/spanien/barcelona/forum/25393.aspx/spanien/barcelona/forum/25393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal JournalistenThomas
2005-12-02 15:07
AlexC

Det var inte enbart som reklam, jag skrev det som skämt eftersom jag glömde skriva länken i mitt förra inlägg.

Beklagar om mitt inlägg retade upp dig, var inte med min avsikt.

Dock måste vi komma ihåg en sak. Att ta bort ett inlägg betyder också att man censurerar någon, ett brott mot tryck- och yttrandefriheten =)
Barcelona Puyol_21
2005-12-02 15:07
jag fattar inte att Kurdistaaaan inte blev avstängd från forumet! (så vitt jag vet)

men JAG blir det utan att skriva idiotiska saker som han skrev! hur kan detta vara!?
Barcelona Marcos
2005-12-02 15:06
Har svårt att tänka mig att Iniesta kan hålla den höga klass match efter match. Han har för det mesta bara varit inhoppare... Nu ska han stå pall 10 matcher i rad. Har svårt att se att hans kontinuitet håller i sig i så många matcher, men vi får hoppas att han överraskar oss alla...

Vore jag Laporta skulle jag låna eller köpa en mittfälltare på en gång. Tex skulle vi kunna låna Pizarro från Inter i 6 månader. Det skulle nog inte kosta så mycket.

Barcelona Puyol_21
2005-12-02 15:06
såg på spansk tv att Xavi missar VM också..:( så jäkla tråkigt!
Barcelona Lucho
2005-12-02 14:59
Marcos: Vad yrar du om? Klarar inte Iniesta av CL-spel? Hmm.. han har redan mött några av världens bästa lag och skött sig utmärkt. Dessutom har han varit Spaniens kanske viktigaste spelare i u21-sammanhang. Förstår verkligen inte vad det är som pekar på att han inte skulle klara sig. En enstaka match mot ett av världens absolut bästa lag på bortaplan där hela laget dessutom spelade uselt?
Barcelona Lucho
2005-12-02 14:54
Trist för Xavi. Att man inte får se honom i Barcelona är tråkigt men den enes död, den andres bröd. Man får hoppas som någon påpekade att detta blir för Iniesta vad Guardiolas skada blev för Xavi. Mest trist känns det att eventuellt inte få se Xavi triumfera i VM.

Gabriel:

"Alltså medger du att Iniesta inte ska spela i startelvan pga Messi ?"

Japp, dvs hade vi inte haft Messi så hade jag gärna sett Iniesta som första alternativ. Ezquerro är ju också intressant men man vet ju inte riktigt var man har honom. Han verkar inte stå högt i kurs hos Rijkaard i alla fall. Folk har helt riktigt påpekat att Messi inte bör få för stor press på sig nu och inte borde spela alla matcher så om jag fått bestämma så hade nog Iniesta och argentinaren fått dela på speltiden ungefär som Messi och Giuly gör nu.

"Tycker du inte han saknar rutin ? Fysisk förmåga ? Målfarlighet som Van Bommel besitter ? Nickstyrka ? Och hårda skott utanför straffområder ?"

Rutin och nickstyrka sa jag redan från början att han saknade. Målfarligheten har du dock en poäng i. Iniesta är ingen vass avslutare men som det har påpekats så gör ju inte Xavi, som han eventuellt kommer att ersätta, heller speciellt många mål. Att Iniesta inte är speciellt stor spelar mindre roll tycker jag. Gabri och Deco, för att ta några Barcelonarelaterade spelare, är ju inte heller några jättar men ändå har dom förmågan att gå omkring som gräsklippare på planen. Sen tar du upp Van Bommels vassa skott men Iniesta ligger inte långt efter. Han har ju exempelvis dunkat in en och annan frispark i sina dagar..
Real Madrid Gato Blanco
2005-12-02 14:53
Akram

Jag tror du kan se på moderator ovan.
Real Madrid Gato Blanco
2005-12-02 14:52
Marcos

Kan vi praktisera Vooodoooooooooo ? How do ? ;-)
Real Madrid King_raul
2005-12-02 14:51
Akram,
va fan snackar du om? Att jag kommenterar skador och att det är trist att Xavi missar vm?
Real Madrid Akram
Redaktionen

Jag insisterar på att ni med detsamma spärrar La_Rambla för att han kallar mig "Ali Baba", jag finner det oerhört kränkande och spärrar inte ni honom så kommer jag att göra det, förlåt för att jag tar det här i forumet men vet inte vilka av er som jobbar i redaktionen.

Real Madrid Gato Blanco
Först Raul sedan Xavi.... Tråkigt. Ser fram emot en bra match är det på Söndag 19 eller ? 1-1.
Barcelona Marcos
HELT JÄVLA OTROLIGT!!!!

Han missar VM plus att CL matcher... Förskräckligt... lider med honom... orättvist.

Det värsta är att han efter skadan kommer behöva ungefär ett halvår till för att komma tillbaka till den gudabenådade formen han var i just nu... Tragiskt...

Kris, Köp in en mittfälltare nu!! Iniesta håller inte i champions league...

En mörk dag för oss Barsafans... en mörk dag...

Fast vi vinner ändå... inget kan stoppa oss... inte ens Real Madrids voodoo...
Barcelona AlexC
När du skriver ett inlägg som enbart är i syfte att länka till en blogg som inte handlar om Barça måste det väl ses som reklam.
2005-12-02 14:48
AlexC

Man får lägga upp länkar, det finns det ingen regel emot.

Men om jag bryter mot någon regel när jag skriver reklam så håller jag med dig, då får redaktionen ta bort just det inlägget.
Barcelona AlexC
2005-12-02 14:47
JT

För det första är reklam förbjudet på detta forum. Vidare har din blogg ingenting med FCB att göra.

Så redaktionen kan väl ta bort det med de anledningar jag givit.
2005-12-02 14:43
Äsch, glömde ju göra reklam för min blogg =)
Barcelona La Rambla
2005-12-02 14:42
Ali Baba
Bara dra va, orkar inte tjafsa med dig. Har aldrig kommenterat era skador och tänker inte göra det nu heller.

"Tycker att du, istället för att beklaga dig över vår närvaro, bör tänka på hur laget ska fungera utan Xavi."

Och vad f-n tror du vi har gjort här den senaste timmen?

"Men bara för att ge dig ett svar, nu vet du hur vi kände det med dig närvarandes på vårt forum... "

Vem har begärt ett svar ifrån dig, vem har ens ställt en fråga till dig? Sluta svamla tack.
2005-12-02 14:41
Vilket trevligt forum detta är. Sällan någon brusar upp, sällan någon blir arg, sällan man blir attackerad för sina åsikter även om ni inte håller med. En eloge till alla Barca-fans.

Måste vara den fina stämningen i laget som smittar av sig på fansen.
Real Madrid Akram
2005-12-02 14:41
La_Rambla

Tycker att du, istället för att beklaga dig över vår närvaro, bör tänka på hur laget ska fungera utan Xavi.

Men bara för att ge dig ett svar, nu vet du hur vi kände det med dig närvarandes på vårt forum...

Barcelona La Rambla
2005-12-02 14:40
Vill inte skylla på Edmilson, men va f-n det är träning. Kan inte spelarna hålla igen lite.
Barcelona AlexC
2005-12-02 14:40
Ämne: La Rambla

Haha d....Gabriel

Det att du försvarat vilken given person som helst likt du gjorde med Riijkard tror jag vad jag vill om. Vi kanske har olika uppfattningar om ordet färgad, men..

No hard feelings, jag ser ingen anledning till att fortsätta diskussionen utan lägger istället in ett stick i diskussionen Iniesta eller Van Bommel om nu skadan på Xavi är långvarig. Av de båda är nog VB den som skulle gå först in på ett mittfält med Xavi.

Men nu handlar det tyvärr om att ersätta Xavi och på de egenskaper vi förlorar med Xavi utanför laget tycker jag Iniesta har till större del än VB. VB håller inte samma klass som Xavi & Iniesta när det gäller hålla ett högt passningstempo. Dessutom han han något sämre teknik & blick för spelet än Iniesta. Detta är egenskaper som bör ersättas när xavi är borta och Iniesta är som sagt bättre på dessa än VB. Holländaren är självklart bättre än Iniesta på en hel del på planen men som Xavi ersättare tror jag den bleke spanjoren blir bäst.
Barcelona La Rambla
2005-12-02 14:39
Gabriel
Så klart, har själv lust att göra det nu. Fy f-n, han missar även troligen VM. Så trist!
Barcelona Gabriel
2005-12-02 14:39
Detta var i princip det värsta som kunde hända. 6 månader. Har inget att säga, skulel hålla mig borta härifrån men det går inte.
Barcelona Gabriel
2005-12-02 14:38
La Rambla

Får man lov att gråta :'( ?
Barcelona La Rambla
2005-12-02 14:37
Har varit så lugnt och skönt här den senaste tiden, och i stort sett helt tomt på vittröjor. Nu kommer gamarna.
Real Madrid Akram
2005-12-02 14:35
King_Raul

Lägg ner...Du gör bara bort dig.
Barcelona Kharles
2005-12-02 14:35
Så ja? Vad menar du med det?
Real Madrid King_raul
2005-12-02 14:33
Så ja, då kommer Barcelonas skador smygande.
Trist bara att vi förlorar Xavi till VM :(

Barcelona La Rambla
2005-12-02 14:32
Är det korsbandet?
Barcelona Kharles
2005-12-02 14:30
....
Annons: