/spanien/barcelona/forum/25434.aspx/spanien/barcelona/forum/25434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-05-27 15:29
Japp, Gudjohnsen hade varit ett riktigt bra köp om man tänker på den sportsliga biten. Täcker upp på flera positioner. Sen tror jag nog att han lär få bra med speltid. Tänk på att Barcelona lär spela bortemot 65 matcher den kommande säsongen. Två extra cuper bla.

På Eurosport ikväll, direkt:
21:00 Fotboll: Frankrike-Mexiko

Hoppas Rafa får spela.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-27 15:26
ps. stämmer att han är skicklig på den offensiva delen av plan: han kan ersätta Etoo, Ronnie, Messi, Deco och den andra centrala positionen framför vår pivote: alltså 5 (!) positioner med nästan likvärdig kvalité vilket är riktigt grymt.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-27 15:19
La Rambla/
Gudjohnsen har varit min favorit bland de som nämnts sen Henke lämnade sitt dystra besked: han har inte varit ordinarie i Chelsea men inte gnällt speciellt mycket och varit MYCKET stabil när han kommit in.
Jag hoppas verkligen att islänningen värvas så att ordnig och stabilitet fortfarande är ett av många positiva nyckelord när man tänker på Barcelona.
Ta Fórlan exempelvis: jag tror han bleknar i kvalité utan kontinuitet i form av regelbundet matchande. Han verkar bli knäckt psykologiskt också om han inte är favoritalternativ hos tränaren. Detta fungerar ju inte då Etoo givetvis är vår nr. 1.
Barcelona La Rambla
2006-05-27 15:11
Carl:

Instämmer i mycket i det du skriver. Vem det än blir lär han ju höja sig ytterligare en nivå. Ju mer jag tänker på ersättaren till Henke så måste ju Gudjohnsen framstå som en av de optimala. En spelare som kan spela nästan var som helt när det gäller mittfält eller anfall. Offensivt sett då alltså. Med tanke på vad han kanske kommer att kosta (antagligen mycket billigare än Forlán) så undrar man ju om han trots allt kanske hade varit perfekt? Nu tänker jag i sportsliga termer. Hur han är som person mm känner jag inte till så värst mycket. Om det finns negativa karaktärsdrag så kan alla bättra sig, och speciellt Rijkaard verkar ju vare väldigt bra att få spelarna att trivas och dra åt samma håll.

Vad anser ni?

Är det i kväll Spanien-Ryssland spelar? Iniesta kommer hem till sina hemtrakter, Albacete. Han ska visst spela 2:a halvlek.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-27 15:05
Vi har de 3 bästa spelarna på sina respektive positioner (tycker jag iallafall, andra säger Henry, Joaquin osv, men inte jag) i vårt anfall.

Detta är ju helt fantastiskt egentligen. Säg att vi värvar Fórlan eller kanske Milito som ersättare: oavsett vem tror jag de höjer sig i det angenäma sällskap spelarna i Barca står för.

Huvudsaken är att spelaren inte gnäller pga bänknöteri eller är för gammal och lägger av nästa sommar. Han måste inte ha gjort 25 mål/säsong eller liknande och definitivt inte kosta över 20 milj Euro..En annan fördel är om han inte bara är skickligt centralt utan även på Ronnies och Messis positioner.
Det finns säkert många som skulle lyckas i Barcelona. Sen får vi se om han heter Iaquinta, Martins, Forlan, Milito, Torres, Gudjonsen osv.
Barcelona La Rambla
2006-05-27 15:01
Ordem:

Ja jäklar, han blev visst uttagen till VM såg jag nu. Han kanske är tjurig ja. Men lek med tanken, efter att han varit med några träningar med Barça hade han säkert insett att det nog inte är lönt att tjura över plats i startelvan. Han hade säkert förstått efter att ha upplevt kvalitén på våra spelare. :-)
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-27 14:55
Rambla

Ändå är han uttagen till Italiens VM-trupp. Jag tror att han skulle kunna fungera, bara han accepterar bänken vilket är en helt annan fråga, han verkar vara lite tjurig av sig :-)
Barcelona La Rambla
2006-05-27 14:52
Ordem:

Han gjorde en bra säsong då han var aktuell som Henkes ersättare när denne var skadad. Han har inte varit så framträdande den här säsongen. Kontraktsbråk och mycket skadad. Personligen tror jag inte han hade lyckats i Spanien.

Officiellt: Lopez Caro är Racing Santanders nya tränare.
2006-05-27 14:46
För att nämna ett till anfallsalternativ, Vincenzo Iaquinta från Udinese var det ju på tal om att vi skulle värva för ett tag sen. Men nu finns han inte ens med, trots alla transferrykten... Konstigt.
Barcelona Puyolinho
2006-05-27 14:44
När spelar Brasilien deras träningsmatcher !?
Barcelona Saforcada
2006-05-27 14:42
Etoo gjorde sjukt många viktiga mål i år för oss i CL. Det tyder på att han är en vinnare och spelar bra i viktiga matcher, en egenskap som saknas hos Henry och Lampard för att nämna två andra stora spelare...
Barcelona Tiago
2006-05-27 14:41
jag hoppar verkligen barca inte släpper motta jag älskar verkligen den gubben han har ett stort hjärta för klubben och sliter otroligt mkt för laget synd bara att han e så skadebenägen:(
2006-05-27 14:28
Ronnie ser ut att trivas, eller vad säger ni? Haha, han kan inte komma någonstans utan att han blir påhoppad på fotbollsplanen. Som tur är så älskar ju alla Dinho, så ingen vill orsaka honom ngn skada.

Men tycker ändå det är mkt dåligt att det väldigt ofta kmr ngn supporter inspringandes på planen eller till bänken. Skärp säkerheten, herregud!
El trideñte magico
2006-05-27 14:17
Bill Gates köper Barcelona, och ger Rijjkard,(stavning?), 1 miljard varje år till att köpa spelare.
Barcelona La Rambla
2006-05-27 14:14
Otroligt snygg Silly Season-rapport. Extra plus för foto på spelarna som omskrivs. Vill ge ett tips bara. När uppdateringar skrivs i blått sen, glöm inte att skriva in det datum då uppdateringen skrivs. Då är det lättare att ha koll på hur aktuellt det är för oss läsare.

Kudos Tomas!
Barcelona La Rambla
2006-05-27 13:55
Lite rykten.

Från Sport:

Gabriel Milito som varit en måltavla redan sedan sin tid i Independiente och även under Laportas andra säsong är tänkt att förstärka försvaret. Zaragozas president har ju tidigare varit den stora haken men har tydigen ändrat sig nu och kan tänka sig att sälja. Ett bud från Barcelona ryktas komma med Maxi Lopez som lockbete.

Maxi Lopez vill nu bli utlånad och intresserad verkar klubbar som Sevilla, Villareal och kanske även Zaragoza vara.

Milan vill säkert ha Eto'o och vi säger naturligtvis nej. Rijkaard gillar även Torres. Men som vanligt lär inget hända med rojiblancos, som alltid planerar ännu ett "stort" projekt.

Från EMD:

Forlán vill komma men Villareal vill ha mycket mer än 8M euro. Tack för det, han är inte värd mer heller.

Chivu är nästan bunden till Txiki men Rijkaard insisterar att han litar på Olmo och Dani Fernandez, vilka han tror kommer att övertyga de närmaste 2 åren. Låter som Rijkaard anser att mittförsvaret håller utan nyförvärv.

Zambrotta är tydligen en stor favorit men där lär det bli stor auktion om Juve flyttas ner i Serie B.

Rijkaard föredrar Zambrotta framför Chivu då han tänkt sig att våra canteranos täcker upp mittbacksplatserna och Zambrotta som kan spela på båda ytterbacksplatserna värderas högt av Mister.

Motta vill inte flytta någonstans alls och vill bara spela för Barça. Rijkaard tror på honom och vill att han gör bra ifrån sig även nästa säsong.

Det nya TV-kontraktet som är värt 120M euro bidrar till att Barça lära göra inkomster nära 300M euro.

Tänk nu på att detta bara är rykten och hur katalanska tidningar tolkar dem.

Visca el Barça!
Barcelona !!BaRcA!!
2006-05-27 13:27
någon som vet när biljetterna för nästa säsong släpps o vart man kan köpa? ´PLz
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-27 13:04
xavihernandez// En av världens bästa anfallare. För bra för att vara back-up när ni ska köra med eran trion.
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-27 12:52
När ska Barcelonas spelare vara tillbaks på träning? Hur länge är deras semester?
Barcelona xavihernandez
2006-05-27 12:45
En spelare som Barça kanske borde se över är Luca Toni tycker jag. En bra anfallare som gör mycket mål och är vass på huvudet,

vad säger ni ?
Puyol #5
2006-05-27 12:32
Kolla på den här videon ;)

Barcelona Camparn på nou
2006-05-27 01:48
Forza skoja inte Kuys kommer inte gå för mer än 8-11 miljoner euro är jag säker på. Han är ingen storspelare...
Vill också ha en annan anfallstyp till Barca mer rörlig, teknisk bättre passningsspelare.

Sen har vi antagligen kvar Maxi Lopez nästa säsong som är ungefär samma spelartyp som Kuyt stor stark center. Jag ser mycket potensial i Maxi och är säker på att han skulle ha öst in mål i hollänska ligan om han hade fått speltid och förtroende. Tyvärr har han inte fått det av Rijkaard i Barcelona än så länge.

Köp in en klassanfallare som kan spela överallt i anfallet och ha kvar Maxi och Giuly så har vi det fantastiskt täckt.
Barcelona Schubert
2006-05-27 01:45
OK Kamelen kanske kunde bli aktuell då, speciellt om han förbättrat sig ytterligare. Jag är svag för hans långa dribblingsräder. Har gjort en del riktigt fina mål och framspelningar i Eredivisie. Han är ung också, 20 typ. Hade tydligen blivit lovad en startplats till höger i Hollands 4-3-3 i VM om han fått holländskt pass av van Basten men fick ändå nej av myndigheterna.
Barcelona Kamelen
2006-05-27 01:39
Kalou, som du säger Schubert vore en riktigt bra värvning. Han kommer förmodligen att få Holländskt pass efter nästa säsong.
Barcelona Schubert
2006-05-27 01:32
Kuyt eller hur han vill stavas (har set minst tre stavningar) är OK men lite oteknisk. Arbetar dock hårt och har spelat till höger i 4-3-3 i holländska landslaget. Kan givetvis spela center också. Är en pålitlig målskytt och kan det mesta. Lite van Bommel-varning dock - jag är rädd att han kommer att falla ur Barcas spel med sin lite klumpiga stil.

Ser hellre hans lagkompis Kalou i så fall men han har tydligen inte fått nåt holländskt pass än så det lär inte bli aktuellt.
Barcelona Bojan Krkic Perez CAMPIONS DE EUROPA
2006-05-27 00:39
Maxi kommer nog inte vara kvar nästa säsong, antingen på lån eller såld om vi får ett bra erbjudande.
Barcelona Forza
2006-05-27 00:35
Håller med om att Kuyt vore ett bra alternativ, men han kommer säkert att kosta uppåt 150 milj. Det är lite väl mycket för en spelare som inte nödvändigtvis blir ordinarie(Messi är 1:a valet). Då tycker jag Gudjohnsen skulle vara ett bättre alternativ, speciellt om man kan få honom för ca 50-75 milj. Han är en komplett och laglojal spelare med mycket rutin. En annan fördel är att han också kan användas på det offensiva mittfältet. Om vi värvar Gudjohnsen kan vi ju också behålla Maxi och på så sätt få lite olika alternativ till Eto'o.
Barcelona LINX
2006-05-27 00:08
är kuijt till salu som ngn antydde nedan? i så fall så borde kanske juan l. beställa en resa till holland. han är ju drömversättaren för h. larssom!
Barcelona Kamelen
2006-05-27 00:02
Visst, jag håller med er att Forlán inte är värd de summor som har nämnts.
Hörde att ledningen 'inte utesluter' Mista. Tar ju myyyycket hellre Forlán än Mista.
Barcelona Schubert
2006-05-26 23:50
Påstås att Navas inte kommer att lämna Sevilla på deras SF-sida.

Vill inte se Forlan, speciellt inte för de summor som nämnts. Absolut inte Gudjohnsen.
Annons: