/spanien/barcelona/forum/25455.aspx/spanien/barcelona/forum/25455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien J stile
2005-10-16 12:31
Synd att ni bara fick en poäng igår, ni spelade verkligen underbar offensiv fotboll, åtminstone stundtals.
Däremot så ser det på tok för slött ut bakåt. visserligen gjorde även deportivo bra avslut men...
Barcelona Viking
2005-10-16 12:30
Nästa match får tamefan Rijjkard göra lite ändringar! Giuly har inget i startelvan att göra, undrar VAR Rijjkard ser hans storhet? Ok, han springer väldigt bra, men så fort han har bollen vid fötterna så snubblar han bort chans på chans.
Skulle helst se att V. Bommel gick in in startelvan istället. Han är vår enda mittfältare (i dagsläget) som tar långa och offensiva löpningar.
Om Motta får vara skadefri och komma in i laget snart så ska han (förutsatt att han fortfarande är bra) spela från start.
Marquez före Oleguer 9ggr av 10. Edmilson ska säljas, om han inte spelar upp sig.

Drömvärvningar inför nästa säsong:
Gallas
Evra

Och bort med:
Edmilson
Giuly

Om jag var Coach skulle ställa upp så här.

-------------Valdes

---------Puyol----Marquez
Belletti-----------------Gio/Sylvinho
--------------Motta
--------Xavi---------V.bommel
--------------Deco
--------------------Ronaldinho
-------------Eto`o

Bänk:
Jorquera
Cio/Sylvinho
Gabri
Oleguer
Iniesta
Messi
Larsson
Maxi/Esquerro

Barcelona La_Rambla
2005-10-16 12:05
Skit, med lite flyt kunde det ha blivit både 1-4 och 1-5, vi hade full koll och spelade ut Depor efter noter. Men sen så slappnar man av och släpper in dem i matchen igen, illa. Edmilson som pivote är ingen hit. Försvaret slarvar som sagt vid markeringar.
Till alla de som har klagat på LAGSPELAREN Eto'o. In your face! Vilken lirare. :)
Deportivo Krille
2005-10-16 11:59
Tack för en bra match igår. Tycker ni var klart bättre speciellt i början av andra annars försvarade vi oss ganska bra tills Andrade utgick. Men men tur vi fick oss en poäng iaf, Valeron är på gång iaf så det här kan bli bra. Vi ses.
Spinbad
2005-10-16 11:56
Försvaret har havererat fullständigt. Markeringen är katastrofal och de inviduella misstagen har löjligt hög frekvens. Alla tittar boll i försvaret ingen kollar spelare och varje fast situation mot oss blir livsfarlig då nästan ingen orkar/vill/kan markera på ett hyfsat sätt. Hur många löjligt billiga mål har vi släppt till i år egentligen?

Om det inte blir ordning på defensiven snart blir det inga titlar den här säsongen oavsett hur bra vårt anfallsspel är. La liga kan vi kanske vinna om försvaret skärper sig, då jag inte tycker något annat lag är så imponerande, men Champions League kan vi bara glömma då lag som Chelsea, Milan och Juventus är med.
Barcelona Lionel Andrés Messí
2005-10-16 11:54
någon som har målen ifrån igår?
Barcelona R10
2005-10-16 11:54
Chancho /

Det är ingen bra idé ;).
Barcelona Marcos
2005-10-16 11:52
Vi skulle ha vunnit om inte Rijkaard tagit ut Marquez efter den första halvleken. Vi tappade balansen mellan mittfälltet och försvaret. Vila Puyol och Olueger till nästa match.
Barcelona Señor Cúle
2005-10-16 11:47
Inga sura miner eller inlägg nu!
Vi spelade fint, men försvarett, aj aj aj.
Eto'o och Ronaldingo var på lekande gott humör, jag tycker även att Deco spelade upp sig rejält i matchen, fast lite felpass dock.
Barcelona La_Rambla
2005-10-15 20:01
Kom igen nu Barça!
Barcelona Chancho
2005-10-15 19:49
Funderar på att lägga 4000 kr på Barca ikväll. Vad tycker ni?
Barcelona Etoo9
2005-10-15 14:17
Deportivo vs FC Barcelona 1-2
Barcelona HLKINHO
2005-10-15 14:04
DEPORTIVO vs FC BARÇA = 0 - 3

Etoo
Ronaldinho
XAvi
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-15 13:58
Jag tycker inte Giuly ska spela fråns start för han saknar det som krävs som anfallsspelare i Barça, teknik och fantasi! Han slog igenom i Monaco med en mer tillbaka dragen roll.. man har blivit lite trött på att han får bollen på sin kant och inte vågar/kan utmana/göra sin försvare, det är kunskaper som både Messi och Ezquerro har visat så jag ser att platsen fråns start till höger står mellan de 2 spelarna.
Barcelona Messi
2005-10-15 13:40
När vi försökt spela på kontringar har Giuly aldrig gjort någon nytta. När han får bollen så lyckas han alltid slarva bort den och det är det sista vi behöver mot Depor, då vi förmodligen kommer få ett par chanser, inte mer. Visst Giuly har inte varit sämst hittils, men Ezquerro har i mina ögon varit ljusår bättre än honom de få gånger han spelat. Ezquerro är möjligen inte lika snabb som Giuly, men hans teknik och nickskicklighet kompenserar det mer än väl.
Barcelona CruzitoZ
2005-10-15 13:28
fan vad kul att maxi e uttagen :):):):)
hoppas på att etooh inte har så mycket tankar om det som hände camerun:(
o att han kommer tillbaks o vissar a det e glöm så vi kan vinna över depor:):):):)
Spinbad
2005-10-15 13:28
Messi:
Om 'vi' ska kontra är väl Giuly snarare idealisk med sin snabbhet? Och så fruktansvärt usel har han faktiskt inte varit i år. Tycker det finns ett flertal spelare som underpresterat mer än Giuly.
Barcelona Messi
2005-10-15 13:02
Sen ska jag bara tillägga en sak. Om vi ligger under och spelet fastnar, då vill jag se Maxi och van Bommel(om han inte startar), TIDIGT i andra halvlek, gärna 5 minuter in i andra halvlek.
Barcelona Messi
2005-10-15 13:00
Jag tror att matchen kommer vara lik den förra säsongen. Depor pressar oss hårt genom hela matchen och vi får kontra. Då vill jag verkligen INTE se Giuly. Ska vi kontra måste man ha någorlunda bra teknik, vilket Giuly inte har. Ezquerro är mitt förstaval idag. Giuly är precis som Sonde skriver, Barças enda dåliga spelare offensivt, och Messi är nog inte 100% efter sin resa över Atlanten.

Jag hoppas på denna startelva ikväll:
Valdés
Belletti-Puyol-Oleguer-Sylvinho
Xavi-Márquez-van Bommel/Deco
Ezquerro-Eto'o-Ronaldinho
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-15 12:53
Ämne: Vad tror ni om kväll....
Jag hoppas på en riktigt bra match med offensivt spel, som du sa blir det tufft men jag ser det som ett litet krav att ta 3 poäng så vi kan klättra upp i den riktiga toppen i ligan där vi hör hemma, sen vill jag se samma startelva ikväll som Barcafan1 här men med en ändring att Messi går in från start istället för Ezquerro som igentligen också funkar bra på den positioen men jag vill se Messi som bara bevisar gång på gång hur bra han är/kommer blir, och sen som jag alltid eftersträvat Marquez bredvid Kung Puyol i mittlåset.
Barcelona Barcafan1
2005-10-15 12:40

Valdés
Belletti-Marquez.Puyol.-Sylvinho
----------Xavi---------
--V.Bommel------------Deco----
Ezquerro----Eto'o------Ronaldinho

Så där tror jag vi startar matchen mot Deportivo La Coruna
Barcelona Sonde
2005-10-15 11:48
Är det objektivitet du vill ha så har du kommat helt fel. Hela poängen med SF är att artiklarna skrivs av riktigt enögda supportrar som ger sin syn på laget.

Motivering kommer i överflöd inom en snar framtid.
Barcelona Majsan
2005-10-15 11:24
CLAES SONDE:
"Barcelonas enda dåliga fotbollsspelare, Giuly"
Tack som fan för objektiviteten och den fina motiveringen.
Barcelona Tompa
2005-10-15 11:24
Vad tror ni om kvällens match? Tror det blir tufft att vinna men målsättningen måste ändå vara att ta tre poäng
Barcelona Tompa
2005-10-15 11:22
Angående Henkes vara/icke vara i Barcas startelva så är ju sanningen att han bara är en komplementspelare och är helt enkelt inte tillräckligt bra för att platsa i Blaugranas ordinarie startelva. Det blir bara löjligt när TV4 folket eller kvällspressen gör allt för att hitta motiveringar till att Henke platsar.

Inget ont om Henrik, han är en mycket bra spelare men det är ändå skillnad på att vara superstar i Skotska P.L och vara detsamma i La Liga.
Real Madrid chicho
2005-10-15 11:17
och ert resultat idag blir oavgjort IGEN!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-15 02:20
Jag skulle ha ett 11 manna lag som spelar med hjärta för Blaugrana mot resten av världen! God natt alla sköna/äkta Barça amigos i les rambles!.
Barcelona Aubri
2005-10-15 00:54
Beautiful_ Barça

Jag skulle ha 11 Essien, för han är mångsidig
Dessutom tror jag att han kommer dominera fotbollen om några år, Kille har teknik, Snabbhet, Fysik och Vilja
Barcelona Aubri
2005-10-15 00:51
Angående imoron, är det bara jag som är lite nervös? Jag tror det är nyckel match för våran del, om hur vårt fortsättning på Ligan kommer se ut, vinner Depo imoron, då framstår Barca som mänslig i år och fler lag lär ju tänka till ännu mer, dessutom kommer nog än mer oroa och osäkerhet sprida sig i laget

Vi har redan märk av, lite på Deco kommentarer
Real Madrid ronnie 10
2005-10-15 00:43
Ämne: ronnie 10:

Det vo....aa okej..ja registrera mig också för åratal sen vadå?..jag har bara bytt nickname jag har hett ronnie 10 förr så vadå komma på ett nytt och lite orginellare namn..men kör jag byter
Annons: