/spanien/barcelona/forum/25409.aspx/spanien/barcelona/forum/25409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-02 18:52
Ämne: Ämne: En pris....
Ja man kan ju hoppas iallafall !
Barcelona Messi
2006-01-02 18:46
Ämne: En prislapp på värld....
Underbart! Då kanske vi slipper Henry?
Barcelona BatiGoal_!
2006-01-02 18:45

Tänk om man hade en 3 backslinje med följande spelare,Coloccini,Milito,Puyol det blir en massa hår det :D
Barcelona Tiago
2006-01-02 18:32
hhahaha ja jag klagar inte om han kmr=)
Barcelona Barça-Cúle
2006-01-02 18:29
Ja... =)Men han är bra!
Barcelona Tiago
2006-01-02 18:28
haha fr vi milito så komer vi ha dom 2 hårigaste backarna hahahah:D
Barcelona Barça-Cúle
2006-01-02 18:23
El Mundo Deportivo rapporterar också att Barca kommer att lägga bud på Zaragozas Gabriel Milito och Deportivos Jorge Andrade.

Milito är varmt välkommen =)
Barcelona Barça-Cúle
2006-01-02 18:17
Enligt spansk press är Sylvinho och Gabri på väg bort från klubben..Någon som vet mer klart vad som pågår?..Giuly vill få klart för sig vart han står i klubben för tillfället.
Barcelona La Rambla
2006-01-02 18:14
Ronal-Dinho_10//

Haha, han har humor den gode Arsene. Inte för att jag tycker att Henry behövs i Barça. Han kunde ju likväl ha tagit med Ronaldhino i det erbjudandet. Hade varit lika bisarrt. Har du källa på det där, hade varit kul att läsa?
Barcelona Kapten11
2006-01-02 17:41
Jag tror att allt det här snacket handlar om att Deco är Barcaspelare och Lampard är Chelseaspelare. Samma sak när det gäller Henry, han spelar inte i Barca och då blir det svårt att vara tillräckligt objektiv.
Självklart skulle Lampard göra oerhörd nytta i Barca, vi snackar trots allt om världens, för tillfället, bäste mittfältare. Varför skulle inte båda kunna spela på mittfältet?
Nu tror jag iofs aldrig att Chelsea släpper Lampard, han är tillsammans med Terry deras allra viktigaste spelare, men hade han spelat i Barca, hade säkert samtliga varit av åsikten att han är bättre än Deco.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-02 17:34
Någon som kan rekommendera ett bra och billigt vandrarhem/hotell i centrala Barcelona... ska ner och se på en match snart och behöver alla tips jag kan få. Tack !
Barcelona Ronal-Dinho_10
2006-01-02 17:11
En prislapp på världens bästa anfallare är nu satt. Wenger säger att han vill ha £20 miljoner plus Samuel Eto’o för Thierry Henry.

hahahah fan vad rolig Arsene Wenger är.
Barcelona Gabriel
2006-01-02 16:53
Lelleplong

"Cadiz har absolut ingenting att hämta mot ett lag som Barca, medan Celta befann sig i en sämre period när de mötte oss, klart vi leker med dem!"

Antar att du inte såg matchen mot Celta Vigo för vi lekte verkligen inte med dem, tvärtom så pressade Celta oss bra och skapade endel målchanser, till skillnad från vad de flesta lag brukar lyckas med på Camp Nou.
Barcelona BatiGoal_!
2006-01-02 16:48
Lelleplong...

Underbare Essien?

Visst om man gillar spelare som gör sig känd på att sätta skräck i motståndar spelare(hamann fick sig ett smakprov) och som frekvent tar på sig gult kort.

Barcelona La Rambla
2006-01-02 16:44
Spinbad

Du har rätt i ditt tidigare inlägg att det är omöjligt för oss att bedöma vilken spelare som är viktigast för oss av de två. Lägger också ner ämnet då det för oss här egentligen är en fråga om tycke och smak.

Sen att Lampard skulle vara Chelseas bästa defensiva spelare låter jag nog bli att kommentera. :)
Spinbad
2006-01-02 16:10
La Rambla:
Lampard löper i och för sig jävligt mycket. Hur ofta kommer han inte i djupled? Nu skiter jag i det här ämnet, ingen kommer komma fram till något av värde och alla har sina klara åsikter som inte kommer ändras.
Real Betis Lelleplong
2006-01-02 16:10
Jag är medveten om Mourinhos kärlek till Deco, och visst är han duktig, men Lampard säger jag, han är den bästa defensiva och offensiva mittfältaren i Chelsea, Makélélé och underbare Essien i all ära, men ibland kan det snarare vara så att Lampard bryter och spelar sig själv för att sedan göra mål.

Xavi däremot är en annan historia, mer underskattad än Deco samt bättre.
Spinbad
2006-01-02 16:08
Lampard är viktigare för Chelsea än vad Deco är för oss, han är deras största stjärna. Om han skulle vara bättre för oss än Deco är ju fullständigt omöjligt att bedöma. Hela diskussionen bygger på spekulationer och antaganden så att alla kan vara så säkra på sin sak blir lätt parodiskt. Jag är nöjd med Deco i dagsläget men om klubben skulle värva Lampard skulle det säkert fungera bra med. Vem som skulle vara bäst? Ingen som helst aning. Det finns ganska många faktorer att ta hänsyn till.
Barcelona Blaugrana_1899
2006-01-02 16:08
Visst Frank är grym, inget snack om saken. Men Deco är underbar och det går bara att älska en sån spelare , DEEEEEEEEEEEEECOOOOOOOOOOOO !
Barcelona La Rambla
2006-01-02 16:06
Lelleplong//

Madre de dios på dig själv. Jag hävdade och gör det fortfarande att Deco är en mycket mer rörligare spelare än Lampard, inget annat. Lampard opererar i små cirklar runt mittcirkeln och slår sina patenterade krossbollar. Deco löper konstant upp och ner. Visst, Lampard kommer ofta på andrabollar då Chelsea ofta pressar ner de mindre bra lagen de möter i PL, som West Ham idag. Då framstår Lampard som väldigt rörlig. Men du glömmer samtidigt att Lampard har Essien och Makelele som städar undan allt i defensiv väg och snabbt leverar bollarna till Lampard.

Att du missar att se det Deco gör på en plan är du inte ensam om, det gör nästan alla hans kritiker. Han är den spelare i världen som erövrar boll på egen hand av alla mittfältare och samtidigt deltar i speluppbygnaden av anfallen. Skulle vilja säga så här, han besitter kvalitéer som både Xavi och van Bommel gör. Inte så illa att ha de egenskaperna i en och samma spelare.

Som Kharles skrev, hellre en Deco än Lampard på Barças mittfält, därmed inte sagt att han är en bättre spelare. Du kan ju ta och fråga hur gärna Mourinho ville ha Deco inför den säsongen han skrev på för Barcelona trots löfte om ett högre lönekuvert hos Chelsea.
--=Robinhos PedaLadaS=--
2006-01-02 16:03
Vill bara gratulera er efter er fina säsongsinledning och jag hoppas att vi vaknar upp nu på våren...

SPANSKA LIGAN, BÄSTA LIGAN!
Barcelona Jairzinho
2006-01-02 15:54
Angående den "heta potatisen", Deco kontra Lampard.
Jag anser absolut att Deco gör mer nytta för Barça än vad Lampard skulle göra. Jag anser att Deco är Europas mes underskattade mittfältare, tillsammans med Xavi. Allt medialt intresse riktas av naturliga skäl till Ronaldinho och Eto´o, i Sverige även till Henke. När Deco lämnade Porto var han en hyllad spelare, med en status betydligt högre än idag, samma sak med Giuly för övrigt. I Monaco räknades han som en av Frankrikes största stjärnor.
Sett till kvalité så är det svårt att jämföra Lampard och Deco. Men jag anser absolut att Deco är en lika bra "fotbollsspelare" som Lampard. Det är den oerhört PL-kära journalistkåren i Sverige som ger Lampard överdrivet med beröm och överdriver hans prestationer. Så är det bara!
Barcelona Kharles
2006-01-02 15:53
Samma lag som blev skakat av ett brödgäng som Twente - på hemmaplan?

Lampard må ha en bättre säsong än Deco i nuläget, men glöm inte vad Deco har uppnåt och fortsätter att uppnå. Problemet är att Deco är en spelare som motståndarfans ofta inte uppskattar, mest pga vad han gjorde under Mourinhos inflytande. Jag har hellre Deco på vårt mittfält än Lampard.
Real Betis Lelleplong
2006-01-02 15:45
Nej men kolla på PSV. Visst Barca skulle vara favoriter, men lätt skulle det inte vara, oavgjort i Holland och 2-0 på Nou Camp.

Stark, flexibel ung målvakt.
De har ett gediget kollektiv som inte släpper in mycket mål.
Trots bristen på kontinuitet, har på tre säsonger förlorat 16 ordinarie spelare, ändå visat sig vara bäst i Holland och gå långt i Europa.
Med ett ungt, hungrigt mittfält anfört att Cocu (bättre än någonsin) bäddar det för många mål framåt där starke Vennegoor, farlige Farfan samt lurige Koné återfinns.

Bra är dem...
Barcelona Patrik
2006-01-02 15:38
Okej alla lag kan vinna CL bla Porto visade det, men seriöst. Dagens PSV skulle inte ha en chans mot Barcelona. De lagen du listade är för närvarande bäst.
Barcelona Patrik
2006-01-02 15:34
Lellepong: Tack för de fina orden. Nu till dina invändningar.

1. Jag har aldrig, som La Rambla även skriver, sagt att Deco är bättre än Lampard, bara några saker som jag tycker han är bättre på. Däremot har jag sagt att Lampard är en fantastisk fotbollsspelare.

2. Nu ligger det inte direkt timmars analys på motstånd, form eller avstängningar i bedömningen av matcherna. Jag tyckte helt enkelt att mittfältet inte fungerade lika bra utan Deco som med Deco. Och då skrev jag det.

3. Jag ska aldrig göra om det misstaget igen.

4. Blir så trött på alla "experter" som sitter hemma i sin soffa och hackar på minsta uttalsfel eller felsägning en kommentator gör. Men jag antar att det är ett sätt att hävda sig. Det är väldigt lätt att sitta bakom sina tangenter och göra expertutlåtanden men tror de själva att de skulle kunna sitta och kommentera en hel match själva och göra det bättre? Ja, det tror de säkert. Men det är minst sagt barnsligt.

Brukar sitta på en pub och kolla matcher utan kommentatorsljud, men mot Celta hörde jag Ola och Magnus och de gjorde abslout en bra insats. För vissa verkar det svårt att erkänna, jag förstår det inte. Kommentatorhatet måste sluta.
Real Betis Lelleplong
2006-01-02 15:31
Men madre de dios! Du kan ju inte mena allvar, han är en av de mest blygsamma spelarna i Barcas startelva. Han är duktig, nästintill världsklass (säger en del om Barcas lag), men det han gör defensivt klarar Xavi bättre, det han gör offensivt klarar van Bommel bättre.

Lampard är och förblir världens bästa centralmittfältare, således näst bäst i världen. Man gör inte 11 mål hittils i Premier League utan att vara bättre än en spelare såsom Deco.

Sedan hädelsen att påstå att PSV skulle vara en enkel motståndare, är du helt insnöad i Spanien? PSV med Hiddink (världens bästa tränare tillsammans med Mourinho samt Cappello och Prandelli). PSV är ett lag som är underdog att vinna CL, en högoddsare, men vinna kan de. Dock ser jag Barca, Chelsea, Juve o Lyon som de bästa i Europa för tillfället.
Barcelona La Rambla
2006-01-02 14:58
Lampard är tvivelaktigt minst 2 nummer större än nämnde portugis. Att påstå att relativt slöe Deco, ja faktiskt, är rörligare än Lampard är ett för tidigt aprilskämt.

Haha, undrar vem som är aprilskämtet här. Deco som av många anses som världens mest rörliga mittfältare, snälla rara lägg ner. Sen så tycker vi att Deco passar in bättre på Barças mittfält än vad Lampard gör. Det är ingen som påstår att han ska vara en bättre spelare för det.
Real Betis Lelleplong
2006-01-02 14:50
Till Patrik Johnsson (som skrev krönikan): Forza Barca! Bra skrivet, dock vill jag gärna komma med en hel del invändningar.

1. Deco: Visst, en duktig fotbollsspelare, snudd på absolut världsklass, men att jämföra honom med Lampard samt att komma fram till att brassen är bättre är rent ut sagt löjligt. Lampard är tvivelaktigt minst 2 nummer större än nämnde portugis. Att påstå att relativt slöe Deco, ja faktiskt, är rörligare än Lampard är ett för tidigt aprilskämt. Det finns nog ingen mittfältare eller spelare överhuvudtaget i varken Premier League, La Liga eller någon annanstans för den delen som opererar på så stora ytor som Lampard. Enda som kommer i närheten av engelsmannens arbetskapacitet är våra konkurrenters Sorín. Lampard gör frekvent mål, det gör inte Deco, Lampard gör frekvent assist, det kanske Deco gör men inte lika många procentuellt. Barca skulle definitivt tjäna på att byta Deco mot Lampard. Följ din Premier League innan du hackar på världens bästa spelare (förutom Ronaldinho).

Jag vet att smaken är som röven klöven men jag anser att en ickeskadad van Bommel är att föredra framför Deco. De är likvärdiga men van Bommel har ett bredare register.

2 Att jämföra matcherna mot Cadiz och Celta i förhållande till matchen i Sevilla är ju bara dumt. Cadiz har absolut ingenting att hämta mot ett lag som Barca, medan Celta befann sig i en sämre period när de mötte oss, klart vi leker med dem! Däremot Sevilla har de 2 senaste säsongerna släppt in minst antal mål i ligan och de spelar fortfarande med samma aggressiva mittfält och starka försvarare. Därmed är det självfallet att den matchen skulle vara mer svårspelad, Decos abscens hade antagligen ingenting med att det var svårspelat att göra.

3. Arenan heter StaMford Bridge.

4. I övrigt är Ola Wenström en av de mest okunniga kommentatorerna som figurerar på tv, endast Kåmark och Dahlin står sig sämre.

Tack för mig!
Barcelona La Rambla
2006-01-02 14:47
Suñol_//

Om du läser igen så kanske du förstår bättre, där nämns inte att Lampard är en dålig passningsspelare utan att skribenten anser Deco vara en bättre sådan, det är viss skillnad.

"Deco är rörligare och passningssäkrare vilket är två kvalitéer som värderas högt i spansk fotboll och i synnerhet i Barcelona."
Annons: