/spanien/barcelona/forum/25384.aspx/spanien/barcelona/forum/25384.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronal-Dinho_10
2005-10-30 11:47
Ska barcas Cl match mot panatinakios sändas i tv
Barcelona Ronaldo de Assís Moreira
2005-10-30 11:32
Alltså kan alla försöka släppa snacket med Ronaldinhos filming! Jag kan garantera till nästan 100% att ifall det hade varit en lite mindre kändare spelare så skulle det inte vara lika mycket snack om det från media osv. Okej jag ska inte ljuga han filmade, men det viktigaste är ju ändå att vi fick 3 poängen. Så det jag tycker är att vi ska släppa det här snacket och se fram emot matchen ikväll mot Sociedad ;)
Real Madrid carlos.
2005-10-30 05:51
Lycka till senare idag.
Vitkig vinst för oss borta mot ett dåligt Betis just nu.

Hala Madrid
Barcelona Gabriel
2005-10-30 01:45
Eto'o har begärt att få spela från start imorgon och det kommer han att få.
Barcelona Messi
2005-10-30 00:44
Damia är ju inte ens med i truppen så hur ska han kunna spela? Jag hoppas f.ö att Maxi får starta imorgon ifall Eto'o inte är 100%. Han är en udda spelartyp som alltid gör bra ifrån sig.

Imorgon hoppas jag även att Xavi fortsätter att höja sin nivå. Det har blivit bättre och bättre på slutet.
Barcelona Lucho
2005-10-30 00:04
R-10: Damia må vara en intressant spelare men att låta en orutinerad spelare som inte heller spelat några matcher i år är jag tveksam till. Nej, jag är lite tråkig och hellre Edmilson som mittback och Oleguer som högerback imorgon..
Barcelona R-10
2005-10-29 23:33
Såhär tycker jag att Barcelona ska spela imorron

Valdes
Damia-Puyol-Oleguer-Silvinho
Xavi-Motta-Van Bommel
Messi-Larsson-Ronaldinho

Om Eto'o ska vara med så ska Larsson sitta i bänken.
Barcelona R-10
2005-10-29 23:26
Det är inte säkert att Eto'o får starta, och Marquez kommer inte.

Edmilson går ner i backlinjen bredvid Puyol och Motta startar som pivote. Oleguer är högerback, Gabri återvänder till truppen. Larsson får starta som anfallare för att Eto'o kan vara stressad, pga Resa.
Barcelona Gabriel
2005-10-29 23:17
Herregud skit i Malagamatchen nu och koncentrera er istället på våran match imon. Ronaldinho filmande solklart och tycker att det är lite "not wanna se the truth" att försvara honom genom att säga att han ramlade pga för hög fart. Men bryr jag mig ? Inte ett skit eftersom vi fick 3 poäng och dessutom jämnar det ut sig i längden. Men det är riktigt jobbigt att folk inte har släppt det än. Let it go !

Det ryktas för övrigt att Motta ska få spela från start imorgon. Hoppas verkligen att det är mer än ett rykte för i honom ser jag vår framtida pivote i laget. Allt som står i hans väg från utvecklingen till en världsspelare är hans envisa oturstendens att drabbas utav skador. Annars har han alla förutsättningarna som finns för att lyckas stort hos oss, därför längtar jag tills han slår sig in i startelvan så snabbt som möjligt igen.
Barcelona Messi
2005-10-29 21:43
Rijkaard har tagit ut samtliga spelare som är tillgängliga (19 st) inför morgondagens match mot Sociedad. Det betyder alltså att Gabri och Maxi är med i truppen. Dock kommer en av de 19 spelarna i truppen att lämnas utanför eftersom man bara får ha 18 spelare i truppen.

Goda nyheter är att Darko Kovacevic missar morgondagens match p.g.a skada.
Barcelona Suñol
2005-10-29 20:55
även om filmningar är fel så struntar jag i det när det gäller barca, bara dom vinner det är allt som betyder något.
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 19:39
Kharles tänkte också på det när jag kollade på det tidigare. Men nu struntar vi i den matche. Det viktigaste av allt är ändå, tres puntos! :)
Barcelona Kharles
2005-10-29 19:31
Till domarens försvar skall också sägas att när Ronaldinho gjorde första gubben blev han foulad men kom ändå förbi och domaren lät han få fördelen, så att när han då 'görs ner' av nästa gubbe så tvekar inte domaren.
Barcelona Señor Cúle
2005-10-29 19:06
La_Rambla

TAACK!!
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 19:04
Señor Cúle//
Där under länktips hittar du iaf målen.
Barcelona Señor Cúle
2005-10-29 18:58
Jag ber er! Kan någon ge mig höjdpunkter från Malaga-matchen?! skulle bli skit glad
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:48
Visst är det så Aubri, man måste nog kunna se saker lite objektivt ibland. Det jag menade med klagosångerna, domaren kan omöjligt se situationen för vad den är, beroende på var han befinner sig. Och då ska inte kritiken vara att han medvetet ger oss fördelar, utan som du säger, domare gör fel simple as that.

Ja du, vi lär nog få en hel del tuffa matcher emot oss. Så även av domarna ska du se.
Barcelona Aubri
2005-10-29 18:35
Nu har vi haft en del hemma matcher i rad
undrar hur det kommer påverkar oss när vi sen säkert kommer att få fler borta matcher i rad..

Barcelona Aubri
2005-10-29 18:32
Hahhah
förstår inte heller de som snackar om Barca får fördelar vet inte vad de pratar om, det fattar jag inte hur man kan påstå, inte så att stor lag som barcelona behöver några fördelar eller muta domare

Sen självklart, domare kan göra fel, inget ont mot de,

Min kritik var mer till de barca fans, som är så pass blinda att de inte ens kan säga, att straffen borde inte vart straff och att Dinho tyvärr filmade (men nää då han hyllas)

Ironisk om en Malaga spelare hade filmat mot oss
hade ALLA här kallat den spelare för, fuskade, dåligt sportsligt uppträdande osv..
Barcelona AlexC
2005-10-29 18:32
Ämne: Aubri//
Jag håller ....
Ronaldinho filmar i den situationen, har kollat på det flera gånger. Fotbollsälskaren inom en mådde inte riktigt bra över att Ronnie sprang och firade så mycket som han gjorde efter målet.
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:29
Aubri//
Till domarnes försvar ska säga att det kan ju inte ha varit lätt att se, speciellt när han befinner sig längre ner i plan. Det som låter lite fånigt är alla de som kraxar om att domaren ger Barcelona fördelar. :)
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:27
Nej Xavi har inte heller gjort bort sig när han spelat som pivote. Personligen vill jag ha in Motta så att han kommer i form. Tyckte han skötte sig godkännt mot Panathinaikos i CL. Han behöver speltid.
Barcelona Aubri
2005-10-29 18:27
La_Rambla //

Håller med dig där, inte alls självklart hur det va, men match rapporten som säger, moralisk rättvisa, det va det jag reagerade på, borde iställe säga, ett misstag av domaren tyvärr
Men att rättfärdiga straffen som något vi har "rätt" till för tidigare matchs feldömning

Sen enligt mig, så såg det som solklart filmning
Men innan folk börjar hoppa runt, notera enlig MIG
Barcelona AlexC
2005-10-29 18:25
Ämne: AlexC//
Well, nu re....
Visst är Van Bommel 187 cm & Edmilson 186 cm. Oleguer är 187 cm så även han är bra i luften. Sen brukar Puyol klara sig bra i luften trots att han inte blev lika lång som de nämnda herrarna. Jag vill gärna få in Iniesta på plan och önskar därför Xavi som pivote. Vi kommer sannolikt att dominera mot laget från San Sebastian så därför tror jag inte att Motta, som knappt spelat det senaste halvåret, blir lika lyckosam som Xavi, den som lever får se.
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:24
Kollade några gånger nu och måste ju erkänna att han faller väldigt lätt där. :(
Barcelona Kharles
2005-10-29 18:24
Filmningen i sig är fel, men mot detta motståndet var det som sagt poetisk rättvisa, speciellt också eftersom Etoos ersättare nätade mot dom..
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:21
Aubri//
Jag håller med. Filmningar accepteras varken från egna laget eller moståndarnas. Men är det så självklart att han filmar då? Han kanske bara har otrolig hög fart och helt enkelt ramlar när backen stöter bort bollen. Ronaldhino kommer alltid in med en otrolig fart när han tar sig in i straffområdet. Inte så lätt att alltid bibehålla balans i den farten trots ingen beröring från moståndarback. Jag har bara sett situationen 1 gång för att vara säker på vad som sker där.
Barcelona Aubri
2005-10-29 18:17
Kharles //

Malaga spelarnas upppträdande får deras fans skämmas för, men tycker det e lågt att inte ens kunna säga, att det va dåligt gjort av ronaldinho, även om det är vår spelare

Man måste väl kunna erkänna även när det egna laget gör fel (filmningen av Dinho)?

Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:08
AlexC//
Well, nu resonerade Rijkaard så enligt El Mundo Deportivo, då Kovacevic är 1.88 och Xabi Prieto är 1.85 så föredrogs lite längre och fysiskt starka spelare i luftrummet i och utanför straffområdet. Eftersom van Bommel är 1.87, Edmilson 1.86 och Motta 1.86. Det kanske var innan de visst som Kovacevic skulle vara med eller inte.

Men som sagt, det är ju inte lätt för dig att veta. :)
Barcelona AlexC
2005-10-29 17:59
Ämne: AlexC//
Xavi som pi....
För det första är inte Kovacevic med mot Barca, men det är ju inte lätt för dig att veta.

För det andra så är det väl inte Xavi i första hand som får duellerna mot Kovacevic då Xavi är pivote (i detta fall) och inte mittback, men det är ju inte lätt för dig att veta.
Annons: