/spanien/barcelona/forum/25368.aspx/spanien/barcelona/forum/25368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona giovani
2005-10-27 11:52
andra halvelk, tog runt 10 minuter att ladda ner dom.
Barcelona giovani
2005-10-27 11:51
första halvlek
Barcelona Alex#11
2005-10-27 11:44
giovani.

vart såg du matchen..vilken sida?
Barcelona giovani
2005-10-27 11:34
Såg matchen precis rätt hyfsad match finns väll inget mer att säga om den allt har sagt, det enda som stör mig är att jag får känslav att att Rijkard själv vet inte rikitgt hur han ska göra för att få ut Barca ur den här lilla svackan som dom var "är?" i. Inte bara att han byter spelare varje match han byter position på dom också och dethar väll ändå inte med rotation system att göra, i alla fall jag får den känslan typ han är inte säker utan han testar och testar och hoppas på det bästa.

är det bara jag som får ont i ögonen som fan på grund av den här allsvanska reklamen som ser ut om en scrambeled tv, irreterar ögonen som fan.
Barcelona La_Rambla
2005-10-27 11:30
Hehe, nej det är sant. Vissa läser hellre startelvor och jämförelser mellan tex Messi och Robinho än att läsa 2 fotbollstokiga culés diskussioner. :)
Barcelona Havaldinho
2005-10-27 10:59
Absolut kommer åka en hel del till San Siro och Cam Nou när jag nu är där så...
Kommer ha 3 timmar med tåg till Milano bara tex...
Schweiz ligger ju jävligt centralt så...

Mailar dig så man inte pratar om sånt här på forumet, vissa gillar inte sånt så får respekterar de...
Barcelona La_Rambla
2005-10-27 10:55
Haha, självklart menar jag Gamper. Vet inte var ifrån Laporta dök upp. Måste bero på att han varit så mycket på alla löpsedlar den senaste tiden och namnet har säkert pga det satt sig i skallen. :)

Vilken stad? Flyttar du ner för gott? Trist att du inte kan se matcherna på tv. Men satelitutbudet borde väl vara rätt så utbrett nere i Schweiz, är ju ändå i hjärtat av Europa du befinner dig. Eller det kanske inte är så långt till Barcelona och Camp Nou nu för din del. Kanske mödan värt att åka och se några matcher live?
Barcelona Havaldinho
2005-10-27 10:38
Japp börjar mitt jobb där 1 dec så borde åka mitten av nov för att hinna med att komma in i landet och staden lite men va fan, nej får lära känna landet sen och fixa med lägenheten senare måste se matchen!!!
Är otroligt orolig över hur jag ska följa matcherna för dem är inte alls så intresserade där nere, inte lika kul att sitta framför nån skit stream varje omgång liksom :(
Men men det positiva är att man slipper TV4´s pinsamma bristande kunskap av lag och spelare...

Finns saker som man inte missar med livet, El Clasico, VM Final och döden dessa är oundvikliga ;)

Gamper menar du ;)
Barcelona La_Rambla
2005-10-27 10:24
Hehe, det låter bra Havaldinho.
Förresten, måste fråga. Varför bär det av till Schweiz för din del? För jobbets skull eller är det en permanent flytt?

Annars borde väl ostätarna känna till Barcelona, eftersom grundaren Joan Laporta var just schweizare?
Barcelona Havaldinho
2005-10-27 10:03
Kan inte låta bli alltså är på sånt underbart humör idag vinst, larsson mål och stor torsk för marängerna!!!
Im singing in the rain just singing in the rain!!!
Barcelona Havaldinho
2005-10-27 10:02
You are my BARÇA, my only sunshine.
You make me happy when skies are grey.
You'll never know dear, how much I love you.
Please don't take my BARÇA away.
SOOOO PLEASE DONT TAKE MY LOVE FOR BARÇA AWAY!!!
Barcelona Havaldinho
2005-10-27 09:46
La Ramba

Tro mig jag ska lära Schweizarna när jag kommer ditt vad världens vackraste klubb är!!!
Är så orolig över deras bristande intresse för fotboll att jag har bokat mitt flyg till efter El clasico matchen för att inte missa den där nere!
That is passion my friend...
Barcelona La_Rambla
2005-10-27 08:58
Haha Havaldinho! En sån här dag kan man inget annat än att instämma i sången. :)
Det ser onekligen ljust ut nu inför stundande El Clasico. Men som den obotlige pessimist jag är, så tar jag inte ut något i förskott. Så länge vi inte förlorar den matchen så är jag nöjd. Vid vinst så lär jag sväva i sjunde himlen året ut. :)
Barcelona Havaldinho
2005-10-27 08:45
Dags nu att sluta gnälla på Mister och låta han sköta sitt jobb alla har vi favoriter i laget som vi vill ska spela, ganska omöjligt för mister att göra några miljoner Cule fans nöjda med att spela alla deras favo spelare, viktigaste att laget vinner vilket de gör nu och Messi, Iniesta kommer med tiden spelas in i laget...
De ska spelas in i laget så de inte blir för stora i sitt egna egon att de redan är ordinarie i världens bästa lag...
Jag tycker också de var skit flummigt att Messi inte startade för han var brutal senast, men en lång säsong väntar och vi får lita på att Mister vet sin sak...

De är El Clasico snart dags att ena oss bakom laget nu inför den viktigaste matchen som finns, inget smakar bättre än seger på Bernabeu inte ens liga guld känns lika bra som 3p i den arenan...

Fast nu för tiden är det i för sig inge svårt att komma där ifrån med 3p så det är inte mycket att skryta med längre hahaha ;)

Sing after me sing it sing!!!
CATALYNIA CATALYNIA olé olé olé
CATALYNIA CATALYNIA olé olé olé

Visca BARÇA!!!
Barcelona Adriano_
2005-10-27 08:31
Barça-fan:'

det skulle vart skönt, men så som vi spelar skulle han inte hinna att springa efter en snabb spelare :( men om barca skulle spela lite bättre med sin ytterbackar (deffensivt) då skulle det vart skit bra..en som tar höjd bollarna sen kommer puyol och tar bollarna bakom honom :D tycker att vi ska köpa perrea
Barcelona La_Rambla
2005-10-27 08:31
Håller med Pelada. Jag tror också Rijkaard resonerar så, att inte spela Messi konstant i 90 min nu. Han vill spela in honom lugnt och sakta, speciellt då det är en lång säsong med många tuffa matcher. Det är lite väl tufft att lägga ett så stort ansvar på en kille som just fylt 18 år. Han är en otrolig talang men han är knappast lösningen på alla problem som dyker upp under en lång säsong, även om han bidrar med till att lösa många. :)

Siempre_Madridista//
Jag förtår din frustation över omogna fans som beter sig illa och håller med. Det samma gäller detta forum, då det kommer in maränger hit och beter sig precis lika illa.
Barcelona Havaldinho
2005-10-27 08:27
Så frustrerande att sitta under gårdagen utan text tv och dator som är inlämnad på verkstad :(
Tur att man hade telefon allafall :=)
Är så j..la glad över henke´s mål, så skönt för hela laget att han får till de för ju mer killar med självförtroende i truppen desto lättare är det för oss att komma igång med en trupp som mår utmärkt psykiskt...

Henke, Dinho, Messi i all ära gårdagens största hjälte för mig är Juanma :)
DEPOR DEPOR DEPOR!!!
Fan vad underbart resultat de var!!!
Det är här och nu styrkan mäts när man möter de bra lagen och där har Real åkt på torsk i varje match nu...
Lyon, Valencia, Depor!!!

El Clasico närmar sig...
Pelada
2005-10-27 08:24
Förstår inte att alla orkar med att sitta och klaga på Rijkaard hela tiden. Att han inte spelar med Messi 90 minuter i varje match. Jag säger inget ont om Messi, han är fantastisk. Men skulle någon utav er vara tränare för Barça skulle många ut av er spela Ronaldinho, Eto'o och Messi dag ut och dag in, de skulle inte orka en hel säsong.

Barça har en bred trupp och framför allt bra trupp och rotation behövs!
Det jag saknar är överraskningsmoment i Barças anfallsspel. Det är ofta det går i lås och då behövs spelare som kan göra det oväntade. Ronaldinho är en sådan, Messi och Maxi Lopez är andra...

iBarça!
Barcelona Jontteee
2005-10-27 07:14
Ämne: Maxi Lopez # 11

....
Att Ronaldinho skulle vara avis på messi, e typ som om nån skulle vara avis på sin bror..
Messis idol e Ronaldinho och Ronaldinho gillar honom som sin egen bror...
Barcelona BatiGoal
2005-10-27 04:58
Gabriel:

Nu när marängerna äntligen mött motståndare av klass tror du de är lika självsäkra?

Ganska öppen inledning =)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-27 02:20
Maxi Lopez # 11

Helt kalrt! Brassarna funlat mycket bättre ihop än vad holländaren och Dinho gör. Samma sak gäller på högerkanten. Belletti och Messi är det självklara valet, även om Belletti och Giuly funkar bra ihop. Messi är en spelare av världsklass redan nu och han kkan uträtta underverk på planen. Alla matcher han har spelat har han varit bäst på planen och han lyfter även dinho eftersom Dinho blir lite avis av att en unge ska spela bättre än ha. Och det är just det han behöver. Dinho är inte världens bästa utan motivation.
Barcelona Maxi Lopez # 11
2005-10-27 02:05
fan va skönt att sylvinho får forsätta spela!

tycker han och dinho är grymma tillsamans!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-27 01:54
FAN VA BRA att våran publik visade att de kan va speciella inatt. Av vad jag fått höra så har publiken varit bättre än vanligt.
Barcelona Vbg:arn
2005-10-27 01:29
Hoppas att Henke visade nu att han är med och slåss om en plats i startelvan, och då gärna i mitten. Det syns ju var han hör hemma, så fort han blev placerad på sin riktiga position smällde det. Henke är en grym straffområdesspelare, till skillnad från Eto'o som nog gör sig bäst utanför straffområdet.

Därför är det naturligare med Henke centralt och Eto'o på kanten, om båda två nån gång spelar samtidigt.
Barcelona Barça-fan
2005-10-27 01:25
Jag tycker vi borde köpa coloccini från depor.
Vad tycker ni om det?
Barcelona Gabriel
2005-10-27 00:57
Siempre_Madridista

Hehe jag och hela Barcelonas lag verkar vara laddade så det är nog ni som borde ladda ;)
Real Madrid Siempre_Madridista
2005-10-27 00:48
Gabriel

d sant fel ordval, jag ger mig hehe,
Gabriel glöm inte bara o ladda dig inför El Classico mötet, då kommer vi vara på topp
Barcelona Gabriel
2005-10-27 00:46
Siempre_Madridista

*1 jag håller med dig.

*2 Men, vad har detta med att vara ett troget fans att göra ? Fel ordval defenitivt !
Real Madrid Siempre_Madridista
2005-10-27 00:31
Gabriel
haha du har nog missförstått mig helt, d jag menade är att så fort Real torskar måste man inte vända sig mot forumet o börja bete sig som en 7 årig barca fans, genom att kalla oss för att vi e sämst , vi suger o.s.v , en riktig fans gör inte det, däremot kan man diskutera vad ni e bättre än oss o varför ni ligger före oss o diverse versa, jag säger inte att man inte ska kommentera en förlust, det e ju d som gör d här till en rolig o spännade sak, men dock på ett moget sätt och inte som : jag knullar Ronaldo, Rael Madrid kan dra åt helvette de e sämst o.s.v , d går o framföra sina åsikter på ett bättre o mognare sätt än detta, jag hoppas verkligen nu att du förstår rätt o inte miss förstår mig...
Barcelona AlexC
2005-10-27 00:28
Fira denna underbara kväll med att se "Barcelona - the inside story". Ruggigt bra dokumentär där man får följa Laporta under hans första säsong i Barca, PM:a mig så kan jag skicka den via MSN.
Annons: