/spanien/barcelona/forum/25422.aspx/spanien/barcelona/forum/25422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Forza HC
2005-10-23 23:36
Hejsan. Är det någon som vet om matchen mellan Barcelona - Real Sociedad kommer att flyttas? När får man reda på om den flyttas eller inte?
Barcelona La_Rambla
Har inte påstått annat. Sa själv tidigare att jag är glad vi fick oavgjort. Vi kanske kunde vunnit om inte Valdes klantat sig. Så där kan man hålla på hela natten. :)
Spinbad
Jag tror detta blir tredje säsongen utan någon titel för Real Madrid. Det roliga och samtidigt lite tragiska är att de flesta svenska fans till Real Madrid har fått för sig att det har sett bra ut spelmässigt hitills den här säsongen. Visserligen är väl 'el gordo' tillbaka rätt snart och han lär väl fortsätta göra sina mål som han alltid gör. Vem var det som sa att spela med Ronaldo i laget är som att börja med 1-0 men att bara vara 10 spelare på planen. Klockrent citat i alla fall.

Det har ju jämförts löjligt mycket vilken spelare som är bäst av Messi och Robinho på de spanska forumen här på svenskafans. Även om Ronbinho är rolig att se på har han ingen effektiv spelstil och slarvar bort för mycket bollar. Messi har en helt annan mogenhet i sitt spel, trots att han bara är 18 år gammal, vilketm laget totalt gynnas av oerhört mycket då han inte enbart ser till sig själv.

edit:
alex163 [Sergio Ramos]:
Såg du ens vår match mot Valencia? Selektivt minne? det var två andra ganska matchavgörande indcidenter, relativt likartade Canizares tabbe.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-10-23 23:32
Ämne: En sak är vi säkra p....
Ja det gjorde vi och jag erkänner det men ni behöver inte heller vara så glada. Ni ligger under oss och ni skulle inte heller ha vunnit mot Valencia om inte Canizares tabbade sig.
Barcelona J26
2005-10-23 22:59
Nu kan man sova i lugn o ro tills på onsdag för då smäller det igen =) Det blir ju itne sämre utav att man fyller år då och förhoppningsvis får se matchen då ( TV4+, någon som vet nåt nytt där? )
Barcelona La_Rambla
2005-10-23 22:57
Gabriel//
Haha, njam-njam helg. Den var rolig, kan bara instämma. Livet leker nu. :D
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-23 22:56
Underbar avslutning på helgen!
Barcelona Gabriel
Skän helg alltså, Barcelona visade upp spel som påminde om förra årets Barça och även om det bara var gländande speluppvisning i andra halvlek så ser man intentioner på att vi är på gång. Det följs av en total utklassning av Valencia spelmessigt mot Real Madrid. 1-2 speglar inte matchen, dom kunde ha punkterat och borde ha gjort det speciellt när Real madrid blev decimerat.

Domaren tog sig i kulorna och vågade utvisa shrek och barbie.

Detta är vad jag kallar en njam-njam helg ;)
Barcelona La_Rambla
Såg ni den patenterade filmningen direkt efter Beckhams utvising av Raul i straffområdet? Han var nog säker på att få straff där. :)
Vicente alltså, matchens lirare. Så bra han var.
Barcelona emma
2005-10-23 22:54
Förstår verkligen inte hur man kan applådera domaren när två spelare blivit utvisade för just detta inom en månads tid. Ren idioti av Becks.

Härligt Valencia!
Barcelona La_Rambla
2005-10-23 22:53
Oj vilken match alltså. Kudos los ché säger jag bara. :)
Barcelona Gabriel
2005-10-23 22:02
Okej andra halvlek börjar nu. Låt oss se hur mycket domaren hjälper mierda i la segunda parte. Jag gissar på att han ger meirda en till straff !
Barcelona La_Rambla
2005-10-23 22:01
Gabriel//
Helt klart ska Angulos mål godkännas, riktigt fegt av domaren där. Reals straff var en skänk från ovan. Ramos drar och sliter i Moretti och slänger sig bakåt när man inser att han förlorar kampen. Sen är det kul att se Ramos leka semafor i straffområdet. :)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-23 21:59
Gabriel

Jag tycker definitivt man ska överklaga kortet som Messi fick. Oftast är det bäst att låta såna saker vara, men det kan ju få domarna att skärpa sig lite iallafall. Mer solklar straff kunde får man leta efter, och om det var Mierdad som spelade så hade det blivit utvisning också.
2005-10-23 21:55
Tog mig lite tid att besöka Mierdad forumet. Haha. Dom bara svär och snackar skit om Zizou. Now THAT'S pathetic. Inte det vi snackar om här inne!
Barcelona Gabriel
2005-10-23 21:55
Har precis sett första halvleken av Real Madrid och kan konstatera att Valencia leker fullständigt med Real Madrid på Bernabeu. Saknaden av Ronaldo syns tydligt, nada sin ronaldo. Gratis straff till los blancos och borttaget mål från Valencia. Borde stått 1-3.

Äh man blir så less, man får flashbacks. 1 fel dömslut till madrids nackdel i matchen mot Celtavigo gör att alla snackar om "en katastrof". Los madridistas borde vakna upp till verkligheten som innebär att dom alltid får fördelar som idag.

Jag säger som A.Madrid efter derbyt. "Dom har gråtit som små bäbisar så nu kan dom inte gråta längre". Än mer irreterad blir man när man tänker på Messis varning. Laporta, överklaga !
Barcelona emma
2005-10-23 21:51
Självklart ska Ronnie slå straffarna. Men det finns tillfällen då han inte är med, och då är Eto'o straffläggare. Ska han slå dem ska han slå dem rätt.
Barcelona La_Rambla
2005-10-23 21:49
emma//
Vi är nog alla överens om att Eto'o ska hålla sig borta ifrån straffpunkten. :)
Barcelona Maxi Lopez
2005-10-23 21:48
Beautiful_ Barça hon menar att om Ronnie inte skulle vara med då ska Eto'o slå de så hon har rätt där faktiskt
Barcelona La_Rambla
2005-10-23 21:48
Beautiful_ Barça//
Exakt, reprisen visar tydligt att han är i linje. Vilket pass av Aimar. Måste säga att jag är ruskigt imponerad av Valencia. Spelar ett otroligt bra passningspel över hela banan. Vi kan vara glada vi fick oavgjort mot dem.
2005-10-23 21:45
emma

Nä, han ska låta Ronaldinho ta dem i stället ;)
2005-10-23 21:45
Domarfel igen. Ingen offside ju.
Barcelona emma
2005-10-23 21:43
Eto'o kanske ska börja specialstudera Villas straffar? För sådär ska de slås.
Barcelona La_Rambla
2005-10-23 21:40
1-2 Villa på straff! Fan vad säker han är på straffar.
2005-10-23 21:34
Real har inte rört bollen på 10 min.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-23 21:24
Barajaaa!! Nice nice!!
Barcelona La_Rambla
2005-10-23 21:22
Barajaaaaaaaaaaaaaa! Snygg frispark!
Barcelona Sonde
2005-10-23 21:21
Videon med Dinhos nya pjuck var det sjukaste jag sett, förutsatt att det inte är fake. Övernaturligt var ordet.

Appropå Dinho, det räcker fan med att bara ha sett gårdagens math för att återigen ge honom priset som världens bäste. Helt magisk.

Appropå magisk, Messí var ju sjukt bra även han igår. Verkligen synd att han inte fick sätta dit den, det hade varit pricken över i:et. Solorushen efter avspark till andra halvlek var helt galen.

Appropå galen, om Giuly får spela en enda match från start med Messí tillgänglig efter gårdagen, ja då blir jag galen helt enkelt.
2005-10-23 21:11
Det är inte sant alltså. Domarna är sjukt dåliga. Visste Zizou skulle missa den här!
Barcelona emma
2005-10-23 21:11
Puyol: Det är katalanska och inte kastiljanska, hade det varit det senare hade det stått "más".
Annons: