/spanien/barcelona/forum/25363.aspx/spanien/barcelona/forum/25363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vbg:arn
2005-11-03 22:56
Jag tycker Henry är en klass minst bättre än Eto'o! Henry har ett sånt driv med bollen och ett så fint passningsspel, skott, huvudspel och teknik att han är helt komplett som fotbollsspelare. Eto'o gör mål, men han är inte en koplett fotbollsspelare.

Men om man ska värva Henry så får man nog flytta ner Ronaldinho centralt på mittfältet.
Barcelona Gabriel
2005-11-03 22:55
Tompa

Hade det varit för 2 år sedan så hade jag skrikit JA för Henry men han är ett onödigt köp speciellt nu när Messi är på väg att överta Europa som en ny stjärna. Det sista jag vill se är att Messis utveckling stoppas pga en Henry som närmar sitt slut ska spela.

Dock så tror jag inte speciellt mycket på det du säger att Henry möjligen hade känt sig "down" för att vi tar Dinho som kungen. Han vet om att ifall han väljer att komma till oss så blir han "numero despues Ronnie o mas detras".

Det jag vill säga är att jag inte vill ha Henry till oss nästa år men om han kommer så kommer han göra det bra.
Barcelona Gabriel
2005-11-03 22:47
Eto'o är så jävla skön så det inte är sant och jag gillar verkligen hans uttalande angående den möjliga konkuransen med Henry nästa säsong. Det bevisar bara att han inte är villig att släppa sin plats utan krig oavsett om Henry kommer eller inte. Eto'o gillar inte att man underskattar honom för det ser han som nedsättande gentemot honom och de flesta verkar ta det som en självklarhet att Henry kommer bänka Eto'o ifall han kommer nästa säsong. He's not gonna let that happen och det är vad han försöker säga. Sen är det som La_Rambla sa att media alltid förstorar upp sånna saker så jag tycker att folk bör ta sin tid och läsa igenom hela artikeln innan dom ens kommenterar.

By the way, skillnad på år mellan de båda. Eto'o kommer bli bättre !

Va inte så jävla 'AntiEto'o' hela tiden, var istället glada för att vi för första gången på länge har hittat en riktig 9a som är värd att satsa på under en lång framtid i Barcelona :)
Barcelona Tompa
2005-11-03 22:42
Det är säkert väl kännt här inne att jag anser att ett ec köp av Henry är totalt onödigt då vi redan har ett anfall i yppersta världsklass och som kommer bli ännu bättre åren som kommer allteftersom Messi utvecklas.

Men sen finns det en aspekt till utöver den rent spotsliga och ekonomiska delen. I Arsenal är Henry den obestridde superstjärnan, så hade inte fallet varit i Barca. Hur hade han reagerat på att spela i ett lag där han INTE är den största stjärnan? Det är möjligt att jag har fel men jag är inte alls säker på att Henry utan gnäll skulle acceptera att Dinho faktiskt har ännu högre stjärnstatus än han själv.

Ovanstående resonemang bygger jag framförallt på vad Henry uträttat i landslaget. Där har det alltid varit Zidane som varit lagets fixstjärna och hans prestationer har inte varit i närheten av vad han presterat i Arsenal.

Åsikter?
Barcelona Barca Barca
2005-11-03 22:38
Ämne: barca barca ///
hel....
Hela matchen, fast ja e inte 100. Men eftersom sändningen slutar halv två så måste de vara hela matchen....
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-03 22:26
barca barca ///
hela matchen eller highlight.?
Barcelona Sonde
2005-11-03 21:48
Polero och ni andra:

Matchrapport har redan skrivits (i morse tror jag), men SF har under dagen bytt databasserver vilket på något sätt lyckades medföra att samtliga artiklar skrivna efter 00:00 fram tills bytet, försvann. Villareals matchrapport är ett exempel på det, men de var smarta nog att spara den på hårddisken. Jag tror inte att Martin (som skrev rapporten) sparade den, men jag har inte hört något från honom. Förhoppningvis har han det och kan lägga upp en senare.

Kan dock inte säga emot de som tycker att matchrapporter varit lite sena den senaste tiden. Framöver ska det dock bli bättring på det, vi kommer att planera bättre. Det har varit lite rörigt men som sagt, bättring på G, förhoppningsvis även från SF's sida.
Barcelona Barca Barca
2005-11-03 21:46
Eurosport sänder matchen kl 12 på natten, alltså ikväll=)
Barcelona Polero
2005-11-03 21:45
håller med om anfallare:
inför nästa säsong (eller till jul) bör man ta sej en funderare på vad man ska göra med Maxi, Henke och Giuly. Visst, Henke har kontrakt till-07 och Giuly är en av Rijkaards favoriter. Men jämför killen med Messi. Maxi tycker jag mest synd om, känns som han anses vara en verklig nödlösning förra julen. Nästan 0 speltid.
Hade jag varit Rijkaard hade jag satsat på Ronaldinho- Etoo- Messi samt haft Ezquerro och Henke som backup. Som sjätte anfallare kan man ju använda Iniesta så får killen lite mer speltid.
Låna ut Maxi och sparka Giuly.
Skaffa en bra höger- och vänsterback.
Barcelona Blanco10
2005-11-03 21:41

nån som har länk till målen igår? den där polska sajten tex?
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-11-03 21:21
Jag tycker att Etoo och Henry är lika bra. Onödigt att köpa Henry. Jag har svårt att tro att Henry skulle gör mycket mer mål än Etoo. Henry är en av de obsolut bästa(Såklart;)) Men det skulle vara extremt onödigt att köpa massa stjärnor i anfallet då vi behöver förstärkning i försvaret.
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 21:11
Kollar just på matchen på datorn. Messi mål som hade gett 3-0 och blev bortdömt för offside, man ser tydligt på reprisen att han är onside och i linje med försvararen. Lite synd, för det var ett vackert mål. :(
Barcelona Klint
2005-11-03 20:53
Håller med....snart gått ett dygn och man kan fortfarande inte läsa om matchen
Barcelona Polero
2005-11-03 20:51
hallå. vad händer med red. egentligen, tycker det tar tid att få in artiklar om matcher nuförtiden. kom igen nu.
Barcelona Leo Messi
2005-11-03 20:51
nån som vet vilket program som man behöver för att kunna titta på filmer som är torrent?
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 20:48
Ronaldhino_Robinho_Real//
Det är ingen som begär att du förstår artiklar som är skriva på engelska eller spanska. Du verkar knappast behärska svenska språket ens.
Förresten, hån och skratta sitter ihop, hånskratta. :P
Ronaldo_Robinho_Real
2005-11-03 20:44
Etoo säger att han e bättre än Henry.. Etoo bättre än Henry ?! hahahah låt mig hån skratta
Barcelona Leo Messi
2005-11-03 20:43
vilket program måste man ha för att kunna kolla på torrent filmer?
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 20:40
Det där är skitsnack. Eto'o säger helt enkelt att vad är det som säger att han blir bänkad om Henry kommer. Han säger även att de kanske får spela båda 2 samtidigt, eller att Henry också kanske sitter på bänken. Det är tränaren som bestämmer osv. Att tidningar förstorar upp och försöker hitta sensationella uttalanden i vad stjärnor säger, och förvränger dem är knappast något nytt. Varför spekulera ens? Henry spelar i Arsenal och inte i Barça och så länge det är så, så är Eto'o första valet i anfallet. As simple as that. :)
Real Madrid Susacao
2005-11-03 20:15
Decoinho

Vart läste du det om Etoo?? Jag skule vilja se det. Det är synd för det som kommer göra att han aldrig kommer att ses som en av dom främsta. Han har för lite ödmjukhet. Såna uttalanden är idiotiska.
Decoinho
2005-11-03 19:59
la rambla//
nån direkt länk till sidan där downloaden startar direkt
Barcelona tarrak
2005-11-03 19:49
Killa och Awinho/Ett annat tips är Score (ligger nära Hagakyrkan), de visar alla Barcelonamatcher och i stort sett all fotboll. Jag tror att de kan visa uppåt 8 matcher samtidigt så där är det aldrig något problem om det går andra matcher samtidigt.

Förövrigt pratade jag med ägaren igår och han berättade att Javier de Pedro är där nästan varje dag. Så bara det är väl en anledning att gå dit.
Decoinho
2005-11-03 19:44
vilken jävla luft etoo har fått, han tror att han e bäst i världen, han säger att så länge han spelar i barcelona så startar han och att han e bättre än henry o skulle bänka han, inte ens chans, henry är mkt bättre än etoo
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 19:40
Blanco10//
Japp, denna: fbtz.com - UEFA CL - Barcelona vs Panathinaikos - Nov 02 05 - English 320 x 240 Xvid
Det funkar för mig iaf.
Barcelona Blanco10
2005-11-03 19:34
// La Rambla
Du laddar ner matchen från fbtz.com, right?
vilken av dem? jag försöker men jag får inte ner ngt, ingen verkar seeda.
Barcelona Killa
2005-11-03 19:06
Ja gör du så, men kolla in deras hemsida först innan du drar ditt kolla upp vilka matcher dem vissar.
Barcelona Blanco10
2005-11-03 19:06
La_Rambla// ok, respekt till dig!

Barcelona Awinho
2005-11-03 19:02
Aha, det var en av sportbarerna som inte var inräknad i "i princip alla" som jag var på. Jag kände inte till den, men det låter ju bra. Får dra dit nästa CL-match kanske...
Barcelona Killa
2005-11-03 18:58
Awinho//
När jag brukar gå och kolla fotboll ute i stan brukar jag gå till Biljardpalatset, vid Domkyrkan, där finns det nån Latino(kommer inte ihåg hans namn)som jobbar. Han håller på Barca så dem brukar vissa Barca's matcher. Det är en riktigt sportbar. Och påsistonde när jag har sett Barca matcher där så har det varit "många" Barca supportrar där, jag jämför med då vi inte hade Ronaldinho, då var det inte många som kände till Barcelona. Sen kan det även bero på att tv4+ har börjat vissa Spanska-ligan.
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 18:56
Blanco10//
Ditt nick har varit på tapeten tidigare och vill minnas att jag själv skrev det här.

Namn: La_Rambla » Svara på inlägg » Redigera eget inlägg
Sänt: 2005-10-21 18:34:00
Blanco10//
Haha, den var kul, Copito de nieve. Snöbollen eller? Behåll du ditt nick, du är lika mycket culé för det. :)

Angående Kharles så tror jag inte han menade något illa. Men han får svara för sig själv, det blir bäst så.
Annons: