/spanien/barcelona/forum/25382.aspx/spanien/barcelona/forum/25382.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lucho
2005-10-31 15:37
Nu tycker jag visserligen att Eto'o är Barças odiskutable förstaanfallare men är det inte dags för honom att komma ner på jorden? Allt handlar inte om att han ska göra mål. Anfallare ska vara målkåta men någon jävla måtta får det ändå vara. Nej, tills nästa match borde Eto'o specialstudera Ronaldinhos insats från gårdagens match och fundera över det till nästa söndag. Man behöver inte försöka göra mål själv elva av tio gånger utan man kan faktiskt titta upp och se om det finns andra alternativ. Hoppas nu bara Rijkaard vågar ställa över Eto'o i matchen mot Panathinaikos och ge formstarke Henke speltid..
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-31 15:33
Havaldinho

Har du någon av de filmerna eller länk till dem?
Barcelona Havaldinho
2005-10-31 15:29
Sant eller inte...
Bevisligen finns det bara en som gjort sig förtjänst av sitt smeknamn "Dios"...
Om den store ZiZou säger att det värsta han sett är Diego på träning då är det tunga ord...
Vi snackar om ord från en kille som blev vald till Europas bästa spelare senaste 50 åren!

Har sett filmer från träningar ifrån tiden i Napoli då gjorde han helt sjuka grejer...
Diego är och förblir "Guden" av fotbollen resten är hans profeter...

Tiden får utvisa vart Ronaldinho hamnar...
Barcelona Vbg:arn
2005-10-31 15:20
La_Rambla: Dels för att en ribba är rund, det är svårt att kontrollera en studs från en ribba eftersom den kan gå hur som helst.

Och dels för att om han hade sån otrolig precision skulle ju varenda skott sitta precis där han siktar, och det gör det inte riktigt, tyvärr. :P
Barcelona Jontteee
2005-10-31 15:12
Min min bror :P Roanldinho har så jävla skön känsla att han träffar Ribban 4ggr i rad..
då borde väl varje frispark sitta klockrent i krysset???
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 15:00
"Angående Ronaldinhos film så är det inte sant."

Och vem är du att bedömma det? Tänk om det nu är så otroligt att det är sant. :)

Du kan nog ställa in dig på att Eto'o startar mot Pana.
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 14:59
Kolla bakåt, finns länkar på alla målen från igår.
Real Madrid Reaaaaaal
2005-10-31 14:57
Grattis till segern

vart kan man se målen förästen ?
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 14:51
stora_4//

1. Det heter Ja säkert, och inte AA säkert.
2. Folk får ha vilka åsikter de vill om Realspelare här på Barças forum, precis som ni får ha detsamma på ert forum.
Barcelona Vbg:arn
2005-10-31 14:35
Aftonbladet är väl inte pinsamma? Dom sa ju att det var fel att kalla det matchavgörande.

Angående Ronaldinhos film så är det inte sant. Visst kan han träffa ribban tre gånger i rad, men att han ska kunna ha sån koll på studsen är omöjligt.

Larsson istället för Eto'o mot Pana nu, gör man mål två matcher i rad ska man få spela.
Barcelona Havaldinho
2005-10-31 14:16
Ännu ett bevis hur pinsamma Tv4 och aftonbaldet är...

Henke gjorde det matchavgörande 5-0 målet för Barca igår enligt Tv4 nyheterna...
MAtchavgörande 5-0 målet???
Trodde inte det kunde bli sämre än vad dem redan var på den kanalen...
Barcelona barca_dreamteam
2005-10-31 14:06
En sak som är säker med Rijkaard är att han uppskattar lojala spelare,inget fel i det.Det är en stor anledning till att spelare som Giuly och Oleguer fått så stor förtroende och fått spela från start.Även Henke tycker jag favoriseras av mister.Fick jag välja skulle Maxi vara andraval efter Etoo.Jag har stor respekt för Henke,men hade Maxi fått flera chanser så är jag övertygad om att han skulle ta den.Vem minns inte vår vändning mot Chelsea när Maxi kom in.En annan anledning som jag tror till att ex Giuly ska få spela ska få spela är att Rijkaard har stor tro på Ronaldinho,Etoo och Deco och tror att dem ska stå för avgörande insats.
Barcelona Truman
2005-10-31 13:51
Det spelar ingen roll om Oleguer e lojal. Han presterar ändå inte på dem större matcherna. Jag skulle betala för att spela mathcer med barcelona. Ska jag då få spela för att jag är lojal? nej nej man måste kunna prestera, det handlar inte BARA om att vara lojal och ha ett leende på läppen
Barcelona barca_dreamteam
2005-10-31 13:47
På länken står det lite om Nike filmen med Ronaldinho,huruvida det är sant eller inte får man själv bedöma.
Barcelona @lle
2005-10-31 13:34
Viasat Sport 2 direkt.
Onsdag 2 nov kl. 20:40

Barcelona-Panathinaikos

Real Madrid stora_4
2005-10-31 13:34
Maxi Lopez # 11
AA säkert´, fortsätt dröm, det e bra för dig!!
Barcelona Aubri
2005-10-31 13:27
Så här sa Van Bommer om sitt mål igår

"At PSV Eindhoven, after training, I always practised this Karate Kid move. It was a good goal and after the game Guus Hiddink called me."
Barcelona Ronnie
2005-10-31 13:27
Livlig debatt angående Ronaldinhos nya Nike film, vad tror ni fejk eller äkta vara? Jag tycker inte att det ser ut att vara fejk tills det sista skotten, menar inte något av de fyra han sätter i ribban utan det när han gått bort till killen som kom med skorna, då skjuter han ett skott samtidigt som det blir svart och man hör hur den prickar målramen. Just det skottet gör att jag tvivlar på om det är äkta. Men iof är det någon spelar som ska klara av den prestationen så är det Ronnie!
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 13:14
Maxi Lopez # 11//
Att påstå Robinho kommer bli den största floppen någonsin är nog lite förhastat. Killen är ny i la liga och har framtiden för sig. Skulle nog vänta med att dömma ut honom helt så här tidigt. :)
Barcelona Havaldinho
2005-10-31 13:13
Ämne: Havaldinho; du tar u....
Tror det är du som inte förstår vad jag menar.
När jag hyllade Sylvinho så var de inte bara för hans offensiv utan för att det har blivit mycket stabilare än när Gio är på plan...
Visst är det lättare att spela offensivt när man har Ronnie på samma kant men det är däremot svårare att spela defensivt för man får göra llt själv med tanke på Ronnie bristande intresse i det defensiva...

När jag sa att Dinho var som en misär för laget så står jag för det, världens bästa spelare och högst betalda spelare ska presetera trots svackor.
Han ska inte dominera varje match men får inte vara så usel som han var i början av säsongen...
Vill bara att han skulle vara jämn men den dåliga formen hade nog göra med att han var sliten med den onödida för-vm och dem oändliga resorna på försäsongen som jag klagat på tidigare...
Det är Ronnie boy i denna form vi alla vill se, självklart är det omöjligt att prestera så i varje match men där behövs mer jämnhet i formen...

I Eto´O fall så säger jag fortfarande att han ären nr 9.
Vill absolut inte ha en stel och tråkig nr 9 utan har inget emot en ny typ av anfallare som sliter överallt för laget och när vi går till anfall så lik förbannat står han där framför målet.
Att han drar ut på kanter och sånt ät ju mer Rijkaard direktioner...
Eto´O är och förblir den bästa anfallaren vi haft på länge...
Skulle inte byta ut han mot nån anfallare i världen...

vi behöver ingen ny mittback vi har Marquez som nu kommer gå ner till sin riktiga plats igen när alla skadade pivote´s är tillbaks...
Kaiser kommer dominera där back, förstår verkligeninte allt prat om spelare som Rio Ferdinand och sånt skit...
Ferdinand är en jävla skandal spelare med noll moral är det såna spelare vi vill ha i laget?
Gallas håller jag med om att han är grym men Rio Ferdinand är överskattad...

Det bästa mittbacksparet är Nesta-Maldini...
Trots sin ålder på 37 så dominerade Maldini och lekte vissa stunder med Zlatan i helgen.
Paolo är det största och vackraste backspelet som skådats i världshistorien...
Il Grande Capitan kommer bli saknad när han slutar...
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 13:12
stinsen//
Hade vi inte haft stjärnor som Eto'o och Ronaldhino så hade kanske fokus lagts på bättre försvarare. I Barcelona har ju alltid det offensiva premierats så det kanske inte är så konstigt att den defensiva delen är lite sämre. Men annars håller jag med, hade gärna sett ett bättre defensivt Barça men tror att priset då är ett sämre offensivt.
Barcelona Jontteee
2005-10-31 13:12
Ämne: Oleguer är verkligen....
Milan har Nesta o Maldini.. dom e kanske bättre än puyol...
Barcelona Maxi Lopez # 11
2005-10-31 12:31
Cicinho_89//

hahah när kom du på att ronaldinho är bättre än raul ?

robinho kommer bli den största floppen någånsin du kommer se.

Barcelona Chancho
2005-10-31 12:30
Oleguer är verkligen inte en back som Puyol. Men det är väl vanligt att lag inte har två Poyol? Det är ganska svårt. Nämn ett lag som har två backar av Poyols klass?
Real Madrid Cicinho_89
2005-10-31 12:28
detta gör ont att säga men jag tycker att ronaldinho är så många ggr bättre än real-ikonen Raúl........
det är den rena sanningen, men robinho kommer att bli världens bäste inom 3-4 år...........
Barcelona stinsen
2005-10-31 12:25
men la rambla! Det e bra att han är lojal osv. men med barcas ambitioner räcker lojalitet en bit men inte hela vägen fram. tittar man på andra topplag som slåss om CL så har dom ett genomgående bättre försvar, framförallt ett bättre mittbackspar, puyol e kung men han behöver en prins brevid sig och enligt mig e varken edmilson eller oleguer tillräckligt bra!

men kul att han har lojalitet annars hade nog någon annn spelat där.!
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 12:21
stinsen//
Det du inte tycks fatta är att Oleguer är omtyckt just för sin lojalitet, att alltid sätta laget först, att aldrig beklaga sig. När vi nu inte har andra alternativ så har han den sista tiden skött sig över förväntan trots sina bristande kvaliteter.
Barcelona stinsen
2005-10-31 12:10
menar du allvar när du säger att oleguer fungerar i det spanska tempot. ta en blick tillbaka o se alla mål från förra och årets ligaomgång som barca släpper in, oftast står han för misstagen
för långsam, inget speciellt bra huvudspel för sin längd och dessutom en medioker passningsspelare. skulle barcelona kunna få en bättre mittback brevid puyol skulle vi kunna vinna Cl. Det går tyvärr inte nu.

Fredrik stor e helt värdelös btw :D
Barcelona Messi
2005-10-31 12:08
Ämne: haha oleguer e ju et....
Herregud... Du tycker väl att Fredrik Stoor är världens bästa mittback eller?

Är det någon som är ett skämt så är det du.
Barcelona Chancho
2005-10-31 12:04
Jag planerar åka ner till Barcelona mellan den 14 -24 januari 2006. Såg att barca spelar på matcher under den tiden, dessutom hemma! Hur gör jag för att få tag i billjetter och vad tror ni experter det kommer kosta?
Annons: