/spanien/barcelona/forum/25443.aspx/spanien/barcelona/forum/25443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blanco10
2005-10-21 16:08
Såg målen från förra helgen igen, måste säga att barca hade himla otur på de två stolp returerna som gick rätt till en coruna spelare, och det 2a var ind skicklighet av munitis. visst behöver försvaret snäppa upp sig och visst kan man önska sig både 1,2 & 3 nyförvärv där bak, men det är ju yesterdays news. Så har det varit sen jag började följa barca för 10 år sedan.. Nu är det bara att titta framåt och vinna matcherna fram till el classico, då jag tror vi kommer att ha tätkänning.

Sen undrar jag vad rijkard har emot maxi. De få gånger han fått chansen har han sett bra ut med ngt undantag. Stor, teknisk och hyfsat snabb. Komigen nu Frank, du kommer ju sänka killens självförtroende totalt vid 20 års ålder.
Barcelona Suñol
2005-10-21 15:56
angående chelsea tror jag inte att det är pengarna som irriterar folk utan vad det är för pengar...
alla som har lite koll på vad som hände vid sovietunionens fall, vet ju hur roman kunde sko sig rejält på det ryska folkets bekostnad.
och sedan lägga pengarna på fotboll det är ju kan man kanske skratta åt?...
Barcelona Kharles
2005-10-21 15:54
La_Rambla

De kommer dock aldrig få samma respekt som Dream Team åtnjöt.

ut: Iniesta , Motta , Maxi

Fel, fel, fel Rijkaard..
Barcelona Barca_nr1
2005-10-21 15:31
The list of summoned is formed by Valdés, Jorquera, Puyol, Belletti, Edmilson, Sylvinho, Oleguer, Xavi, Giuly, Goes Bommel, Messi, Larsson, Deco, Etóo, Márquez, Goes Bronckhorst, Ronaldinho and Ezquerro.

ut: Iniesta , Motta , Maxi
Barcelona La_Rambla
2005-10-21 15:09
Att skylla på Chelseas pengar leder ingen vart. Alla klubbar har pengar, en del mindre andra mer och så har vi Chelsea som har dem i överflöd. Det är trots allt fortfarande samma sport vi hänger oss åt nämligen fotboll oavsett hur mycket pesetas som är inblandade. Att Chelsea var ett bra lag innan ryssens inträde råder inga tvivel om, de har tom någon Cupvinnarcup-titel, 1998 har jag för mig. Det de däremot har klarat av med alla pengar är att få ihop ett slagkraftigt lag på rekordtid, de kan ställa upp 2 starka startelvor och båda kan slå vilket lag som helst i Europa. Ungefär som Milan kunde i början på 90-talet. Att sura, gnälla och lägga sig ner död bara för att Chelsea är rikast, köper spelare till överpris leder ingen vart. Det är bara att bita ihop, knyta näven i fickan och ge sig fan på att slå dem när de väl står på andra sidan av plan. Segerns sötma kommer att smaka så mycket godare då. :)

Kharles//
Ja den gode Frank. Läste någonstans att han vänt blicken mot Spanien och alla de talanger som frodas i de olika klubbarna. Vet du med dig om det ryckts i någon talang från canteran hos Barcelona från Chelseas håll sen han äntrade scenen? Huh, hemska tanke att man nu inte bara behöver oroa sig över Wengers tentakler utan även Mourinhos när det gäller talanger från Barças cantera.
Barcelona Barca_^^
2005-10-21 15:07
Gabriel..

Jag kan hålla med om att deco har vinnarskalle, men jag håller däremot inte med om att han är en viktig spelare för laget. han sliter... visst gör han det men jag tycker bara inte att han ska ha en plats i barcas 11. långsam, sen in i situationer, slår bort många pass men kan å andra sidan ibland göra underbara pass, men de kommer alldeles för sällan... nej jag ser hellre V. bommel eller iniesta på den positionen eller helt enkelt gå tillbaka till två utpräglade anfallare. Dinho vänster motta och xavi mitten samt messi/ guily på kanten...
Barcelona Barca-Campione de 05
2005-10-21 14:37
Efter alla holländare vi har haft.. Kunde vi inte har skaffat han här:
Barcelona Havaldinho
2005-10-21 13:47
Ämne: Havaldinho: förhålla....Kul att höra finns chans för fred på jorden ändå alltså ;)

De är faktist en hel del spelare som har spelat i båda klubbarna, men de som inte är lika kända i bytet av klubben är Prosinecki, Hagi, Dani gjorde inte så stor väsen av sig i bytet för de var inte så famträndande i klubbarna...
Stora spelare har du ju Di stefano, Laudrup, Enrique, Figo, Zamora, Schuster
Di Stefano hade samma problem som messi inan vilket gjorde att real kidnapapde över honom...
Real Madrid Figolina
2005-10-21 13:37
Havaldinho: förhållandet har överlevt i 14 år nu, och tre barn och hade jag frågat honom om Judas så hade han frågat: vilket lag spelar han i? ;o))
Kharles: måste fråga, hur många spelare finns det som spelat i både Real och Barça??Och har det blivit lika mycket väsen om alla som bytt?Och, när Figo spelade i Barça, tyckte du han var bra då?
Försöker förstå!Ha en skön fotbollshelg, ska vara ledig och se allt *njut* Hörs på måndag.
Barcelona Havaldinho
2005-10-21 13:20
Ämne: Ämne: Har den....
Absolut, men det var mer för att se om folk reagerade över att man svär men inte över reklam...
Forumet bör vara heligt precis som tröjan...
Inge reklam på tröjan då kör vi inge reklam här...
Den dagen den sorgen...
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-21 13:16
Kharles // Jo jag förstår hur dom tänker eftersom de har 50 år (bortsätt från senaste ligatiteln) av uteblivna titlar att ta igen, sen att dom vill/kommer göra det pga nästa enbart ryssens pengar kan man diskutera, de kan ha vilka spelare de vill och hur mycket pengar som helst, vi ska möta chelsea igen i cl och ge ordet revansh ett nytt begrepp.
Barcelona Kharles
2005-10-21 12:54
Intressant artikel, men sen när har Frank Arnesen varit välrenommerad?
Barcelona Kharles
2005-10-21 12:51
Hehe.
Barcelona Patrik
2005-10-21 12:23
Ämne: Har den här sidan bl....
Som t.ex. en gräns mot svordomar?
Barcelona Kharles
2005-10-21 11:44
Kul att se att chelsea-fans hyllar Betis för att de inte spelade som de själva gjorde på Camp Nou. Speciellt med tanke på att de - Europas bästa lag inte ens kunde dominera bollinnehavet mot ett decimerat Betis (Betis hade 51%). Som vanligt var också deras mål kontringar som föregicks av individuella misstag alt fasta situationer. Man måste dock ge credit till världens mest effektiva kontringsmaskin, de gör oftast mål 5 sekunder efter att de snott bollen.
Barcelona Havaldinho
2005-10-21 09:59
Har den här sidan blivit nåt jävla reklam ställe?
Komma in här och göra reklam för tandblekning, vad är de för jävla skit?
Nån jävla gräns måste det finnas...
Barcelona BatiGoal
2005-10-21 03:42
Kharles:

Det va exakt så jag mena tack för den =)
Hade lite väl bråttom när jag postade inlägget men du fyllde i perfekt.

Bra artikel förresten den om Lionel messi, skadar inte att vissa härinne läser den.

Börjar bli en obehaglig uppdelning härinne indelat i:

1 De som uppskattar Deco och 2 de som inte spiller nån tid med att säga att han är dålig han dribblar inte lika bra som Ronaldinho osv osv listan blir bara längre och längre. Ni uppskattar ju inte vad han tillbringar till vårt spel,viist tas han hårdare än tidigare men det kommer inte hindra honom för att visa upp sin grymma mål sinne,uppoffrande slit,speluppfattning!

Deco is the man

Barcelona Suñol
2005-10-21 02:22
Tandblekningen var bland det bästa på länge.
tycker spott-Stoichov historian låter osanolik...men men
Barcelona Kharles
2005-10-21 01:11
Undrar vad Parma gjorde med honom..

Taskigt gjort, jag skyller det på hans bulgariska temperament.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-21 00:58
Kharles

Jag skulle vara lite skeptisk till att hon träffade Hristo på McDonalds. :p
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-21 00:54
Spinbad

Fan va äcklig. Om det är sannt så äcklas jag av snubben.
Barcelona Gabriel
2005-10-21 00:21
Spinbad

Ojdå, men det är Stoichkov så jag förvånas inte av det. Inga ursäkter kan tas vid sånna aktioner men till hans försvar så kan man förstå hans ilska då dom precis förlorat. Men som jag sa, dålig ursäkt och det försvarar inte vad han gjorde.

Det är denna sidan jag menade med att Etoo aldrig får få. Fast det tror jag inte heller han kommer.
Spinbad
2005-10-20 23:57
Kommer ni ihåg när Halmstad BK slog stjärnspäckade Parma med Hristo i laget med 3-0? En kompis/bekant till mig var "bollkalle" på den matchen och efter matchen sprang han in och försökte få en autograf av sin då store idol Hristo Stoichkov och fick som svar en loska i ansiktet av honom. Hristo har en ganska mörk sida också...

Kharles:
Den boken är en riktigt klassiker. Obligatorisk läsning av "homage to catalonia"!
Barcelona Kharles
2005-10-20 23:50
Ett startpaket för tandblekning av en skum nisse på ett fotbollsforum. Det tar priset.
Barcelona Gabriel
2005-10-20 23:47
La_Rambla

Föredrar att han tränar in sig på målskyttet och utvecklar sig själv som spelare istället ;) Men annars är ironi skönt :D
Barcelona La_Rambla
2005-10-20 23:45
Gabriel//
Eto'o har några år på sig att träna in "diva-rollen" som Stoichov hade, hehe. Man kan ju alltid hoppas. :)
Bon nit!
Barcelona Spelanalys
2005-10-20 23:35
Signerad tröja av Sv.Fotbollslandslaget 2005 SÄLJES!
Säljer även startpaket för TANDBLEKNING om någon är intresserad. 250:-/st Ord pris. 500:-/st
Barcelona Gabriel
2005-10-20 23:33
Kharles

"På något sett påminner Eto'o lite om Stojkan.."

Ja, faktiskt ! Han hatar Real Madrid, Hans uttalande efter ligaguldet, det är precis något som Stoichkov skulle ha gjort. Men gränsen är tydlig. Etoo och Stoichkov har olika personligheter och inte lika stor diva som bulgaren.
Barcelona Kharles
2005-10-20 23:32
Katalonien men också andra delar av Spanien (Valencia, Aragonien osv..)
Barcelona Kharles
2005-10-20 23:27
Gabriel

Haha, Stojkan är skön. Var det inte Dani Lopez i redaktionen som hade hans autograf och ett roligt anekdot till det? Jo;

När jag var yngre så brukade jag snacka fotboll med morsan trots att hon inte var intresserad. Detta visade sig vara väldigt positivt då hon en gång på McDonalds träffade Hristo Stoichkov och lyckades känna igen honom. Nu kan jag stolt säga att jag äger en autograf skriven av en Barcelona legend.

På något sett påminner Eto'o lite om Stojkan..

Spinbad

Tack för tipset, ett annat bra tips är "Hyllning till Katalonien" som är skriven av George Orwell(Arthur Blair), men den handlar mer om vad som hände i Katalonien under inbördeskriget.
Annons: