/spanien/barcelona/forum/25375.aspx/spanien/barcelona/forum/25375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 19:04
Señor Cúle//
Där under länktips hittar du iaf målen.
Barcelona Señor Cúle
2005-10-29 18:58
Jag ber er! Kan någon ge mig höjdpunkter från Malaga-matchen?! skulle bli skit glad
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:48
Visst är det så Aubri, man måste nog kunna se saker lite objektivt ibland. Det jag menade med klagosångerna, domaren kan omöjligt se situationen för vad den är, beroende på var han befinner sig. Och då ska inte kritiken vara att han medvetet ger oss fördelar, utan som du säger, domare gör fel simple as that.

Ja du, vi lär nog få en hel del tuffa matcher emot oss. Så även av domarna ska du se.
Barcelona Aubri
2005-10-29 18:35
Nu har vi haft en del hemma matcher i rad
undrar hur det kommer påverkar oss när vi sen säkert kommer att få fler borta matcher i rad..

Barcelona Aubri
2005-10-29 18:32
Hahhah
förstår inte heller de som snackar om Barca får fördelar vet inte vad de pratar om, det fattar jag inte hur man kan påstå, inte så att stor lag som barcelona behöver några fördelar eller muta domare

Sen självklart, domare kan göra fel, inget ont mot de,

Min kritik var mer till de barca fans, som är så pass blinda att de inte ens kan säga, att straffen borde inte vart straff och att Dinho tyvärr filmade (men nää då han hyllas)

Ironisk om en Malaga spelare hade filmat mot oss
hade ALLA här kallat den spelare för, fuskade, dåligt sportsligt uppträdande osv..
Barcelona AlexC
2005-10-29 18:32
Ämne: Aubri//
Jag håller ....
Ronaldinho filmar i den situationen, har kollat på det flera gånger. Fotbollsälskaren inom en mådde inte riktigt bra över att Ronnie sprang och firade så mycket som han gjorde efter målet.
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:29
Aubri//
Till domarnes försvar ska säga att det kan ju inte ha varit lätt att se, speciellt när han befinner sig längre ner i plan. Det som låter lite fånigt är alla de som kraxar om att domaren ger Barcelona fördelar. :)
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:27
Nej Xavi har inte heller gjort bort sig när han spelat som pivote. Personligen vill jag ha in Motta så att han kommer i form. Tyckte han skötte sig godkännt mot Panathinaikos i CL. Han behöver speltid.
Barcelona Aubri
2005-10-29 18:27
La_Rambla //

Håller med dig där, inte alls självklart hur det va, men match rapporten som säger, moralisk rättvisa, det va det jag reagerade på, borde iställe säga, ett misstag av domaren tyvärr
Men att rättfärdiga straffen som något vi har "rätt" till för tidigare matchs feldömning

Sen enligt mig, så såg det som solklart filmning
Men innan folk börjar hoppa runt, notera enlig MIG
Barcelona AlexC
2005-10-29 18:25
Ämne: AlexC//
Well, nu re....
Visst är Van Bommel 187 cm & Edmilson 186 cm. Oleguer är 187 cm så även han är bra i luften. Sen brukar Puyol klara sig bra i luften trots att han inte blev lika lång som de nämnda herrarna. Jag vill gärna få in Iniesta på plan och önskar därför Xavi som pivote. Vi kommer sannolikt att dominera mot laget från San Sebastian så därför tror jag inte att Motta, som knappt spelat det senaste halvåret, blir lika lyckosam som Xavi, den som lever får se.
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:24
Kollade några gånger nu och måste ju erkänna att han faller väldigt lätt där. :(
Barcelona Kharles
2005-10-29 18:24
Filmningen i sig är fel, men mot detta motståndet var det som sagt poetisk rättvisa, speciellt också eftersom Etoos ersättare nätade mot dom..
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:21
Aubri//
Jag håller med. Filmningar accepteras varken från egna laget eller moståndarnas. Men är det så självklart att han filmar då? Han kanske bara har otrolig hög fart och helt enkelt ramlar när backen stöter bort bollen. Ronaldhino kommer alltid in med en otrolig fart när han tar sig in i straffområdet. Inte så lätt att alltid bibehålla balans i den farten trots ingen beröring från moståndarback. Jag har bara sett situationen 1 gång för att vara säker på vad som sker där.
Barcelona Aubri
2005-10-29 18:17
Kharles //

Malaga spelarnas upppträdande får deras fans skämmas för, men tycker det e lågt att inte ens kunna säga, att det va dåligt gjort av ronaldinho, även om det är vår spelare

Man måste väl kunna erkänna även när det egna laget gör fel (filmningen av Dinho)?

Barcelona La_Rambla
2005-10-29 18:08
AlexC//
Well, nu resonerade Rijkaard så enligt El Mundo Deportivo, då Kovacevic är 1.88 och Xabi Prieto är 1.85 så föredrogs lite längre och fysiskt starka spelare i luftrummet i och utanför straffområdet. Eftersom van Bommel är 1.87, Edmilson 1.86 och Motta 1.86. Det kanske var innan de visst som Kovacevic skulle vara med eller inte.

Men som sagt, det är ju inte lätt för dig att veta. :)
Barcelona AlexC
2005-10-29 17:59
Ämne: AlexC//
Xavi som pi....
För det första är inte Kovacevic med mot Barca, men det är ju inte lätt för dig att veta.

För det andra så är det väl inte Xavi i första hand som får duellerna mot Kovacevic då Xavi är pivote (i detta fall) och inte mittback, men det är ju inte lätt för dig att veta.
Barcelona Kharles
2005-10-29 17:55
Skäms? Tillåt mig att småle. Malagaspelarna gick in hårt i tacklingarna och skadade Marquez och Etoo (man såg att han var hämmad och spelade dåligt efter en tackling bakifrån han fick och blev därför utbytt) så det är bara poetisk rättvisa att straffen skulle komma genom en icke-foul. Inte att glömma deras uppträdande efteråt också.

Skäms över malagaspelarnas uppträdande.
Barcelona Aubri
2005-10-29 17:38
I ärlighetens namn, straffen Ronaldinho fixade
va rent av filmning

Från Match rapporten
"Straffen var tveksam men moraliskt kändes det ändå rättvist (inte minst efter Messis uteblivna straff förra matchen)"

Det är lågt, att rättfärdiga filmning som moralisk rätt, för tidigare feldömning mot oss
Hur kan det va moraliskt rätt, när det va inte ens mot malaga vi fick feldomslut mot oss?

Filmning är filmning, hur ofta, när eller var på plan spelar ingen roll

Alla lag har haft feldomslut mot sig, det betyder inte att deras spelare har rätt till
en orättvis domslut med sig

Dubbel moral att se filmningen mellan fingrarna för det är egna spelare som filmar, men sedan klaga hej vilt när andra lags spelare filmar mot oss

*skäms över ronaldinho idag*

*Skäms över ronaldinho idag*
Barcelona Gabriel
2005-10-29 17:24
La_Rambla

Kovacevic är inte med imon !
Barcelona Kharles
2005-10-29 17:05
Davidsito

En slö engelsk mittback är det sista vi behöver. Marquez och Edmilson är redan där och sen har vi Oleguer som är snäppet snabbare och har och kan utvecklas ytterligare. Själv tycker jag att vi behöver mer pålitliga ytterbackar, men om ex. Edmilson inte levererar så tycker jag att han bör säljas och då bör man införskaffa en snabb mittback med bra huvudspel och som är bra på offsidefälla etc..
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-29 16:02
_Barca // Imorgon mot Sociedad kl 19.00 på tv4+!
Barcelona Davidsito
2005-10-29 14:12
Lucho:
Visst finns det spelare som kommit till la liga o gjort succé direkt. Rivaldos första år i La Coruna var bra t.ex... Men det är alltid en chansning att värva direkt. barca har ju gått på rätt fina nitar. Geovanni som kostade 200mille är ju ett fint exempel..
F.ö. så är jag säker på att Barca inte vinner Cl iår vår defensiv är alldeles för svag. Vi borde snarast möjligast värva en stor stark engelsk mittback. sol, ledley, rio, john välkommna!
Barcelona Aubri
2005-10-29 13:51
SOm jag fattat det, så visar inte Tv4+ Betis vs Real matchen, hmm undrar hur de tänker

Det är het match, dessutom vore det kul att sitta där och heja på Betis under kvällen

Men man får väl vara glad att Henke finns hos oss
så att tv4+ sänder Barcelona allt oftare..
Barcelona _Barca
2005-10-29 13:50
har vi match ikväll lr imorgon???
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 13:30
Skit, hade hoppats att Maxi skulle fått spela om inte Eto'o dök upp. Men visst, klart man är mindre orolig om Eto'o finns i truppen.
Jo jag läste också om Gabri, han såg tydligen vädligt het ut på träningen igår. :)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-29 13:27
La Rambla

Läste nyss att Etó'o anländer imorgon på eftermiddagen och vill spela. Gabri blev friskförklarad för över en vecka sedan. Han kan nog bli med i truppen men får troligtvis inte starta.
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 13:12
Det skrivs även om Gabri, men knappast att han får starta en match just friskförklarad va?
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 13:10
AlexC//
Xavi som pivote när han kanske får stångas med Kovacevic, tycker du det verkar så genomtänkt?
Barcelona La_Rambla
2005-10-29 13:09
Som sagt, det var inget 100%-igt konstaterande utan spekulationer ifrån katalansk media, Sport. Marquez är ju i Mexico och Eto'o i Kamerun. Om de hinner hem vet jag ej.

Edit: Står att Marquez inte hinner hem till matchen. Med tanke på att det lär bli ett tuffare fysiskt spel, så spekuleras det i att Motta börjar från start.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-29 13:03
La_Rambla

Var har du sett trupputtagningen? Är inte Etó'o och Marquez med?
Annons: