/spanien/barcelona/forum/254.aspx/spanien/barcelona/forum/254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-01-19 21:25
Umtiti slarvar där men som tur skjuter Sociedad över .
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-01-19 21:24
Gillar att hela laget jobbar ihop som ett lag.
Barcelona Soko
2017-01-19 21:23
Varför skjuter inte Neymar där utan försöker spela Messi?
Vi måste våga skjuta .
2017-01-19 21:22
Ännu en ny mittfält ser man
Suck,
Barcelona Rambla~
2017-01-19 21:17
Filmningarna har redan börjat från den där ex-madridistan. Det hann inte gå en minut ens.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-01-19 21:12
Gonzales dömer. Får dåliga vibbar varje gång jag ser honom .
Barcelona Soko
2017-01-19 21:10
Cazorla

Är man mållös i flera månader så påverkar det en själv oavsett hur mycket man spelar bra och assisterar. Mål betyder mycket både för Barca och inte minst för Neymars självförtroende.
Barcelona Santiago Cazorla
2017-01-19 21:07
@Soko:

Det brukar väl ofta låta 'mål är inte allt' härinne och så länge Neymar fortsätter att leverera massa framspelningarna och assists har jag svårt att hänga upp mig på hur många mål han gör. Med det sagt hade det inte skadat om man såg samma självförtroende framför mål som han har för Brasilien.
Barcelona Carles Puyol Beast
2017-01-19 21:03
Gör vi första målet så vinner vi. Låter vi dem spela deras spel så vinner dem enkelt.
Barcelona Soko
2017-01-19 21:01
Inför varje match säger jag åt mig själv "nu är det dags att Neymar nätar" och nu har det gått evigheter utan att han gjort nåt spelmål. Ikväll säger jag igen, ikväll är det dags att Neymar gör mål , och varför inte två :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-01-19 20:57
Idag är matchen på Anoeta lite annorlunda iom att kryss inte alls är något misslyckande, tvärtom är det väl nästan ett bra resultat att ta med sig hem med tanke på vår historik på arenan. Jag ser gärna att vi spelar lite enklare till att börja med och inte faller i fällan att tappa boll då Sociedad pressar högt. Om vi nu startar med vårt bästa mittfält kanske det funkar att spela sig igenom ändå men märker vi tidigt att vi stöter på problem är det onödigt att riskera något. Det sista jag vill är att vi släpper in ett tidigt mål och får hela arenan att koka och törsta efter mer. Nej, det viktigaste är att ta det lugnt och inte spela bort oss i inledningen av matchen
Barcelona Soko
2017-01-19 20:20
Hoppas att vi lärt sig läxan från Sociedad år efter år och spelar smart ikväll. Är extra försiktiga att tappa bollar mitt på plan och i backlinje och låta Sociedad kontra något de är experter på. Det gäller också att spela tajt och inte lämna kilometer långa avstånd mellan lagdelarna. Skulle vara intressant om vi låter Sociedad föra spelet och satsa på kontringar, alltså det omvända.. en oavgjord resultat med mål skulle vara bra inför returen men seger skulle vara ännu bättre så klart.
Barcelona DM1982
2017-01-19 20:01
???? Barça XI: 13.Cillessen 3.Piqué 4.Rakitic 5.Sergio 8.Iniesta 9.Suárez 10.Messi 11.Neymar Jr 19.Digne 20.S.Roberto 23.Umtiti #FCBlive
Barcelona Katalano
2017-01-19 19:57
Kröjjf

Väldigt intressant tanke du lade fram där. Tror absolut att du har en och annan poäng i det.
Barcelona neymar JR
2017-01-19 19:29
Valentino Rossi (motorcycle racer): "Why has Messi not renewed his contract yet? It is because he is waiting for Inter." [radiomarca] HAHAHAHA!
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-19 19:00
Jo jag själv har fått uppfattningen att Pep inte klarar av stora personligheter, han gillar inte såna typer av människor och som Katalano skriver så är han konflikträdd vilket gör situationen ohållbar. Man ser ett mönster. Alla i Barça som tog plats, som gick lite sin egna väg istället för att lyssna o ta till sig allt från Pep fick gå. Eto'o är förövrigt en av mina all time favoritspelare och jag är övertygad om att vi hade vunnit ännu mer med han kvar i laget. Han var ostoppbar under en period i Inter. Ingen tränare är perfekt, även världens bästa tränare har sina brister.
Barcelona S.Eto'o
2017-01-19 18:50
Om jag minns rätt var det under Tito som vi hade mest bollinnehav samt bäst statistik. 19 spelade matcher, 1 kryss och 18 vinster i ligan (innan han fick kliva åt sidan pga cancer och Roura tog över) jämfört med nu 18 matcher 11 vinster, 5 kryss samt 2 förluster.
Barcelona neymar JR
2017-01-19 18:33
Kröjff Ligger nog ändå något i den hypotesen, speciellt med tanke på att Vilanova hade hand om 87:orna i yngre ålder. Vilanova var rejält omtyckt av alla spelare.
Barcelona neymar JR
2017-01-19 18:32
After renewing w/ Barca, Messi will become the best paid player in world and it'll tie him down to club until the end of his career. [sport] Ingår Kina i "the best paid player in the WORLD"? Visst ska han få det är han värd, innebär snart allt vi får från Nike dock...
Barcelona Kröjjf
2017-01-19 18:31
Jag var vidrört det förut. D v s att jag för egen del tror att Tito Vilanova var oerhört betydelsefull för Pep Guardiola och därmed också FC Barcelona, under sistnämndes framgångsrika period som tränare i klubben. Och jag tror att Pep Guardiola själv var mycket medveten om att Vilanova besatt förmågor som han själv saknade, när det gällde att komma till tals med sina spelare och skapa mellanmänskliga relationer, som möjliggjorde ett visst mått av bråk, oliktänkande och konflikter, utan att dessa för den skull utvecklade sig till "härdsmältor". Jag tror vidare att Pep därför var väldigt mån om att Tito Vilanova skulle förbli hans assisterande tränare, när han flyttade till Tyskland. Och att ovänskapen dem emellan tog fart, när Tito istället bestämde sig för att ta sin chans att äntligen få gå i bräschen för sitt älskade FC Barcelona. Men märk väl, det är bara vad jag tror. För vem vet?
Barcelona S.Eto'o
2017-01-19 18:22
Ghoulam som ryktas till flera topp klubbar stod för Afrikanska mästerskapets hittills största tabbe....
Barcelona neymar JR
2017-01-19 18:11
Eto må aldrig varit medgörlig men alltid varit en som har sagt det han har på hjärtat. Det har blivit allt för många "fall" för att börja damma av det även med Bayern spelare.
2017-01-19 18:09
@Katalano:

Har alltid undrat om vad som hände mellan Pep och Eto.
Nu har man hört Eto's version. Brydde mig inte om Yaya, Ibra och alla andra.

Det enda jag har alltid bryt mig om har varit varför Eto fick gå.

Nu försöker jag inte försvara Pep, eller vi har inte heller hans version än men jag också att Eto inte var medgörlig om man säger.

Så synd att en älskad spelare som Eto fick gå så där i backdörren.

#We love tou eto 4ever
Barcelona neymar JR
2017-01-19 18:04
Jag hade förstått Peps agerande ifall han inte hade varit en professionell fotbollsspelare tidigare. Sånt beteende som man förväntar sig från Mourinho. Den bristen av respekt ska inte finnas i ett omklädningsrum, det ska absolut inte ske framför hela laget.
Barcelona Katalano
2017-01-19 17:49
El Pistolero #9

Vilken intressant och underhållande intervju med Eto'o. Det lär ju inte komma som en chock för er här inne att Pep inte var den som pratade så mycket med spelarna öga mot öga. Det har Bojan, Zlatan mm berättat om tidigare. Han är säkert konflikträdd. Detta är som sagt inget nytt, men intressant att få Eto'os bild av det hela också.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-01-19 17:38
Jag förstår verkligen inte Real Madrid fans som menar att Ronaldo snart kommer göra fler mål o va i form. Det handlar inte om mål. Han är spelmässigt urdålig. Varesig om han gör 3 mål eller 0 i en match. Det är inte där problemet ligger. Personligen tycker jag han förstör spelet. Jag är övertygad om att Real skulle vara bättre med tex Hazard ist för Ronaldo. Man har då en spelare som kan dribbla sin gubbe och bryta mönstret. Messi är ljusår bättre. Att folk ens jämför. När realfans (inte alla, vissa har insett) snackar om form tänker dem bara på målskörd. Det handlar inte om spelmässiga formen. Där har han dött sedan år tillbaka. Ronaldo kan inte göra en bra match utan poäng. Messi kan bli man of the match utan att göra mål eller assist.
2017-01-19 16:28
[QUOTE=FCB_Messi]Bästa argumentet när det kommer till Ronaldo vs Messi frågan tycker jag lyder så här. Ta bort Ronaldo och lägg in t.e.x lewandowski, så kommer real bli ett bättre lag. Ta bort Messi och lägg in lewan så kommer Barca inte ens få sniffa på några titlar. [/QUOTE] Så resten i Barça duger inte till för att vinna titlar? Busquets, Iniesta, Neymar, Suarez, Piqué osv....
Barcelona Amo.38
2017-01-19 16:10
Får sura uppstötningar när jag hör hur Pep behandlat vissa spelare. Han framstår mer och mer som en riktig jävla fegis.
Barcelona FCB_Messi
2017-01-19 16:07
Bästa argumentet när det kommer till Ronaldo vs Messi frågan tycker jag lyder så här. Ta bort Ronaldo och lägg in t.e.x lewandowski, så kommer real bli ett bättre lag. Ta bort Messi och lägg in lewan så kommer Barca inte ens få sniffa på några titlar.
2017-01-19 13:34
Från 2014. Eto'o pratar om sista tiden i Barça, hur Pep behandla honom, lite om Ronaldinho o Rijkaard. Visste inte att Eto'o var den som höll tal efter första halvlek mot Arsenal i CL-finalen 2006. Kanske intressant för några av er.
Annons: