avgörande final mål i mindre turneringar som VM för klubblag. Problemet var hur man hanterade Pedros situation efter Alexis ankomst. Pedro såg till att Xavi, Iniesta och Leo fick leka som dom ville och gjorde. En mycket underskattad spelare för våra framgångar tycker jag. God natt.
Barcelona Messsias
2015-05-10 03:22
Fick inte messi assist för neymars mål?
Barcelona Messsias
2015-05-10 03:22
Fick inte messi assist för neymars mål?
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-05-10 03:07
"Många som inte förstått sig på Pedros roll i tidigare upplagor"

Tänkte på det för några dagar sedan. Jag vågar gå så långt och påstå att Pep och Barcelona inte hade lyckats ta dom där 14 titlarna utan Pedro.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-10 02:59
Lion24

***El Pasillo, om du läser det här, DU ÄR MIN FAVORIT på Puertan! Nummer 1! Från hjärtat jag lovar. ***

HeheheheHehehehehehehehhe!!

Den är veckans ska du veta Lion24:-).
Det roliga är att han läser precis dessa ord nu. Ärligt, är det någon jag skulle festa med en helg så är det El Pasillo. Jag skulle gå så långt och spela in allt också. Fortsätt men grej El Passilo, du underhåller oss allihop. Du går gärna hälsa på här nån gång och sprida lite glädje här inne också..

Låt de inte tysta dig.
Barcelona Lion24
2015-05-10 02:43
Jag är nöjd med resultatet och prestationen mot Sociedad. Vi vann rättvist och vi skapade en hel del lägen. Intensiteten och energin var inte på top men det är fullt förståeligt efter Bayern matchen. Möter man ett världsklass motstånd i semifinal i Champions League så tar det extremt mycket på krafterna, fysiskt och psykiskt. Tänk också på att vi hade ett helt nytt mittfält och 2/4 försvarare som vilade/spelade på andra positioner. Allt som behövdes var 3 poäng och det fick vi även om det blev lite nervöst. Konstigt nog känner jag mig mer trygg på bortaplan än hemmaplan, kände precis samma under Pep eran, utan att jämföra! Unnar också Pedro det fantastiska målet. Många som inte förstått sig på Pedros roll i tidigare upplagor. --- Stor cred till Valencia och framförallt Diego Alves. Jag unnar Valencia CL, precis på samma sätt som Sevilla. Båda är lag som har gjort enorma framgångar den här säsongen och hoppas dom kan förstärka på några positioner. Det här är väldigt tungt för Madrid psykiskt, att i princip förlora ligatiteln på hemmaplan, missade chanser och straffar, legender och spelare som blir utbuade av sina egna fans. Madrid har tur som spelar tisdag-lördag-onsdag istället för onsdag-lördag-tisdag som vi gör då dom får tid att komma över Valencia matchen. --- Gick igenom inläggen efter Madrids poängtapp och ibland är det så extremt roligt att läsa här, haha. Man får verkligen ett gott skratt. --- El Pasillo, om du läser det här, DU ÄR MIN FAVORIT på Puertan! Nummer 1! Från hjärtat jag lovar.
Barcelona Kröjf
2015-05-10 02:26
Ney Jag kan förstå din frustration över hur domarna ofta dömer till Real Madrids fördel. Att exempelvis inte Pepe blir utvisad för sin fula armbåge ikväll, är lika gåtfullt typiskt som så många andra domslut över tid som vi tvingats svälja med tilltagande förtret. Och som sten på börda ska vi sen dessutom behöva stå ut med att lyssna till alla dom som säger och läsa dom som skriver, att Barca är laget framför alla andra som ständigt och jämnt får iögonfallande fördelar av domarna. Men med det sagt, vill jag ändå att rätt ska vara rätt i slutänden. Och om jag inte fattat reglerna helt fel, så har det ingen som helst betydelse om Bale har möjlighet att nå bollen eller inte när han blir fälld. En fällning är en fällning och ska resultera i frispark. Och en förseelse som renderar i frispark men som sker inom straffområdet, är straff. Däremot måste spelaren inte bara kunna nå bollen utan därtill ha en öppen målchans inom klart räckhåll, för att det ska kunna bedömas som en frilägesutvisning. Jag är själv inte domare "gubevars". Men tycker att tittarna kan begära att kommentatorerna borde kunna regelboken lite bättre än oss. Så man slapp höra påståenden som att " det där var inte straff" när det uppstår situationer där en spelare blir fälld inom straffområdet. Med allehanda hänvisningar av typen "han hade ändå inte hade hunnit komma till avslut i den situationen" eller "målchansen hade redan runnit ut i sanden" alternativt "han hade inte bollen under kontroll". Nej, men det "kanske" inte en spelare som läggs på rygg med ett regelrätt fribrottningsgrepp i yttre delen av straffområdet heller hade, om lagkamratens hörna slogs mot den främre stolpen. Men nog är det straff alltid. Ja, alltid var väl att ta i med tanke på X-faktorns ibland oberäkneliga betydelse , men enligt regelbokens bokstav då. För övrigt så tycker jag dagens kommentatorer var rent oförskämt orättvisa mot Cristiano Ronaldo. Dom gav honom klart underbetyg, trots att han ju i princip spelade precis som han med få undantag alltid gör och höjs till skyarna för. Med den stora skillnaden att han inte gjorde så mycket som ett mål: ja till och med "brände" en straff gjorde han! Men herregud vad begär man av honom egentligen? Så´nt kan ju hända även den bäste. Messi gick ju faktiskt också mållös från planen "idag". Och sämre straffar från argentinarens vanligtvis magiska vänsterfot än Ronaldos missade "elvametersputt", har vi väl fortfarande i relativt färskt minne om vi ska vara uppriktigt ärliga och rättvisa i objektivitetens namn?
Barcelona Amo.38
2015-05-10 01:12
Helt ärligt jag orkar inte tänka på matchen mot Bayern på tisdag. Jag vill bara få det överstökat och se oss i final, hjärtat kommer sitta i halsgropen.

Ett bortamål tror jag skulle räcka, gärna tidigt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-10 00:48
@borjeboy:

Låt mig gissa. Det var Garå va???
Valencia borjeboy
2015-05-10 00:45
Det är underbart att trippeln är nära. Framförallt när fotbollsexperten på tv4 sade i somras att hon tror att Messi skulle försvinna från Barcelona eftersom Barcelona inte klarar att vinna några titlar längre....

Att barcelona inte klarar det får hon äta upp rätt rejält... Minns det mest för att jag blev lite provocerad av det minns inte avsnitt, om det var Fotbollskanalen europa eller om det var i nån podd..
Barcelona neymar JR
2015-05-10 00:40
Tro fan att ligan är våran, inte något arrogant eller idiotiskt att påstå det utan realistiskt Mästare i kavaj, utmärkt
Barcelona Ney
2015-05-10 00:40
Heisenberg:

Du har en stark poäng.
Barcelona >The Reporter<
2015-05-10 00:29
Våga dröm stort. Som Darin sjunger. "krävdes så lite för att bygga något så magiskt" Ja vill se Neymar skjuta oss till Copa-guldet Se Suarez skjuta oss till Liga-guldet. Se Messi skjuta oss till CL-guld! Madrid decime Que se siente!!!!!
Barcelona Z_Z
2015-05-10 00:16
@Amo.38:

Vore ännu skönare om man spelade ut Real i finalen för den trippeln. Men ja, nog hoppas även jag att vi ser Juve slå ut Real så de inte ens har chansen på en titel.
Annons: