/spanien/barcelona/forum/25366.aspx/spanien/barcelona/forum/25366.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messínho
2006-07-11 12:29
Varför köper inte vi Buffon? Vi behöver en bättre målvakt och vi har ett kanon läge att skaffa en, så varför inte! Txiki är för försiktig på transfermarkanden när han vet att vi behöver en högerback. Jag får panik när det står stilla. Hoppas att de gör allt för att få Zambrotta till barca
Sevilla Riquelme!
2006-07-11 12:23
60 personer ryms i det där huset "La Masia". Har själv sätt det, tyckte inte det var så stort?
Barcelona La Rambla
2006-07-11 11:34
Hm, Heinze nu? Värst vad det dyker upp olika spelare som ryktas dit. Börjar bli som med Chelsea ju. Antar att del Horno går motsatt väg om Chelsea värvar Carlos. Även om jag har svårt att se de värva en spelare som så tydligen är på väg ner.
Barcelona Schubert
2006-07-11 11:27
Dom vill tydligen ha Heinze, för 10 m £. Typisk Capellolirare. Tror inte att han kommer att övertyga i Spanien med sitt överheta spel. Han är dock bra i United och bör stanna där, han passar i England.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 11:24
Ämne: Ämne: Schuber....Lustigt att du tar upp fredspipa. I dagens Sport så finns det en artikel om just det

Caldeón ska inom kort möta Laporta och få till en non-aggresionspakt. Den skulle innebära att klubbarna inte blandar sig i varandras transfers. Calderón är tydligen mäkta imponerad hur Laporta har lett Barcelona de här åren och vill "kopiera" det styrningssättet.

Well, det där tror jag på först när jag ser det. Kommer Zambrotta hit så kan de få värva vilka de vill, även Cesc fast det är långsökt.
Barcelona Schubert
2006-07-11 11:18
Ämne: Schubert:

Enligt ....Det låter bra. Kanske kan det bli slut på Reals löjliga försök att bjuda på varje spelare vi är ute om vi enas om detta oxå. Klubbarna kanske kan "röka fredspipa" iaf utanför planen.

Men som sagt, Fabregas till Real, det tror jag när jag ser det.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 11:15
Schubert:

Enligt källor i Barcelona så skrev Rosell och David Dein i Arsenal en klausul mellan klubbarna när Cescs kontrakt blev klart. Den går ut på att Barcelona har ett slags 'veto' om Arsenal accepterar ett bud från en spansk klubb. Då ska Barcelona få chansen att matcha det budet och sno åt sig Cesc. Men samtidigt så spekuleras det i att Laporta och Txiki inte tänker gå in i ett budgivningskrig med Real. Det är inte deras filosofi att betala överpriser för spelare som det var tidigare under bla Gasparts tid.

Har också läst spekulationer där klubbarna enas, Barça "ger bort" sitt veto mot att man får sno åt sig Zambrotta utan att Real lägger sig i. Den överenskommelsen tilltar åtminstone mig mer. :)
Barcelona KeLLeFeNi
2006-07-11 11:11
Detta kanske inte har något med Barca o göra...

Zidanes egna spel :P

http://widelec.org/zidane.html
Barcelona KeLLeFeNi
2006-07-11 11:09
Is Barça invincible?

Fabio Capello:

They have played some great competitions, but we shouldn't be scared of them. We're Madrid and we're going to recover the winning spirit. Our rivals are good, and we will treat them with respect, but we won't fear them.
Barcelona AlexC
2006-07-11 11:08
Andredinho//

Lottningen till gruppspelet i Champions League sker i Monaco den 24:e augusti. Innan dess skall tre utslagsrundor avverkas.
Barcelona Andredinho
2006-07-11 11:03
Sluta att snacka Zidane saken vad f*n har det med Barca att göra? Snacka om barca?
När släpps Champions L grupperna inför 06-07?
Barcelona Andredinho
2006-07-11 10:57
Han van aldig något med dom?
Barcelona Schubert
2006-07-11 10:56
La Rambla/ Det är bara det att jag har svårt för hycklare. Italienarna snackar om att "vi visar världen att vi spelar moralisk fotboll" nåt som uppenbarligen är strunt. Sen är det sant att man sett värre upplagor av gli azzurri.

Klistrar förresten in ett inlägg från ett annat forum:

"Intressantaste följdfrågan är hur detta påverkar skandalen i Italien.
Alt. 1. Min favorit. Nu har vi (italienare) vunnit och vill också visa hur trötta vi (italienare) är på korrupta ledare, fixare osv. Give them hell!
Hur underbart!!!!
Alt 2. Men redan nu finns det omröstningar på olika italienska tidningars websites med frågan: Skall vi ge alla inblandade i Moggipoli, osv, full amnesti.
Sista jag såg var resultatet 40% för amnesti, eller i alla fall förmildrande omständigheter.
Skrämmande!!!
Efter 7 års arbete och liv i Roma vet jag av erfarenhet hur lätt man i denna underbara stad vill släta över, sopa under mattan och glömma. Nej, snälla söta rara....."
Barcelona Schubert
2006-07-11 10:52
La Rambla/ Har inte Barca förköpsrätt? Hur blir det med den om Arsenal bestämmer sig för att sälja? Kan Barca på nåt sätt "sälja" förköpsrätten till Madrid? Det vore ju guld om vi kunde pungslå dom på så sätt.

Iofs tror jag att chansen att han öht lämnar Arsenal är mkt liten.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 10:52
Ämne: Schubert //

Vill ....
Angående VM och Italien så instämmer jag i det mesta med Vámanos cañoneros. De är värdiga vinnare sett till hela turneringen även om Frankrike var det starkare laget i andra halvlek och under förlängningen. Det som är lite trist är att alla dömmer Italien på gamla synder. De har skärpt till sig. Jag tycker att de har spelat en underhållande fotboll det här VM:et. Men men, alla får ha sin uppfattning.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 10:50
Ämne: Var har du läst det ....
Ah just det, glömde länken. Där!
Barcelona AzulGrana.
2006-07-11 10:49
Var har du läst det Rambla ?
Barcelona La Rambla
2006-07-11 10:47
Cesc: Om jag lämnar Arsenal så föredrar jag Barça.

Han vill tusen gånger hellre spela för blaugrana, men kan inte säga det. Nu vill han fortsätta i Arsenal, men någon gång i framtiden vill han spela i Barça. Han är en professionell fotbollsspelare så hans klubb kan sälja honom där pengarna finns, tex Real Madrid. Nu ser det ju inte ut som om Arsenal har för avsikt att sälja de närmaste åren. Men skulle Cesc gå till Real Madrid, så är det ju knappast för att han föredrar den klubben.
Barcelona Schubert
2006-07-11 10:36
Snackas mkt om massa folk till Real nu: Kaka, Robben, Fabregas, bla bla bla. Dom lär inte få en fjärdedel av alla dom där. Den jag helst av allt inte vill att dom ska få är Cannavaro. Han lär för det första gå till ett underpris, och för det andra är han jädrigt bra, troligen världens bäste back, det såg vi i VM. Ramos-Cannavaro skulle inte bli ett roligt mittbackspar att handskas med.

Dom andra snackisarna tycker jag inte är så mycket att hänga upp sig på: vi har bättre mittfältare än Kaka, Fabregas och Robben iaf, även om dom mot förmodan skulle komma. Men Cannavaro får gärna stanna i Turin.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 10:28
Zambrotta: Jag har ett anbud från Barcelona.

Han ska snart ta ett beslut men vill inte göra det innan det blir klart vad som händer med Juventus. Han säger att han inte vill ta ett förhastat beslut och fly innan skeppet har sjunkit helt, som vissa andra gjort (som en viss tränare som drog till Spanien tidigt). Eftersom han varit i Juventus i sju säsonger så har han ju ett stort juvehjärta. Han har även abud från italienska klubbar, särkert från Milan. Om några dagar tar han ett beslut. Vi kan ju bara hoppas att han väljer Barcelona.
Barcelona Tompa
2006-07-11 10:02
Inte för att det har något med Barca att göra men Materazzi är verkligen ett svin och har visat det många gånger innan söndagens incident. Förvånar mig inte det minsta om han sa något riktigt rasistiskt till Zidane. Det går inte att svara på det sättet men om Materazzi sa vad som påstas om Zizous mamma mm fördömmer jag det minst lika mycket som skallningen.

Jag vill aldrig någonsin se en spelare (antispelare) som Materazzi i Barca, kan bara inte med honom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona AzulGrana.
2006-07-11 09:32
Tjena alla Cules :)
Var i monaco nu i veckan och tro det eller ej, så sprang jag på Carlos Tevez. Killen var förövrigt jätte social och började prata med mig och min far.

Slutligen frågade min far, "Barca next year ? "
Carlitos svarade då : " No, sorry. Not next year, but Barca is an club I really want to play for, but I really enjoying life in BRA" :)

Siempre Barca!
Barcelona Klint
2006-07-11 08:59
Ämne: ´Hej!!! mina alla ba....
Om jag inte minns helt fel så spelar Barcelona den 28:e juli kl 20.00 i Danmark.
Barcelona Klint
2006-07-11 08:34
Va händer här på redaktionen egentligen?
Tycket att det är lite tråkigt att det bara läggs upp nya artiklar var fjärde-femte dag.
Barcelona Kamelen
2006-07-11 01:47
Ämne: La Rambla//

Rikti....
Nej du, det blev lite fel =)
Här har du den rätta länken.
Barcelona Schubert
2006-07-11 01:13
Ämne: Schubert //

Vill ....
För det första, som sagt tkr jag det ser ut som han nyper honom i bröstet oxå.

För det andra berömde italienarna sig själva för att "vi visar världen att vi spelar en moralisk fotboll, yada yada", efter semin. Säger man sånt ska man inte ha en kille som Materazzi i laget. Sen kan jag hålla med om att Portugal filmat mer i VM.

Sen var de definitivt inte bäst spelmässigt, men det är en annan femma. De hade rena Eriksgatan till finalen, och i finalen hade dom tur. Henry o co körde över dom och hade dom på fallrepet när utvisningen kom.

Själv är jag mest besviken på att Argentina klantade sig mot tyskarna. Dom hade ett bra lag och hade haft stora chanser mot Italien oxå. Att man inte låter en som Messi spela - ja, jag vet inte vad jag ska säga.

Klatschigt nick, förresten.:)
Sevilla Riquelme!
2006-07-11 00:59
La Rambla//

Riktiga La Masia.

Kamelen//

Säker på att det var rätt länk?
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-07-11 00:40
Synd att Zidane fick avsluta sin sista match så här.men här har ni iaf lite av hans ljusa tider i detta VM.OBS!Cannavaro borde faktist vunnit.

Förresten lyssna till musiken som passar oerhört bra med klippet.
Spanien Vámanos cañoneros
2006-07-11 00:40
Schubert //

Vill inte lägga några ord i munnen på dig eller nåt men det låter som ditt agg mot Italiens landslag baserar sig på tidigare erfarenheter snarare än den här upplagan av gli azzurri. De spelade bra fotboll, uppträdde juste (på det hela taget) och var allmänt trevliga mot journalister och fans, i allafall om man ska tro på svenska utsända.
Materazzi är en galning men han delade inte ut några dobbar eller armbågar i finalen och vad han än sa till Zidane... tjaa.. inte fan vet jag om psykningar ska accepteras men det har blivit vardagsmat och man måste tåla. Materazzi gjorde ett kanon-VM... spelmässigt... och han gjorde väl inte mer än en (1) korkad tackling?

Jag (och tydligen många andra) tycker att Portugal numer är större grisar och de har axlat Italiens mantel med den äran. Mourinho har väl satt sin prägel på portugisisk fotboll:-) De har tagit filmningen till en ny nivå och filmar knappt ens för att vinna fördelar positionsmässigt på plan utan för att förstöra matchens rytm. Scolari försöker sätta press på domarna och hela bänken viftar som dårar och halva laget samlas runt domarna vid minsta tillfälle och efteråt skyller de skamligt på domarna.

Italien är värdiga vinnare. Bäst målvakt, bästa mittfältaren, bästa backen och bästa taktikern. De gjorde ett beundransvärt VM. Speciellt med tanke på att Nesta och nåja, Totti saknades.

Jag är mest besviken på att England gick så långt som de gjorde (förlita sig på Lampard!!??) och att Spanien och Holland och (nåja 2) Sverige åkte ut för tidigt. Om Reyes och Fabregas fått mer speltid....
;-)

/DJ GoodNews
Barcelona Schubert
2006-07-10 23:29
Ämne: Schubert

Nu får d....
Lägg inte ord i min mun, du vet inte ett smack vad jag tkr.

Tyckte det såg ut som att han nöp Zidane i bröstvårtan precis innan oxå. Materazzi är en ärkegris, det har han bevisat gång på gång. Typiskt italienarna att vinna genom att få motståndarna ur balans. Dom snackade om att "vi visar att vi kan vinna snyggt" men när dom började möta på riktigt motstånd tog dom till dom vanliga maffiatricksen igen. Dom lär sig aldrig.

Hade dom verkligen velat visa världen att dom var ett juste lag, efter skandalerna, hade dom aldrig tagit ut Materazzi i truppen ens. Men i Italien kommer segern alltid före alla andra hänsyn, som t ex heder och fair play.
Annons: