/spanien/barcelona/forum/25374.aspx/spanien/barcelona/forum/25374.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca_dreamteam
2005-11-02 13:50
Truman
Jag hoppas att Etoo spelar på sin vanliga position,dvs central anfallare och med Messi på högerkanten.Tycker det är bättre att Etoo får måla för annars kommer han bara bli än mer besatt och självisk.Annars så hoppas jag på dem övriga som du tagit med.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-02 13:41
Haha Puyol, lika skön som vanligt.
Barcelona Truman
2005-11-02 13:38
Jag tror rijkaard startar såhär

Valdes
Oleguer Marquez Puyol Sylvinho
Xavi Bommel Iniesta
Eto Henke Dinho

Sen kommer messi få komma in i 65 minuten
Barcelona Truman
2005-11-02 13:36
Giuly är inte med i trupen, så det blir svpårrt för honom att göra mål;)
Barcelona -R_10-
2005-11-02 13:30
Drygt 7 timmar till matchstart, börjar bli rastlös... 3-0 blir det! Guily, Eto'o, och Henke kommer att struta. Allt enligt Nostradamus!
Barça! Barça! Baaarça!
Barcelona Havaldinho
2005-11-02 13:17
Ämne: Havaldinho

Man k....
Jo det var han men jag tycker inte han alls vart bra annars denna säsong i dem matcher han lirat...
Men det kan ju också vara så att han inte kommit i form efter skadan heller så...
Säsongen är lång så den får visa om han är fågel eller fisk...
Barcelona Señor Cúle
2005-11-02 13:04
Havaldinho

Man kan ju seriöst inte dömma alla spelare efter deras prestationer så här tidigt in på säsongen. Jag menar Edmilson kan bli hur bra som helst, du sår väll Socidad matchen? Han var riktigt grym där.
Mascherano är/kommer bli svindyr, och man borde satsa på Motta om denne kan bli skadefri, vilket han kan, för han e så pass ung.
Annars en riktigt rolig läsning även om man som sagt inte bör planera värvningar så här tidigt in på säsongen.
Barcelona Havaldinho
2005-11-02 13:02
Ämne: baarca//
Stick och ....
Mycket snack när det är silly season...
Nästan som en valkampanj vem ljuger mest?

Maxi vägrar att bli utlånad för att han vet vad som händer med Eto´O situation när det gäller African nations Cup, alla vetat det hela året därför Henke och Maxi visat tålamod...
Chansen kommer i mellan 5-10 matcher vem av de båda tar den?
Tror knappast lednngen går med på en utlåning när Eto´O kommer vara borta så länge för då har vi ju bara Henke...
Då måste de ju ta in nån till så som ni förstår låter det helt sjukt med att de skulle gå med på ett lån...
Barcelona La_Rambla
2005-11-02 12:56
baarca//
Stick och ragga småtjejer på Lunar istället. :)

Verkar som om ryktena är igång angående Maxi och Betis. Gärna att han lånas ut så han får speltid, det förtjänar han verkligen. Lätt att Betis blir laget nr 2 man lär följa lite extra i la liga då. :)
Barcelona Havaldinho
2005-11-02 12:47
Ämne: Statistiken talar....
Japp det kan man kalla onödig fakta ;)

vem bryr sig om statistik ikväll och sånt skit, vi kommer köra över poustakina!

2-0...
Pelada
2005-11-02 12:39
Statistiken talar för Barça. På de fem senaste hemmamatcherna i Champions League har Barça 4 segrar och en oavgjort. Panathinaikos har på sina fem senaste bortamatcher i Champions League en seger och fyra förluster.

Barça och Panathinaikos möttes i kvartsfinalen av 2001-2002 års upplaga av Champions League. I Grekland vann Panathinaikos med 1-0 och på Camp Nou vann Barça med 3-1. Målskyttar för Barça var; Luis Enrique (2) och Javier Saviola. Från den matchen är bara tre spelare kvar i Barça, Carles Puyol, Gabri och Xavi.

Barça har för övrigt inte förlorat hemma i Champions League sedan den 23:e april 2003. Då gick Juventus segrande ur semifinalen. Matchen på Camp Nou slutade likt den på Delle Alpi, 1-1. Zalayeta avgjorde sedan matchen på golden goal. Om man ser till ordinarie tid har inte Barça förlorat i Champions Leauge på Camp Nou sedan den 23:e april 2002 då Real Madrid vann det årets semifinal med 2-0 på Camp Nou.

Senast Barça förlorade en gruppspelsmatch i Champions League på hemmaplan är ytterligare ett år tillbaka i tiden. Den 26:e september kom AC Milan på besök och vann med 2-0.

Lite onödig fakta om FC Barcelona?
Barcelona La_Rambla
2005-11-02 12:30
Enligt det som man har kunnat utläsa om alla kommentarer från Maxi själv och Rijkaard, så lär han få spela när Eto'o drar till afrikanska mästerskapen under jan-feb. Maxi själv har ju sagt i intervjuer att han inte vill bli utlånad, precis som Henke sagt tidigare. Vilket bör innebära att de har mer info om sin framtida eventuella speltid än vi.
Barcelona Camparn på nou
2005-11-02 12:16
Pelada

Håller med dig det är ett mysterium varför Rijkaard inte låter Gabri som är tillbaka från skada som är en naturlig högerback spela eller varför inte Damia som var en av förra årets positiva överraskningar lite ojämn men väldigt lovande heller spela.
Oleguer har dock gjort ett bra jobb på den positionen och överraskat positvit på mig vi känns säkrare defensivt än med Belletti och han har gått upp och hjälp till bra i offensiven när det krävts killen har talang för högerbacken!
Men jag skulle också vilja se Gabri och Damia på högerbacken snart.

Sóm més que un club

Var har du hört att Maxi ska vara aktuell för Betis ganska logiskt ifs nu när Oliveira blir borta ett halvår typ, och Maxi behöver speltid.
Det bästa för Maxi skulle vara att låna ut honom för resten av säsongen om inte Rijkaard låter honom spela.
Nästan varje gång jag har sett Maxi spela så har han imponerat stort på mig.
Vi behöver hans spelartyp i barca idag och han har visat att han kan avgöra stora matcher.
Barcelona Sóm més que un club
2005-11-02 11:59

För er som planerat resa hit i mellandagarna:
Blir en kul landskamp på Camp Nou 28:e Dec.
Catalunya-Camerún med Etoó.

Barcelona Sóm més que un club
2005-11-02 11:38
Angående kommentarerna kring Maxi så sägs han vara aktuell för Betis.

Barcelona Majsan
2005-11-02 11:37
Forca_barca/ Hur många mål har målsprutan Torres gjort den här säsongen?
Pelada
2005-11-02 11:26
Rijkaard verkar nästan ha bestämt sig nu. Giuly har inte imponerat, Maxi har inte fått chansen, Larsson börjar göra mål, Ezquerro gör pigga inhopp och Messi är allas favorit. Detta leder till att Giuly och Maxi inte får plats i dagens trupp.

Detta har säkert flera utav er redan reflekterat över. Men kanske kommer man kunna se ett tydligt mönster om någon månad. Tror i alla fall att vi får se både Ezquerro och Henke på plan idag, som inhoppare.

// Forca_barca

Hur många gånger har vi inte hört rykten om Adriano, Torres och Henry? Och hur många gånger har det inte varit mer än rykten? Tittar man på Eto'o så kan man inte klaga på honom. Han har gjort nio mål på tio matcher.

".. alltså Eto'o börjar nu missa ganska mycket.." Missade inte Eto'o en hel del chanser förra säsongen? Och då gjorde han 24 mål!

Det är ganska roligt det här och kolla vad vissa personer skriver här. En dag gör Eto'o hattrick och en vecka senare råkar han missa en bra chans när han har en försvarare hängande runt axlarna och då får han utstå all möjlig kritik. I bland förstår man inte riktigt hur människor tänker.

// Tompa

Håller delvis med dig när det gäller Belletti. Tycker han håller väldigt ojämn form, men han har blivit betydligt bättre sen förra hösten. Alltså visst kan man hitta brister hos honom, men det kan man ju visserligen hitta hos alla spelare. Och Belletti har bevisat att det går att vinna La Liga med honom i startelvan.

Sen är det ett mysterium varför Gabri aldrig får spela, han imponerade på försäsongen, men trots att Belletti för nuvarande är skadad får Gabri inte spela. I stället väljer Rijkaard att spela Oleguer, helt obergripligt. Visst har även han spelat upp sig, men som högerback ska man ha en riktig högerback.
Barcelona Tortolero
2005-11-02 11:19
Målspruta? onödigt , när dom har en massa bra Anfallare ..Messi , Etoò , Maxi , Giuly , och många mer...Om dom måste .så ska de plocka upp nån från Juinorlaget ..
Barcelona Havaldinho
2005-11-02 11:01
Det är inte så att Adriano och Torres går på julrea...
Inte ens värt att kommentera egentligen...
Barcelona Tompa
2005-11-02 10:56
Beautiful_ Barça:
Vad gäller Belletti tycker jag framförallt han är för dålig defensivt!
Barcelona LONA
2005-11-02 10:53
Ämne: Vi behöver en MÅLSPR....
och hur många mål har dom där sprutorna adriano och torres gjort jämfört med etoo va ? vi har för fan 7 stycken anfallare och det räcker
Barcelona Forca_barca
2005-11-02 10:33
Vi behöver en MÅLSPRUTA!! som kan göra mål på varje läge han får.. alltså Eto'O börjar nu missa ganska mycket..
Några Förslag på en anfallare som gör mycket mål? själv har jag bara Adriano eller Torres i Hjärnan...
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-02 10:30
Havaldinho

Det kan inte bli bättre än så. Det enda jag är lite tveksam mot är Daniel Alves. Undrar om han verkligen är bättre än Belletti. Har inte sett honom så mycket men han har väl aldrig dominerat en match så som Belletti har gjort (2-3ggr). Men Belletti är ganska ojämn och har dåliga inlägg.
Barcelona Havaldinho
2005-11-02 10:00
Ämne:
Havaldinho// Bra a....Absolut inget ont om Belletti men om spelare som slåss om samma position är ungefär lika bra då föredrar hellre att vi försöker behålla de egna spelarna och då väger jag in Gabri tyngre än Belletti...
Sen så är Belletti otroligt enkel att få ur balans genom att reta upp han, medans Gabri brukar vara lugnet själv...
Sen har Gabri en riktigt bössa i höger dojan också...
Det enda problemet är väl detsamma som Motta, de verkar vara glaslirare så man får hoppas att de nu en gång för alla blir kvitt sina skade bekymmer...
Tror nästa säsong kommer bli avgörande för Motta och Gabri...
Är dme mycket skadade då också kommer dem nog inte tillhöra truppen mer utan säljas ut billigt...
Barcelona Blanco10
2005-11-02 09:50

Havaldinho// Bra analys!

håller med till 99%. Men ska inte edmilsson ges ett par chanser till innnan han ryker? och belleti, visst han har inte varit så bra i inledningen, men tänk på att han var riktigt bra förra året.
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-11-02 09:37
Är Evra fransman?
Barcelona Havaldinho
2005-11-02 09:22
Snack om rykten och nyförvärv...

Jesus Navas = Absolut inte fantastisk talang men redan visat proiblem med att ha psykologiska problem, sen har vi ju Messi!

Henry = I början av säsongen så längtade jag efter slutet av denna säsong för att vi skulle få han, det vattnades om munnen på mig att nämna Ronaldinho-Eto´O-Henry som trio sen dök en viss Messi upp...

R.Ferdinand = FUCK NO!
En pinsam idiot som är en pinsam människa...
Jag vill inte ha nån som inte kan betee sig eller skämmer ut klubben.
Fråga er själva vad har United fått för dem enorma summorna dem har lagt ut på honom mer än skandaler, skandaler, skandaler....

D.Alves = Spännande varför inte men då måste en av Belletti el Gabri försvinna ur truppen kan inte ha tre högerbackar...

Evra el Maxwell = Absolut Evra, Maxwell är duktig men ändå oprövad för bara testad i Holländska medans Evra visat stor klass i Champions League...

Gallas = Grym spelare men bara som mittback, kommer sprida dålig stämning om han får lira ytterback...
Men ser fortfarande Marquez som våran Kaiser, Gallas blir dyr och onödig för han är 29...

Så vad behöver vi då?

Målvakterna är jag nöjd med tycker att Joaquera har gjort bra ifrån sig de få gånger han spelat...
Alltid bättre att ha egna Cantreras som målvakter för dem behöver inte anpassas till laget dem har växt upp med Barca spelstilen...
Valdes är en kommande världsmålis som behöver lära sig av sina misstag och få bort den nonchalanta attityden han visar upp så blir det grymt sen...
Misstag kommer han fortsätta göra men det gjorde Schmeichel, Dasajeiv, Chilavert också sånt får man räkna med.
Ronnie, Eto´O, Deco & CO gör mer misstag men syns tyvär mer på en målis.

Vi behöver EN ny ytterback på höger och vänster...
Sen är det också en spännande säsong för att se hur F.Navarro och O.Lopez gör ifrån sig på utlåning i Millorca respkive Betis...
En bra säsong och de har en framtid hos oss en dålig och de sälj för alltid..

Mittback ja men nån som gör nytta ser hellre en ung än Gallas. Föredrar Kompany, Milito, Perea.
Oleguer stannar i truppen men ut ur första elvan bara... Ser gärna att Pena flyttas upp helt...

Mittfältet behövs en ren pivote där jag ser Mascherano för tror aldrig Motta kommer helt bli kvitt sina skador. Men Motta kvar i truppen och slåss abslout om platsen om han är hel. Ingen offensiv spelare för där har vi fullt och ju mer offensiva desto mer stänger vi dörren för Iniesta vilket absolut inte får ske!!!
Deco, Van Bommel, Iniesta & Xavi är perfekta!

Anfallet är jag kluven på, vi har Dinho och Eto´O som är självskriva... De är stjärnor, underhållare och ledare på samma gång!!!
Dinho är och förblir en symbol för oss, vi ska underhålla och hur underhåller man folk utan en viss Dinho ;)
Höger är ledig ville så gärna ha Henry men Messi presterar så jävla grymt varje match! Hur underbar Henry kan vara så får han söka sig till en annan klubb och Messi får ta över dirigent pinnen på höger...
Messi är en fenomen som ska nu satsas på, visat at han är mer än mogen uppgiften...
Giuly får gå han är duktig och gör ett bra jobb defensivt men framför mål håller det inte med målsumpare för att vinna Champions League...
Vad händer då med Henke, Maxi & Santi???
Santi är en mycket bra spelare som är perfekt på både höger och vänster så han får stort förtroende att slåss med Messi.
Henke ska stanna ett år till, fungerar otroligt bra som mentor och lärare åt de yngre spelarna.
Sen har våra anfallare mycket att lära sig av hans ödmjukhet och rörelse schema på plan.
En skön kille som sprider bra och lekfull stämning i truppen sånt behövs för en vinnande trupp. Få har hans intelligent på plan...
Alla stora lag som vunnit mycket har haft en spelare som alltid ser till att hålla humöret uppe en som får igång laget.
Juventus och Lazio hade Lombardo och en viktigare spelare har sällan funnits trots sin lilla speltid...
Maxi ska ges en riktig chans nu och med Giuly borta så har vi 6 anfallare på 3 platser PERFEKT! Gillar Maxi, ingen av oss har sett han mer än ett fåtal matcher men som han gjort bra ifrån sig med sitt spring och vilja! Våra anfallare är så otroligt hunriga och målmedvetna så därför behövs ingen ny! Där ska vi inte förstärka...

Spelare som försvinner bör alltså bli Gio, Belletti, Edmilson, Giuly...
El kaninjo är nog för evigt förlorad för oss så länge Mister är tränare...
Så han används nog i ett byte mot Alves.
Men hoppas Saviola gör en grym säsong, kanske han får en ny chans hos oss...
Gör han en dålig säsong så är han nog inte bättre än så och ska inte tillhöra oss längre.
Denna säsong är avgörande för hans framtid och hans status som den stora talangen....

Truppen 06-07

Valdes-Joaquera

Evra-"Sylvia"
D.Alves-Gabri
Marquez-Kompany
Pyoul-Oleguer

Van Bommel-Deco
Mascherano-Motta
Xavi-Iniesta

Ronaldinho-Henke
Eto´O-Maxi
Santi-Messi

Nåt måste man göra sista timmarna på jobbet inann man slutar ;)
Barcelona La_Rambla
2005-11-02 08:42
Zizou_Fenomeno//
Klart man tror på sitt lag, precis som du gör. Annars ska du ta allt med en nypa salt, innerst inne är nog ingen tvärsäker men man måste ju tro på sitt lag. ;)

Podolski kommer garanterat att gå till Bayern, tack och lov, vill inte ha honom till Barça.
Real Madrid Zizou_Fenomeno
2005-11-02 01:12
Sheeeeeetttt...Fan va säkra ni var då..ang EL Clasico.
Det var ju samma sak som hände senaste mötet.
Vi var i dålig form men sen när vi plötsligt mötte er så vända allting.
Man ska aldrig vara för Säker,fotboll är fotboll.

Men iaf Lycka till imon..:)
Barcelona messi_nr30
2005-11-02 00:46
jag skulle vilja ha Iraola, han gillar jag, bra offensiv, men samtidigt inte lägger allt där utan har väldigt bra defensiva kvaliter,, de tror jag vi skulle behöva,, framför allt om vi ska lyckas i europa. tycker att högerbackplattsen är svager än vänsterbackplatsen nu när sylvinho har börjat komma igång också,,.. men iof håller jag med om att evfra skulle verkligen vara perfek på vänstern,, han å dinho skulle skulle göra underverk där ute då =)..
Annons: