/spanien/barcelona/forum/25379.aspx/spanien/barcelona/forum/25379.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sonde
2006-03-09 11:58
Angående Lampard till Barcelona: Ser hellre att Cesc kommer tillbaka. Vilken spelare!
Barcelona Garrincha.
2006-03-09 11:58
En annan anledning att föredra Oleguer framför presumtiva nyinköp är att han kommer från akademin, vilket alltid är en fördel. Han är ju inte direkt lastgammal heller, bara 25 har jag för mig.
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-09 11:55
Ordem e Progresso
hehe skrev bara fel
Barcelona Sonde
2006-03-09 11:55
Ok, jag drog vidare direkt efter matchen så jag måste ha missat det. Förmodligen är det väl, som ni säger, bara aftonbladet som har nyhetstorka. Gillar till exempel inte riktgit stycket där de förklara varför spansk press "håller tyst".

Å andra sidan är det Mourinho vi talar om, därför blir jag misstänksam :)
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-09 11:53
Sonde/
det såg man redan i tisdags under CL-sändningens slut...inget nytt;) han klappade till ganska hårt och Puyol såg alldeles mörk ut i blicken efteråt. För en gångs skull överdriver inte Aftonbladet.
Barcelona Garrincha.
2006-03-09 11:52
Sonde: Ingenting att bry sig om, Aftonbladets vanliga skandalskvaller.
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-09 11:51
ja, jag gillar inte riktigt Belletti. Han får ju frispel ibland där på kanten och drar på sig kort. Belletti känns också fladdrig och osäker med jämna mellanrum.
Barcelona Sonde
2006-03-09 11:50
Ursäkta, men vafan är det här!?!
Barcelona Garrincha.
2006-03-09 11:49
våra vänsterbackar är lite ålderstigna och kanske inte riktigt bra nog, personligen så känner jag mig helt säker när Oleguer springer omkring på högerkanten. Kan man få stopp på Robben och Duff så är man bra nog. Dessutom så är hans offensiva räder om än något ovanliga förmodligen bättre än Bellettis.
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-09 11:48
Garrincha/
allroundback har vi ju i Oleguer men han är ingen renodlad högerback med med starka ruscher och inlägg från högerkanten vilket krävs med Barcas spelsystem. och så fort Puyol är borta som i nästa CL-match börjar det ofta darra...vi behöver en riktigt bra MB.
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-09 11:45
Visst behöver vi inte förstärka mittfältet i dagsläget men det vore helt enkelt skoj med Lampard i Barcelona: nu är det ju så att ronaldinho och Lampard är vänner så vi ska inte överdriva de hjärtliga omfamningarna efter matchen.
Prioritet 1: högerback
Prioritet 2: mittback
Prioritet 3: ersättare för Henke (lär knappast bli Maxi).
Barcelona Garrincha.
2006-03-09 11:45
högerback? Oleguer är bra nog, jag skulle snarare säga en allroundback med utgångsposition till vänster (hur många sådana av duglig kvalite det nu finns).
Barcelona Nemo
2006-03-09 11:43
Det som gör mig mest konfunderad är att Lampard skrattar med Ronaldinho. Och om inte jag tar det fel är det HAN som går till Ronaldinho. Men visst, dem kanske är goda vänner. Lampard har ju stått och sett på Ronaldinho ta emot pris efter pris på första parket;-)

Och vi ska inte glömma att Lampard har en katalansk flickvän/fru, om det nu har stor vikt i det hela - det vet inte jag.
Barcelona anderzzon_
2006-03-09 11:40
Visst Lampard är en riktigt bra spelare. Men vad ska vi med honom till? Han har långt kontrakt med Chelsea och skulle vara alldeles för dyr. Dessutom tycker jag att vi har bra bredd på mittfältet. Xavi, Deco, Edmilson, Motta, Iniesta, Van Bommel och i nödfall Marquez. Behövs väll ingen förstärkning där? Det är försvaret som ska förstärkas.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-09 11:40
barca_dreamteam

Puyol är inte skadad, utan avstängd.
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-09 11:36
Är det inte lite överdrivet och tro att han Lampard ska komma till oss pga bilderna.Dem är goda vänner helt enkelt.Lampard är en mycket bra spelare men vi har redan Iniesta och VB och tycker att det räcker gott och väl.Snart kommer Xavi tebax och Motta har visat att han kan behärska en av dem offensiva mittfältsplatserna.Även om vi var bra sist defensivt håller jag fast vid att vi behöver en ny högerback och även en ny mittback,inte minst nu när Puyol är skadad.Där ligger våra svagheter.Vi har ingen som kan ersätta Puyol när denne är skadad eller avstängd.
Barcelona Garrincha.
2006-03-09 11:30
Lampard kommer aldrig att spela för Barcelona, varför skulle han byta klubb och varför skulle vi lägga ner en förmögenhet på att köpa honom?
S. Dali
2006-03-09 11:24
Kul!
Men för dyrt.
Barcelona -Frasse-
2006-03-09 11:19
Frågan är ju var han ska spela och vem han ska peta?
Kan inte tänka mig att han kommer för att vara avbytare.
Förövrigt tror jag han skulle vara en värdelös avbytare. Tror att han precis som van Bommel behöver oerhört mycket speltid för att vara bra.
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-09 11:17
Lampard är en helt underbar mittfältare: jag är objektiv och skiter i att han är en engelsman som till råga på allt spelar i Chelski.
Xavi, Deco och Lampard på mitten vore fantastiskt bra...å andra sidan kan vi inte bänka Edmilsón, han är för bra. Ändring av spelsystem då? Deco lär inte flytta och vem vill det?
Barcelona messsi
2006-03-09 11:10
En ev övergång utav Lampard, kommentera ?
Barcelona Tiago
2006-03-09 10:50
Chelsea would love to sign the man their chief executive Peter Kenyon tried - and failed - to bring to Manchester United but the brilliant Brazilian has no plans to leave Catalunya.

"I don't think about this subject," he said after Tuesday night's game. "I'm happy with all I have at Barcelona.

"I don't imagine myself anywhere else as happy as I am now.

"Money doesn't buy my happiness. That is why I am here and will be here for the rest of my life."

underbara ord från ronaldinho:D
Barcelona Tiago
2006-03-09 10:48
chelski fansen blev lite rädda när dom så dessa bilder haha

Namn: arjen » Svara på inlägg
Sänt: 2006-03-09 09:31:30
Ronaldinho och Lampard påminde lite om hur zlatan och buffon kramde varandra efter sverige och italien matchen i EM och Zlatan blev ju klar för Juventus inte långt efter , om jag inte minns fel..Lite oroväckande e det faktiskt..

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390000-2006110276,00.html

kolla in länkarna.
Barcelona Kristian
2006-03-09 10:47
Omröstingen avslutad:

Vem ska ersätta Messi?
Giuly 10%
Ezquerro 2%
LARSSON 82%
Maxi 6%

Ny omröstning är upplagd på startsidan.
saminos
2006-03-09 10:33
någon med highlights från chelskimatchen, helst bra kvalité?
Espanyol Enrique80
2006-03-09 10:14
Ni är ruggigt starka,vilket lag ni har! Som "lillebror" kommer vi väl alltid stå i skuggan men att se er spela den fotboll ni gör emellanåt tillsammans med den lilla guden som alltid ler så värmer det i den lilla del av hjärtat som bara gillar vacker fotboll.

Keep up the good work!
Barcelona La Rambla
2006-03-09 10:12
Forca_barca//
Där har du bilden.

Angående AB rubrik Örfilen! Vad ska man säga, så förbannat patetiskt. Mourinho var ute på plan efter matchen och klappade om flera andra barcaspelare. Spansk press väljer tom att inte publicera den där bilden. Storm i ett vattenglas är vad det är.
Barcelona Forca_barca
2006-03-09 09:57
ÄR DET NÅGON SOM HAR BILDEN NÄR MESSI O REJKAARD KRAMADES??.. NI VET NÄR MESSI BLEV UTBYTT..
Barcelona barcelona_10
2006-03-09 09:35
Någon som har ett klipp på händelsen?
Barcelona Barca-Campione de 05
2006-03-09 09:04
Storm i ett vattenglas eller har han blivit fullständigt nutz!!?

Får vell se om det leder till någon avstängning
För övrigt, aftonbladet skriver att alla stora spanska tidningar ej vill att dessa bilder skall och att de mejlat AB och bett dem att inte publicera dessa, vad gör ab då? Jo de publicerar dem!
Annons: