/spanien/barcelona/forum/25378.aspx/spanien/barcelona/forum/25378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flames
2005-11-01 13:16
Puyol_21
Tycker det är utmärkta rapporter. Sonde skriver ganska sakligt och spetsar med personliga åsikter och det gillar jag, även om jag precis som du inte alltid håller med.

Till dig Sonde...keep up the good work =)
Barcelona Puyol_21
2005-11-01 13:06
det kanske kommer fram av sig självt..
Barcelona Puyol_21
2005-11-01 13:05
rico: gå in på nikefootball.com
där kommer det fram en bild på hans nya skor.. klicko på nåntnting med Ronaldinho..
sen kan du klicka på en grej till höger där det står att han testar skorna för första gången tror jag..
Barcelona rico
2005-11-01 13:00
Är det nån som har länk till Ronaldinhos nya reklam???
Ni vet där han skjuter i ribban typ 3 ggr i rad.
Barcelona Puyol_21
2005-11-01 12:49
Jag har tröttnat på Clas Sondes match rapporter.. kan man inte låta bli att skriva att Giuly är värdelös(inte bokstavligen men nära) så ska man inte få skriva en match rapport.. jag tycker att han ska sluta göra det eller låta någon annan få skriva de. Jag tycker det är skön läsning tills man kommer till den biten där det står som det brukar om Giuly, sen tappar jag suget och blir nästan förbannad(bara nästan) på den kritik. Han är ta mig f*n bättre än Eto'o. inte alltid men igår kämpade han som f*n medans Eto'o inte fick ut ett skit. Snälla sluta vara partisk eller sluta skriva.
Jag har inget emot Sonde för allt jag vet om honom är att han skriver för denna klubb men som sagt, jag har tröttnat på hans personliga kommentarer som inte speglar annat än hans tycke.
Real Madrid Zizou-Mano
2005-11-01 12:42
Njut av vårt underbarn...

Ligan är vår...
Barcelona Patrik
2005-11-01 12:24
Bänkar man en spelare som gjort 10 mål på 10 matcher? Givetvis inte, om det inte är för att vila honom till en annan viktigare match. Pana imorn vinner vi utan Eto'o också, så skulle han vila imorn är det ingen katastrof.

Angående Gallas tycker jag att det skulle vara en utmärkt förstärkning. Problemet är väl att han själv inte vill spela högerback, har för mig att han varit i konflikt med Chelsea just pga att han var tvungen att spela på den platsen. Men det viktigaste har han, passningsskicklighet. Plus mer därtill.
Barcelona La_Rambla
2005-11-01 12:07
AlexC//
Du får tro vad du vill. Jag har aldrig påstått att Rijkaard skulle sätta Eto'o på bänken med något negativt budskap. Om du läser igen så skrev jag, tror INTE att han gör det. Klar och tydlig svenska. :)

Och som det mycker riktigt står på fcbarcelona.com, så har han fullt förtroende för Eto'o och lär fortsätta att ha honom som given i startelven.

Nåja, nog om detta nu. ;)
Barcelona Adriano_
2005-11-01 11:57
Kharles

du har rätt faktist..det ät den ända som känns realistisk just nu.. galllas i barcas backlinje skulle vara mer än perfekt.
Barcelona Kharles
2005-11-01 11:52
Jag var en av de största förespråkarna till att vi bör värva Ramos innan han lämnade Sevilla..

Om det är någon från Chelsea som behövs så är det Gallas. Han måste vara hyfsat snabb i vändningarna. Annars kan vi lika gärna ha Oleguer där.
Barcelona Davidsito
2005-11-01 11:47
Khales:
Så slutsatsen blir alltså att vi måste ha en back som är stark i luftrummet och positionsssäker precis som jag skrev från första början!=)Han ska givetvis inte va slö men han behöver inte va michael johnson heller.. Viktigare att han har lite kroppshyda så han kan rensa...

Att värva Sergio Ramos från Real lär ju vara lika omöjligt som att ta Terry från Chelsea..
Hans talang ifrågasätter jag dock inte..

Fö. tror jag Barca med alla tekniska lirare behöver en målkåt anfallare som Etóo. Jag hade varit mer orolig om Etóo hade gått ner i plan och försökt spela som Ronnie...
Etóo kommer nog utveckla sitt spel o bli mer effektiv framöver han har inte slutat utvecklas.. Kanske Henke har ett och annat att lära ut.
Barcelona Adriano_
2005-11-01 11:46
grabbar hur kan ztv visa rosenborg - real madrid ist för real betis - chelsea ? helt sjukt fan.. tycker snart att ztv ska visa barca snart :P
Barcelona AlexC
2005-11-01 10:53
Ämne: Jag hoppas och tror ....La_Rambla; Det är snarare såhär det ligger till: om Henke skulle få starta mot Pana så skulle Riijkard inte motivera det för Eto'o med att han inte har förtroende längre, väldigt ogenomtänkt att analysera så. För jag tror att Eto'o känner att han är etta även o Henke skulle få starta en i jämförelse mindre krävande match, gruppens svagaste lag hemma som dessutom är mycket bleka på bortaplan. Eto'o har mig veterligen startat samtliga tävlingsmatcher denna säsong så jag tror inte att han placeras i frysboxen bara för att Riijkard roterar på anfallspositionen för första gången den här säsongen.
Barcelona Chancho
2005-11-01 10:30
Ska åka till Barcelona o se två matcher i januari. Tips på hotell eller annat att göra utanför fotbollen?
Barcelona La_Rambla
2005-11-01 10:29
Tompa//
De flesta här inne håller nog med dig, frågan är bara om Laporta gör det. Vi får hoppas att Henry stannar i Arsenal eller går någon annastans då. Så lägger vi krut på att hitta tex ytterbackar. :)

Puyol om Eto'o på Barcelonas hemsida:
Asked whether Samuel Eto'o was obsessed with scoring, Puyol had words of encouragement for his colleague. "It is not an obsession," he said. "Like any good striker, he always to score. Even in training he is like that."

Rikaard om samme Eto'o:
Although Samuel Eto'o did not put his name on the scoresheet, Rijkaard believes that "with the way he works, the goals will come," he said. "Eto'o is a great player who is always creating space. He will score again, I have no worries about that. I want to emphasise that he he has just returned from a trip and wanted to rejoin the squad as quickly as possible."

Kanske lugnar en del oroliga barcafans angående Eto'o här inne. :)
Barcelona Tompa
2005-11-01 09:53
Angående Henry:
Varför ska vi köpa honom? Som jag ser det är det ett HELT ONÖDIGT köp. De pengarna kan läggas på annat, t.ex förbättra de svaga punkter som laget faktiskt har i försvaret. Vi ska för allt i världen inte göra som marängarna, värva spelare bara för att de är ett stort namn. För det är just vad ett ev köp av Henry handlar om.

Är Henry för dålig för Barca? Självfallet inte, han är i sina bästa stunder en av världens främsta spelare men vi har redan ett anfall i absolut världsklass, vilket också inkluderar världens kanske mest lovande spelare, Leo Messi. Varför då slänga ut en förmögenhet på Henry?
Pelada
2005-11-01 08:42
Havaldinho

Det visar ju bara hur lite vissa personer kan om fotboll. Det är som sagt mycket bänka hit och bänka dit. Många kritiserar Rijkaard för att han roterar bland spelare, förra säsongen klagade många på att han inte roterade. I många fall kan man tro att Barça har 11 spelare som ska spela hela tiden och några reserver som man tycker kan ruttna på bänken...
Barcelona Havaldinho
2005-11-01 08:24
När man läser vad som har skrivit här inne kan man tro att vi torskade med 0-5...

Seriöst vad är det med er?
Hade inte Larsson vart svensk hade ingen brytt er ens om honom, men nu ska han plötsligt bänka Eto´O?
Är ni helt GALNA???
Henke tillför en dimension som inte finns i laget när han kommer in men han kan bara drömma om Eto´O kvaliteter som spelare...
Eto´O kan avgöra matcher helt själv det kan inte Henke...
Inget ont om Henke som jag gillar otroligt mycket men seriöst ingen av er skulle ens bry sig om honom om han inte var svensk.
Hade han t e x varit, spanjor eller nåt hade ni kallt honom för en världelös 34 åring som inte är värd pengarna...
Men plötsligt gör svensken mål och han är nu tydligen världens bästa spelare...
Skärp er!
Henke kommer få spela massor av matcher och tror att han och Messi kommer starta mot Phanatinaikos just för att rotera därför fick de inge mer tid i helgen...

Men att behöva läsa det som står här inne om våra egna spelare känns som om man är inne på ett maräng forum...
Barcelona La_Rambla
2005-11-01 07:57
Jag hoppas och tror att Rijkaard inser vem som är en av världens bästa anfallare när allt stämmer och forsätter att ge honom förtroendet, och INTE sätter honom på bänken med budskapet:
"Tyvärr-Du-har-inte-varit-bra-på-sistone-och-jag-tor-inte-
på-dig-längre".

Utan låter honom spela med budskapet:
"Hela-laget-tror-på-dig-Eto´o-visa-oss-vad-du-kan".
Barcelona Kharles
2005-11-01 03:18
Uh-Uh-Ulegehr! :D
Barcelona Vbg:arn
2005-11-01 03:15
Jag hoppas åtminstone att Rijkaard visar att om man presterar när man får chansen så får man spela. Alltså - In med både Messi och Larsson från start mot Panathinaikos!
Barcelona Jontteee
2005-11-01 02:59
OH OH OLEGUER
OH OH OLEGUER
Barcelona Rolé
2005-11-01 02:58
OH OH OLEGUER
OH OH OLEGUER
Barcelona Qorooo
2005-11-01 02:08
Jag förstår era åsikter och håller med er båda.
Visst hade det fört med sig positiva följder med att bänka Eto'o 1-2 matcher, speciellt nu när han har privata beskymmer och den enorma pressen både från sig själv, reikard, fansen...
Men det är oxå viktigt för en sånn spelare att när han har en svacka inte få honom känna sig bestraffad. Efter allt så spelar självförtroendet mycket för en spelare som fortfarande försöker bevisa sig i laget.
O vem är det som avgör. Inte jag iallafall!!
Som tur e, heeheeheh.

PS. O snälla sluta kalla varran okunniga i det här forumet för sådana åsikter. t.o.m Frank har nog svårighet med denna fråga. DS.

Hoppas Vi vinner Idag...
Sov Gott Barça
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-01 01:49
Suck, vi har helt olika åsikter så jag droppar diskutionen som inte leder någonstans!. Vår svarta kobra kommer spela från start på onsdag, kämpa som vanligt och sänka grekerna, puss o hej!
2005-11-01 01:22
Ämne: Vbg:arn // Jag först....
Eller så är du så enögd att du inte inser att Eto'o faktiskt inte har varit bra dom senaste matcherna. Det har inget med att han inte gjort mål egentligen, men det har märkts att han uppenbarligen är ur balans. Han missar lägen han tidigare har smällt upp i krysset, och han ser allmänt uppgiven ut på planen.

Jag vet också hur det brukar bli med anfallare som inte gör mål fast dom har lägena; Dom blir desperata och slängar iväg bollar på mål så fort dom får chansen, även när det kan vara bättre att spela bollen istället.

Det blir lätt så att en spelare som får spela nästan varje match blir ofokuserad och inte lika skärpt, för han känner inte flåset i nacken från killarna på bänken och gör kanske inte sitt yttersta i varje situation.

Att bänka honom en match eller två skadar varken honom eller Barcelona. Dom som spelar bäst för tillfället ska alltid starta, och just nu har Henke målat i två matcher i rad medan Eto'o inte har varit i balans.

Du får tycka vad du vill, men jag tycker att det riktiga vore att visa för Eto'o att ingen spelare är större än laget och att alla kan satta på bänken. Det sporrar spelarna att spela ännu bättre.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-01 00:43
Vbg:arn // Jag förstår hur du tänker men köper det inte, visst får alla ha sin åsikt men jag förstår inte vad det är som får dig att vilja att Eto´o står över en match, visst Henke/Maxi/Messi är bra ersättare men Eto´o har de spets kvalitér som Henke och Maxi saknar! För att Eto´o inte gjorde mål och blev lite frustrerad så ska han få sitta en match på bänken? hur f*n tänker ni igentligen? antingen gillar du inte Eto´o eller så är då så pass okunnig om fotboll att du inte ser Eto´o jobb ute på planen, Ronaldinho och Xavi står ofta för uppspelen i våra matcher men Eto´o är vår viktaste spelare frammåt och han gör sina mål och vann nästan guldskon förra säsongen, han är lojal mot klubbar, ger alltid allt och gör som sagt sina mål, så att ni vill sätta han på bänken får mig bara att småskratta faktiskt! :)
Barcelona Awinho
2005-10-31 23:31
Vem har sagt att Eto'o ska bänkas för att han inte gör mål? Det är för att han ska förstå att det handlar om att laget vinner och inte att han ska göra mål. Jag är inte säker på om han ska bänkas, men han måste bli mindre fixerad vid skytteligan - då skulle det nog gå bättre för honom också. Inte för att det är något jätteproblem kanske, men han har ju inte varit lika bra de senaste matcherna, mycket beroende på att han varit så frustrerad över att inte få göra mål (ser det ut som).
2005-10-31 23:30
Blaugrana_1899: Det handlar om vem som spelar bäst för tillfället, inte vem som gjort mest mål under säsongen. Varför ska just Eto'o känna att han kan spela dåligt och ändå alltid bli uttagen när spelare som Henke och Messi kan göra mål eller supermatcher och ändå få spendera tid på bänken.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Hade Barcelona varit ett sämre lag hade en spelare som Eto'o fått spela varje match eftersom han är en stjärna och då vore oumbärlig. Men i ett lag som Barcelona ska INGEN vara självskriven! Det finns så bra spelare på bänken att alla ska bli tvungna att göra sitt bästa i varje match för att få spela i nästa. Det är så det funkar i ett europeiskt topplag.

Det gynnar knappast Barca när Eto'o går och blir frustrerad över att inte göra mål, och därmed försöker göra mål i alla lägen. Hanbehöver få sig en tankeställare, så han blir mer fokuserad.

Det är inte för att sätta honom på plats, utan det kan vara bra för honom också.

Att Henke skulle konkurrera ut Giuly ser jag inte som en lösning. Henke gör sig in ute vid hörnflaggan, utan Henke ska spela centralt där han kan knoppa/peta in bollen.

Det känns som att många här ha sina favoriter, som att Eto'o är "mer Barcelona" än Henke t.ex. och att man därför har ett slags motvilja mot Henke och ömt försvarar Eto'o.

Båda är Barcelonas spelare och ska bedömas efter sina prestationer.

Har ni aldrig hört att en spelare aldrig är bättre än sin senaste match?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-31 22:53
Visst man kan ge Henke chansen från start men aldrig bänka vår målgörare, klart Eto´o måste ha lite kyla men som forward är det viktigt att göra mål och man kanske blir lite småfrustrerad ibland när man inte får sätta dit den, sen att Eto´o ska bli ersatt för att han inte gör mål i en match är ju löjligt när han har gjort 9 mål hittils, är det någon plats vi kan snacka om att testa forwards på är det på högerkanten där jag inte vill se Giuly som första valet utan Messi och i andra hand Henke, någon skrev att man ska inte va självskriven i ett lag som Barcelona men både vi och andra lag har ju "stommen" i laget i olika delar och då menar jag spelare som Valdés, Puyol, Xavi, Ronaldinho, Eto´o som är våra nykelspelare och ja, -stjärnor.. och är dom friska så spelar dom pungt slut.
Annons: