/spanien/barcelona/forum/25369.aspx/spanien/barcelona/forum/25369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Marcos
2005-10-31 21:58
O-O-Oleguer är en viktig pelare i dagens Barça och Eto´o är vår bästa striker.

Henke är ett skämt.

Riktigt skrattretande när ni säger att henke ska få chansen från start istället för Eto´o. Sluta tänk med ert blå-gula hjärta/hjärna och börja använda det röd-blåa.

Barcelona La_Rambla
2005-10-31 21:45
Haha! Bara för att tanken kittlade med Henry som 3:e länk i ett superanfall påstod jag knappast att han BÖR köpas in. Det kan väl knappast vara någon väl bevarad hemlighet att Laporta drömmer om att värva Henry inför nästa presidentval. Nu lär det ju säkert vara en hel del andra klubbar inblandade i budgivningen, om nu Henry bestämmer sig för att lämna. Kommer han är det bara att gilla läget, oavsett man gillar det eller inte.

Ena stunden klagar ni på Eto'o gör för få mål för att i nästa stund skriva att allt handlar ju inte om att göra mål. Helt plötsligt har ni blivit experter på kroppsspråk, hans mentala hälsa och gud vet allt.
Jag säger som tidigare, kom för tusan in i matchen. ;)
Barcelona barca_dreamteam
2005-10-31 21:33
Måste hålla med VBG:arn,när det gäller Etoos kroppsspråk.Tyckte han tog märkliga beslut och sköt ex med vänstern från 30 m.Han verkar vara besatt av att göra mål,efter att ha blivit snuvad på skytteligatiteln av Forlan.Ibland känns det som att det är viktigare för honom att göra mål istället för att tänka på laget i förstahand.Jag säger inte att vi ska bänka honom,men han måste ändra sin attytid.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-31 21:24
Vbg:arn // Jag snacka om okunnighet förut och du ifrågasatte det, måste faktiskt säga att det går ett högt alarm och blinkar okunnighet när man ser dina inlägg, iallafall om jag får säga vad jag tycker. Att du vill bänka Eto´o för sånna saker som du argumenterar om bekräftar det jag tycker om dig.
Barcelona stinsen
2005-10-31 21:22
Nej Eto`o ska spela från start, om henke ska in från start får han konkurera ut Guily.. blir jobbigt mot messi!
Guily och oleguer e dom som underpresterar mest i barca, tycker jag iaf!
Barcelona Lionel Andrés Messí
2005-10-31 20:49
Beautiful_ Barça

jag menade som ersättareför giuly på högerkanten om messí inte ska spela där, inte ersätta för eto'o i mitten.
Barcelona Lucho
2005-10-31 20:48
"Eto'o är självklart förstaval, men när det inte har funkat för honom dom senaste matcherna så kanske det kan göra honom gott att bli bänkad en match. Konkurrens är aldrig dålig, tyvärr känner Eto'o aldrig av den."

Håller helt med här. Det är inte frågan om vem som är bäst, det är Eto'o men det är dags för honom att komma ner på jorden. När man ser hur fokuserad han är på att göra mål så undrar jag vad som är viktigast för honom, att vinna skytteligan eller någon lagtitel? Eto'o kan ju spela boll trots allt till skillnad från andra målspottare såsom Trez eller Crespo. Han har kvalitéerna för att spela fram andra men ändå försöker han göra det på egen hand för ofta. Det är där problemet ligger tycker jag och det är något som inte var lika märkbart förra året.
hur kan ni tycka att henry är så jävla bra, vist han öser in mål men han är på nergång, sk vi bli som real och köpa spelare som redan har nått sin topp och är på väg därifrån.
Barcelona gör rätt idagens läge sattsar på unga talanger, bröderna dos Santos, Messí med många fler i barcas ungdomsakademi.
Barcelona Vbg:arn
Handlar allting om mål? Eto'os kroppsspråk visar att han inte är i balans, han känner att han måste göra mål hela tiden. Det är inte bra för laget att ha en spelare som i alla lägen bara vill göra mål, eftersom det ofta finns bättre alternativ än att avsluta själv.

Han behöver få samla sig själv lite, vila en match kanske. Henke har ju visat stigande form, och han lär inte göra nån besviken om han får spela.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-31 20:47
Lionel Andrés Messí

Tycker inte alls att Zlatan passar in där. Tycker att vi ska ha en renodlad striker i mitten som inte behöver skapa så mycket lägen själv (även om han ska ha bra teknik). Räcker med Ronaldinho och Messi. Vill ha en typ som Romario där.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-31 20:45
La_Rambla

Ronaldinho - Henry - Messi kittlas faktisk mer. Inte för att jag vill ersätta Etó'o, men vilken trio :p
2005-10-31 20:43
varför köpa henry. vi har messí han kommer att bli dubbelt så bra. men om man måste köpa en anfallare tycker jag zlatan eller adriano är bättre alternativ för dom kompleterar ronaldinho och eto'o bra med sin storlek och styrka vilket vi idag saknar i vårat anfall.
Barcelona Sonde
2005-10-31 20:31
Matchrapport är på gång. Vi ber om ursäkt för att de är så sen.
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 20:31
Till nästa säsong kanske världen får skåda världens bästa anfall i Barcelona.

Ronaldhino - Eto'o - Henry.

Herre jösses tanken kittlar, inte för att jag anser att vi behöver köpa Henry men om det skulle bli av, vilken trio. :)
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 20:24
R.F 4 33//
Visst vi kan byta mot Crouch. :P
Spanien R.F 4 33
2005-10-31 20:22
Jag håller med dig La_Rambla det är lika att att ni skänker bort han till oss (Liverpool) ;-)
Barcelona Señor Cúle
2005-10-31 20:19
La_Rambla

Ja alltså, Eto'o har inte gjort mål på två matcher, då ska han bort! Jag menar en kille som Henry går aldrig mållös från en eller två matcher irad :S

(IRONI PÅ HÖGSTA NIVÅ)
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 20:05
Señor Cúle//
Ja precis. Men lika bra vi sätter upp Eto'o på transferlistan eller hur? Det här går ju inte, mållös 2 matcher i rad. Vilken sopa. :)
Barcelona Señor Cúle
2005-10-31 19:46
La_Rambla

Och 2 av dem där 10 målen har Eto'o gjort, båda mot Osasuna! 2 mål på 3 matcher=bänkning? NEJ FÖR I HELVETTE alla ni som säger det!!
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 19:39
Ska vi bänka Eto'o för att det görs för lite mål?
Det finns andra som målar, antingen de som är på plan eller efter byten.

Barça-Osasuna 3-0
Barça-Malaga 2-0
Barça-R.Sociedad 5-0

10-0 på 3 matcher, vad mer begär ni?
..eh kom in i matchen va. ;)
Majesty
2005-10-31 19:32
tack! Föressten, vet någon när matchrapporten kommer från utklassníngen mot sociodad.
Barcelona -R_10-
2005-10-31 19:27
Se den på Nike´s hemsida: http://www.nikefootball.com/ -- Brazilian pingpong
eller ladda ner den här: http://donlio.free.fr/videos_barca/nikefootball_ronaldinho_viral_high.mov
Majesty
2005-10-31 19:09
Är det någon som har länken till ronaldinhos reklamfilm?
Barcelona Awinho
2005-10-31 19:01
Alltså, det är ju uppenbart att Eto'o är den bästa målskytten i Barca MEN han presterar inte på topp just nu, och det beror mycket på att han är så fixerad vid att göra mål och inte gör det just nu.
Barcelona Awinho
2005-10-31 18:59
Jag kan inte fatta att alla tar så illa upp för att man kritiserar en spelare, som med Eto'o. Jag håller helt med om att han verkar lite psykad nu på slutet för att han inte gjort mål. Man såg ju tydligt i senaste matchen hur han sprang ner alldeles för långt för att hämta boll och sköt i konstiga lägen och så. Men det borde ju faktiskt räcka om Rijkaard sade åt honom eller nåt, jag undrar vad Rijkaard säger till spelarna...
Barcelona Tompa
2005-10-31 18:50
Har svårt och förstå mig på de som argumenterar för att Etóo ska bänkas. OK, han har inte gjort mål på tre matcher men det är ingenting konstigt. Alla anfallare hamnar i svackor då målproduktionen är låg och ännu så länge är den inte på något sätt oroväckande lång. Skulle det deremot bli 5,6,7 matcher i rad utan mål, ja då är det läge på att på allvar överväga att låta andra få chansen på Etóos plats.

Inte för att jag har statistik tillgänglig men jag är övertygad om att den främste straffområdesspelaren genom tiderna Gerd "Der bomber" Müller även han hade perioder då han gick mållös 3 matcher i rad och han blev inte bänkad för det. Och om vi tittar lite närmare i tiden i vårt eget lag gjorde faktiskt inte Ronaldo mål varje match säsongen 96/97. Däremot är Henke värd en chans i startelvan men det får bli på bekostnad av Giuly.

Vad gäller Edmilson har jag svårt att bli imponerad av honom
Barcelona Vbg:arn
2005-10-31 18:39
Eto'o har varit bortskämd med spelstil är det jag menar. Det var väl bara i Real som han inte fick spela. Sedan dess har han väl spelat i stort sett varenda match i både Mallorca och Barca.

Eto'o kanske har mer "spets" (vad är spets egentligen, snabbhet och teknik?), men Henke har näsa för mål och är en äkta forward. Han rör sig smart, han är bra på huvudet och han står alltid på rätt ställe när bollen kommer dit. Dessutom har han en kyla i avslutningarna som få andra.

Eto'o är självklart förstaval, men när det inte har funkat för honom dom senaste matcherna så kanske det kan göra honom gott att bli bänkad en match. Konkurrens är aldrig dålig, tyvärr känner Eto'o aldrig av den.
Barcelona Kharles
2005-10-31 18:32
Att kalla Oleguer för en exceptionellt bra spelare är väl ändå att ta i!
Edmilson hade ett bra VM för snart fyra år sedan och några bra matcher i Frankrike. Men han har varken imponerat eller imponerar på mig..

Oleguer är en lojal lagsspelare och han är viktig för att bredden i laget ska hållas. Han är den sämst betalda spelaren i truppen trots att han är bland de som oftast kallas upp av Rijkaard i startelvan och ska sanningen sägas så har han varit väldigt bra de senaste matcherna. Edmilson har varit skadad länge, jag tycker ändå man ser ljusglimtar och killen borde åtminstone få en säsong på sig att bevisa vad han kan. Vi är inte Chelsea, så vi kan inte dumpa spelare och köpa en ny när vi vill, var vi vill.

Ja Maldini var ytterback för ett antal år sedan men verkligen ingen modern sådan A lá R. Carlos.
Hade ingen teknik och bidrog inte mycket framåt.
Han är bättre i mitten med sitt följsamma och smarta spel...

Precis, smart och följsam. Bra i huvudspelet och snabb i vändningarna, en sådan back behövs.

Marquez är bra det håller jag med om hade gärna sett honom jämte Puyol. Men problemet med Rafa är väl att han är för allround för sitt eget bästa..

Han är lagets bästa huvudspelare och har alltid spelat bra bredvid Puyol när han har fått vara skadefri.

Att du skrattar åt ett mittlås i form av Puyol/Terry tycker jag själv är rätt pinsamt.
Visst Terry spelar i ett bra lag. Men utan honom och Lampard hade den underbart tråkiga lagmaskin inte fungerat.

Jag skrattar inte åt det, men jag är skeptisk till det. Engelska spelare är också i regel väldigt övervärderade på transfermarknaden, men å andra sidan vill väl inget lag sälja en lagkapten som kommit från de egna leden?

Du menar alltså att barcas försvar är dåligt pga inställningen?
Intressant synvinkel. Tycker det är konstigt att de offensiva spelarna har så mycket bättre inställning.

Hela laget hade en dålig inställning i de första 2-3 matcherna, från Ronaldinho till Valdes. Mittfältet var värst, där fanns ingen press och backlinjen fick kompensera.

Min åsikt är att varken Edmilson eller Oleguer har kvalitén att spela på en jämn och bra nivå.
Man kan ju se hur frustrerad Puyol blir när hans kollegor inte sköter sitt jobb..

Om vi inte börjar spela defensiv fotboll så kommer Puyol alltid att vara 'frustrerad'.

Menar du högerbackirealmadridramos?
Visst Perea och Milito är bra men jag skulle gärna få in lite engelsk mentalitet där bak, lite tuffare, lite fulare och lite effektivare....

Ramos har varit Real Madrids bästa spelare hittils, och det är fakta. Han kommer att bli en av de bästa backarna i världen inom 2-3 år. Han är en större talang än Kompany. Hans inställning samt Pereas och Militos är de inget fel på, därutöver är de alla utomordentliga huvudspelare. 'Fula' är de också, fråga Perea som skadade Ronaldo i 5 veckor. Effektiva kan man också säga, om man tar en titt på förra årets tabell och antal insläppta mål hos dessa lag.

Alltid kul med spelare från canteran men bara så länge de håller tillräckligt hög klass.

Den bäste av dom håller nog en ganska bra klass.

oMånga av våra baklängesmål kommer från inläggsituationer speciellt när vi står inför europeiskt motstånd..
Som ett skämt hur vi flamsar med bollen i eget straffområde.

Det är fler mål som vi släpper in genom kontringar.

Jag vill ha en ny mittback och kanske en ny ytterback tills nästa säsong så att vi kan ta sista steget och vinna CL. Är det värva för värvningens skulle så okej då vill jag väl att vi ska göra det!

Jag håller med, en riktigt bra mångsidig back som kan fungera backup till Puyol, sen går Sylvinhos kontrakt ut nästa sommar (Gios sommaren efter) och Txiki och co har nog redan börjat sökandet.

oMin läsförståelse är det inget fel på. Hade två fel på svenska delen på Hp provet, vad fick du?
Eller du kanske inte har åldern "inne" att göra det
Barcelona BatiGoal_!
2005-10-31 18:17
Vbg:arn/Younies/saminos:

Ni får gärna yttra er om spelarna på ett schyyst sätt, ja menar ni behöver ju inte bara skriva bra saker men sättet ni ger kritik gör alla härinne förbannade. Ni sågar ju Eto`o för att han inte nätat nåra matcher ändå har han mäktat med 9 mål och varit nere och hjälpt till avstyra farligheter.

Tränaren bestämmer vilka som spelar och det där med att ingen ska vara självskriven är nonsens. Vissa spelare måste vara självskrivna men vi har sån tur att de försöker att ge 100% och håller sig på jorden och inte anser sig vara för bra för klubben.

Tålamod Barca bröder vi har en lång säsong framöver och spelare som Henke,Maxi,Ezquerro,Messi kommer få speltid ha lite tro för tränaren allt jag begär. Istället för att gnälla så mycket ska vi vara glada över att vi har en bred trupp som kan hoppa in och ta den enas plats och fixa det med bravur,det är just sådan spelar material vi har på bänken.

Visca el Barca Visca el Catalunya
Barcelona Kharles
2005-10-31 18:15
Visst, Henke förtjänar en chans från start, men han har inte de spetskvalitéerna som Samuel besitter. Han är inte den forwarden som tar bollen och utmanar en hel backlinje för att rädda laget (som Världens Bäste ofta gör), och det är något Eto'o kan göra. Jag är helt säker på att Rijkaard vilade stjärnorna så att de ska starta med pigga ben mot grekerna.

VBG:arn vet som så ofta förut inte vad han pratar om. Eto'o har under sin karriär varit allt annat än 'bortskämd'. Punkt slut.
Annons: