/spanien/barcelona/forum/2543.aspx/spanien/barcelona/forum/2543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dinho the artist
2015-05-11 13:33
kröjf
Jag är verkligen inte så säker..
Barcelona Kröjf
2015-05-11 13:15
Andresito

Du anar möjligtvis inte en viss sarkasm i Barcelonistas inlägg om att Lucho är världens bäste tränare, men att han bör få sparken om vi inte vinner trippeln?
Barcelona Andresito
2015-05-11 12:52
[QUOTE=Barcelonistas]Lucho är världens bästa tränare. Han fullständigt klädde av Pep för en vecka sen. Med det sagt så ska Lucho bara vara kvar ifall vi vinner trippeln. Misslyckas vi är det inte bra. [/QUOTE] Lugn med överdrifterna El P.. Barcelonistas. Lucho är definitivt inte världens bästa tränare. Barca är var de är idag tack vare dels Lucho, men också väldigt mycket tack vare hans team omkring. En trippel gör inte dig till världens generellt bästa tränare, det må ge priset årets tränare, men att bli den främsta i världen krävs det mer än så. Det handlar om att utveckla laget, om att hitta lösningar när saker inte fungerar och att ta sitt lag till seger även om stjärnorna saknas eller inte presterar. Nu har det mesta visserligen gått som på räls, åtminstone de senaste månaderna. Det har ju alltid varit "gå ut och kör som vanligt", och det har bevisligen funkat. Det är dock upp till Lucho att hålla en kontinuitet, att visa att denna säsongen inte berodde på motståndarnas skador som vår käre El Pasillo predikar om.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz
2015-05-11 12:51
Det är inget snack om att Lucho ska vara kvar! Han har fått vårt sjunkande skepp upp till ytan igen! Har man fått Barca till att bli världens bästa lag så ska man vara kvar.
Barcelona >The Reporter<
2015-05-11 12:49
Vare sig ifall vi vinner trippeln eller inte så ska Lucho stanna! Han har visat vad detta Barca går för. Att förlora en eventuell final i Cl betyder inte att vi är mindre bra än vi hade varit ifall vi vann CL. Jag tror att vi kommer bli ännu farligare nästa säsong. "Luchos" fotboll har slagit Atletico 3/3 gånger, Psg 3/4 gånger, Real 1/2 gånger, city 2/2 gånger och Bayern 1 gång. Vi måste bygga på detta. Kontinuitet
Barcelona Barcelonistas
2015-05-11 12:42
Lucho är världens bästa tränare. Han fullständigt klädde av Pep för en vecka sen. Med det sagt så ska Lucho bara vara kvar ifall vi vinner trippeln. Misslyckas vi är det inte bra.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-11 12:13
Guardiola "Barça became the best counter attacking team in the world." [weloba]
Barcelona Cule4life
2015-05-11 11:50
Vi kommer dominera ännu ner nästa säsong, spelar ingen roll ifall vi tar trippeln.

Man behöver inte vinna trippeln varje år, vi tar ligan nästa säsong också och det är jag nöjd med.

Suarez,Neymar och Rakitic kmr vara ännu bättre och samspelta med det övriga Barca, Rafinha kanske också höjer sig och Varmealen kanske kmr igång också om han håller sig skadefri, det är viktigt också att Alves stannar så vi har täckning där tills vi kan hämta ngn.

Ser gärna att Xavi stannar också.

Messi Messi Messi hehe Barca ska vara glada att han finns.
Barcelona Lion24
2015-05-11 11:32
Erik Satie

Broder, du måste verkligen ta det lugnt med ditt Ronaldo hat. Jag skulle inte vilja vara du (ta inte illa upp) för jag kan knappt se framför mig hur du reagerar om Ronaldo gör ett mål till exempel. Jag såg det inte som en hyllning av det jag läste på Aftonbladet och om det är så att Cristiano har skänkt dessa pengar till de behövande i Nepal eller någon annanstans så har jag inga problem med att Aftonbladet eller någon annan tidning uppmärksammar det så att andra fotbollsspelare som är mindre generösa kanske tar efter. En hyllning förtjänas också och det har jag heller inga problem med. För din egen hälsas skull så uppmanar jag dig att ta det lugnt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-05-11 11:25
Det bästa med Luchos Barca är att de spelar som Lucho själv spelade i Barcelona. Med vilja, intensitet, aggressivitet, kreativitet och finess. Det var en fröjd att se honom spela i Barcelona. Det är möjligt att inget annat storlag hade gett honom chansen som tränare men för Barca har han alltid varit en perfect match!

Minns att jag fick försvara honom i veckor här inne när folk kallade honom för könsord... Skönt att se en förändring. Förhoppningsvis minns man det till nästa gång det går dåligt för laget. :)
Barcelona Barcelonistas
2015-05-11 11:25
Håller med Rambla. Vinner vi trippeln så offrar ja också nästa säsong. Med tanke på förutsättningarna. FIFA vill stoppa våran dominans det vet vi sen länge.
Barcelona Rambla~
2015-05-11 11:03
Jag håller med er andra att Lucho har gjort det över förväntan sett till hur det såg ut vid årsskiftet. Därför har jag inga problem nu med att han får fortsätta nästa säsong.

Med det sagt, vad händer om vi faktiskt vinner el Triplete denna säsong? Hur ska Lucho kunna matcha det nästa säsong? Inte en chans. Speciellt med tanke på vårt transferförbud och Barca B som åker ner i Segunda B. Vi kan inte förstärka vår trupp och de spelare som finns tillgängliga i sommar är talanger från Barca B, och de lär knappast förstärka truppen. De här talangerna kommer få lika lite speltid som Douglas och Montoya. Alltså är det ingen förbättring av truppen.

Fast vinner vi el Triplete är jag faktiskt beredd att offra nästan säsong och ha en lite sämre säsong. Det är det fan värt. :)
Barcelona Erik Satie
2015-05-11 11:02
Varför skriver Aftonbladet en närmast hyllningskrönika till ronaldo efter att ha snappat upp ett lösaktigt rykte om att han har donerat pengar? Snacka om Ronaldo-kåt skittidning.

Ingen attack mot Ronaldo som säkerligen är en jättefin människa utanför planen (känner honom inte), utan mer mot Aftonbladet som gör allt för att framhäva honom. Varför inte samtidigt ta upp messis alla donationer och hjälpsamma insatser för behövande?

Ronaldo, om du har donerat pengar till de behövande i Nepal, BIG UP!!! Mer sånt.

Lucho ska ingenstans!!!
Barcelona el Flaco
2015-05-11 10:24
Lion24/

Angående Luis Enrique så var han en av anledningarna till att jag hyste optimism inför säsongen. Hans energi, uttalanden och bilden av honom när han hoppade över räcket för att komma till träningarna befogade den positiva känslan man hade. Ju längre säsongen gick började Lucho tappa i mina ögon. De ständiga rotationerna, frölusten på Anoeta och dispyterna med vissa stjärnspelare ledde till att man gav upp hoppet på att det skulle bli några titlar i slutet av säsongen.

Jag trodde att den enda utvägen, för alla parter, var att Luis Enrique skulle lämna Barça under sommaren. Att situationen med bl.a. Messi och Neymar var ohållbar. Sen kom vändningen. Och bortom segrarna kunde man notera den fysiska skillnaden i spelarna jämfört med tidigare upplagor.

Nu orkar spelarna springa i 90 minuter och inte kollapsa i slutet av andra halvleken, vilket brukade hända. El Clasíco på Camp Nou och Champions-matchen mot Bayern förra veckan är två klockrena exempel på denna förvandling. Lucho må inte vara någon taktiskt geni, men spelartruppens förbättrade fysiska status är mycket tack vare tränarens och hans assistenter.

De senaste månaderna har vi sett att det är förenligt att spelare och tränare kan fokusera på fotbollen trots bristen på feeling. Att det inte behövs att en tränare gullar med sina stjärnor för att laget ska vinna matcher. Det är något som spelarna i Barça bör ha i åtanke inför framtiden. Mer intensitet under träningarna och mindre kelande. Det har varit ett fungerande recept i år.

Jag har det dock inte klart för mig att Luis Enrique kommer fortsätta nästa säsong. Tror att antingen lämnar han självmant eller så kommer nästa president att anlita en ny tränare. Har inte helt klart för mig vad som vore bäst för Barça, men det är vad jag tror kommer ske. Hade nog hellre sett att man inte byter tränare för varje säsong. Har alltid föredragit kontinuitet på tränarbänken.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-05-11 01:54
Lion24

Det går väl att sammanfatta en tränarens kompetens ur i synnerhet två olika aspekter; arbetet med laget utanför plan och matchcoachningen på plan. Det förstnämnda tycker jag Lucho skött briljant under den här säsongen, allt från att inkorporera in nya spelare i laget, hantera en handfull superstjärnor (läget i januari är svårt att sia om exakt hur det stod still, men jag är övertygad om att media spelade över situationen), att hålla spelarna fysiskt friska, vilket absolut inte ska underskattas ifall vi ska jämföra med lag som Real Madrid och Bayern München som fått sota ordentligt för dåliga "squad-management". Dessutom är harmonin i truppen på topp vilket gör att hela laget drar åt ett och samma håll, vilket vi inte minst ser på hur laget firar mål, oavsett vem som gjort det, både på planen och på spelarbänken.

Den andra aspekten gällande matchcoachningen är något som Lucho har mycket att lära sig om, vilket inte är speciellt konstigt i sig då han fortfarande är en väldigt ung tränare. Taktiken inför matcherna är sällan problemet, men det är just under matcherna som han har svårt att anpassa sig efter matchbilden eller motståndartränarens diverse taktiska förändringar. Det där är dock något jag är övertygad kommer med åren, och vi kan nog redan nästa säsong, förutsatt att vi inte gör det idiotiska valet att göra oss av med Lucho i sommar, kommer få se en förbättring kring.
Barcelona Lion24
2015-05-11 01:43
Många maränger menar på att det har varit skador och otur som har tagit stopp för deras framgångar i La Liga. Först och främst, vems fel är det att Madrid spelat med ordinarie elva i stort sett varenda match sen säsongen startade? Jag förstår Ancelottis idé och jag håller med om den. Hans idé bygger väldigt mycket på det som jag tidigare skrivit om, att spelare som spelar var 3:e-4:e dag håller tempot och rytmen på en jämnare nivå då det inte går ur kroppen på spelarna. Men Madrid har/ska spela 55-60 matcher den här säsongen. Det är sjukt hur man kan tro att man kan undvika skador när spelare spelar var 3:e-4:e dag under 8-9 månader. Lägg till landskamper där spelare tröttar ut sig ännu mer i och med att dom får resa och spela ytterligare 180 minuter. Ancelotti har överdrivet med sina laguppställningar tycker jag.

En hemma match mot Granada, Elche, Almeria eller nåt av de andra bottenlagen är en garanterad 3 poängare, med all respekt för dom andra lagen men det är en sån extremt stor skillnad. Det är inte bara skillnaden utan de flesta botttenlagen kommer som turister när dom ska spela på Bernabeu eller Camp Nou, tyvärr. På de matcherna har Ancelotti knappt roterat alls. Jag tycker inte att man ska rotera halva laget men man kan ta ut 1 spelare på varje lagdel inför såna matcher. Man vet aldrig när skador kommer men skaderisken kan minskas markant om man inte tär ut på spelarna, på samma sätt som Ancelotti har gjort. Hur många gånger har Bale vilat? Benz? Kroos? Modric? Varane har fått spela på slutet på grund av skador på Ramos och Pepe annars har stackarn varit bänkad. Är det konstigt att Modric blivit skadad efter så hårt matchande och onödiga matcher hemma mot Cordoba?

Ska jag vara helt ärlig så väntade jag på att Kroos skulle skada sig. Jag vill naturligtvis inte att någon spelare ska skada sig men Kroos ''skrek'' ut för några månader sen att han var trött, indirekt. Skador har förstört mycket för Real Madrid men Real Madrid har bara sig själva att skyllas. Ingen culé tänker be om ursäkt för en eventuell liga guld, sist jag kollade representerade Carlo Ancelotti Real Madrid.

Sedan tur och otur, böjde sig stolpen när Bale sköt frisparken? Har det inte med skicklighet att göra när man får in en frispark i mål? För alla fotbollsspelare ser väl var målet ligger och vart målstolparna ligger. Ibland kan det vara målvaktstavlor, då är det ett misstag från målvakten men tur och otur? Stolpen kanske böjer sig 50% åt gången och just när Cristiano nickade bollen i ribban så böjde sig stolpen på den sidan, det händer bara Real Madrid, annars hade dom vunnit trippeln. Vad är det här? Barn.. Tur eller otur är när man inte kan påverka nånting men visst kan man i de flesta fallen påverka att bollen går i mål när man skjuter en frispark när spelet står still? För alla ser ju målet. Med den logiken så kan man säga att Real Madrid vann CL mot Atlético enbart med tur. Jag menar, tänk om Ramos hade nickat bollen lite längre åt vänster så att den träffade stolpen istället för mål? Eller varför stod inte Cortouis lite längre åt det hållet så att han kunde förhindra målet? Real Madrid blev alltså Europas bästa lag med tur, eller? Nästan allt handlar om spelarens skicklighet, träffade bollen stolpen på en frispark så var det inte nån som slingade slant om den skulle in eller inte, spelaren hade inte tillräcklig precision helt enkelt, även om det var nära.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-11 01:36
Lion24 Jag var också lite kritisk till Lucho speciellt när han bänkade Messi och Neymar i Sociedad matchen. Men jag tycker alltid att man ska ge tränaren en ärlig chans och låta han få avsluta en säsong innan man sågar, jag har aldrig gillat det där med att sparka tränare mitt under säsongen men dock finns det ju gränser på hur dåligt det får gå. Angående hösten så tycker jag inte att vi gjorde en så dålig höst, vi går in i El Clasico med noll insläppta mål vilket bevisar att Luchos plan var att sätta det defensiva spelet först av allt vilket är helt rätt enligt mig. Vi torskar El Clasicot vilket inte är så himla märkligt då vi hade nya spelare och en ny spelidé som skulle växa in i laget. Sen torskade vi matchen efter och det var väl där man började hitta lite fel hos Lucho men jag tyckte fortfarande att han hade börjat starkt. Sen ju längre vi gick in hösten började man undra över hans rotationer, fanns ju inte en match där vi spelade med samma start elva och det började man störa sig på men vi ser ju idag att det har gett resultat så där har han bevisat oss fel igen. Lucho vann verkligen mitt förtroende när han var ställd mot väggen med enorm press och lyckades besegra Atletico 3 gånger och City 2 gånger. Där visade han att han klarar av pressen som ställs i en klubb som Barcelona och det är otroligt viktigt. Han hade fullt förtroende för Luiz Suarez trots att det gick trögt och många total sågade honom, folk härinne ville till och med sälja honom. Tack vare det har nu Suarez blivit ett monster i vårat anfall och vi sprutar in mål som aldrig förr. Jag läste en artikel där man fick läsa om männen bakom Lucho, väldigt intressant faktiskt och det verkar som att Lucho har valt riktigt bra folk i hans tränarstab. Min slutsats: Självklart ska Lucho och hans gäng stanna kvar, jag sa när säsongen startade att jag är nöjd om Lucho minst tar en titel och kommer långt i CL. Nu står vi här med ligan i våra händer, ena foten i CL finalen och en cup final på Camp Nou som väntar, vem hade trott det? Inte jag iallafall... Fixar Lucho trippeln denna säsong så ska han hyllas Guardiola style, han håller på knäcker hans första år trots allt. Vamos Enrique !!
Barcelona LeoMessi
2015-05-11 01:30
Lion24 Jag är, precis som du, rädd att nästa tränare inte ska kunna få vårt lag att spela med sedan intensitet och kreativitet. Laget har all talang och allt dom behövde var någon som tvingade det ur dom. Om man endast kollar på antalet vunna matcher, antalet mål, antalet insläppta mål så ser man att han faktiskt har bättre statistik än Pep. Så han får laget att prestera, skillnaden mellan ligaguld och CL-guld är ofta väldigt hårfin. Så hårfin som att iniesta skjuter det enda skottet mot Chelsea rätt i mål under den sista tilläggsminuten. Jag tror att dispyten mellan Lucho och Messi har blåsts upp ganska ordentligt. Lucho har sedan dess hyllat Messi otroligt många gånger och när Messi gör mål så firar Lucho det mest av alla. En tränare som verkligen är sur på en spelare brukar oftast inte hylla dom nästan varje match eller fira som en galning när den spelaren gör lagets 5:e mål.
Barcelona B-Guden
2015-05-11 01:26
Messi har själv gått ut och sagt att han och Lucho löste sina problem runt jul minns inte om det före att strax efter, Edit va fan har jag dyslexi eller är jag bara trött ? glömmer ord och skriver fel ord Minns inte om det var före eller strax efter jul ska det stå
Barcelona Lion24
2015-05-11 01:21
LeoMessi

Jag håller med dig, så var jag också och jag tycker att man hade rätt att vara tveksam och kritisk efter alla tveksamma beslut Lucho tog. Men jag kan inte lita på att nästa tränare som kommer (om Lucho skulle gå) skulle spela med den intensitet vi spelar nu. Just nu så sitter vi ganska säkert och i stort sett nästan varenda spelare har höjt sig. Varför ändra på ett lag som med kanske 2-3 lag till spelar den mest intensiva och energiska spel? Jag vågar helt enkelt inte lita på nästa tränare. Det kan vara så att vi kanske spelar en fin possessionsfotboll men där intensitet och ett aggressivt presspel saknas och det är bara det jag är rädd för.

Sen måste det också nämnas att Lucho och Leo måste komma överens (om dom inte gjort det redan). Det är inte hållbart att lagets största stjärna och tränaren inte pratar med varandra, det påverkar andra spelare som kan ta efter Leo. Jag hoppas att typ Piqué eller någon som står Messi nära och som kommer överens med Lucho pratar med Leo och berättar för honom att vi har inte spelat så här bra på åratal. Vill vi gå tillbaka till gå-fotbollen? Om inte nån av Lucho eller Leo tar initiativet så hoppas jag nån annan gör det. Jag är mycket mycket rädd för att vi ska få in en ny tränare som ska börja spela fotboll efter 30 minuter eller där spelarna inte är motiverade. Lucho har motiverat spelarna på ett sätt som bara Pep kunnat göra. Vad är ett lag utan motivation?
Barcelona B-Guden
2015-05-11 01:18
Mest poäng för topp 4 mot varandra.

FC Barcelona 12 av 15
Valencia 8 av 18
Atlético Madrid 7 av 15
Real Madrid 4 av 18

Såg detta på FC Barcelona Sverige.
Real har alltså bara tagit 4 poäng på av 18 mot dom bästa i ligen, och bara vunnit 2 av 5 slutspelsmatcher i CL, åkt ut ur Copa del rey och dom kallar sig bäst i världen.
Barcelona LeoMessi
2015-05-11 01:17
Ber om ursäkt för felstavningar och att något ord kan fattas. När jag skriver från mobilen så är jag värre än en dyslektiker.
Barcelona LeoMessi
2015-05-11 01:10
Lion24 Jag var positivt inställd till Lucho från början då jag kände på mig att han var en tränare som krävde att spelarna sprang och slet, samtidigt som att han ville ha mer variation i vårt spel. Något vi har saknat dom senaste åren. Men under senhösten och januari så började jag tveka, jag tyckte att han gjorde märkliga byten och att han inte gav någon elva kontinuitet. Sedan började jag bli mer och mer övertygad om att Lucho faktiskt visste vad han höll på med! Han har gett laget så mycket energi, alla är fysiskt topptrim och vårt spel är oerhört svårt att läsa. Vi blandar posessionfotboll med oerhört kvicka omställningar, vi ger bort bollen och lurar över motståndaren på vår planhalva för att sedan pressa skiten ur bollhållaren och slå blixtsnabbt från defensiv fotboll till ett snabbt anfallsspel. Lucho kanske inte är något taktiskt geni, men med hans spelidé och förmåga att få spelarna att orka spela intensivt gör så att vi helt ärligt knappt är i behov av någon plan B. Visst han kan göra något defensivt byte för att täppa till bakåt, men han behöver inte göra mer än så. För inget tycks stoppa vårt anfall, så han behöver inte oroa sig för mycket. Dessutom så älskar jag att se hur han firar varje mål! Han blir helt till sig, hoppas, springer och kramar allt och alla. Han är typ gladare än spelarna som gjorde målen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-11 01:09
Vänta tills när Mourinho har vänt sig mot Cesc. Då får vi se hur mycket han tycker om familjen Chelsea???
Barcelona Lion24
2015-05-11 00:52
Hur känner ni för Lucho nu? Vill ni ha kvar honom eller anser ni att vi behöver en ny tränare? Jag kan tala för mig själv. Jag har faktiskt gjort en riktig kovändning här. Jag erkänner och säger att jag förmodligen var den första som dunderkritiserade Lucho och jag känner att jag hade rätt i att kritisera honom efter den ganska usla och tempofattiga höst som vi gjorde. Det såg ut som Tatas vår, ingen presspel eller intensitet, Alves som parkerar på högerkanten istället för att ta löpningar, mittfältare som blev defensiva yttermittfältare för att täcka upp för ytterbackarna, 21 olika startelvor på 21 matcher o.s.v.

Nu tycker jag däremot att det är ett helt annat lag. Jag ser en Alves med väldigt mycket energi och som faktiskt tar löpningar bakom backlinjen, mittfältarna är mer involverade i spelet, vi har ett snabbt spel när vi behöver, vi har ett av världens mest intensiva lag för tillfället där allihopa, inklusive Messi jobbar. Messis första mål mot Bayern var fint men det var Alves som var extremt intensiv och tog tillbaka bollen från Bernat och gjorde bort Xabi som kunde göra så att Messi gjorde det målet. Hade vi sett det här i höstas? Har vi sett det här på flera år? Minns ni Neymars första mål mot PSG i första matchen när Iniesta och Busi tokpressar Rabiot, återerövrar bollen och sedan blir det mål?

Jag vet inte vad som har hänt. Jag vet inte om spelarna har krävt förändring eller om det var planerat från tränarstaben att ta det lite lugnt under hösten och gå all in på våren. Ett av de absolut viktigaste sakerna i dagens fotboll är intensitet och energi. Vilket engelskt lag är intensiva? Energiska? Har ett högt och effektivt presspel? Inget. Resultatet? Alla utslagna i åttondelsfinal/kvartsfinal (Europa League).

Jag tycker inte att Lucho är ett taktiskt geni om jag ska vara ärlig. Jag tror inte jag sett en match där han överlistat motståndarens tränare (de stora lagen) förutom där han möjligtvis överraskade Cholos Atlético. Annars har de 3 där framme räddat honom. Men jag är nöjd med det, så länge FC Barcelona är ett intensivt lag. Så länge man erövrar bollen på motståndarens planhalva och därifrån går på mål. För det är logiskt, när motståndaren har bollen så breddar dom på spelet. När dom breddar spelet så blir dom längre ifrån sina defensiva positioner, är det inte lättare att göra mål när du har närmre mål, större ytor att spela på och motståndarspelare ur position? Självklart. Vi har saknat den här intensiteten sen Peps dagar och det är det som har varit vår fall anser jag. 0-7 förlusten mot Bayern var inte kvalitetsskillnad, det var intensitetskillnad. Bayern hade en energi på 100% medans vi knappt kom upp till 50%. Det var skillnaden.

Om nån vill ha bort Lucho och anser att han inte håller, vem bör vi ta in istället? Jag är helt ärlig när jag säger att jag är extremt rädd att vi går tillbaka till den gå-fotboll som vi spelade och jag tror inte jag är ensam. Jag är stolt över FC Barcelonas filosofi, blir jag tränare en dag så kommer jag ta till mig den där filosofin men vilket lag kan efterlikna Peps Barca? Vi kan inte sträva efter liknande spel som Peps Barca eftersom det bara är Pep som har de hemligheterna.

Under tidigare tränare så började vi spela fotboll från 30:e minuten. Då började vi skapa chanser. Annars var det sidledspassningar som skulle ''trötta ut motståndarna'' eller ''förvirra motståndarna''. Det är tragiskt att tänka så. Grejen är att motståndarna blir ännu mer motiverade ju längre matchtiden går, dom tror på det ännu mer. Nu däremot går vi för första målet redan första 10. Vi ska t.o.m ha avgjort matchen i första halvlek. Det här är inte mot lag som Granada, Elche eller Cordoba utan det så exakt likadant ut mot City och PSG. Mot Bayern hade vi inte effektivtiteten på får sida annars hade vi kunnat haft 2-0 i halvtid. Det är det jag vill se, ett energiskt lag. Vi har haft 4 olika tränare på 4 år (Pep, Tito, Tata och nu Lucho). FC Barcelona är inte kända för att byta tränare så kvickt till skillnad från en annan klubb. Vi behöver kontinituet. Vi behöver spelare som krigar för att återerövra bollen, vara äckligt jobbiga att möta och spela med ett högt tempo. Lucho är inget taktiskt geni men han har väckt liv på våra spelare. Spelarna krigar som aldrig förr och det är jag mycket nöjd med, samtidigt som vi behåller våran spelfilosofi med att använda och utnyttja bollen rätt men lägga till några saker.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-11 00:29
The Octopus of Badia

Fabregas är helt klart avis på att Rakitic har tagit hans nummer och blivit en supporter favorit, något som han själv inte lyckades med. Han har inte ens varit 1 år i Chelsea och snackar om familj hit och dit när han i Barcelona spelade med folk han har vuxit upp med. Jag är väldigt glad över att vi skeppade iväg honom och tog i Rakitic som visar hundra gånger mer lojalitet när det gäller kämpar anda, Fabregas känns lite som en vilsen grabb som inte riktigt har hittat hem än...
Barcelona LeoMessi
2015-05-11 00:21
Fabregas har en loser-mentalitet, så fort det blev lite jobbigt för honom i Barcelona så valde han att sticka. Han klarade inte av att spela i ett lag där förväntningarna är höga och där fansen, klubben, tränaren och spelarna kräver perfektion. Han klarade inte av att vara spelmotor i Barcelona då han inte var tillräckligt kvick, hade inte tillräckligt bra bollkontroll och koncentration för att dirigera ett spel. Det är en sak att försöka mata assist och ha yta för det, och det är en helt annan sak att diktera tempot. Han var inte tillräckligt taktiskt kunnig för den delen, och eftersom han saknade defensiva egenskaper så var han dömd att misslyckas på vårt mittfält. Är oerhört glad att vi har raketen på mittfältet numera. Där har vi en som gör allt han kan för att kompensera det han saknar, en som offrar sig för laget och som sliter arslet av sig i 90 minuter. Hans frånvaro har gjort Pique bättre! Medan andra har en förmåga att höja sina lagkamrater så hade Fabregas dem härliga förmågan att sänka dom. Speciellt Pique.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-05-11 00:10
Fabregas to Chelsea TV -

"Barcelona was a team of individuals but now I am part of a family. The fans, team and owners are all together"

Det är lugnt Cesc, vi fattar att du är avundsjuk på Rakitic som faktiskt kunnat prestera i din moderklubb under våren, och inte nog med det, även mot topplag.
Barcelona AndreD
2015-05-11 00:00
@Liunil Masse:

Messis solklara assist till Neymars 1-0 mål mot Levante borta i september räknades inte heller som assist för att målvakten tydligen nuddade bollen lite med sin fingerspets. När bollen tar på en spelare och går in i mål är det inte självmål, men när bollen tar på en spelare men fortfarande går fram oberört till målgöraren så är det ingen assist. Sjuka och totalt efterblivna regler. "Officiellt" har Messi 18 assist, på riktigt är det 21 assist.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-10 23:02
Vem bryr sig vad Maradroga säger han är full av coocoo.
Annons: