/spanien/barcelona/forum/25468.aspx/spanien/barcelona/forum/25468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-11-21 21:47
Sid Lowe.
Barcelona Kharles
2005-11-21 21:46
Phil Ball krönika.
Barcelona Puyol_21
2005-11-21 21:46
är det någon som har den där videon med Ronaldinhos låt.. samba do Ronaldinho tror jag den heter???
är så sugen på att se videos från GULDÅRET!!!

snälla hjälp mig nån!?!??!?

ÄLSKA BARCELONA!!!
Barcelona Kharles
2005-11-21 21:38
P-bone

Eto'o för mycket speltid? Han leder skytteligan i överlägsen stil. 14 mål på 16 matcher. Enkel matematik. Hans teknik är väldigt funktionell, kanske inte mycket jämfört med Ronaldinho, denne har dock den bästa i världen.

Rijkaard visade dock vem av Messi och Giuly han föredrar, i lördags..
Barcelona Barca Barca
2005-11-21 21:37
Beautiful_ Barça// ojojoj gooooool, snälla kan du länka den äru snäll:)
Barcelona Puyol_21
2005-11-21 21:33
beautiful_barca:
kan du länka? det vore underbart att se firandet igen!
Barcelona P-bone
2005-11-21 21:29
Ständigt detta tjat om att Guily tyvärr ska få spela... Personligen har jag befunnit mig på Camp Nou vid ett flertal tillfällen denna säsong. Innan var jag också skeptiskt till vad Guily uträttade på plan. Men efter att sett det jobb han utför, ett jobb som inte kanske syns hemma i den svenska tv-soffan, förstår jag varför Mister håller honom så högt. Visst tycker jag också att Messi är en underbar talang och borde få spela, men det är ändå svårt att hålla en sådan klasspelare som Guily utanför elvan. Jag kan istället tycka att Etoó fått på tok för mycket speltid. Ibland är han ju helt ur slag och mest bara visar prov på sin något bristfälliga teknik. Allt handlar faktiskt inte om snabbhet...
Måste också passa på att hylla Kapten Carles. Vi har nog möjligtvis världens bästa back i honom. Allt som behövs nu till nästa säsong är en bättre högerback. Oleguer ska inte spela ytterback och Beletti håller inte klassen med sina, allt för ofta, misslyckade inlägg..

Barca, Barca, Baaaaaaaaaarca!!!
Barcelona La Rambla
2005-11-21 21:14
_Puya_Arsenal//
Därför att de vill spela och är i bra form. Plus att vi vill trycka dit Bremen, vinna gruppen. Vi behöver 1 poäng för att säkra avancemang.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-21 21:13
Barca Barca
Jag har den :D
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-21 21:11
La Rambla ///
ja de e också en utgångspunkt.
Real Madrid _Puya_Arsenal
2005-11-21 21:11
La Rambla//

Varför inte vila dinho och Etoó??

barcelona har inget och spela för egentligen kommer väl också vinna Udinese borta!

jag hoppas på en Bremen vinst så bremen går vidare från guppen!!!
Barcelona La Rambla
2005-11-21 21:08
Saforcada//
Önskar också Betis all framgång.
Barcelona La Rambla
2005-11-21 21:07
_Puya_Arsenal//
Trolig.

Valdes
Oleguer-Puyol-Marquez-Sylvinho
Motta
Deco-Iniesta
Guily-Eto'o-Dinho

Mitt tips.
Barcelona Barca Barca
2005-11-21 21:04
Grabbar, är det nån här som har den festen på Camp Nou när Barca vann liga.

Vill gärna höra när Eto'o säger: "Madriiid Cabron Saluda Campeon"
Real Madrid _Puya_Arsenal
Någon som vet/tror startelvan kommer se ut imorrn mot Werder Bremen!
Barcelona Saforcada
La Rambla

Jämnförelsen kanske är något för Anrells floskeltopp.

Hoppas på att Betis spelar vidare i CL på Chelskis bekostnad, även om vi har revansch att utkräva så gillar jag Liverpool mer än Chelski och fördrar att spanska Betis får lite framgång.
Barcelona La Rambla
2005-11-21 21:03
Då får de använda spelare som spelat i CL efter transfer enligt UEFA-regler.
Barcelona Kharles
2005-11-21 20:59
Som värst spelar de ju Uefacup.
Barcelona La Rambla
2005-11-21 20:56
Saforcada, det är bara önsketänkande och avundsjuka ifrån de vita. :)

(catalonia barca)//
Nog blir det svårt för Betis, matchen mot Liverpool blir avgörande. Kan de gneta sig till 1 poäng så har de avgörandet i egna händer hemma mot Anderlecht.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-21 20:54
La Rambla ///
jag tror inte att Real Betis kommer att gå vidare i CL
men villa real har en chans.
det var med tur när man besegra chelsea för real betis del.
Barcelona Saforcada
2005-11-21 20:53
Lucho

Vilket som är ju helt absurt.
Barcelona Lucho
2005-11-21 20:51
Saforcada: Eller så tyder på en helt sjuk överskattning av Guti ;-)
Barcelona La Rambla
2005-11-21 20:47
Både Betis och Villareal är långt ifrån säkra att gå vidare i CL. Varför skulle Villareal låna Maxi, visserligen har de en förkärlek för argentinare men de har väl det rätt så välbeställt på anfallsfronten? Betis kan jag förstå, men deras öde avgörs innan transfer öppnar i januari, så de lär nog vara lika intresserade av Maxi trots han deltagit i CL OM de alls har ett intresse kvar. Men det är nog så att Barça inte tar några risker, håller alla dörrar öppna. Säkert har Santi, Henke och Maxi blivit informerade om Eto's Afrika-planer vilket jag faktiskt tror blir av till våren.
Barcelona Saforcada
2005-11-21 20:46
Jämnförelsen mellan Xavi och Guti tyder ju på att Xavi är sjukt underskattad av vissa...
Barcelona el Flaco
2005-11-21 20:45
Förutom Deco och Giuly så brukas det också snackas mycket om att vi behöver en ny vänsterback. Även om jag är rätt så nöjd med Gios och Sylvinhos insatser iår så borde vi ändå planera för framtiden. Många höjer sina röster för få över Ashley Cole från Arsenal men helt ärligt så har denne aldrigt imponerat på mig. Hans möte med Mourinho bl.a. visar att han har ingen lojalitet mot sin klubb och såna personer vill jag inte ha i Barca. Istället tycker jag vi borde köpa Fabio Aurelio eller möjligtvis Evra från Monaco som jag såg i Champions League finalen för nåt år sen. Annars skulle vi kunna lösa vänsterbacks-diskussionen med att få upp en talang från la cantera.
Barcelona Kharles
2005-11-21 20:40
Truppen mot Werder;

Valdés, Jorquera, Puyol, Iniesta, Edmílson, Sylvinho, Oleguer, Deco, Giuly, Belletti, Larsson, Motta, Etóo, Gabri, Van Bronckhorst, Ronaldinho, Márquez and Ezquerro.

Ingen Maxi. Detta betyder nog att han lånas ut till Betis eller något annat lag (i CL -Villareal?).. Messi och Xavi vilas.
Barcelona el Flaco
2005-11-21 20:38
THOMAS JUNEBORG//
Tack så mycket för en underbar artikel. Fin gest att du gav beröm till de övriga i laget. :)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-21 20:35
-------Jorquera-----
Belletti-Marquez-Oleguer-Gio
---Gabri---Edmilson--Motta
Ezquerro---Maxi----Messi

Så vill jag se uppställningen mot Bremen. Skulle egentligen vilja ha Gabri på högerbacken, men Belletti behöver komma tillbaka från skadan. Sedan tycker jag att Messi och Santi kan skifta kant och Larsson hoppa in. Alternativt kan man spela med Messi på mittfältet (hans naturliga position), Larsson, Maxi o Santi på topp. Gabri ner till backen då och Belletti kan hoppa in.
Skulle bli väldigt glad om vi fick se ett B-Lag mot Bremen. Jag älskar att se de spelarna minst lika mycket, med tanke på att de nästan aldrig får spela. Aja.. Hoppas man kan se matchen någonstans iallafall.
Barcelona Lucho
2005-11-21 20:34
För övrigt känns det här snacket om att Xavi är underskattad lite överdrivet. Särskilt i det här forumet är ju han en av dom (med all rätt) som hyllas mest och i spanska medier får han ju också sin beskärda del av berömmet. Dessutom var han ju med som kandidat till Balon D'Or vilket om något är ett erkännande. Att inte Sportbladet fattat Xavis storhet är knappast överraskande och inte heller speciellt intressant.
Barcelona Sonde
2005-11-21 20:30
La Rambla:

Oj oj oj Kharles, underbar video med den musiken. Fick f-n ståpäls!

Snälla red, inte spärra mig för snusk nu bara. ;)

Du blandar nog ihop det med ståfr*s ;)

Messí och Xavi vilas imorgon. Maxi petas. Det senare innebär väl, som jag var inne lite på i införrapporten, att en utlåning är aktuellt trots allt. Vilket i sin tur förhoppningsvis innebär att Eto'o inte drar på afrikaresa ändå.

Om Maxi endast är utanför truppen på grund av petning så är det ett sinnesjukt beslut av Rijkaard.
Annons: