/spanien/barcelona/forum/25431.aspx/spanien/barcelona/forum/25431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Quzzie
2005-10-18 23:24
Ämne: Quzzie

Ops, då be....Hehehe de är lungt. Klart att man ska få disskutera fotbolls resultat på ett fotbolls forum.
Barcelona Adriano_
2005-10-18 23:22
Messi

japp de gjorde jag..men mitt första val är själv klart xavi...men det skulle vara intressant att se dom spela :)! dinho maxi ezquerro det skulle vart hur grymt som helst faktistm, även om jag har sett dom spela tillsammans.. tänk dej snabbhet med styrka teknik och bra huvudspel...uu en drömm att se barca spela så..men rejkard vågar inte att sätta eto'o på bänken
Barcelona Gabriel
2005-10-18 23:22
Quzzie

Ops, då ber jag så mycket om ursäkt, verkligen. Vet hur irreterande det kan vara men du måste förstå att jag verkligen inte hade någon anning om det. Nästa gång kanske du bör tänka på att förvarna oss om det så vi är updated, du kanske gjorde det ? Hur som hällst, Im sorry !
Barcelona Der Afro
2005-10-18 23:21
Om jag varit coach hade inte Deco eller Iniesta ens suttit på bänken. Hur kan man byta ut Xavi och låta Deco vara kvar idagens match? Skumt.

Borde inte Maxi få chansen? Jag gillar inte Reijkard, har aldrig gjort det och kommer nog inte göra det heller. Har han bestämt sig för att vara emot en spelare (eller för) så ändrar han sig nästan aldrig.
Real Madrid Al-Pacino
2005-10-18 23:21
Hahaha

Aja Lycka till i fortsättningen ;)
Barcelona Gabriel
2005-10-18 23:20
La_Rambla

"Vi förlorade åtminstånde inte" Kommer ihåg när Barcelona spelade sin första match med Antic som tränare 02-03 på hemmaplan mot At.Bilbao. Vi tog ledningen 2 gånger men matchen slutade med 2-2. Precis som nu så var det längesen jag hade sett oss vinna en match och därför var mitt tålamod och temperament inte det bästa. När min jag kom hem till min mamma efter att ha kollat på matchen med min pappa (som också är culé, han som uppfostrade mig bra) så sa hon så. "Dom förlorade inte iaf" - detta ger mig ett intryck av att vi e helt jävla dåliga och hon var van vid att vi förlorar och ska vara nöjda med ett lika resultat. Jag flippade ordentligt på henna och vräckte ur mig att vi är BARCELONA OCH SKA ALLTID VINNA och om jag hör henne säga så igen så vet jag inte vad jag gör.
La_Rambla snälla säg inte så igen.
Barcelona giovani
2005-10-18 23:20
Länge sen man skrev här :) .. All respekt åt folk tankar men hur kan man ge Etoo godkänt match efter match, med tankte på att han missar en till 2 frilägen per match så är det inte ok, att han gör alldrig gör mer än ett mål tycker jag är absolut inte är godkänt.

Det är ju just sånna här matcher då Barca behöver en anfallare som sätter dom där lägena, det är därför som andra lag vinner och Barca inte gör det för tillfället. Och det här är inget nytt Etoo var lika dan förra året och jag tror inte jag var den enda som var mindre imponerad av hans 23 mål ligan då han spelar i ett lag där han har väldigt många fler chanser än andra anfallare i ligan,

När andra lag spelar dåligt litar dom på att försvaret ska göra jobbet, Barcelonas sätt att spela fotboll gör att Barca måste kunna lita på att anfallarna sätter sina chanser punkt slut.

Godkänt inte en chans i världen för mig.
Barcelona Quzzie
2005-10-18 23:16
Förresten Gabriel... Var det nödvändigt att säga att Juve fick pisk? Jag hade tänk kolla på eftersändningen av matchen.. nu har ja inget att göra resten av kvällen :P
Barcelona Quzzie
2005-10-18 23:15

Såg du bet....
Nej tyvärr såg jag inte matchen mot Betis. Men det jag har sett av Van Bommel räcker inte enligt mig. Jag har sett de flesta av Barças matcher i år, han har iofs inte startat många men när han har hoppat in har han inte övertygat. Han har säkert spelat fler än en bra match för Barcelona men jag tycker inte att en match räcker.
Barcelona Messi
2005-10-18 23:13
Adriano_

Missade du matchen mot Zaragoza eller?

Sen att spela med Dinho-Maxi-Ezquerro på topp mot Osasuna är lite vågat. Tror inte dom här tre har spelat mer än ett par minuter tillsammans.
Barcelona Gabriel
2005-10-18 23:11
Quzzie

Såg du betismatchen ? Såg du den så undrar jag vad det krävs för dig att utmärka en bra spelare för dagen
Barcelona Adriano_
2005-10-18 23:10
på bänken :P vill se hur barca spelar utan honom
Barcelona Quzzie
2005-10-18 23:09

Ja det kom....
Nu ska vi inte disskutera rätt och fel. För jag kommer stå fast vid att jag har rätt och du kommer stå fast vid att du har rätt. Jag säger inte att Van Bommel är en dålig spelare. Bara att sen han kom till Barça har han inte spelat bra. I PSV var han grym! Men jag tycker inte att han har visat det i Barcelona.
Barcelona Ardan
2005-10-18 23:08
Adriano_
Var är Xavi?

Barcelona Adriano_
2005-10-18 23:07
tycker vi borde ställa upp så här mot osasuna

dinho maxi ezquerro

bommel motta deco

sylvinho puyol marquez belletti

valdes
Barcelona La_Rambla
2005-10-18 23:07
Nej nöjd med spelet kan man väl inte vara. Men vad ska man göra? Bara att bita ihop och hoppas att spelet lossnar snart. Som det visserligen har gjort i korta stunder i en del matcher.
Detta var en tuff genomkörare och vi förlorade åtminstonde inte. :)
Barcelona Gabriel
2005-10-18 23:06
Quzzie

Ja det kommer du för då har du inte varit uppmärksam. Orkar inte rabla upp en massa men ett kort exempel är matchen mot Betis då Van Bommel va king for the day. Helt otroligt bra framför allt med sina löpningar. Du har inte rätt här.
Barcelona Quzzie
2005-10-18 23:04
Jag kommer säkert få många och långa avhyvlingar för att jag säger detta men jag tycker att Van Bommel alltid har spelat som han gjorde idag... Inte bra plus att han tycker om kort.
Barcelona Gabriel
2005-10-18 23:02
alex163 [Sergio Ramos]

Snälla dra dig härrifrån du e ju fan bara här för att provocera din stackare ! Plus du förstör med din fula tröja här inne. Rensa eller kom med sprejburken !

La_Rambla

Att publiken bussvisslar är vårat lag väll erfarna i redan så det påverkar inte dom speciellt mycket kan jag tänka mig. Att vi möter grislag är också test i varenda match vi möter sånna, det är deras taktiker mot oss och det kommer komma flera sånna matcher.

Det värsta va kommentatoren som sa att vi va nöjda med 0-0, helt idiotiskt sagt.
Barcelona Quzzie
2005-10-18 22:59
Jag måste hålla med Gabriel att detta va en av få matcher vi inte förtjänade att vinna. Ingen fart i anfallet, bakåt såg det vell ut som vanligt trotts att Rijkaard tagit sitt förnuft till fånga och inte startade Oleguer. Ronaldinho var sämre än vanligt (med all respekt för Ronaldinho men han har inte alls hållt samma klass som han gjorde förra året).Tråkigt att se Barça spela sån fotboll som dom spelade idag. 1 pinne på borta plan är vell ok men det hade absolut inte varit en omöjlighet för Barça att ta 3 poäng mot ett lag som Panathinaikos. Varför såg inte anfallet ut som mot Deportivo i lördags? Kul att se Motta igen, han hade lite rätt tendenser iaf inte så många touch som t.ex Ronaldinho ville ha. Messi också han bra som vanligt när han kommer inte, han tog löpningar som ingen annan orkade. Iniesta brukar spela bättre än va han gjorde. Henke spelade bra i första halvlek men försvann när Ronaldinho började vandra runt på planen (vilket han absolut ska göra för det är då han spelar bra). Eto'o skulle jag endå trotts missade målchanser ge godkänt, han var ganska pigg och hade vanligen inte så många tillslag, fast även han hade tendenser att driva bollen lite för långt och länge. Slutsats: som vi spelade idag ska vi vara glada att vi fick med oss 1 poäng men det Barça vi är vana att se skulle ha piskat PAO upp och ner. (När jag säger vana menar jag det vi såg förra året eller bara mot Udinese)
Barcelona La_Rambla
2005-10-18 22:58
Gabriel//
Hehe, visst är det så. Men se det så här. Det var ett jäkla grislag vi mötte. En otrolig jobbig publik som busvisslar konstant i 90 min när Barcelona har bollen. Kändes som om spelarna mer var rädda för att förlora än att spela propagandafotboll. Vänta bara när det är retur på Camp Nou. Då ska du få se. :)
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-10-18 22:57
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Ja då lilla ja då. Fjortis kompisar yes!

"Panathinaikos, sämsta lag jag sett i CL. Spelar för 0-0 på hemmaplan, haha." Om ni nu är "världens bästa klubblag" så ska ni ju lätt kunna besegra ett grekiskt lag med alla dessa storstjärnor ni har. Speciellt Ronaldinho osv.
Barcelona La_Rambla
2005-10-18 22:56
Känns som om Rijkaard laborerar mer med laget i ligan. Testar olika spelare på flera positioner. Nu när det är CL så vill han ha ett startk och fysiskt lag, speciellt de svåra bortamatcherna.
Barcelona Gabriel
2005-10-18 22:56
La_Rambla

Glad ? Nej nej fy fan jag kan inte vara glad efter en sån här riktigt rostig match. Det är i sånna här situationer som min andra personlighet dyker upp här inne. Skulle nog lika gärna kunnat vräcka ur mig vilka aggritionsord som hällst så irreterad som jag är.

Glad för att Motta fick spela är jag, glad för att vi testade spel med bommel,xavi och deco är jag. Däremot inte så glad på resultatet och verkligen inte spelet. Vi är Barcelona vi ska alltid gå ut för att vinna, det spelar ingen roll om det är bortaplan eller inte i champions league. Men det är skillnad hade detta varit 8-delsfinal eller nått annat hade resultatet varit bra men nu var det bara gruppspelsmatch. Men herregud, spelet va riktigt dåligt de är främst det som irreterar mig.

Jaja, positivt gabriele, tänk positivt ! Motta tillbaka det bästa idag !
Barcelona Adriano_
2005-10-18 22:55
asså varför vísar dom bara italienska lag och engelska lag på ztv ? så jävla trött på dom...visa mer spansk fotboll..typ chelsea betis, den matchen e mkt mer sevärd än milan psv :(:( trist som fan
Barcelona Messi
2005-10-18 22:54
Jo, visst jobbar Larsson mer hemåt en resten av våra anfallare. Men vi (iaf jag) visste ju att Pana inte skulle spela med någon tokoffensiv och jag hade hellre sett en offensivare spelare på den platsen.

Men nu ska jag plugga lite... Bona nit!

Nu vill jag se Motta från start mot Osasuna, Marquez i mittlåset med Puyol och Messi i anfallet.
Barcelona La_Rambla
2005-10-18 22:53
alex163 [Sergio Ramos]//
Ge dig nu, du är som vanligt. Ska bara provocera som flera av dina fjortiskompisar från reals forum. Vadå sur? Fattar du svenska eller? Jag är NÖJD med 1 poäng. Förstår du bättre nu när jag skriver med versaler?
Barcelona La_Rambla
2005-10-18 22:52
Messi//
Jag tror att Rijkaard ville ha med Henke från start, då han hjälper Belletti bakåt. Henke har rutin från såna här "grismatcher". Som vi alla såg, så blev det inte så mycket till spel. Helt rätt att börja med honom och låta Messi komma in sen. En helt annan ballgame när vi spelar på Camp Nou, då kan man starta med Messi. :)
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-10-18 22:51
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Yes Yes. Kopiera någonstans där jag har sagt att Real Madrid är bäst förutom nu? Vi har inte haft RONALDO i en enda match i Champions league. Ni har helt ordinarie lag och SKA vinna mot Panathinaikos. Panathinaikos alla storstjärnor har dragit från klubben. Det är inte så att man bara ska vinna hemmamatcher, bortamatcher också. Du är nog lite borta pga att du är sur :) Stackars pojke, så synd om dig.
Valencia zapio
2005-10-18 22:50
#Ronaldo# jag håller med dig angående Etoó, tycker han är för ego ofta.. :/
Annons: