/spanien/barcelona/forum/25390.aspx/spanien/barcelona/forum/25390.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol_21
2005-11-16 22:02
så jävla gött att vara Cule!!! Jag älskar Barcelona!! vare sig de vinner på lördag eller inte..
Barcelona Musten
2005-11-16 21:58
Ämne: Turkarna missade, ty....
Tyvärr så missade vi ju VM pga straffen vi inte fick på bortaplan, inte så mycket att göra åt bara det att jag tycker att Schweiz har ett jävla hjälp av UEFA :( Nu kommer generations växlingen och spelare som Nuri Sahin kommer få mer speltid vilket vi kanske kan utnyttja i EM08. Den som lever får se
Barcelona Puyol_21
2005-11-16 21:52
tror du inte det går nästa år? jag vet inte varför riktigt, men jag har en känsla som säger att det går..
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 21:52
Turkarna missade, tycker de förtjänade en plats faktiskt.
Barcelona Vbg:arn
2005-11-16 21:50
Sonde: Tja, delvis. Och så tyckte jag inte han gjorde det han skulle, han hittade inte dom där genomskärarna fram till anfallarna. Ibland gjorde han det, och ibland gjorde han vackra mål.

Men det som jag mest grundar min uppfattning på är att han i alltför många matcher var helt osynlig. Det funkar ju inte att som offensiv mittfältare och spelfördelare aldrig ha bollen.

För övrigt kommer Spanien aldrig lyckas i ett VM, åtminstone inte så länge man misslyckas att skapa ett lag av alla stjärnor från olika klubbar.
Barcelona Puyol_21
2005-11-16 21:49
skönt med Spanien i VM hoppas de lyckas nu för f*n! dags för de!
visca!
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 21:48
tarrak//
Jodå, klart att han kan, i hans värld finns bara Real M och ett enda stort tunnelseende. Att andra har helt olika och subjektiva åsikter är svårt att inse. Diskussion känns överflödig.
Barcelona Kharles
2005-11-16 20:40
Ronaldo innan skadan - var bättre än Eto'o. Efter skadan kom han aldrig riktigt upp till sin forna nivå igen.
Barcelona tarrak
2005-11-16 20:37
Ja och jag jämförde under den här och förra säsongen och då kan du inte säga att Ronaldo har varit bättre. Eller det kanske är detsamma som dagsform i dina ögon?
Real Madrid chrisespaña
2005-11-16 20:34
Haha och vilket svar det var!...

...eller inte.

Ja visst, Etoo har bättre målsnitt, men på hur många matcher då?

Tror inte du fattar frågan riktigt, jämför man två spelare måste man ta med allt! Inte vem som gjorde två mål i söndags osv, detta är dagsformen på spelaren i fråga. Ska vi väga in det är det ju omöjligt att jämföra spelare.
Barcelona Kharles
2005-11-16 20:32
Man hans vikt har ju gjort honom lat. (eller var det tvärtom?) Och det påverkar ju honom som spelare.
Barcelona tarrak
2005-11-16 20:28
chris/Jag gav ett svar, vad är det du inte förstår? Om det ska bli en konstruktiv debatt är det kanske dags att bidra lite, annars kan du lägga ner.
Real Madrid chrisespaña
2005-11-16 20:25
Haha luffsar omkring? Ska jag ta detta seriöst?

Släpp sargen nu grabbar, är verklien Etoo bättre en Ronaldo?

Läs frågan ett par gånger och ge mig ett svar, och kan vi utelämna Ronaldos vikt denna gång?
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 20:24
ja han är till och med mindre självisk än Etoo, bara det otroligt.

Det där är f-n en myt som ni maränger spär på. Ronaldo är minst lika ego som någon annan världsanfallare.

Ja Ronaldo har så här långt med sin karriär varit bättre än Eto'o. Det kan jag hålla med om.
Barcelona Sonde
2005-11-16 20:23
Kharles: word!

VBG: Låt mig gissa, du tyckte att Deco slog bort en del lite för enkla pass förra säsongen?
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 20:22
Havaldinho//
Nej, jag kollar den på Viasat 1. Blir nog bra dra. ;)
Barcelona tarrak
2005-11-16 20:21
Ämne: Tarrak//

Ja du, "....
För det första så är det totalt ointressant vem som gjorde vad för flera år sen när diskussionen handlar om vem som ÄR bäst.

Om Ronaldo har bättre målsinne, varför gör han då färre mål?

Jag tror helt klart att Ronaldo hade vunnit en tekniktävling, men vad spelar det för roll när han bara lufsar omkring och visar det varannan match?
Barcelona Kharles
2005-11-16 20:20
Sersari

Det beror väl på att någon annan hade 10:an innan.

Chris

Ronaldo är inte mindre självisk, det är bara att ta en titt på hans karriär och olika klubbyten. För Barcelona är Eto'o viktigare än vad Ronaldo hade varit. Han är rörligare och eftersom Barcelonas tridente är dynamisk behövs också rörelse utan boll, och medan Eto'o springer och kämpar, pressar motståndarnas backlinje och vinner bollar står Ronaldo och tar på sina egna bollar. Eto'o är mer dynamisk, mer mångsidig. Handen på hjärtat, det enda som Ronaldo verkligen är bättre än Eto'o på är avslut.
Barcelona Havaldinho
2005-11-16 20:14
challas jag hitta matchen...
Barcelona Havaldinho
2005-11-16 20:11
tja nån som kollar på turkiet - schweiz på nån stream?
Barcelona Sersari
2005-11-16 20:07
Såg på en Ronaldinho-video när han spelar i PSG, är det någon som vet varför han har nr 21 och sen nr 10?
Varför hade han 2 olika nummer i PSG, är det kanske för att den spelare som hade nr 10 såldes/lånades ut, eller?
Dessutom är Deco bäst.
Real Madrid chrisespaña
2005-11-16 20:06
Tarrak//

Ja du, "tjockisen" Ronaldo är bättre på allt. Han har bättre målsinne, bättre teknik, bättre med bollen, ja han är till och med mindre självisk än Etoo, bara det otroligt.

Sen är det ju bara att se vad Ronaldo uppnått, visst det skiljer ett par år dem e mellan, men vad gjorde Etoo när han var 18 år?

Men vi kan ju kolla med Barca-fansen här inne, handen på hjärtat nu grabbar, är Etoo bättre än Ronaldo?
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-16 20:06
Patrik ///
Vbg:arn ÄR INTE EN CULE
HAN ÄR EN JUVE FANS JUVENTINO.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-16 20:05
Kharles ////
haha Kharles du har rätt,
när man ser folk prata så mycket om deco så tror man att han är en amatör som går i mff eller elfsborg.
haha :)
lustigt väldigt lustigt.
Barcelona Kharles
2005-11-16 20:02
Snart kommer det. Anders Svensson är bättre än Deco.
Barcelona tarrak
2005-11-16 20:00
Vbg:arn/Du har ju ändå en Barcelonatröja bredvid ditt namn, så du borde väl anse dig själv vara en supporter. Kan du bara nån gång säga nånting positivt om klubben eller någon spelare i klubben?
Barcelona Barça`
2005-11-16 19:57
Vbg:arn !!!!!

Håller inte med dig om vad DU tycker..
Deco var mycket viktig till vårt liga guld i fjol...han har kanske inte bländat oss i år..
men att du går ut o tycker så..tycker jag är bedrövligt..:S
På nått sett ser du inte ut som vara ett BARCA fan..sorligt..

Läg ner..
Barcelona Patrik
2005-11-16 19:54
Vbg:arn

Deco långt ifrån lysande förra året?

Verkligen motsatsen. Deco var en av dom bästa i Barcelona under hela säsongen. Det märks att du inte är Culé eller sett Barca under förra säsongen. Ta av dig tröjan.
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 19:44
Figolina//
Tror du har en poäng där, han ser nog slutet. Att han inte är motiverad i Real kan ha sin förklaring i att han är en ganska så tyst och tillbakadragen person. Tror inte den uppmärksamhet och krav man har i Real tilltalar honom riktigt. Men det är mer en personlig tanke bara.

Att Deco redan skulle vara slut, hah, skiter påven i skogen?
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 19:41
Vbg:arn//
Nu ska du väl ändå inte överdriva va? Jag deltog i en diskussion om vilka spelare som skulle passa Barça bra vid en eventuell transfer. Från det till att som du i var och vart annat inlägg tycka att Eto'o borde säljas är det flera mil. Bespara mig fler floskler tack. ;)
Annons: