/spanien/barcelona/forum/25388.aspx/spanien/barcelona/forum/25388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vbg:arn
2005-10-28 12:43
Jag skulle säga El Conejito, det låter roligare när man pratar västsvenska och ska uttala det.

Jag förstår inte varför Barca värvade Maxi Lopez och lånar ut Saviola. Jag hade om jag fått välja haft kvar Saviola och bara lånat Maxi förra året när man behövde anfallare.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-28 12:42
La_Rambla

Läste det på ett forum. Både Juve och Real Mierdad ville ju ha honom innan han stack till Corihitias och han pratade med båda. Jag är dock jävligt tveksam till det ryktet för Juve har ju gott om duktiga folk på den platsen.
Jag kan förstå att du tycker att vi inte behöver honom heller. Vi har ju gott om folk med som är tänka till den platsen. Men visst vill man ha en kung på den platsen (om nu inte Motta lyckas bli det). Fast Real behöver honom mycket mer än vad vi gör.
Barcelona Gabriel
2005-10-28 12:31
Vbg:arn

Det är en smaksak. El conejo betyder "kaninen" El conejito betyder "den lilla kaninen". Här i Sverige är hans smeknamn mera känt som "den lilla kaninen" däremot så kallas han ofta för enbart "el conejo" nere i Spanien. Inte så stor skillnad egentligen.

Saviola är en klasspelare thats it !
Barcelona Vbg:arn
2005-10-28 12:25
Kallas inte Saviola El Conejito?

Han är en grym spelare, ingen tvekan om det. Men han får aldrig förtroende! I Monaco fick han spela och då gjorde han det jäkligt bra.

Det finns inga spelare som gör mål från bänken.
Barcelona Kharles
2005-10-28 12:04
Nej, den tog slut nyss.
Barcelona HLKINHO
2005-10-28 11:52
vissar de forfarande den där champions league classic Gabriel??
Barcelona Gabriel
2005-10-28 11:32
Med tanke på att champions league classic ofta innebär matcher som det varit många mål i så kan man ju räkna med att många Barcelona matcher visas, just därför bör man kolla. Nyss visades Lyon - Barça där vi vann med 2-3 efter Gerards mål i 94 minuten. Kommer ihåg den matchen som det var igår, roligt att se sånt här :)
Barcelona Gabriel
2005-10-28 11:14
För er som är hemma som mig nu kan jag rekomendera er att sätta på Eurosport. Det visas champions league classic nu och nyss var det PSG - Barcelona från säsongen 94-95. Ett möte som innebar förlust med 2-1 vilket gjorde att vi åkte ut ur kvartsfinalen. Inte så skoj att se det men men :)
Barcelona La_Rambla
2005-10-28 10:58
Gabriel//
Respekt! Håller med dig i mångt och mycket om El Conejo. :)
Det bör väl alla se att det är en klasspelare. Jämför honom med tex Henke och Maxi bara för att nämna några. Visst har han mer fotboll i sig än våra avbytare. Att han inte har fått det fulla förtroendet under sin karriär i Barcelona är ju självklart.

Angående Mascherano, ja jag har sett honom spela, tex under OS i Aten. Men inte så pass mycket att jag tänker skandera VÄRVA här dagligen, hehe. Som du nyss skrev, jag är nyfiken på honom men samtidigt väl medveten om att vi har flera tänkta pivotes i klubben redan och att det hade blivit problem om han värvades. :)
Barcelona Gabriel
2005-10-28 10:43
La_Rambla

Nu vet jag inte hur det är med dig men jag har faktiskt aldrig sett honom spela, har du det ? Eller har du bara läst om honom och blir lite nyfiken ;) Själv väntar jag tills jag sett honom sen kan jag kanske "drömma" om honom :)
Barcelona La_Rambla
2005-10-28 10:42
Beautiful_ Barça//
Klart man får snacka om spelare man gärna skulle vilja se i klubben, åtminstone så kan det ju vara intressant att diskutera sinsemellan. En annan sak att dag ut snacka och kräva nyförvärv just för värvandets skull, så tycker jag iaf.

Den här Mascherano tycker jag blir mer och mer intressant. Han hade blivit perfekt som vår pivote. Problemet är väl bara att vi har så många "tänkta" spelare till den platsen. Risken är väl att någon/några måste säljas om Mascherano dök upp, eller vad tror du?

Hur vet du att Juve är så intresserad av honom?
Barcelona Gabriel
2005-10-28 10:41
Ronaldinho_2005

Förlåt mig men sånna som dig irreterar jag mig riktigt ordentligt på. "Saviola suger glöm honom" bevisar bara att man inte ska ta dig seriöst, om du vill övertyga oss om det bör du lägga upp argument till det. Du är vad jag kallar ett äkta medgångssuporter. Du har säkerligen nyss blivit Barçafan sorgligt nog kan jag bara inte bevisa detta och du kommer förväntansfullt påstå att du följt barcelona sedan lång tid tillbaka. Tur är bara saken att alla som verkligen älskar Barcelona från the deep of their heart som jag vet om att en sån supporter inte slänger ur sig sånt "skitsnack" som du gör. Det klassas som skitsnack eftersom du inte grundar det på något, så kom inte och säg att alla får ha deras åsikter och att jag ska respektera det.

Du säger att Saviola suger, vilka argument har du för det ? Alla möjliga argument som du skulle kunna lägga upp går dessutom att motargumentera då han aldrig fick fullt förtroende av någon av tränarna i Barcelona. Han spelade sin första säsong för oss utan fötroende av våran tränare Rexach och gjorde trots att han bara hemmamatcherna från start 18 mål och vann målskyttet i våran klubb före Rivaldo och Kluivert. Det säger en hel del av hans kapacitet och då var han bara 20 år. Detta är mer än bra för en första säsong i Barcelona. Så har det alltid varit för Saviola oavsett vilken tränare som vi har haft så har han aldrig fått förtroende. Den enda som egentligen gav Saviola chans i Barcelona var Radomir Antic som kom efter Van Gaal sparkades och även detta var efter halva säsongen gått. Rijkaard gav Saviola chansen efter halva säsongen vilket resulterade i ett mycket bättre anfallsspel. Saviola har alltså aldrig fått fullt förtroende från start och hade han fått det så tvekar jag inte på att han hade utvecklats enormt mycket och minst pumpat in 25 mål per säsong. Vi har oss själva att skylla på att vi inte utnyttjade Saviolas fulla utvecklingsmöjligheter på rätta sättet. Däremot innebär inte detta att jag hellre hade föredragit Saviola för Etoo då jag ser en möjlighet i Eto'o att bli världens bästa anfallare. Han är redan nu en kandidat till det men bör förbättra sina avslut och bli mera effektiv.

Youre a joke, Respektera kaninen !
Barcelona Ronaldinho_2005
2005-10-28 09:53
Ämne: har vi sålt saviola ....
saviola suger glöm han snacka inte om han
2005-10-28 09:52
Barcelona-Real Socidead direkt söndag 19.00
2005-10-28 09:51
hej hej vi vann jag vet gammal nyhet
Barcelona Polero
2005-10-28 07:29
Ärligt talat: med Marquez, Xavi och Edmílson (och Motta när han är hel) som alternativa pivotes och Xavi, Deco, v. Bommel därframme tycker jag synd om Iniesta...han lär få ännu mindre inhopp denna säsong..men men , vi måste ju ha 4:a centrala mittfältare, någon måste komma i sista hand. Han är egen produkt (och stor talang) , det är det som känns lite trist bara.
2005-10-28 03:19
Patrick_Kluivert

Saviola är utlånad bara. Kommer hem till Barcelona på sommaren. Lär väl bli såld eller utlånad igen i brist på förtroende. Även om jag gillar den lilla kaninen trotts att han missat många frilägen på de chanser han fick, så förstår jag beslutet. Han platsar inte.
Barcelona Patrick_Kluivert
2005-10-28 02:56
har vi sålt saviola eller lånat ut han bara?
tror det var ett lån bara. glömt :(

såg matchen valencia-sevilla idag och fan va mäktig saviola var sprang förbi backarna... så snabb den lillen hehe kommer bli riktigt grym snart vänta bara. hur länge innan han kommer tillbaka eller han kanske aldrig gör de?

såg bara hans ryck ifrån valencia backarna de va härligt att se :) barca spelare!
Barcelona BatiGoal
2005-10-28 02:36
Kharles:

Vi har det va =)
Barca lär väl försöka få över honom när säsongen är slut, inte lär man väl försöka få hit han under januari månad? Lite önsketänkande från min sida =)) kunde inte hålla mig.

2005-10-28 02:18
Jag måste trotts allt berömma den hårt kritiserade Olguer för hans insats. Personligen har jag alltid tyckt att han är ganska dålig fotbollspelare, men den här matcen tror jag har hjälpt honom mycket i hans utveckling. Det känns som att Oleguer kommer bli en mycket bätte mittback efter det här, eftersom han visade sig vara hyfsad på sina svagaste sidor. Sylvinho har visat klart och tydligt att han hör hemma i start XI före Gio och det glädjer mig att se att Rijaard inte kör med några fasoner och spelar med Gio bara för att han är Holländare. Bänkningen av Messi förstår jag dock. Killen är ung och man vill inte ha för stort press påhonom så tidigt. Dessutom var han ganska trött efter matchen mot Osasuna och man vill ju inte slita ut honom. Sen har man ju jävligt bra spelare i truppen och man vill ju hålla dem matchtränade för att det kommer att behövas i framtiden. Det såg ut som att Marquez blev utbytt pga av den hårda tacklingen i första halvleken. Har jag fel eller? Jag antar att ni tycker som jag om Edmilson nu. Mycket bra spelare som behövde tid för att spela in sig. Den Edmilson som man såg innan som gjorde hemska misstag är inte den Edmilson som jag känner igen från Lyon. Han var en av Lyons absolut viktigaste spelare och han börjar visa lite av det som Rijkaard såg hos honom när han värvades.
2005-10-28 02:05
Såg matchen ännu än gång precis. Måste säga att jag älskar Ronaldinho inte bara för alla underverk han utför på planen utan även för hans vinnarinstinkt. Den där filmingen har jag all respekt i världen för! Han vill vinna och tar till alla medel. Personligheten påminner om en av mina idoler så klart. Diego Maradona! The hand of GOD! Vem kan glömma den?
2005-10-28 01:41
Juventus verkar vara väldigt intresserade av Mascherano. Hoppas vi kan göra nånting här för det skulle verkligen vara en drömvärvning. (ursäkta att jag snackar om nyförvärv, men visst kan man göra det ibland också). Killen har italienskt pass och är helt extrem i sin defensiva mittfältsroll. Ta hit Evra och Mascherano så får du min röst Laporta. Ingen Henry tack!

en artikel om honom...
Barcelona RiZzo
2005-10-28 00:29
Tjena grabbs kom nyss hem från jobbet.
Något nytt inom barca världen??
Barcelona Messi-
2005-10-27 23:33
Vi ligger 3:a i ligan nu
Barcelona Kharles
2005-10-27 23:01
Inte alls, vi har ju option på honom ;-)
Barcelona BatiGoal
2005-10-27 22:57
Kharles:

Jag hade tänkt och skriva att det vore fint att få hit Daniel alves men jag ville inte bli anklagad för transferkåt eller nåt =)

Istället för nån chansvärvning på den fronten så bör Barca definitivt kolla in alves för killen är hur skön som helst. Relativ kort men så tuff och spänstig jag håller med dig om att han är bättre än Belletti.

Slå till Barca för han kan bli ännu bättre =)
Barcelona giovani
2005-10-27 22:57
Gabriel .. jag la lite ronaldo i den tredje ju, men jag ska se om jag har nått lite längre med enbart ronaldo.
Barcelona Kharles
2005-10-27 22:48
Daniel Alves är bättre. Skulle vara perfekt om vi kunde få hit honom, han är mycket bättre än Bellett i enligt mig. Kan även spela i anfallet om det skulle behövas.
Barcelona BatiGoal
2005-10-27 22:43
Många pratar om Cicinho men jag tycker Daniel alves är spännande att följa. Stark,kämpe,bra teknik och har höjts nåra snäpp.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-10-27 22:27
Tror ni att ni vet vad problemet kan vara med mitt pplive? Jag installerar den men när jag startar kommer det en felruta som står att någon klass är fel. Vet inte exakt men min verkar inte fungera.
För att vara helt korrekt;
"Klassen har inte registrerats".
När jag trycker på OK kommer det upp en grön ruta.

Jag har testat med ppstream p2p också men där är det frågetecken istället för bokstäver :S
Annons: