/spanien/barcelona/forum/25451.aspx/spanien/barcelona/forum/25451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_nr1
2005-10-16 21:55
grabbar vem tycker ni e bäst??

daniel alves elr cicinho?? svara snabbt
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 21:55
Kollar också Sevilla nu. Alves gjorde ett snyggt mål. Men så imponerad är jag annars inte av Alves. Verkar ha ett hett temperament och gör många tjurusningar när han ska bryta. Lite tveksam till honom faktiskt.
Barcelona Hermanzone_89
2005-10-16 21:50
man ska värva en ordentlig och etablerad mittback. man ska också se till att inte hamna i samma veva som real madrid. dem värvar bara offensivt skickliga spelare. man tänker inte mycket på defensiven, speciellt inte när de sålde makelele och samuel.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-16 21:48
Camparn på nou

Du menar väl Ppuyol på högerbacken? Visst är han grym där men han är i mina ögon världens bästa mittback, så jag skulle nog behålla honom där helst.
Barcelona Camparn på nou
2005-10-16 21:45
Som sagt en ny mittback behövs Gabriel Milito från Zaragoza är enligt mig det bästa köpet en oerhört skicklig och komplett mittback som är 25 år han och Puyol skulle bilda ett ligans bästa mittbackspar. Alternativ skulle man kunna sätta Puyol på högererbacken som är hans ursprungliga position och ställa upp så här.
Puyol---Marquez---Milito---Evra/Sylvinho

Kolla in Daniel Alves i Sevilla som barca sägs ha ett förköpskontrakt på och som jag vill se i barca nästa säsong på högerbacken.
Han är snabb, tuff, bra defensivt och målfarlig. Mot Bilbao gör han ett bra jobb defensivt och har smält in ett drömmål
Barcelona Mentorinho
2005-10-16 21:27
Nej men vem fan är intresserad av att förlora, men med tanke på ligastarten så kändes det ändå underbart att knyta till sig en 2:a plats i slutändan. Visst är vi nonchalanta mot Chelsea men dem var ju inte överlägsna alls i själva matchen, utan försvaret hade inte riktigt vaknat och släpper in 3 mål på en kvart, dessutom av 3 chanser. Men sedan tycker jag vi ryckte upp oss totalt och dominerade matchen fullständigt, det var lite då och då som Chelsea stack upp i kontringar, men tyvärr så nickar Terry in segermålet bakom en väldigt mycket störd Valdés, på gränsen till frispark
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-16 21:23
Vi har inte spelarna till att spela ett deffensivt spel. Som vissa säger att anfallet är bästa försvaret. Så funkar vi i princip. Man måste köra sitt bländande anfallsspel i 90 minuter om det ska fungera. Släpper man till lite så går det åt helvete. Men tänk om vu nu hade en till mittback av världsklass. Det skulle lyfta oss till helt nya nivåer. Att ha en till som är lika säker som puyol och som man känner att man kan lita på. Enligt mig så tillför inte oleguer ett smack. Det förstör mer när han står där och spelarna låter honom ta hand om någon anfallare, i stället för att gå på direkt.
Hur som hellst så kan man inte skylla gårdagens resultat på någon enskilld spelare. Backlinjen var ganska oduglig (förutom Puyol) och mittfältet jobbade inte tillräckligt deffensivt. Skulden går här helt och hållet till Rijkaard. Som de flesta här har påpekat skulle man kastat in lite deffensiv tyngd och spelugna spelare på mittfältet i form av Motta och Bommel. Visst ska man kunna spela med två pivotes i sådana lägen. Maxi hade inte skadat heller då killen sliter som ett djur både deffensivt och offensivt.
Barcelona Havaldinho
2005-10-16 21:19
De var inte snöpligt sätt vi åkte ut på!
De var en kvart som måste ha vart de värsta i klubbens historia. In kom vi med nochalans och högmod! Kolla in misstagen vi gör innan målen!
Vi har ju fan 2-1 med oss varför kan vi inte dra ditt och spela med tålamod?

Samma sak när vi åkte ut mot Juve när Antic var tränare på slutet, vi åkte ut som det enda lag som spelat ett år utan att förlora men till vilken nytta?

Förlorare försöker hitta undaflykter om att ja men vi spelade snyggt eller vad som helst, medans de tysta är de som får skrika ut sin lycka när polaken lyfts...

Japp och vad vann vi 03-04?

Jag accepterar inte ens att förlora i små spel tror du jag skulle låta det mest älskade som finns att förlora?

Klubbar som Bolton, Numancia behöver fler suppotrar ni kan väl dra ditt ni som vill fortsätta vara förlorare!
Barcelona Valdés
2005-10-16 21:18
Oleguer är en av mina favoriter då han är har ett riktigt Barcelonahjärta….men jag är samtidigt medveten om att han inte håller måttet för att tillhöra förstaelvan om vi skall vinna några titlar i år. Att skillnaden mellan de bästa och sämsta i laget är så stor kan inte vara bra för (lag)moralen. Det spelar ingen roll hur ”fantastiska” prestationer Ronaldinho, Eto´o och Deco står för när vi har en målvakt som är allt annat än stabil och likadant tre försvarare som har väldigt svårt att ens ta markering.

Och efter att ha släppt in alldeles för många mål mot lag som Villareal, Real Betis, Real Madrid och Chelsea redan föregående säsong var det obegåvat, riskfyllt och ”slappt” att inte förstärka försvaret inför den nya säsongsstarten.

Rijkaard pratar hela tiden om att vi gör ett mål för lite i matcherna och visst missas målchanser men att ALDRIG kunna vinna med 1-0 pga ett läckande försvar skapar svårigheter för stabilitet, serieseger och längre avancemang i CL.

Att skylla försvarsmissarna på den sk ”rotationen” är i mina ögon direkt löjligt då Valdés, Puyol, Oleguer, Belletti och Gio tillsammans missat fyra ligamatcher i år. Det är istället tydliga brister i förmåga hos vissa spelare.

Jag undrar hur mycket det kostar att ”förlora” ett ligaguld…. ökade tv-intäkter, reklampengar osv följer med en segrare (i långt större utsträckning än vad det kostar att betala ut bonusar till spelarna för titlar). Tåget har dock precis lämnat stationen så ingenting är försent men då gäller det för Txiki, Rijkaard och framförallt Laporta att agera så fort transfermarknaden öppnar igen (för att rätta till de misstag man själv gjort), namn som Milito, Andrade, Chivu borde självklart prioriteras framför Henry.

Lite nyfiken är jag också över hur Giulys kontrakt ser ut – är man tvungen att ha med honom ifrån start?

Vi har dominerat flertalet ligamatcher i år och skapat mängder med chanser trots att spelare såsom; Ronaldinho, Eto´o, Deco och Puyol endast periodvis visat upp fjolårets nivå, samtidigt som; Valdés, Marques och Xavi underpresterat kraftigt – allt annat än ligaseger är en enorm besvikelse med tanke på den spelartrupp vi har och med tanke på det ”försprång” (i spelartruppen) som vi hade på övriga lag inför den här säsongen. Det är upp till bevis för herrarna Rijkaard, Txiki och Laporta som inte längre har några andra (och då framförallt S. Rossell) att gömma sig bakom…….

Jag tror och hoppas att laget tar sig samman och vinner på tisdag med 3-1.
Barcelona Mentorinho
2005-10-16 21:10
Havaldinho, Jag håller med dig till en viss del, visst det är resultatet i slutändan som gäller, på matchrapporten står det inte vilken fint Ronaldinho gjorde, utan där står resultatet. Men å andra sidan så lönade ju sig det bländande, vackra spelet förra året med en ligavinst, och tyvärr så åkte vi snöpligt ut ur Champions League, rätt orättvist mot Chelsea. Men i år så får vi hoppas på dubbeln och inte deppa över den svaga ligastarten, ni minns ju 03-04 :)
Barcelona Havaldinho
2005-10-16 21:02
De är inte målen vi kommer bli hyllade för, de är segrarna som gör spelare odödliga...

Har alltid älskat våran historia och att vi alltid ska underhålla...
Men ska man pissa på oss fans för de?
Ska spelarna glömma deras skyldighet för färgerna de bär för Katalonien?
Att man ska spela vackert betyder inte att man ska glömma bort att man måste bli skitig för att segra...
Ronaldinhos fula yttre segrade över Beckhams skönhet, dags att vi också spelar fult ibland för att vinna de vackra titlarna...

Jag skiter fullständigt i just nu om att vi alltid ska underhålla för jag som supporter skiter i hur vackert det var när vi förlorade när jag ser lag som Juve, Milan, Madrid, Bayern stå där som segrare i slutet av maj och tröstas om att aja men vi spelade bäst fotboll...
För vad?
Till vilken jävla nytta när allt som kommer kommas ihåg är namnen som står ingraverade på den bucklan!
De krävs en förändring i hela attityden i klubben, vi kan inte fortsätta på detta sätt!!!
Mitt hjärta blöder varje gång Real vinner Champions League!
Barcelona Sonde
2005-10-16 20:50
Sorgligt att se sanningen som man försöker dölja med ett s.k bländande anfallsspel...

Mmm, håler med här. Har själv alltid propagerat för en närmast naiv anfallsfotboll och jag har visserligen inte ändrat inställning, men det försvarsspelet vi visade upp under vissa delar av matchen igår - var under all kritik.

Barcelona får absolut inte bli ett gnetande lag, men något måste göras åt defensiven.
Barcelona TiTi
2005-10-16 20:39
la_rambla va menar du me Raaap! ;)
Barcelona Havaldinho
2005-10-16 20:31
Igår fick vi se varför vi bara erövrat europa en gång...

Sorgligt att se sanningen som man försöker dölja med ett s.k bländande anfallsspel...
För att segra krävs krigare på plan mer än ett gäng baletdansörer som inte kan stava till ordet stolhet, STOLHET är kamp för färgerna ni representerar och för heder ni tar på är när ni får bära våran tröja...

De är inte fult att bevaka, de är inte fult att svettas på ett fult sätt, de är inte fult att springa utan boll och de är aldrig fult att kämpa och försvara en ledning om äran leder till vinster för våran klubb!!!
Barcelona TiTi
2005-10-16 20:30
haha håller me dig barca barca baarca
Real Madrid Barca Barca BAARCA
2005-10-16 20:30
aa men det jag tycker Senor Cule, är att alla här ska nog sluta ha fööööööör stora förväntningar på ronnie, eftersom ni verkligen inte har så stora förväntningar på blandannat etoo
Barcelona TiTi
2005-10-16 20:28
Ämne: TiTi

Som sagt oli....
aa tycker du har rätt senor cule...vi är ju trots allt barca fans o ska inte tjafsa me varann:P
2005-10-16 20:28
Ämne: Barca Barca BAARCA o....
vart kom du ifrån?..vi har inte ens snackat med dig så oavsett vad du säger tror du vi bryr oss. ..alltså kolla på det här forumet, fan ni tror ett forum är en helig plats stavning vet inte vad.."skräpa inte ner vårt fina forumet" vet inte vad
Barcelona Señor Cúle
2005-10-16 20:27
TiTi

Vem, jag?
Barcelona TiTi
2005-10-16 20:26
du verkar ju vara intresserad av skolan och att stava
Barcelona Señor Cúle
2005-10-16 20:25
TiTi

Som sagt olika spelare har olika egenskaper, jag tycker inte att Henry har bevisat tillräckligt mot hårt motstånd faktiskt. Men jag tycker att vi lägger jämförelserna åt sidan eller vad tycker ni?:P

Dessutom skiter jag i matcherna i slutet av säsongen då ligan redan var avgjord, man blir inte peppad till max, och då pratar jag om hela laget.

Jag tycker olika saker om Eto'o och ni på ett annat sätt, det är inte meningen att alla ska tycka lika. :)
Barcelona TiTi
2005-10-16 20:25
Ämne: Barca Barca BAARCA o....
om det är så svårt att förstå vår text hur kan du då svara på den då? kanske dags för dig o lägga dig eller...du som verkar vara intresserad av stavning
Barcelona La_Rambla
2005-10-16 20:22
Barca Barca BAARCA och TiTi//
Lär er skriva för tusan. Lär er hur man skriver meningar med punkt som avslut. Går inte att läsa era inlägg. Man läser första raden sen tappar man intresset. Kanske är läggdags för er nu? :)
2005-10-16 20:22
Ämne: och plus du sa att h....håller med dig 100% TiTi..du låter som en vettig kille:P;)
Barcelona TiTi
2005-10-16 20:20
och plus du sa att han är en forward som är målkåt får ja fråga då varför henry också gör mkt mål (mer än eto också)och även assisterar väldigt mkt?
2005-10-16 20:20
Ämne: Barca Barca BAARCA
....aa samma sak..mot real sociedad förra året på borta plan då..kolla hur dååålig han va..o zaragoza va av ren slump skojare..tror du inte m ronaldinho henry eller ronaldo skulle vart där tex de skulle gjort mål..

aa men varför börja du (senor cule) prata om etoos svagheter ja vet inte vad skojare..
Barcelona TiTi
2005-10-16 20:19
Eyy senor cule får jag bara fråga dig hur ett av eto's mål var mot betis...aa juste ja tror du sj vet hur den va...han tog målet ifrån maxi lopez o va inte de själviskt eller?
o xavi var borta mot zaragoza...det är en spelare men när tex ronnie o deco är borta då är eto katastrof
Barcelona Señor Cúle
2005-10-16 20:16
Barca Barca BAARCA

Mot Real Betis var både Deco och Ronaldinho borta, den ända matchen denna säsong som dem vilat hittils, och vem gjorde två mål då? Jo, Samuel Eto'o, bara ett litet exempel.

Vem har sagt att Henry mfl är bättre än Eto'o, vill inte komentera det där ens.

Mot Zaragoza var Xavi borta, vem gjorde ett av måle`n? Nej jag tror bannemej det var Eto'o!
2005-10-16 20:13
Ämne: Et'o ÄR hur grym ....
okej om han e så GRYM varför e han dålig när spelare som bland annat RONALDINHO deco o xavi e borta..och han gör mål för sig själv inte för laget då e han ju egoist..mot zzaragoza när han gör mål istället för att ta med sig bollen till mittcirkeln så att barca kunde försöka göra ett mål till så springer han o firar o tar på tiden o man såg ju på rikjaard o alla andra att de inte blev nöjda..och om han e så BRAAA..varför e Ronaldo,Ronaldinho,Henry mycket mycket mycket bättre än han
Barcelona TiTi
2005-10-16 20:11
håller faktiskt med dig barca barca barca
Ronaldinho kanske inte har haft sin bästa säsong.men när man gör såna där grejer o ´är i en liten svacka då måste man vara galen...ni dyrkar för mkt eto asså e ni beroende ellre nåt re ha nspelar som van nistelrooy fan...gör bara mål men ok han är bra men han spelar bara för sig själv faktiskt som alla andra inom barca säger...han tror fan han kan lägga skott från 40 meter när han är helt täckt
Annons: