/spanien/barcelona/forum/25421.aspx/spanien/barcelona/forum/25421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Etoo9
2005-10-26 09:18
Matcherna visas på:

Taquilla 2
Sky Sports 1
Sport TV
Sport 2 Hungary
TV Sport RO

Men jag har ingen av dem. :(
Barcelona Gabriel
2005-10-26 02:17
Beautiful_ Barça

Boixos Nois må ha varit riktiga bråkstakar men å andra sidan så var det som höll igång livet på läktarna. Även jag saknar sånger, flaggorna etc som Boixos Nois ofta bidrog med. Tyvärr kunde dom inte bara hålla sig till detta utan dom va tvugna att bråka också. Däremot var det ovanligt bra håll igång på läktarna under våran senaste match. Tom orkester juh ;)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-26 01:48
Gabriel

Jag tycker att i och med Boixos Nois så försvann en stor del av Barcelona. Nou Camp är nuförtiden lika tst som arsenals hughburry. Det är fan skamligt. Ett så stort plan som är helt tyst.
Barcelona Gabriel
2005-10-26 01:34
Lucho

Laporta tog sitt ansvar när han kom till klubben och portade alla dessa hulliganser som kastade in föremål på Figo. Han tackades genom att både han och hans familj hotades till livet av dessa som kallar sig för "Boixos Nois". "Vårat hem är Camp Nou - Ditt är graven" hade dom skrivit på hans ytterdörr. Han polisanmälde detta och vägrade ge efter för den dåliga sidan utav fotbollen. Med tanke på att han tog sitt ansvar som president till klubben så tycker jag att det inte på något sätt är mindre hedersvärt att stoppa straffet som Barcelona fick efter incidenten med Figo. Det lades också upp stora nät vid hörnflaggorna så det inte ska inträffa igen. Vi har tagit vårat ansvar och förtjänar inte ett straff pga att några idioter förstörde. Det är dom som ska bli straffade och det menade Laporta också.

Det är inte VI som ska bli portade från våran hemma arena. Det är dom som kastade in föremål !
Barcelona Lucho
2005-10-25 23:59
La_Rambla: Tänkte på incidenten då Figo fick både det ena och det andra slängt på sig när Barça mötte Real Madrid för ett par år sedan. Enligt min mening hade det varit hedersvärt att ta ett straff i det läget och inte försöka mygla bort det. Mindre lag har ju åkt på värre saker för mindre allvarliga brott.

Kharles: Samma "victimst"-tendenser märker man här på forumet och i vissa Barcelona-vänliga tidningar också för den delen. Visst, jag kan förstå att folk höjer på ögonbrynen över att Becks kommer undan men inte Messi men återigen, det är inte speciellt synd om Barça. Vi blir nog rätt gynnade också om man jämför med mindre klubbar. Kan tänka mig att det finns en och annan som sitter och gnisslar tänder över hur specialbehandlad Messi blev gällande hans spanska pass..
Spinbad
2005-10-25 23:50
Visst blev det lite överdrivna lite reaktioner men jag ser Beckhams situation som en bedömningsituation, där just denna domaren var onödigt hård. Han hade inte behövt ge honom rött det håller jag med om. Men om man friar i det fallet men stuntar i att Messi blir nersparkad men får gult kort så ser det jävligt märkligt ut ur mitt perspektiv.
Barcelona FCB_Petterzzon
2005-10-25 23:23
Vet någon om dom visar barca - malaga imorgon vilken kanal?
2005-10-25 23:02
Jag kan rekommendera er alla att titta på "Green Street Hooligans". Mycket bra film. Ni Nou Camp Fans kommer att känna igen er i eran ilska.
2005-10-25 23:00
Jag kan säga så här. Jag hoppas att Depoortivo vinner, men de kan endast komma iväg med ett X. Ja.. ni vet varför. Jag behöver väll inte ta upp det? Men saken är den att jag har haft jävligt fel på senaste oddesen och jag kommer ha fel igen. Real kommer inte komma någonstans, inte ens med sin Barby på plan.
Barcelona (catalonia barca)
2005-10-25 22:49
ha okej nu fattar jag för innan så trodde jag att självaste laget mutade.men tack endå för upplysningen.
Barcelona Kharles
2005-10-25 22:36
Lucho

Det intressanta här är ändå madridismons victimist-kampanj. Keep up lad.
2005-10-25 22:25
(catalonia barca)
Det är ju inte klubbarna som har mutat. Du förstår inte grejen. Efter Serie A var avgjord så blev en match avgjord. Det är en av mutmatcherna som slutade 2-2.
Barcelona La_Rambla
2005-10-25 22:10
Lucho//
Vad syftar du på? Och ja, det gäller även om Barcelona överklagar ett sådant domslut. Bryt ihop, bit ihop, och kom igen håller jag på. :)

Gabriel//
Ja ibland så undrar man faktiskt.
Barcelona Gabriel
2005-10-25 22:08
La_Rambla

Men snälla vi vet väll alla här att det inte finns någon heder i real madrid. Det finns bara olika sätt att vinna på. Innebär det att jävlas med andra och förstöra för andra klubbar eller att fuska för sig själv så är priset värt det. Det är skillnaden mellan oss och dem.
Barcelona Lucho
2005-10-25 22:07
La_Rambla: Kom igen nu, Barça har nog gynnats en del genom åren också. Kolla bara på Figo-incidenten. Är det inte lika lågt att överklaga en sådan sak eller?
Barcelona Lionel Andrés Messí
2005-10-25 22:06
Sänds matchen imån på någon kanal?
Barcelona La_Rambla
2005-10-25 22:02
Lucho//
Jag är inte upprörd, åtminstone inte längre. Tycker bara det är så typiskt att vissa klubbar får igenom sånt där. Och kanske att de borde ha lite heder och ge f-n i att överklaga sånt, då det är en bedömningsfråga för domaren.
2005-10-25 22:00
Lucho//

Det är inte det att dom får tillbaka en sopa utan att man upphäver inte ett rött kort specielt inte när det uppkommer på ett sådant sätt. Vi ska värna om dommarna så att dom inte slutar som Frisk och då försvinner fottbollen.
Barcelona La_Rambla
2005-10-25 22:00
Men snabb kan man inte anklaga alex163 för att vara iaf. Vad kan det bero på måntro? :)
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-10-25 21:58
Ämne: se länktips. Real vi....
Avstängningen är redan upphävd.
Barcelona Lucho
2005-10-25 21:58
Tagga ner nu pojkar. Är det verkligen något att bli upprörd över? Själv är jag fortfarande glad över att Messi överhuvudtaget får spela. Att Real Madrid får tillbaka fjollan ser jag bara som en fördel då han i mina ögon är en sopa som sänker laget.
2005-10-25 21:57
alex163 [Sergio Ramos]

Om man applåderar en dommares beslut kan det uppfattas som hånande mot dommaren och då blir det rött kort, se Rooney eller Olivera mot oss.
Barcelona La_Rambla
2005-10-25 21:57
Lionel Andrés Messí//
Du är sent ut, den är redan hävd. Röda kortet gäller inte längre. :)

Edit: Hah, Gabriel är Speedy Gonzales. Glöm mitt inlägg. :)
Barcelona Gabriel
2005-10-25 21:56
Lionel Andrés Messí

Herregud du är lite sen. Den har redan blivit hävd medans Messis inte blev det. Varsegod och läs allas reaktion på det om du går lite längre ner.
Barcelona La_Rambla
2005-10-25 21:56
alex163 [Sergio Ramos]//
Vadå lägg av, du fattar ju inte ens poängen så lägg du av istället. Ids inte ens försöka förklara det längre, han fick rött kort, basta!
Nu är det upphävt till gult antar jag? End of story.
2005-10-25 21:55
se länktips. Real vill häva Beckhams avstängning.

Det är väldigt dåligt om Beckhams avstängning hävs för det han gjorde mot dommare gör man bara inte.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-10-25 21:53
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Lägg av nu du vet vad jag menar. Självklart ska han få gult kort där men jag fattar inte var rött kom ifrån. Han klappade och sedan efter det fick han röda kortet.
2005-10-25 21:51
tex milan o juve varför ska dom muta domare dom är ju bäst i serie A
2005-10-25 21:51
jag tror inte att storklubbar mutar doamre.
Barcelona La_Rambla
2005-10-25 21:13
Genua blev nedflyttade nu inför denna säsong, de var nykomlingar.
Annons: