/spanien/barcelona/forum/25377.aspx/spanien/barcelona/forum/25377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-11-01 18:08
Vet nån hur många mål respektive assister Ronaldinho gjort totalt hittills i år? ( I både Champions League och La Liga)
Barcelona Tortolero
2005-11-01 18:05
Jag fattar inte det här med att Messi inte får spela , han är ju världens största talang .
Han är ju mycket bättre än t.e.x Henke .
Spanien J stile
2005-11-01 17:52
Nu skrev ju faktikst inte aftonbladet att Henke gjorde det avgörande målet. Men förstår din poäng dock.
Barcelona Barca Barca
2005-11-01 17:37
Ämne: kharles: Jag har ing...."Hur många mål har Eto'o gjort med huvudet t.ex.?"

tre st faktis denna säsong.

Och alla ni som tycker Henke ska ha en plats i Barcas start 11. Visst han är inte så dålig som dom flesta säger, men han är inte så bra som dom flesta försöker få honom till. T. ex Aftonbladet. "Henke gjorde det avgörande 5-0 målet" Halå kompis skojjar dom eller? avgörande 5-0 målet? hur gåre till. Sen allvar att jämnföra Eto'o med Henke är de värsta ja har sätt på länge. Eto'o är klassen bättre än Henke.

GOOOOOOOOOOOOOOL ETO'O
Barcelona Vbg:arn
2005-11-01 17:17
kharles: Jag har ingen Henke-fixering, men när det finns vissa som skriver att Henke är en sopa osv blir man förbannad. Jag skulle vilja se Eto'o sitta varje match på bänken, hur lång tid skulle det inte ta innan han började gnälla?

Younies: Amen! En bra anfallare ska göra mer än bara dribbla, och varför ska man ha en dribbler centralt i anfallet när man har spelare som Ronaldino och Messi att ha på kanterna? Henke är smart, han löper smart, ger ytor till spelare som Ronaldinho och det går att slå inlägg till honom.

Hur många mål har Eto'o gjort med huvudet t.ex.?

Eto'o är grym, ingen ifrågasätter det. Det jag ifrågasätter är om det är rätt att låta en spelare spela varje match. Inte ens Ronaldinho spelar varje match, utan honom vilar man emellanåt. Men Eto'o spelar varje match när han är frisk, och det är inte bra för någon.
Barcelona Younies
2005-11-01 17:00
Vbg:arn/

Håller fullständigt med dig !
Ingen här på forumet har påpekat att etoo inte är bra, det enda vi säger är att Etoo ska sitta på bänken när vi har Larsson i bra form. Och det är så det ska vara i de stora lagen, presterar inte spelarna bra resultat så ska andra i truppen få chans att visa sig, så är det bara.
Vår bänk håller världsklass, alla ska ha sina chanser. folk som säger att Henke är för seg, inte kan dribbla, osv. Detta är bara skitsnack. Henke skapar målchanser, ytor till sina lagkamrater, + att han gör mål. Vad mer ska en anfallare göra ?
Så att bänka Etoo imorn kommer bara göra nytta i laget. Och giuly, han har inget i Barca att göra. Bara att inse. Han var bra i Monaco. Han håller inte för Barca
Barcelona La_Rambla
2005-11-01 16:54
Ämne: Vad sägs om Luchos h....
Lucho where?
Barcelona Kharles
2005-11-01 16:54
Så släpp er Eto'o fixering

Det är väl snarare din Henke-fixering. Och nämn inte Eto'o och Giuly i samma andetag.
Barcelona La_Rambla
2005-11-01 16:52
"Sen tycker jag att ni som klagar på Henke ska hålla käften rent ut sagt."

Haha, skulle vi hålla käft för att du skriver det? Don't think so Buster. :P

Jag har inte, och har faktiskt knappt sett någon här som skrivit och klagat på Henke. Själv tycker jag han är grym, som precis som du skrev kämpat sig tillbaka från en svår skada på rekordtid. Han klagar inte över sitt bänknötande, har proffsig inställning till allt. Vilket också ledningen uppskattar då de genast gick ut och erbjöd att förlänga hans kontrakt när han blev skadad. Som sagt, en perfekt avbytare som är bra att kasta in då matcher har låst sig. ;)
Barcelona Kharles
2005-11-01 16:52
Vad sägs om Luchos hälsning till marängerna då? Hehe.
Barcelona Havaldinho
2005-11-01 16:39
Ämne: Jag har argumenterat....
Barca är inte som andra lag...

Vi är LAGET som trots en spelare som henke´s storhet ska vara stolt över ens få dra på sig våran tröja...
Barcelona Havaldinho
2005-11-01 16:37
För er som kan läsa och missat denna artikel...

För er andra som läser skräp tidningar som Goal...
Här har ni en av de bästa artiklarna som skrivits...

Den är så grym lika rba varje gång...

Varför jag lägger upp den???

För att piska upp era känslor det är ju El Clasico snart ;)
Barcelona Vbg:arn
2005-11-01 16:36
Jag har argumenterat för att Eto'o ska bänkas nästa match, och det är inte för att säga att Eto'o har varit dålig på sistone. Det är för att ge signaler till dom som oftast får sitta på bänken, att bara dom spelar bra så får dom chansen också.

För hur kul är dom för t.ex. Messi och Larsson att vara bäst på planen resp. göra mål två matcher i rad, men ändå ständigt få stå tillbaka för Eto'o och Giuly? Det kan nog kännas lite uppgivet om man inte får spela oavsett vad man gör.

Sen tycker jag att ni som klagar på Henke ska hålla käften rent ut sagt. Killen gjorde bra ifrån sig i början av förra säsongen, och sen blev han skadad. Men han valde att stanna i klubben, kämpa sig tillbaka fortare än det egentligen borde OCH han gnäller inte över att få sitta på bänken, även om han kunnat vara ordinarie i dom flesta andra lag.

Såna lojala spelare växer inte på träd, speciellt inte spelare som kan komma in och göra mål. Så släpp er Eto'o fixering och inse att ingen spelare är större än laget och att det är dagsformen som ska avgöra vilka som ska spela, inte hur många mål man gjort tidigare.
Barcelona Havaldinho
2005-11-01 16:26
Ämne: Påminner mig om &quo....
Un klap, dos klap, tres klap hahaha
Fucking fantastic...
Barcelona Kharles
2005-11-01 16:24
Påminner mig om "madrid, cabron salud al campeon!"

Maxi

Nej.
Barcelona Maxi Lopez
2005-11-01 16:19
Rolé menar de något taskigt när de säger "Uh-Uh-Ulegehr!" ?
Barcelona Havaldinho
2005-11-01 16:14
Ämne: Havaldinho

Giova....PRECIS!!!

Skulle det vart så att jag inte förstod vad du menade så kan jag alltid kolla på matchen för att förstå hahaha ;)
Fan glömmer aldrig bort repriserna på det målet när jag kollade på den jag ställde mig upp och gjorde gesten med honom hahaha farsan ville stänga av hahaha

Äntligen nån som visste...
Han gör den gesten 3 gånger ett för varje mål hahaha ;)
Läs på hans läppar också, när han gör den...
Den är så underbar, man får sån jävla adrenalin kick av den varje gång...
Han fick höga böter för den mål gesten kommer jag ihåg om om jag inte har fel så betalade klubben hans böter ;)

Kollar alltid på dem inspelade matcherna jag har dagarna innan varje El Clasico för att verkligen piska upp känslorna!!!

Snart snart är den här...

Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-11-01 16:13
Nu när det går så br ska man väl inte ändra nå´t på spelet men hur tror ni det skulle var med Ronaldinho I mitten?
Barcelona Kharles
2005-11-01 16:13
Japp. Han fick böter för det, men de var värt varenda pesetas :-D
Barcelona Rebin M
2005-11-01 16:09
Havaldinho

Giovannis målgest är när han springer direkt efter sitt mål och gör typ "fuck you" till publiken, fast utan att visa finger. Alltså han tar upp sin högerarm och visar upp näven, under sin vänsterhand vid upprepande ggr, mot madrid fansen. Hoppas du förstår vad jag menar hehe.

Helt underbar målgest.

Visca el Barça!!!
Barcelona Suñol
2005-11-01 15:54
Sponsor; peking blir det inget med men det har snackats om Nokia...men vi får väl hoppas att det också rinner ut i sanden...
Barcelona Kharles
2005-11-01 15:27
Hehe. Har märkt att varje gång han får bollen numera så börjar fansen med "Uh-Uh-Ulegehr!" hyllningen.. :-)
Barcelona Rolé
2005-11-01 15:06
Ämne: Uh-Uh-Ulegehr!....
aha så det e UH UH ? :)
blev sugen på se firandet igen igår haha oleguer är så skööön!
Barcelona Brankt
2005-11-01 15:05
Någon som vet hur det går med tröjreklamen? Det har varit tyst om den länge nu, drog sig Peking ur eller???
S. Dali
2005-11-01 14:38
Jontteee.

Vad skönt att du kom in, nu när debatten faktiskt har haft en hyfsat hög nivå.
Det behövdes lite sandlådenivå igen.

Jag tycker att "Qorooo"s inlägg sammanfattar frågan ganska bra. Det är ju faktiskt inte så att någon tycker att Eto´o är sämre än Henke.
Barcelona Havaldinho
2005-11-01 14:37
Höll på att packa grejerna för utflytt från lägenheten i helgen och gick igenom filmerna jag hade...

Har 3 El Clasico matcher inspelade, 2 av dem är från Van Gaal första säsong när vi spöade dem hemma med 3-0 och sen den grymma borta vinsten med 3-2 när Luis Enrique gör sin första match på Bernabeu efter flytten över till oss och med sitt mål i matchen springer frma och tystar publiken...
Skönast var ändå det avgörande 3-2 målet från en viss Giovanni minuterna från slutet...
Nån som kommer ihåg hans sköna mål gest ;)
Jag flyger upp ur soffan varje gång jag ser den och härmar den :)
Den kännetecknar känslorna laget emellan...

2 Fantastiska matcher som tål att kollas på hur många gånger som helst...

Den tredje är senaste säsongens 3-0 vinst med det fantastiska Tifosit inann matchen jag ryser varje gång...

Men hundratusen kronors frågan är hur gick Giovannis målgest till ;)
Barcelona Woods
2005-11-01 14:19
Havaldinho - tack för infot. btw, en polsk översättare.
Barcelona Havaldinho
2005-11-01 14:11
Killen spelar i Köln inte B Munchen...
Han är en grym avslutare, ung och stor potential...
Barcelona Kharles
2005-11-01 13:56
Uh-Uh-Ulegehr!
Barcelona Jontteee
2005-11-01 13:45
Shiiiit Orkar inte med mer längre.. Jag har läst nu hur många kritiserar etoo o vill ha Larsson in i startelvan.. Vafan INSE att Etoo är MKT MKT MKT bättre än Larsson.. Larrson e barcas sämsta spelare.. visst han kommer in o göra mål.. WOW va svårt, när man leder med 4-0 o motståndar laget inte orkar kämpa längre.. Tror inte att Larsson skulle ha 9mål som etoo hade om han hade spelat för etoo från början av sesongen.. Plus så har etoo mkt bättre sammarbete med Ronaldinho o Messi, Larsson kan aldrig dribbla av nån plus så e hans Spelstil som e fuckin ROBOT..
Hellre ser jag nån från Barca C spela än Larsson!!
Annons: