/spanien/barcelona/forum/25458.aspx/spanien/barcelona/forum/25458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona HLKINHO
3/19/2006 17:04
hej
Barcelona Gabriel
3/19/2006 16:56
Det är nu klart att både Edmilson och Marquez missar kvartsfinalen mot Benfica. Marquez är borta i minst en månad (4-6 veckor) och Edmilson blir borta från 2-3 veckor.

Återigen verkar det bli skadorna som ska sätta käppar i hjulet får våran överlägsenhet, precis som förra året. Dessutom missar, som vi alla känner till, Puyol även första mötet pga avstägning. Alltså saknar vi 3 av våra viktigaste defensiva spelare till den matchen och med detta som information ställer jag mig frågan; Hur fan ska vi ställa upp?

Detta är något tänkbart kanske:

Belletti - Oleguer - Motta - Sylvinho

Vi får verkligen spela efter förutsättningarna nu och enbart hoppas på att det löser sig. Det skulle vara mycket surt om vi inte går vidare pga våra skador. Motta är självfallet ingen mittback, men han har defensiva kvalitéer, han är stor och stark dessutom bra på huvudet. Han är även spelat som mittback någon gång, som exempelvis i cupen i år (visst var motståndet av annan klass än vad det är när vi möter Benfica men det finns knappast något vi kan göra nu).

Jag har inte sett Rodri spela, alltså tänker jag inte uttala mig heller. Men jag är skeptisk till hur han skulle klara av det mentalt.Om han är tillräckligt psykiskt förberedd för det då han inte har rutinen/erfarenheten direkt.

Detta innebär säkert även att vi får se ett mittfält bestående av:

Van Bommel - Iniesta - Deco

Jag ser inte att någon annan än dessa tre skulle vara tillräckligt bra för att spela mot Benfica.

Dios, que nos ayuda :-(
Barcelona StREeT_STYLE
3/19/2006 16:51
Fölåt tänkte lite på dos santos ålder, och trodde att de flesta var i den åldern.

men det bevisar till och med mer att han inte platsar, snubben är 21 och spelar i Barca-B, Messi är 18, även om man inte ska jämföra de två.
Den enda matchen han gjort i år för A-laget är mot Zamora, inget speciellt svårt motstånd, eller hur.

Man kan inte ta upp spelare från Barca-B som spelat i den tredje divisionen till att spela i startelvan i en kvartsfinal i Champions Leaugue.

Går bara inte, det barca ska göra i mitt tycke är att gasa på offensivt, och näta kanske 4 gånger, konsentrera sig på att bara atackera helt enkelt.
Barcelona Itom
3/19/2006 16:49
3inte vad jag vet
Barcelona [ B_A_R_C_A ]
3/19/2006 16:48
asså ska dem visa Barca mot Getafe på tisdag? kan någon var snäll och svara ? :(

någon som vet och kan svara !

Visca Barca (L)
Barcelona La Rambla
3/19/2006 16:45
StREeT_STYLE//

Koll på läget? Snarare inte koll tydligen, Rodri är 21 år, fyller 22 i år. Förstår inte var ifrån du får att han är 16 år.
Barcelona Messi nr:19
3/19/2006 16:43
Vilka ska barca möta?
Barcelona Itom
3/19/2006 16:42
puyol är med mot getafe.

StREeT_STYLE//

vad tycker du att de ska göra då? spela motta-oleguer i mittförsvaret? vem ska agera pivot och skydda backlinjen? sen är benfica inte världens farligaste lag heller nuförtiden, med all respekt. deras ligaspel går knackigt och de hade en bra portion tur mot liverpool, som inte är något speciellt hot offensivt tycker jag

dessutom har rodri redan debuterat i CL och spelat några matcher i a-laget
Barcelona [ B_A_R_C_A ]
3/19/2006 16:30
alltså varför svarar ni inte ? är Puyol inte med mot Getafe ? vem ska spela mitt back tillsammans med Oleguer? faan också hoppas madrid o valencia tappar idag.. så vi behöver itne vinna nästa match!
och hoppas vi klarar oss bra mot Benfica borta :(.

Visca Barca.. (L)
Barcelona StREeT_STYLE
3/19/2006 16:25
Asså tror ni alla att Rodri eller någon annan B-lags spelare tas upp inför en Kvartsfinal i världens tuffaste turnering.

Man kan bara inte resonera så där om man är tränare, låta en 16 årig spelare som bara spelat skit matcher i tredje divisionen i spanien komma in i startelvan i A-laget, i en KVARTSFINAL I CHAMPIONS LEAUGUE.

Jag tror absolut inte att tränarna och ledningen tänker så jädra extremt.
All respekt åt era kommentarer och visst vore det roligt att se unga talanger spela.

Men jag kan bara inte se hur en tränare i ett av världens bästa klubbar, ska kunna se det på samma sett
Barcelona carl McCoy
3/19/2006 15:56
Rodri-Oleguer
Barcelona Rambo~
3/19/2006 15:56
vem fan kommer spela mittbackspar nu då?

btw vet någon när beletti beräknas vara tillbaka?
Barcelona Itom
3/19/2006 15:54
Eller så tar man in någon av Rodri eller Marc Valiente från b-laget som har spelat väldigt bra i mittförsvaret. detta tror jag också rijkaard kommer göra, tror inte han vågar köra med motta i backlinjen när det inte finns någon annan som kan agera ankare

dom är förresten etta i segunda b efter att ha slagit gramenent 3-1 hemma i toppmötet.
Barcelona StREeT_STYLE
3/19/2006 15:50
Ämne: Jaha, då var Marquez....Jaha då finns det bara en sak att göra mot Benfica borta, om alla dessa herrar är borta.

Köra galet offensivt, Barcas specilite.
Dra ihop alla offensiva spelare och köra på för kanske 3-4 mål. Dessa borta mål blir viktiga inför returen. Även om vi kanske skulle släppa in 4-5 mål.

Säger bara framåt march!!!!!
Atackera Atackera Atackera

En tok offnsiv är det jag vill se.
Barcelona Mr B. Arca
3/19/2006 15:46
Barcelona La Rambla
3/19/2006 15:43
Jaha, då var Marquez och Edmilson undersökta. Klart är att Rafa är borta minst en månad, kanse ända upp till 6v. Edmilson blir borta 2-3v och missar därmed matcherna mot Getafe, Malaga och Real Madrid i ligan och Benfica borta i Cl. I värsta fall missar han returen mot Benfica på Camp Nou.

Henrik Larsson verkar vara okej, tränade tydligen med de andra spelarna idag.

Jisses, detta blir en pärs. Puyol, Rafa och Edmilson borta mot Benfica. :(
Barcelona Blaugrana_1899
3/19/2006 15:39
Kolla länk, ser ut som vi lämnade ett stort hål i chelskiskeppet efter att ha slagit ut dom ur cl! haha
Barcelona Rambo~
3/19/2006 15:34
Ämne: Men att folk inte ge....
Någon som värmer bänken åt Eto'o :D
Barcelona Blaugrana_1899
3/19/2006 15:25
Men att folk inte ger upp... vad ska vi med Ronaldo till när vi har Eto´o ! ? ! ? ! !.
Barcelona pyol
3/19/2006 15:06
Är Puyol ochså avstängd nästa match??
Barcelona pyol
3/19/2006 15:04
jag tycker att det var smart av edmilson att han drog på sig varningen
Barcelona Peder
3/19/2006 14:58
Ämne: Nej, jat menade inte....
jag håller med. alla vill slå sig in i startelvan så jag tror nog att ersättarna gör en bra insats.
jag tror att Betis tar poäng av Real idag.
Barcelona Jussinho
3/19/2006 14:51
Asså jag har inte hängt med det senaste dygnet...vilka e skadade och hur länge ?? :S
Barcelona willy145
3/19/2006 14:43
visar dom matchen mot getafe_
Barcelona Mot Nya Tider
3/19/2006 14:38
Naeej, men skit i den diskussionen som sagt. Kommer inge vart. Vi får väl se hur matchen slutar. Själv så hoppas jag att vi vinner på ett lika övertygande sätt som vi gjorde på Bernebeu.

Jag fick höra att Real bänkat både Ronaldo,Robinho och Cassano igen!
Raul startar! Hmmm, inte så lyckat enligt mig.
Tror på 0-0!
Barcelona La Rambla
3/19/2006 14:31
Nej, jat menade inte utan Ronaldinho och Eto'o. Men utan Xavi, Marquez, Messi och tex Edmilson. De håller helt enkelt inte klassen, och på ett fullsatt Camp Nou så gör ersättarna i Barça en kanoninsats. :-)
Barcelona Mot Nya Tider
3/19/2006 14:25
Jasså? Tror du det, hmmm det är väl bra att vara optimistisk. Fast att det är en säker match håller jag inte med om. Real har börjat spela bättre och vinner sina matcher mer än vad de gjorde förr. Om våra viktigaste spelare blir skadade så påverkar det laget, det har vi sett förrut. Så jag skulle nog inte gå ut och våga säga det som du gör. Skulle man vinna utan Ronaldinho,Puyol,Eto'o och Deco?

Men jag längtar till matchen i alla fall. Kommer bli väldigt spännande. Den matchen kommer kanske avgöra hela ligan. Men hoppas att Betis kan klara av ett kryss i alla fall ikväll. Skulle sitta fint.
Barcelona La Rambla
3/19/2006 14:17
Real? De slår vi på Camp Nou med halva ordinarie laget borta, är inte det minsta orolig. Tror dessutom att de tappar poäng mot Betis ikväll, känns rätt läge för en liten skräll och Betis måste ha poäng för att komma iväg från bottenträsket. Det är värre med matcherna mot Benfica i CL.
Barcelona Mot Nya Tider
3/19/2006 14:14
Skadan på Marquez och Messi skrämmer mig lite inför mötet mot Madrid. Det kan bli även fler spelare som blir skadade, eller avstängda. Men hoppas verkligen inte att det händer. Men Barça bör väl ändå klara sig bra HEMMA mot Madrid eller? Messi är så kreativ ocg farlig hela tiden, Marquez har utvecklats till en av ligans bästa mittbackar. Hmmm...
Barcelona La Rambla
3/19/2006 14:06
In med Rodri redan till matcherna mot Getafe och Malaga. Lika bra att han får bli varm i kläderna om han nu måste vara med mot Benfica. Mot de två lagen ska vi vinna även med Rodri som mittback.
Annons: