/spanien/barcelona/forum/2539.aspx/spanien/barcelona/forum/2539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-12 13:26

Bayer har förlorat senaste 3 matcherna.

Senaste 6 matcherna 2 gjorda mål.

På dessa 6 matcher har man 1 vinst.

Barca vinner ikväll igen.
Barcelona zigazaga
2015-05-12 13:20
Hoppas vi inte underskattar Bayern, utan de kommer pressa, pressa så in i helvete, och försöka ta vara på minsta lilla chans för att få oss i gungning. Det gäller att laget jobbar som ett lag, pressar de lika hårt, aggressivt utan att dra på sig onödiga frisparkar eller varningar. När vi har boll, så måste vi rulla den snabbt och smart, få de att springa. Kan inte klockan slå 20:45?
Barcelona Culé since 97
2015-05-12 12:50
Dem första 15-20 minuterna kommer att bli avgörande. Klarar vi av att hålla tätt de första min så är mycket vunnet. Damn är så jävla nervös vill bara få denna match överstökat! Visca Barca y Visca Catalunya!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-05-12 12:25
they only started winning the big trophies when bale arrived..in Ronaldos 6 years he has lead them to 1 league trophy... same number as alex song
Barcelona enkos
2015-05-12 11:58
Här är en som inte alls är nervös. Med 3-0 i ryggen så ska det bara till århundraden under att Barca ska missa finalen.. Och att Bayern måste framåt med allt är som haden i handsken för Barca.. MSN kommer att döda matchen redan första 30 minuter ...
Barcelona zigazaga
2015-05-12 11:56
Tack för svaret grabbar! Puh, då kan man andas ut lite, vamos Barca! Vamos!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-05-12 11:52
75 -25 i favör till oss. Och de 25 % bayern har är de första 25 minuterna i matchen eftersom de har en fullsatt allianz arena som kommer pumpa spelarna. Håller vi stånd mot pressen borde vi vara i final.

Men men , trots allt kommer man vara nervös men ska försöka njuta av att vi sitter i förarsätet och styr mot Berlin i en sådan stor match. Vamos!

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-12 11:45
100 milj euro för Pogba!!

Aldrig! Vad fan har han åstadkommit för att han ska vara värd de pengarna?? Lägg till också att Pogba's agent är den där galna pizzabagaren.

Nej, dra inte upp Neymar kortet. Neymar skulle inte vara värd om Barca skötte sina kort rätt. Suarez visade världen åtminstone vad han gick för.

Jag blir arg när man hör att Pogba är värd 100 milj euro. Vi skänkte fan bort Thiago A för kaffepengar..

Han får gärna gå till Real M.
Barcelona Gabriel
2015-05-12 11:41
Sitter så här på min rast och är toknervös, har fortfarande inte hunnit skriva något om matchen sist men det struntar vi i, det enda man kan säga är att 3-0 är ett bra utgångsläge, mycket bättre än vad man hade vågat önska och hoppas på, men det här 3-0 resultatet gör mig inte ett dugg lugn för den sakens skull. Sitter på en pizzeria, lyckats trycka i mig halva pizzan innan magen började veva och knasa, nervositeten sitter verkligen där. 3-0 är ett bra resultat men Bayern på Allianz är fortfarande bland de absolut svåraste motstånden man kan stöta på. Framför allt med ett gäng spelare och en tränare som nu känner att de har något att bevisa. Jag hoppas att våra spelare är effektiva framför mål ikväll, det kommer att behövas. Bästa skulle vara om vi fick ett mål tidigt i matchen för att döda deras hopp totalt. Vi ska till finalen och vinna turneringen. Det är vårt år! Punkt slut Visca El Barça!!!!
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-05-12 11:40
[QUOTE=zigazaga]Hur är det nu? De gula korten ströks väl efter kvartsfinalerna, så nu fick tre av våra spelare gult kort mot Bayern. Är det nu avstängning vid 2 gula kort? Och vid gruppspelen tre? Någon som har koll? [/QUOTE] korten nollställs till semifinalerna så att ingen ska kunna missa en final. 3 gula gäller, så om en spelare inte blir skadad lr utvisad, så ska dem inte missa finalen
Barcelona Barcelonistas
2015-05-12 11:36
"Juventus vill alltså ha 100milj euro för Paul pogba?
Ska man skratta eller grina under kudden?" Du kan ta och grina under din kudde över att Real betalade 1 miljard för Succe mannen Gareth Bale..
Barcelona Adrigol
2015-05-12 11:34
Ingen risk för avstängning vid gula kort, endast rött km ge avstängning i finalen.
Barcelona enkos
2015-05-12 11:33
Alla gula kort nollställs och ingen längre missar final om det nu inte händer att spelaren får grovt alltså rött kort.. inte Heller lindrig rött som målchansutvisning leder till avstängning...
Barcelona zigazaga
2015-05-12 11:24
Hur är det nu? De gula korten ströks väl efter kvartsfinalerna, så nu fick tre av våra spelare gult kort mot Bayern. Är det nu avstängning vid 2 gula kort? Och vid gruppspelen tre? Någon som har koll?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-12 11:19
fan 3-0 och jag är nervös som fan. vad hade hänt ifall första matchen hade slutat 0-0 haha hade nog behövt lugnande piller.

btw gör vi ett tidigt mål, så hoppas jag att LE byter ut neymar, pique och alves. fan om nån av dom missar finalen:=(
Barcelona Adrigol
2015-05-12 11:09
Tja gänget! Någon som vet om man kan se matchen i efterhand på Viaplay? Vet att det fungerar på Csports. Jobbar till 22....
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-12 10:44
Är rädd att Bayern spelarna, speciellt 2 stycken idioter i det laget kommer gå ut för att skada om vi gör 1-0 tidigt. Hoppas Messi och den sköre Neymar klarar sig.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-12 10:06
Det som oroar mig är den ineffektivitet visa av våra spelare visar upp ibland.
Gör vi mål på 50% av våra chanser kommer det att gå bra.
Det andra är att Messi är på tårna för att var enda Bayen spelare kommer att gå hårt på honom. Om Bayen lyckas neutralisera Messi hoppas jag att de andra kliver fram.

Så jobbigt att vänta på matchen..
Barcelona Kröjf
2015-05-12 10:01
Det framgår av ett och annat inlägg, att många retar upp sig på att Bayern -spelarna bröstar upp sig och använder sig av stora bokstäver inför kvällens möte med vårt Barca. Hög tid för ett äkta Pep-talk kan tyckas. Kanske till och med en och annan irriterad örfil av det slag som Thiago fick sig av sin "chief" första året i Tyskland, åter kunde var på sin plats. Som en markering att inga matcher vinns via massmedia, utan på planen.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-05-12 09:39
Gör vi ett mål ikväll är jag säker på avancemang. Ett mål skulle innebära att Bayern måste göra 5 för att gå vidare. Ha i åtanke att vårt försvarsspel i mitt tycke är Europas bästa, och att det har gått (5-6) matcher sen vi senaste släppte in ett mål i tävlingssammanhang. Visca!
Barcelona Mdawg
2015-05-12 09:00
Man blir taggad när man läser denna artikel om en intervju med MatS.

Ter Stegen: "I get goosebumps when I hear the Champions League anthem".
Barcelona enkos
2015-05-12 07:26
Fenomeno säger att fotbollen idag saknar fler klass spelare som var fallet tidigare och bla på hans tid. Messi, Ronaldo och Neymar nämner han som tre absolut bästa men att det efter de tre är en stor glapp ...
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-12 01:31
Inget fel om man gillar sånt, men reaktionen är ändå priceless...
Barcelona Lion24
2015-05-12 01:19
När vi tidigare haft med oss ledningar i dubbelmöten så har vi oftast gått all in första 45 för att döda hoppet hos motståndarna. Liknande taktik tror jag och hoppas på imorgon. Det viktigaste är vem som gör första målet för det skulle betyda en enorm psykisk fördel för något av lagen (speciellt Barca). Jag hoppas vi går in med den inställningen vi gjorde mot PSG när vi hade 3-1 att gå på på Camp Nou. Döda all hopp och hela matchen redan första halvlek.

Annars tror jag att Bayern såklart kommer ha mer boll. Vi kommer ha den i perioder. När vi inte har boll så gäller det att vi är extremt intensiva så att vi stör Bayerns passningsspel. Vi behöver inte spela en fulländad tiki-taka imorgon eftersom Bayern förmodligen kommer pressa rejält och ge allt för att ge nånting till dom själva och fansen. Vi ska inte heller skjuta bort bollen så fort vi blir pressade utan spelarna ska veta när vi ska lugna ner tempot och vila med bollen. Som vanligt så spelar Peps lag alltid med en hög backlinje men en inövad kombination mellan anfallarna och någon av mittfältare skulle inte sitta dåligt för att slå den avgörande passningen bakom backlinjen.
Barcelona Davids3
2015-05-12 00:48
@Maestro Xavi:
Gillar inte att tränare får långa kontrakt. Bättre att de alltid får 1-2 år så de ständigt känner lite press på sig själva. Men iofs. det kanske är lättare att bryta en tränares kontrakt än en spelarens.
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-12 00:47
Barcelona are considering to renew the contract of Luis Enrique (45). The current contract of the coach expires in 2016. [onda cero]
Jag hoppas.
Barcelona Cule4life
2015-05-12 00:37
Helt ärligt spelar det ingen roll vad München spelarna säger, men en sak man blir förbannad på är att som inte respekterar Barcelona, asså vi pratar om Barca här, dom pratar om Barca som om det vore GAIS.

München borde se upp istället så att vi inte kontrar in 3 bollar på dom i första halvlek.

Och jag är inte ett dugg orolig inför matchen, men jag respekterar dom fortfarande.
Barcelona Smogen
2015-05-12 00:36
När folk i Real snackar skit om Casillas så är det ungefär lika illa som när folk här inne snackar skit om Xavi. Man skäms lite när man inser hur kort minne en del supportrar har.

och till alla som kanske känner sig träffade, det är stor skillnad på att skriva konstruktiv kritik om en spelare och snacka skit om densamme.
Barcelona Davids3
2015-05-12 00:31
Asså tycker ni inte att Casillas gör fel som insisterar och vill vara kvar i Real? Jag som stor Real-hatare får ont att se när alla snackar skit om honom. Casillas är trots allt Casillas, han förtjänar respekt. Tycker han borde lägga handskarna på hyllan när han fortfarande låg på topp eller gå till annan klubb.
Barcelona neymar JR
2015-05-12 00:16
Själv så är jag inte oroad alls, vi är absolut inte porto. Vi har spelare kvar i startelvan som var med i München förra gången. Vi har erfarna spelare, vinnare och form men allra viktigast vi har spelare som är hungriga. Finns inte en chans att våra spelare kommer vika ner sig Guardiola i all ära, men ett Bayern som skall jaga mål men ändå hålla tätt? Nej skulle inte tro det inte med den hönsgården till försvar. Pep kommer satsa men det kommer det leda till att han får kicken pga oss. Bollen må va rund och allt kan hända men inte denna gången!
Annons: