/spanien/barcelona/forum/25412.aspx/spanien/barcelona/forum/25412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Camparn på nou
2005-10-24 16:59
alex163

Ja sant att Messi hade en roll lite mera fram än Ronaldinho i matchen mot Osasuna Rijkaard valde att spela Etóo på kanten och det gick ju bra.
Messi största uppgift i Barcelona är inte att göra mål det är Etós.
Messi är både framspelare och avslutare lite samma roll som Ronaldinho har skulle jag säga.

"Jag tycker att Messi är helt fantastisk men jag säger inte att han är bättren Robinho eftersom Messi känner till Spanska ligan, han har ju varit hos er i ca 5 år eller något. Man kan inte förvänta sig att Robinho ska ta över hela La Ligas skytteliga och redan ha producerat 15 mål nu efter 8 omgångar"

Alltså så är Messi bättre än Robinho...
Det är ingen som förväntade sig att Robinho skulle leda La Ligas skytteliga nu kanske några naiva real fans han är ingen supermålgörare enligt mig.
Visst Messi behöver säkert träna på en massa saker killen är bara 18 år, men han har ett bra skott sen är det så oerhört korkat att säga att han skulle göra fler mål ?? killen har spelat några matcher i år varav några var inhopp lite tidigt att börja prata om vad han borde och inte borde.
Barcelona Gabriel
2005-10-24 16:47
alex163 [Sergio Ramos]

Messi är precis som Robinho en "nykomling" i spanska ligan. Bara för att han har varit hos oss en längre tid innebär det inte att han vet hur den högsta ligan i spanien går till. Det lär man sig desto mer man spelar i högsta ligan, det kommer med erfarenhet och Messi har knappast erfarenhet.

Messi är inte en riktig anfallare om du inte visste det utan har i princip samma utgångsläge som Ronaldinho har. Dessutom kan du inte dömma honom eftersom han inte fått spela tillräckligt mycket i La Liga pga av alla dispyter med hans kontrakt osv. Du pratar som att du har sett Messi spela i flera år och att du kan han in och ut, har du kanske inte sett hans skott ? Han skjuter otroligt bra ska du veta och målen kommer med tiden.

"han måste bli mer komplett" Du bör nog oroa dig mer om eran Robinho. Messi är redan i sin unga ålder mer komplett än honom och dessutom ljusår mognare i sin spelstil. Messi är 18 år och kommer att ha mycket, mycket tid på sig att utvecklas och bli så komplett som du önskar honom att bli.

Dont worry !

PS.."det är inte bara Eto'o som ska göra mål hela tiden" Ni klarar er jättebra utan Ronaldo ;) !
Barcelona Havaldinho
2005-10-24 16:40
Real har Depor borta på onsdag, en andra raka förlust kanske?
Beckham och Gravesen avstängda, frågan är om en målkåt Woodgate ska äntra planen igen ;)
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-10-24 16:29
Ämne: alex 163
"Okey Mess....
Öh? Zidane ska du inte ens snacka om, han ska fördela bollarna, han gör sina mål så det räcker. Ronaldinho har en samma utgång, att fördela bollarna men som Zidane gör han sina mål. Messi har en position längre fram än dem två och han ska göra Barcelonas mål, det är inte bara Eto'o som ska göra mål hela tiden. Jag tycker att Messi är helt fantastisk men jag säger inte att han är bättren Robinho eftersom Messi känner till Spanska ligan, han har ju varit hos er i ca 5 år eller något. Man kan inte förvänta sig att Robinho ska ta över hela La Ligas skytteliga och redan ha producerat 15 mål nu efter 8 omgångar, tills nästa säsong vet han hur La liga funkar och då kommer han också bli bättre.

Det jag menade med Messi var att han måste göra fler mål och träna på sina skott för att bli mer komplett annars är han helt underbar.
Barcelona Camparn på nou
2005-10-24 16:20
Förlåt jag menar matcher som
Deportivo-Real Madrid
Barcelona-Malaga
Real Betis-Villarreal
Valencia-Sevilla istället bättre matcher än de tidigare som kommer till helgen.
Barcelona Camparn på nou
2005-10-24 16:05
Man borde maila idioterna på TV4 för att de inte visar veckans Primera Division omgång istället visar de på onsdagen
19:05 Dr Phil
20:00 Det okända
21:00 Min trädgård
21:30 Sporten Plus
21:45 Vinnare Plus
istället för matcher som
Real Betis-Real Madrid,Atletico Madrid-Villareal och Fc Barcelona-Real Sociedad.
Barcelona Gabriel
2005-10-24 16:04
La_Rambla

Oj, ber om ursäkt slarvigt av mig också att inte förklara vad Decos operation gick ut på.
Barcelona Gabriel
2005-10-24 16:03
Alla som förstår sig och kan någorulunda mycket om fotboll kunde nog förutspå att Robinho skulle bli en ny Denilson, det enda som saknades var levande bevis på det vilket jag tycker vi har fått nu. Dock så har säsongen näst intill bara börjat så vi får nog vänta tills slutet innan vi får det riktiga svaret. Mina tankar är dock dom samma angående han. Han kommer floppa.

Jawa

Tar inte ens den listan på allvar, spelare med namn blir nominerade enbart för just deras namn. Slöseri med tid att ens bry sig om det.
Barcelona La_Rambla
2005-10-24 15:57
Havaldinho//
Haha, jag spådde också att Robinho skulle bli den nye Denilson när jag diskuterade med en maräng. Det tog hus i h-e där med. :)
Som de sa igår, 3-4 överstegsfinter och sen viker in till höger i 99% av alla dribblingar. Lättläst var ordet.
Barcelona jawa
2005-10-24 15:56
hur kaaaan inte puyol va nominerad till europas bästa skandallllll denna gången e xavi iaf me som tur va
Barcelona La_Rambla
2005-10-24 15:52
Kharles//
Jo jag läste det själv här sen. Lite slarvigt av mig att inte kolla upp först. :)
Barcelona Kharles
2005-10-24 15:51
La_Rambla

Gabriel menar att läkarna passar på att operera Decos brutna finger nu.
Barcelona La_Rambla
2005-10-24 15:51
Haha, gamle Johan kan han också. :)
Barcelona Havaldinho
2005-10-24 15:47
Har sagt länge att Robinho är den nya Denilson...
När jag nämde det på marängernas forum blev de krig...
Av det man sett hittils finns de absolut inget som gör att jag skulel ändra på mina ord...

Kriget mellan Cruyff och Mourinho fortsätter...

Speaking in La Vanguardia, Cruyff has responded and insists he would happily teach Mourinho not only how to play attractive football, but more importantly, in his view, how to win respect for his achievements.

"Between spectacular, controlled football, which I defend and will always defend, and results-based football there is a world of difference," stated the former Barca coach.

"An inadequate team has to try and defend as it can, but a great team, with great players, always has to give something more.

"What's more, it has to for the good of football.

"For that reason I don't sympathise with coaches who put results above everything else, who only think about themselves and not about football itself.

"I am happy to hear that Mourinho would like me to teach him a few of the things that I stand for.

"I could teach him how to play very well, just like at Ajax in the 70s or Barcelona in the 90s.

"I would happily teach him not just about winning and playing well, but also about winning respect from people, and that is more important than the titles you win.

"At his age he has had enough time to learn about winning and losing. Winning the respect of people is a different story."

Muhaha ännu en 3 poängare i helgen ;)
Barcelona La_Rambla
2005-10-24 15:41
Saxat från Valencia-forumet:

"Dagens överskattade:
Beckham och Robinho, speciellt Robinho.
Visst gjorde han många finter men han slösade bort en mängd situationer med sin bollkåthet.
Han är den nya Denilson!"

Undrar vad maränger säger om det där. =)
Barcelona nyqvist
2005-10-24 15:29
Tjena jag e nyregistrerad medlem...
Hoppas att Messi får spela mer matcher från start. Tycker det e självklart att han ska ha hyllningar från lördagens match även om han inte gjorde något mål. Det är ju första ligamatchen från start för grabben. Han kommer snart att göra mål om han fortsätter på detta sätt. Själklart ett madrid fan som inte vill hylla honom!!
Barcelona Camparn på nou
2005-10-24 15:25
alex 163
"Okey Messi men överdriv inte. Han måste göra mål också, inte bara visa sig när han har bollen och driver med den osv. Det skulle vara en helt annan sak om han gjorde mål."

Shit vilket skämt du är du måste vara svenskafans största tomte ochså är du Real fan också.
Har du hört om spelare som Ronaldinho och Zidane de är båda fantastiska spelare men deras främsta signum är inte att ösa in mål som tex Trezeguet utan att spela fram och deras fantastiska spel som de bidrar med på planen.
For the record så vann Messi U21-VMs skytteliga i somras och han är bra på att göra mål men det är inte det viktigaste för en fotbollsspelare vilket han visade med det spel som han bidrog med i lördags.
På dig låter det som om han lallar runt med bollen och inte får mycket uträttat zzz lol hmm tänk det får mig att tänka på en viss Robinho
Barcelona Barca_nr1
2005-10-24 15:24
valdes
gabri puyol marquez silvinho

motta
vb xavi

messi etoó dinho

hoppas på den på onsdag...
Barcelona _Barca
2005-10-24 15:22
Spelar Vi ..På Onsdag??...tacksam för svar
Barcelona La_Rambla
2005-10-24 15:03
Oj, Deco opereras? För vad? Vanlig titthålsoperation eller?
Barcelona Gabriel
2005-10-24 15:01
Haha utvisningsligan, skoj det. Det roliga är att Luxemburgo medger att Ramos hand inte var någon straff eftersom den rörde vid hans ben först. Deras straff var ju verkligen solklar också, dålig förlorare ! Men iaf uff boring att snacka om Madrid. Låt oss koncentrera oss på Barça istället.

Senaste nytt. Deco opereras idag och Belletti missar el clasico. Make the best of the situation får man göra, bara inte the worst och ta oleguer där.
Barcelona La_Rambla
2005-10-24 14:54
Joo, utvisningsligan aspirerar de på ju. :)
Barcelona Kharles
2005-10-24 14:53
Madrid kommer inte att vinna något iår heller.
Barcelona Ardan
2005-10-24 14:26
Ämne: Okey Messi men överd....
Alex163[Sergio Ramos]/
Men du medger att Messi är bättre än *host*robin... ?*host* ;)

Lugn du, målen kommer som Ibra brukar säga ;)
Barcelona Abo Mteshar
2005-10-24 12:55
(catalonia barca)

Håller med dig, du har rätt.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-10-24 11:54
Okey Messi men överdriv inte. Han måste göra mål också, inte bara visa sig när han har bollen och driver med den osv. Det skulle vara en helt annan sak om han gjorde mål.
Barcelona soodan
2005-10-24 11:04
Lasse Sandlin
(Sportbladet)
1. Lionel Messi
2. Ronaldinho
3. Thierry Henry
4. Andrej Sjevtjenko
5. Didier Drogba
6. Adriano
7. Samuel Eto'o
8. Raúl
9. Ronaldo
10. Zlatan Ibrahimovic
- JUST NU handlar det om - och ett bättre anfallsspel än det som Leo Messi visade upp på Nou Camp i lördags är svårt att ens tänka sig. Det var inte Ronaldinho eller tvåmålsskytten Eto'o som drog igång Barca, det var en 18-åring från Argentina, och jag var själv på plats och njöt.
OM HAN KAN? Självklart! Zlatan är ännu bara i början på sin karriär. Men som i alla andra tävlingar räcker det inte med att vara bra. Dom han tävlar emot måste också vara sämre. Alltså: jag tvivlar.
Barcelona (catalonia barca)
2005-10-24 10:58
zlatan är en diva ,han vill bara göra mål själv.
fast han inte är en målgörare tycker jag.
Barcelona Ronnie
2005-10-24 10:54
Hyllningarna fortsätter strömma in. Kolla länk och främst Lasse Sandlins list längst ner på artikeln!
Barcelona (catalonia barca)
2005-10-24 10:54
alltså nu ska messi spela alla matcher från start, han gör mycket nytta för barca och nu insre jag att han gör mycket mer nytta än vad giuly gör.
Annons: