/spanien/barcelona/forum/25452.aspx/spanien/barcelona/forum/25452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puta Madrid
2005-10-19 13:31
Blaugrana_1899

Haha, den var bra...

Iallafall gubbar, Puta madrid!

Visca el Barça!!!
Barcelona Suñol
2005-10-19 13:27
Om matchen; det såg inte ut som barca ville spela varför springer dom inte varför så mycket missade passningar. det enda positiva är att motta gorde en bra comeback...
Barcelona La_Rambla
2005-10-19 13:26
Blaugrana_1899//
Toapapper, Lol! Garvade gott där. :D
Barcelona Havaldinho
2005-10-19 13:19
Ämne: Någon som är intress....
Är de äkta tröjor eller äkta kopior ;)

Om de är kopior så nej tack...
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-19 13:17
Ämne: Någon som är intress....
Nyss kommit hem från en thailands semester? ;)

får man kompis pris om man vill ha ett par real tröjor? mitt toapapper är slut...
Real Madrid Deckade
2005-10-19 12:15
Någon som är intresserad av att köpa denna säsongens fotbolls tröjor från bland annat lag som: Juventus (finns även i den röda varianten), Real Madrid, Barcelona, Man UTD, Milan, Inter, Arsenal.

Kontakta mig på Mustafaa_G@hotmail.com

Priset ligger på 280 men kan sänkas vid fler köp!!
Barcelona Axelinho
2005-10-19 12:14
Vem eller vilka klubbade igenom Barcas bortatröja i CL egentligen?
Barcelona Havaldinho
2005-10-19 11:35
Såg inte hela matchen igår utan bara highlights så kan inte yttra mig om matchen i helhet, men att vi höll nollan är en positiv sak som behövs för lagets självförtroende i det defensiva arbetet...
Märk att när vi släpper in massa mål så är de inte enbart backlinjen fel, hela lagets försvars arbete är pinsamt att skåda när vissa tar grovjobb medans vissa bara lunkar runt...
Antingen förlorar vi som ett lag och vinner som ett lag eller så blir vi ett gäng invidualister som Real är...
Men att se försvarsarbetet på fasta situationer är däremot en pinsamhet för våra bavkar som bara tittar...

Den stora skillnaden är ju den höga pressen som fanns föra året, men i år jobbar ingen lika hårt, de känns som om spelarna går runt och tror att de ska komam av sig själv för vi är mästare...
Förra årets hungriga men ödmjuka attityd är helt borta...

De jag är glad över att se är att Marquez nu fick spela back och vi höll nollan de kan man ta med sig från denna match...
Det som inte är positivt är våran dåliga attityd framför mål, vi ska leka oss fram och vår oförmåga att döda matcher genom att bränna så mycket vilket leder till poäng förluster i en hel del matcher...
Vi måste få in en rätt atittyd framför mål bli effektiva som tex Chelsea, el italienska lag som brukar yttnyttja sina chasner....
En mästar tränare skulle tagit tag i Eto`O för länge sen och läxat upp han när han missat en sån chans som igår...

Titta vad Capello gjorde med Zlatan hyllade honom alltid men så fort Zlatan lekte gud och tog ut de över laget tryckte han ner honom ordenligt offentligt, ingen är större än laget och ingen leker bort poäng!
Med den attityden Eto´O och Ronnie visar upp framför mål ibland är frustrerande att se när de hellre vill leka in bollar...
De är snyggt som fan att se när väl 10:de försöket går in men sånt leder aldrig till en final...
Eto´O är en fantastisk spelare som jobbar hårt för laget, men hans egosim klandrar jag Rijkaard för inte Eto´O...
De är Rijkaard som är tränaren och som bör vissa vart ränserna går för egosim...
De är många matcher som de andra har haft bättre lägen me Eto´O hellre dribblat eller skjutit från en dålig vinkel och missat...

De har kostat onödiga poäng förluster och de kommer skapa stora problem i truppen vilket man redan börjar märka på spelares reaktioner efter Eto´O egoistiska prestationer...

Nu har de vart mycket kritik på Eto´O, Mister & Dinho men de är inte mer än rätt heller...
De har enorm talang, enorma löner och när de inte presterar ska de fan kritiserar precis som vilka andra som helst...
Varför är de oki att alla hoppar på Giuly och Oleguer men ingen ska få röra de som bör leda laget och ta mer ansvar???
Jag har sett Dinho bra i 2 matcher hittils i år vilket är underpresterande för den stjärnan...
Eto´O har öst in mål i år de ska vi inte klaga på ändå men den attityden framför mål bör man kalndra på..
Vart tog LEJONET vägen igår???
Mister hyllas när han vinner ligan och höjs till skyarna men han bär den största ansvaret för de underpresterande laget...
Han bör ändra när hans er att nåt är fel men de gör han inte...
Jag vill se mer av Henke´s attityd eller Maxi´s enorma kamp och vilja som han visar upp...
De är de som vi bör falla tillbaks på när de blåser, tryggheten och viljan...

Nu är de full fokusering i ligan som gäller för att klättra och toppa formen mot "El Clasico" för vill inte se samma flopp som förra året i den matchen...
Barcelona Viking
2005-10-19 11:28
Så här vill och hoppas jag att Rijjkard mönstrar mot Osasuna:

----------Valdes
----Marquez----Puyol
Belletti------------Gio
-----------Motta
---Deco------------Xavi
Messi/Maxi--------Ronaldinho
-----------Eto`o

Det finns nog en rätt stor chans att Rijjkard vill vänta med att starta med Motta. Om så är fallet så vill jag att xavi ska spela pivote med V. bommel samt Deco framför sig.

Backlinjen med Belletti, Marquez, Puyol och Gio är nog den bästa backlinje vi kan ställa upp med, med reervation för Gios plats. Men dock så är Gio Rijjkards förstaval på vänstern så jag sätter honom först. Vill nu se den backlinjen få vara oändrad fram till el clasicó, så att man kanske kan få ngn stabilitet där bak. Oleguer och Edmilson får hålla till på bänken så länge.

I anfallet ser jag helst att messi startar om dom vågar starta med honom? det ryktas ju om poängavdrag om man spelar med honom!? Hur är det möjligt? Han har ju fått sitt pass! Iaf, annars är det på tiden att Maxi får en ärlig chans, det finns potential där.

Visca el Barça
Barcelona [F]utbol [C]lub [B]arcelona
2005-10-19 10:53
En sak som jag har märkt med det här forumet är att alla försvarar Eto'o trots en dålig match!
När han är dålig så måste han ju också få kritik. För att jag ser ingen som försvarar Ronnie eller någon annan tillexempel trots att de kanske inte är i sina bästa former, men vi alla vet ju att Ronnie är världens bästa spelare =). Så det jag tycker är att inte bara en spelare ska få bra kritik, utan att man ska försöka hitta något positivt hos alla spelare! Det är iallafall min åsikt så..om någon inte håller med så får de helt enkelt göra det ;)
Barcelona Thiago
2005-10-19 10:25
Marquez bäst på plan igår
Barcelona Viking
2005-10-19 10:18
En positiv sak för mig var iaf att försvaret såg bättre ut med Marquez jämte Puyol.
Visst gjorde Marquez några felpass, men han är dubbelt så bra på att markera som oleguer. Nån som såg frisparken i slutet på andra när Marquez vräker sig fram?

Nu är det 9 poäng som gäller, och sedan piska marängerna på bernabeu.
Flames
2005-10-19 09:52
Vad har Rijkaard emot Maxi? OK att han inte startar varje match men att ha han på bänken är ju guld värt. Har han visat ett antal gånger att han kan komma in och buffla och ändra en matchbild.
Barcelona Kharles
2005-10-19 00:29
Samuel må missa mycket, men han skapar å andra sidan väldigt mycket på egen hand. Motta och Messi bäst i Barça.
Barcelona Quzzie
2005-10-18 23:57
J***a Barça! Massor av talang i laget! För mycket bra spelare! Varför kan vi inte bara ha en bra spelar på varje position så att ingen bra lämnas utanför?;)
Barcelona Etoó_9#
2005-10-18 23:40
Vi kan säga vad vi vill om Etoo.. men han gör sina mål.. ja gillar inte heller att han missar så många lägen.. men han gör sina mål därför är han viktig för oss. MEN jag ser gärna MAXI spela.. kanske flytta ut etoo på högerkanten och ge Maxi Chansen.. men men våran Rijkaard vågar ingenting riktig FEGIS .
Barcelona Gabriel
2005-10-18 23:34
La_Rambla

fyrverkig och propagandafotboll ? Ja vart har det tagit vägen ? well, hoppet är det sista som överger en. Nu har vi åtmistånde 3 raka hemma matcher, allt annat än 9 poäng är oacceptabelt !
Barcelona La_Rambla
2005-10-18 23:33
Bra rapport Thomas. Stämmer rätt bra med hur jag såg på matchen.

Gabriel//
Jag är också frustrerad, tro inget annat. Förhoppningsvis så sparade vi på krutet till hemmamatcherna istället. Då blir det fyrverkeri och propagandafotboll. Man kan ju hoppas iaf. :D
Barcelona Gabriel
2005-10-18 23:28
La_Rambla

Att tänka positivt kommer nog lite senare. Som jag sa så har jag 2 personligheter och oftast brukar jag undvika att skriva här inne när jag är missnöjd just pågrund av denna andra personligheten som kommer fram hos mig när jag e frustrerad. Men okej jag kan hålla med dig på det sättet.
Barcelona La_Rambla
2005-10-18 23:27
Gabriel//
Haha, ok ska försöka låta bli. Men se det positivt. Vi har 7 poäng i gruppen och har ännu inte spelat speciellt bra. Tänk vad komma skall när vi presterar bra fotboll. Tänk positivt. :)
Barcelona Quzzie
2005-10-18 23:24
Ämne: Quzzie

Ops, då be....Hehehe de är lungt. Klart att man ska få disskutera fotbolls resultat på ett fotbolls forum.
Barcelona Adriano_
2005-10-18 23:22
Messi

japp de gjorde jag..men mitt första val är själv klart xavi...men det skulle vara intressant att se dom spela :)! dinho maxi ezquerro det skulle vart hur grymt som helst faktistm, även om jag har sett dom spela tillsammans.. tänk dej snabbhet med styrka teknik och bra huvudspel...uu en drömm att se barca spela så..men rejkard vågar inte att sätta eto'o på bänken
Barcelona Gabriel
2005-10-18 23:22
Quzzie

Ops, då ber jag så mycket om ursäkt, verkligen. Vet hur irreterande det kan vara men du måste förstå att jag verkligen inte hade någon anning om det. Nästa gång kanske du bör tänka på att förvarna oss om det så vi är updated, du kanske gjorde det ? Hur som hällst, Im sorry !
Barcelona Der Afro
2005-10-18 23:21
Om jag varit coach hade inte Deco eller Iniesta ens suttit på bänken. Hur kan man byta ut Xavi och låta Deco vara kvar idagens match? Skumt.

Borde inte Maxi få chansen? Jag gillar inte Reijkard, har aldrig gjort det och kommer nog inte göra det heller. Har han bestämt sig för att vara emot en spelare (eller för) så ändrar han sig nästan aldrig.
Real Madrid Al-Pacino
2005-10-18 23:21
Hahaha

Aja Lycka till i fortsättningen ;)
Barcelona Gabriel
2005-10-18 23:20
La_Rambla

"Vi förlorade åtminstånde inte" Kommer ihåg när Barcelona spelade sin första match med Antic som tränare 02-03 på hemmaplan mot At.Bilbao. Vi tog ledningen 2 gånger men matchen slutade med 2-2. Precis som nu så var det längesen jag hade sett oss vinna en match och därför var mitt tålamod och temperament inte det bästa. När min jag kom hem till min mamma efter att ha kollat på matchen med min pappa (som också är culé, han som uppfostrade mig bra) så sa hon så. "Dom förlorade inte iaf" - detta ger mig ett intryck av att vi e helt jävla dåliga och hon var van vid att vi förlorar och ska vara nöjda med ett lika resultat. Jag flippade ordentligt på henna och vräckte ur mig att vi är BARCELONA OCH SKA ALLTID VINNA och om jag hör henne säga så igen så vet jag inte vad jag gör.
La_Rambla snälla säg inte så igen.
Barcelona giovani
2005-10-18 23:20
Länge sen man skrev här :) .. All respekt åt folk tankar men hur kan man ge Etoo godkänt match efter match, med tankte på att han missar en till 2 frilägen per match så är det inte ok, att han gör alldrig gör mer än ett mål tycker jag är absolut inte är godkänt.

Det är ju just sånna här matcher då Barca behöver en anfallare som sätter dom där lägena, det är därför som andra lag vinner och Barca inte gör det för tillfället. Och det här är inget nytt Etoo var lika dan förra året och jag tror inte jag var den enda som var mindre imponerad av hans 23 mål ligan då han spelar i ett lag där han har väldigt många fler chanser än andra anfallare i ligan,

När andra lag spelar dåligt litar dom på att försvaret ska göra jobbet, Barcelonas sätt att spela fotboll gör att Barca måste kunna lita på att anfallarna sätter sina chanser punkt slut.

Godkänt inte en chans i världen för mig.
Barcelona Quzzie
2005-10-18 23:16
Förresten Gabriel... Var det nödvändigt att säga att Juve fick pisk? Jag hade tänk kolla på eftersändningen av matchen.. nu har ja inget att göra resten av kvällen :P
Barcelona Quzzie
2005-10-18 23:15
Ämne: Quzzie

Såg du bet....
Nej tyvärr såg jag inte matchen mot Betis. Men det jag har sett av Van Bommel räcker inte enligt mig. Jag har sett de flesta av Barças matcher i år, han har iofs inte startat många men när han har hoppat in har han inte övertygat. Han har säkert spelat fler än en bra match för Barcelona men jag tycker inte att en match räcker.
Barcelona Messi
2005-10-18 23:13
Adriano_

Missade du matchen mot Zaragoza eller?

Sen att spela med Dinho-Maxi-Ezquerro på topp mot Osasuna är lite vågat. Tror inte dom här tre har spelat mer än ett par minuter tillsammans.
Annons: