/spanien/barcelona/forum/25463.aspx/spanien/barcelona/forum/25463.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abo Mteshar
2005-10-13 20:03
Vet nån hur man kan köpa matchbiljett?
Barcelona Qno
2005-10-13 20:02
Är det nån som vet om Riijkard kommer att spela med Xavi, Deco och Van Bommel mot Depor?
Barcelona plejmejker#7
2005-10-13 19:41
Sonde: Du kan ju tänka efter lite, han menar ju säkert att Dinho har en fri roll och kommer söka sig åt högerkanten?
Barcelona Sonde
2005-10-13 19:11
Truman: Depor's högerback får verkligen se upp...
Barcelona Jensinho
2005-10-13 18:58
Ämne: Jensinho
det blir l....
Jo, du har rätt, det skulle vara en vild chansning att starta med det mittfältet på bortaplan. Men blotta tanken att starta med den mittfältsuppställning ger mig gåshud.
Mot lite sämre lag så borde det här mittfältet funka,alla tre är ju hyfsade tvåvågsspelare.
Men men...ehh det blir nog marquez som blir pivote....
Barcelona Truman
2005-10-13 18:51
min drömelva mot depor

Valdes
Bellan Puyol Mackan Slyvinho
------------xavi
--------deco-----bommel
------------dinho
----messi------------
------------eto

Messi är släpande fw och dinho har fri roll och får röra sig hur han vill
Real Madrid stora_4
2005-10-13 18:31
Jensinho
det blir lite svårt att ha Deco och Van Bommel och Xavi på mittfältet ni möter Deportivo på borta plan ni lär ju ha nån som e tuff och tänker främst på defensivet
Barcelona Jensinho
2005-10-13 18:21
Jag vill se lite jävlar annamma på lördag!!
Vill se djuplöpningar, snabbt och effektivt passningsspel och mycke rörelse!

Vi har lite problem på backsidan....
Puyol är ju självskriven, han är helt enkelt kung, men vem ska han ha bredvid sig på mittbacken. Ingen har direkt imponerat. Jag tror tillslut att Rijkaard tar sitt förnuft till fånga och sätter ner Marquez bredvid Puyol.
Men det dröjer nog tills Motta är matchklar.

Ytterbackarna (Belletti och Gio)är ganska ohotade från startelvan, helt enkelt för att vi inte har någon konkurrens. Köp ytterbackar!

På mittfältet borde vi starta med Xavi(pivote),Deco och Van Bommel. Helt klart det mest kreativa mittfälltet i världen!
Frågan är bara om de pallar i det defensiva spelet.

I anfallet vill vi alla så klart se Messí från start(om inte spanska fotbollsförbundet har nåt emot det.
De andra två känns ganska givna, med all rätt!

Jag hoppas att alla är hungriga på plan, då ska det inte va några problem att ta 3p.

Kom gärna med synpunkter om ni tycker att jag snackar gojja!
Barcelona *
2005-10-13 17:53
Hellre Messi än Joaquin
Barcelona Thiago
2005-10-13 17:33
hoppas barca köper Joaquin asså =)..en drömspelare enligt mig..
Barcelona Cneemästaren
2005-10-13 17:28
Eto'o har testats på kant, det fungerade inte riktigt. Men jag håller med, Ronaldinho - Henke - Eto'o vore roligt att se. Men som sagt, Rijkaard har provat med Ronaldinho i mitten och Eto'o på kant. Fungerade inte bra då.
Hoppas förövrigt att jag kommer kunna se matchen på lördag, chansen finns att jag missar den pågrund av släktträff.. Grymma värld!
Barcelona Vbg:arn
2005-10-13 16:49
Henke är tillräckligt bra för att platsa i startelvan, helt klart. Han tillför en dimension som Eto'o inte gör, luftspelet. Eto'o är snabb som satan och skjuter som en häst, men han saknar kylan i vissa lägen och han är ingen bra huvudspelare.

Därför passar Eto'o bättre på en kant och Henke bättre i mitten.
Barcelona Havaldinho
2005-10-13 16:13
Undrar hur det kommer sig att Giuly fått så jäkla dåligt teknik på första touchen, varje gång han får med sig bollen ser det klumpigt ut...
Monaco såg han ju gryyym ut...
Visst hade han inte samma roll där men borde tekniken bli sämre då eller?
Han gjorde volley mål, cykelsparkar osv osv...
Han har fortfaramnde ett grymt tillslag på volley, men i själva spelet som de brister...
Nu tittar man på han så är han otroligt klumpig med bollen...
Men jag tycker att det jobbet han lägger ner med sina djupledslöpningar där han springer sönder försvaren är enormt viktigt för att passnings viktigt lag som oss...
Frågan är nu bara hur länge kan Rijkaard hålla Messi utanför första elvan om han fortsätter att imponera...
Tycker dock också att de är viktigt att vi inte hackar upp oss på Messi och glömmer bort spelare som Ezquerro som är en riktigt bra spelare som inte gör bort sig i första elvan...
Henke då?
Han ska konkurera med Eto´O inte på nån kant bättre att han får göra sitt jobb som killer i boxen..
Barcelona La_Rambla
2005-10-13 15:49
Hehe, Rijkaard visar var skåpet ska stå. I en intervju i COM-Ràdio sa han bla:
Laget har inte kommit upp i normal standard och den klass han hade hoppats på. Han menar på att det är okej att kritisera laget men inte att ge någon enskild spelare skulden. Det är bättre press pratar med honom eller jagar någon speciell spelare.

Han försvarar även Deco för de uttalanden som press skrivit om, där han skulle vara "missnöjd" med sitiationen i Barcelona. Det handlade som sagt om att det var så mycket lugnare och avslappnad miljö vid Portugals landslagsamlingar än den lite stressiga miljön i Barcelona pga halvtaskig inledning på ligan.

Trevligt Rijkaard, enade vi stå. :)
Barcelona Barca_^^
2005-10-13 15:38
Henke är inte tillräckligt bra för att starta i barcelonas 11, så är det bara tyvärr... Och nu efter landslags uppehållet hoppas jag verkligen att barcelona kommer tillbax till formen vi hade förra året, skulle heller inte bli besviken av att se messi från start någon match och se om han tar chansen=) Forca ´Barca
Barcelona (catalonia barca)
2005-10-13 15:22
Ja, som sagt, håll koll på Caps lock knappen nästan gång //Redaktionen
2005-10-13 15:19
Och varför måste man peta Eto'o för att få plats med Henke? Man kan lika gärna flytta ut Eto'o på kanten, han har kvaliteter som gör att han passar bättre på kanten än Henke gör.
2005-10-13 15:17
Kharles: När dom möts kanske Brasilien vinner, men jag tror att i ett mästerskap är Argentina bättre, Brasilien och Argentina kanske inte ens möts.

Argentina är tyngre än Brasilien är och därför klarar man sig bättre mot t.ex. europeiska lag.

Men den som lever får se, mitt tips ligger på Argentina.
2005-10-13 15:15
Aunbri jag tycker att du har helt rätt för om henke ska vara i startelvan så ska eto petas,och det tycket jag inte är okej ........... okej henke gör bar ifrån sig när an gör inhopp och han räda oss föra matchen för han hade sånna härliga uppspel men etoo är mycket viktigare för barca än henke.Men om etoo ska vila så är henke det rätta valet.HENKE ÄR INTE SLUT SOM MÅNGA ANDRA SÄGER.HAN HAR MYCKET ATT GE !!! .
Barcelona Kharles
2005-10-13 15:07
Ska väl säga att Tyskland har en bra chans med hemmaplan och allt, dessutom har Brasilien historiskt sett haft svårt med VM i Europa.

Någon som har höjdpunkter från Brasilien-Venezuela och Uruguay-Argentina? Hörde att Ronaldinho hade en kanonmatch, Messi spelade dock bara 10min (viktigt, då han behövs mot Depor).
Barcelona Aubri
2005-10-13 15:07
En fråga angående Henke larsson.
Han är inte dåligt okey, ska han spela så blir det central där framme,

DÅ undrar jag ni som vill att henke ska starta
Vill ni peta ETO? Anser ni att Henke gör bättre
jobb en ETO? Eller tänker ni på ETO att han får
vila? ETO tillsammans med puyol är nog de spelare
som klarar av, och vill spela varje match

Visst henke är bra, men Eto är bättre. Så HENKE som inhoppare, gärna ... men startelvan? hmmm
2005-10-13 15:04
man kan inte påstå att argentina är bätre än brasilien eller lika bra för att brasilien är världens bäste natnion tills nu.men i tyskland får vi se hur det går för dom båda nationerna.Ingen nu kan påstå att inte brasilien inte vinner VM guld.jag tror på 99% att brasilien vinner guld i tyskland.
Barcelona Aubri
2005-10-13 15:03
hahahhaa
det är sant VM snack har inget med Barca forum, men i brist på aktuella ämnen hade jag
inget annat i huvud att prata om , så jag tänkte bättre discutera VM än att folk hoppas på varandra ...
Barcelona Kharles
2005-10-13 14:57
Vbg:arn

Deras senaste möte slutade 4-1 till Brasilien. Jag tycker att Brasilien är en nivå över alla andra landslag i världen, men de närmsta är väl Argentina och Holland.

Spanien, England, Frankrike och Italien behöver få ordning på sina lag.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-13 14:21
Vbg:arn
Ta ditt kommentar med dig till något annat forum.
2005-10-13 14:18
Brasilien vinner ju aldrig VM nästa år i Tyskland. Argentina är bättre eller lika bra på alla positioner. Ska Brasilien vinna krävs att Ronaldinho leder dom på samma sätt som Maradona anförde Argentina och Pelé ledde Brasilien.

Annars så maler Argentinga ner Brasilien.

Snyggt mål av Henke igår, kanske dags att han får starta någon match så han hinner få tid på sig att skapa något?
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-13 14:06
RoNNiE-10
Han gjorde två RIKTIGT läckra assist.
Barcelona ronnie10
2005-10-13 13:57
REAL FAN###1, om vi nu ska jämföra lagdel för lagdel...

Dida - Robinson 1-0
carlos - cole 1-1, men carlos är inte långt efter
Lucio/Roque Jr. - Terry/Ferdinand 1-2
Cicinho/Cafú - Gary Neville 2-2
Emerson/Kaká - Lampard/Gerrard Oavgjort, 2-2
Ronaldinho - Joe Cole 3-2
Juninho - Beckham 4-2
Ronaldo/Adriano - Owen/Rooney 5-2

Nu ställer antagligen inte lagen upp exakt såhär men Brasilien är jämna eller snäppet bättre än England på alla positioner utom mittbacken.

Vad denna diskussion har att göra på ett Barcelona-forum har jag svårt att se, men låt gå för den här gången.
Barcelona La_Rambla
2005-10-13 13:57
Puyol brasse, Haha! :O
Barcelona La_Rambla
2005-10-13 13:56
REAL FAN###1//
Snälla håll dig inne på kindergarten på ert egna forum. Här gör du ju bara bort dig i parti och minut. Ut med kackerlackorna. :)
Annons: