/spanien/barcelona/forum/25365.aspx/spanien/barcelona/forum/25365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Zizou-Mano
2005-11-04 23:57
Tjena Barca fans.
Är det någon som vet när El Classico spelas?
Några säger 19 och andra 20 november??
Lycka till i El Classico och må bästa laget vinna!
Barcelona Ronal-Dinho_10
2005-11-04 23:17
mennar november Sorry var förvirrad
Barcelona Ronal-Dinho_10
2005-11-04 23:05
Okt 20 Tror Jag men jag är 95 procent säker att den spelas 20okt
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-04 22:57
Grabbar. Någon som vet exakt när Real Madrid - Barcelona spelas? Några säger den 19e medans andra säger den 20e. Vad säger ni ?
Pelada
2005-11-04 21:32
Ämne: Tusen tack Pelada ha....
Haha, säger det samma.. Självklart skrivbordsunderlägg. Tips, förminska bilden lite=)
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-04 21:28
Tusen tack Pelada har velat ha tag i det officiella lagfotot ett tag nu, skrivbordsunderlägg dirrr! :)
Pelada
2005-11-04 19:25
Årets officiella lagfoto. Kolla blickarna på några utav spelarna. Messi, Eto'o och Deco har fått syn på en gb-glass i alla fall...
Barcelona pablo escobar
2005-11-04 19:22
Ämne: Jag har hållit på Ba....
Jag började följa Barcelona när Stoichkov, Laudrup osv var stjärnorna men jag tror att dagens lag är bättre med tanke på att de innehåller många fler utlänningar. problemet är ju att alla andra lag också blivit bättre.

Jag gillade aldrig Van Gaal men när Rivaldo och Figo var som bäst var Barcelona riktigt bra.

Jag tycker också att det var synd att det lag med Ronaldo och De la pena, som Robson höll på att bygga upp splittrades. det hade nog kunnat bli riktigt bra.
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 19:18
Pelada håller med fullständigt. Iniesta är en spelare jag uppskattar otroligt mycket, och tvärtemot vad Vbg:arn säger så tror jag visst att han kan konkurrera om en startplats framöver, om han inte redan gör det. :)
Barcelona Rolé
2005-11-04 19:16
Ämne: Vill bara argumenter....
har ALDRIG sagt att trez och wiltord är bättre än henry sa att det var de som har AVGJORT.
haha nähe så wiltord är inte bättre än henry? okej...om jag nu ens hade skrivit att hanv ar det hur kunde du ens ta det på alvar?!

inte första gången folk lägger ord i munnen på en här.

du säger att han inte kan göra allt själv mot lag som ,oss och juve osv...men han verkar ju kunna göra allting själv mot de andra lagen då han gör 2 mål helt på egen hand. Är ju just det som är en av hans styrkor, att göra mål helt på egen hand, vilket han inte lyckas så bra mot bätre lag.
Pelada
2005-11-04 19:13
Även om jag inte va med om Dream Team så tror jag att det laget var bättre än det vi har nu. Barça anno 2005 har några titlar att vinna innan man riktigt kan jämföra dom med Dream Team. Det "nya" Barça är ju trots allt på god väg dit. Och ja, det är det bästa laget jag har sett.
Barcelona el Flaco
2005-11-04 19:07
Jag har hållit på Barca sedan ྜྷ och det laget vi har just nu måste vara det absolut bästa laget vi haft på många många år. Men, jag undrar om vad ni andra culés, som har följt laget längre än va jag gjort, anser vilket lag som är det bästa? Dream Team från början av 90-talet, laget från slutet av 90-talet eller det nuvarande laget? Va tycker ni???
Pelada
2005-11-04 19:06
Iniesta har ju varit än utav de största faktorerna till "vändningen" och är guld värd att ha i laget. Man kan nog likna honom lite med Amor eller Ivan de la Peña som båda hade problem att ta en ordinarie plats i startelvan och försvann sedan till Serie A för att prova lyckan där. Hoppas dock för Iniesta och Barças skull att han stannar.
Barcelona pablo escobar
2005-11-04 19:03
håller med Tompa och La Rambla mfl om att Henry egentligen inte behövs i Barcelona. som jag ser det står Henry på toppen av sin karriär för tillfället och är, med tanke på att han bygger mycket av sitt spel på snabbhet, antagligen på väg nedåt. Barcelona har som alla vet en fin tradition av att köpa unga spelare på väg uppåt och Etoo har kanske inte lika hög möjlig högsta nivå som Henry men jag tycker att hans framtid ser ljusare ut. Messi och Ronaldinho ska inte flyttas på, med dom på varsin kant i kedjan kan vi ha världens bästa offensiv i flera år

som alla andra säger är det ytterbacksplatserna som behöver förstärkas.
Barcelona Vbg:arn
2005-11-04 19:01
Men en klubb som Barca får hela tiden fram talanger, och man kan inte ta till vara på alla. Man ska ju tänka på att spelare som Xavi har kanske tio år kvar på topp, Deco säkerligen minst 5. Iniesta petar inte någon av dessa i dagsläget. Och jag tror inte att Iniesta nöjer sig med att sitta på bänken i många år till.
Pelada
2005-11-04 18:56
Tänker på detta varje gång det är landslagsuttagning. Det är bara två spelare från Barça, medan lag som Liverpool (som visserligen har många spanjorer) har med hela fyra stycken! Jag personligen vill se fler landslagsmessiga spanjorer i Barça framöver. Visst Iniesta och Valdes är där snart, men det känns ändåså för lite. Sen kan väl tilläggas att Barça genom åren, särskild de senaste, inte har haft många spanjorer i truppen som får spela i landslaget.

Men men...
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 18:51
Henry har kontrakt till 2007. Det Arsenal vill är förlänga redan nu vilket han avvaktar med. Så skriver han inte på nytt kontrakt i vinter eller efter säsongen så blir det inte gratis han går men kanske billigare än vad det annars skulle ha blivit.

Nej tack, Iniesta kommer att vara en ruskigt bra mittfältare många år framåt. Skulle inte klara av att se honom i något annat lag. :(
2005-11-04 18:40
Barca ska bara värva Henry om han går som bosman, annars finns ingen anledning.

Men man behöver inte byta spelsystem, eftersom Henry troligtvis hade passat utmärkt ute till vänster i anfallet och Ronaldinho hade klarat sig lika bra centralt på mittfältet.

Sen vet jag att många tycker att det vore synd på flera andra spelare som aldrig skulle få chansen i så fall. Det är synd, men Barca kan inte ta hand om alla spelare heller. Om en värvning av Henry innebär att man måste offra Iniesta och sälja honom så är det synd, men det skulle höja kvaliteten på laget.
Barcelona R-10
2005-11-04 18:37
Gabriel//
Skön Start-Elva...
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 18:34
Glömde säga förut. Bra krönika Thomas, kudos. :)
Barcelona Tompa
2005-11-04 18:22
Sen har vi frågan om man ska byta spelsystem om Henry kommer? För egen del var jag från början långt ifrån övertygad att 4-3-3 var det bästa spelsystemet. Men nu, snart 2 år efter att Rijkaard införde det "permanent" efter visst experimenterande i början är det bara och konstatera att 4-3-3 fungerar utmärkt och således finns ingen anledning attt byta detta även om det skulle funka med något annat.

Däremot tror jag att Dinho skulle fungera utmärkt i en offensiv mittfältsroll med. Det är som offensiv mittfältare han lirar när han reprresenterar Brasilien och det brukar gå utmärkt. Men som sagt, det finns ingen anledning att ändra på något som fungerar, med eller utan Henry
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 18:13
Gabriel//
Intressant startelva indeed.

Angående Henry till Barcelona. Visst han är en underbar spelare i sina bästa stunder. Men om han dyker upp på Camp Nou så kommer det att göra mer skada än nytta för några andra spelare som vi hoppas mycket på.

Med den startelvan som Gabriel ritade upp så fanns det ingen Deco på plan. Inte heller någon Edmilson eller Motta. Men visst vi roterar ju redan idag och det kanske hade kunnat funka även med Henry i laget. Det jag däremot oroar mig för är hur Iniesta ska få speltid på mittfältet? Chanserna lär ju bli obefintliga. Vill vi verkligen mista Iniesta? Inte jag iaf.

Sen har någon tänkt på om ens Rijkaard vill ha Henry? Han måste antagligen helt ändra spelsystem vilket jag tror inte blir helt enkelt. Dessutom så tror jag att Henry blir till priset av att vi säljer Eto'o och det vill jag inte heller.

Nej, Henry i all ära men i dagens Barça tror jag precis som BatiGoal_! och Pelada att det ställer mer till problem än blir en succé.
Barcelona Tompa
2005-11-04 18:11
Angående snacket om Henrys ev ankomst till Camp Nou.

Visst är Henry i sina bästa stunder en magnifik spelare men om vi nu ska behålla det nuvarande spelsystemet (som fungerar utmärkt) hur ska anfallet se ut? Ska Messi bänkas, eller Etóo, eller ska någon av dessa säljas? Hur man än vrider och vänder på det kan inte jag se någon stor vinst ned att köpa Henry. Jag tror inte laget som helhet blir bättre, i alla fall inte så mycket att det är motiverat att lägga ut X antal tiotals miljoner euro på honom.

Barcelona BatiGoal_!
2005-11-04 18:07
Gabriel:

Att inte förstärka med Daniel.alves nästa sommar vore inget mer än dumristigt =I

Danke med infot förresten

Visca el Barca Visca Catalunya
Barcelona Gabriel
2005-11-04 18:01
BatiGoal_!

Har för mig att vi fick en option på Daniel Alves när vi lånade ut Saviola till Sevilla denna sommaren. Vi har fördel gentemot andra lag ifall vi vill köpa honom, dvs en viss "på första plats" ifall vi konkurerar med andra lag om honom och vi kan använda den optionen när som hällst.

(catalonia barca)

Det är klart att en spelare i Henrys kaliber som spelar i ett storlag som Arsenal inte med "rena" ord kan gå ut officielt och säga att han vill lämna Arsenal för Barcelona. Tänk vilken uppståndelse det skulle innebära och jag tror att Henry väljer att undvika den uppmärksamheten. Ingen spelare hade gjort så ! Däremot så har han pratat lite "orent" bla har han sagt att han vill spela med Ronaldinho och att han älskar Barcelonas sätt att spela på och att han känner sig hedrad om att bli nämnd i ett samanhäng med Barça samtidigt som han avslutar på samma sätt som alla brukar avsluta

"jag har för tillfället kontrakt med klubb Z och jag koncentrerar mig bara på dom just nu, men man vet aldrig vad som händer i framtiden".

Saker som detta och andra faktorer gör att man kan på ett eller annat sätt bilda sina egna ord till det som Henry egentligen tänker ;)

Men något rent uttalande har han aldrig gett vilket är förståligt.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-04 17:53
Gabriel ///
har hans sagt med egna ord att han vill komma till barca på tex en presskonferens eller nåt sådant.eller är det bara pressen som har skrivit det.
alltså journalist skit.
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-04 17:52
Gabriel:

Jo ja förstod att det va ett förslag och ett bra sådant ifall vi fick en sån förstärkning =)

Jag tycker vi borde lägga ett lock på Henry ryktet , det va roligt att leka med tanken men det skulle som Pelada sa innebära en massa ändrande vilket inte lär gynna oss.

Lets just drop it fokes.

Nån som har hela storyn angående Daniel alves vad är det för koppling vi har med denna spelare och när har vi rätten att utnjytta optionen?

Barcelona Gabriel
2005-11-04 17:48
Vbg:arn

Sedan så har jag för mig att Henrys kontrakt går ut 2007 och inte 2006 vilket skulle innebära att han inte kommer gratis som bosmanfall som du nämnde. Henry har sagt att han vill komma så det har du rätt i och även jag tror på hans ord.
Barcelona Gabriel
2005-11-04 17:42
Vbg:arn //

Det där vet jag redan om och jag tror faktiskt att du fått för dig att jag rent ut av tycker att Henry är en dålig spelare. Isånnafall har du fått det hela om bakfoten då jag själv sett honom som världens bästa anfallare och tom bästa spelare en gång i tiden men det var för 3 år sedan. Det jag säger är att jag inte vill ha Henry i Barcelona då jag starkt tror på Eto'o som en framtidsman och att Henry skulle innebära mer problem än tillgång med tanke på att man förmodligen kommer att vara "tvugna" till att byta spelsystem.

Fotbollsfreak_92 //

Jag påstår inte att jag vill att vi byter spelsystem och köper Henry vilket jag mycket väll konstaterat tidigare. Det enda jag säger är att den laguppställningen skulle kunna vara en lösning ifall Henry kom. Dock så är jag emot ett köp av fransosen.

BatiGoal_! //

Tack, men som sagt det var bara ett förslag. Man kan säga att jag försökte hitta en lösning till något jag själv inte är för, make the "best of the situation" typ.. =)
2005-11-04 17:39
Nej, visserligen ska man aldrig lita på det. Men om han säger att han vill spela här så tror jag han skriver på om han bara får en lagom lön.
Annons: