/spanien/barcelona/forum/25357.aspx/spanien/barcelona/forum/25357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Marcos
2006-02-27 19:43
1. Ronaldinho
- Behövs det ens en motivering? Ronaldinho är så viktig för vår offensiv att man inte kan tänka sig ett anfall utan honom. Även när han är "osynlig"(hårt markerad) så står han ändå bakom de flesta målen. Ta Chelseamatchen som ett exempel. okej Messi var den stjärna som lös mest, men det var Ronaldinho som låg bakom målen, dels första och i den andra när han driver bollen 40-50m och sedan lägger ut den till Larsson. Sedan har vi El Clasico, man behöver inga ord... Sedan har han förmågan att göra sina medspelare så mycket bättre. Ronaldinho är Barcelonas just nu bästa och Viktigaste spelare.

2. Puyol
- Ojojoj, går det ens att tänka sig hur det kunde ha slutat om vi inte hade Puyol på planen i onsdags? Puyol är vår Ronaldinho fast i försvaret. Så viktig är han om man ska vara kort.

3. Deco
- Vad vore vårt mittfällt utan trollkarlen Deco. Vilken motor vi har, vilken kämpe, vilket spelgeni. Få har så stor och grym fotbollintellekt som vår brasilienfödde portugis.
Hans koordinatsystemspassningar är lika häpnadsväckande varje gång.

Där har du mina 3 La Rambla.
Barcelona ^ KUNG ^
2006-02-27 19:41
HEj .. skulle bara fråga om någon här inne säljer Barcas flagga ??
mejla mig om det e någon som säljer??

Visca Barca
Barcelona La Rambla
2006-02-27 18:57
Jontteee

Det är helt okej att ha andra åsikter än mig. Det var liksom vitsen med min lilla undersökning. :-)

Visst är Puyol och Dinho två av våra absolut viktigaste spelare och har varit riktigt bra i många matcher. Men på något sätt så känns det självklart att de ska vara så där bra. Man har vant sig vid det. Edmilson gick sönder nästan direkt under sin första säsong i klubben. När han väl var tillbaka fick han hoppa mellan mittback och pivote och såg helt vilsen ut i positionspelet i början. Nu när han fått spela pivote ligger han helt rätt i positionerna. Nog tycker jag att han är en bra passningspelare med helt okej teknik. Visst, han slår inte sådana avgörande mackor som Ronaldinho men vilka spelare gör det. :-)
Barcelona Ordem e Progresso
2006-02-27 18:46
La Rambla

Håller med dig om att Edmilson är den som imponerat på mig mest, och överaskat mig mest positivt. Han har verkligen visat att han ska ha pivoteplatsen i Barcelona.

Men om vi ska prata om den viktigaste spelaren så går det helt klart till Puyol! Utan honom skulle vi aldrig ha varit i närheten av en serieledning, det vågar jag påstå. Han är Barcelonas enda riktiga försvarsspelare, tillsammans med Marquez. Han håller verkligen ihop hela vårt försvar och är en riktig ledare på planen.

Tacka Gud för att vi har honom!

Visca Puyol!
Barcelona Gustaf
2006-02-27 18:40
Med tanke på förväntningarna man hade innan säsongen på spelarna så är Edmílson nog den som varit bäst för mig också. Spelar otroligt stabilt både med och utan boll. Saknas bara att han är lite farligare på fasta situationer (dock inte senast).

Men det är ändå svårt att inte nämna Ronaldinho som har varit fantastisk under långa studer, framförallt okt, nov. Eto'o måste också nämnas, gjorde en grym höst med massor av mål. Och så har vi ju även Puyol. Nä jag avstår att rösta än så länge. Måste fundera lite.
Barcelona Jontteee
2006-02-27 18:32
La Rambla

Ronaldinho såklart. Edmilson har spelat bra i det defensiva men bra passningsspelar är väl lite att ta i..

Dinho står för allt i den offensiva, passningar, mål, frisparkar och hörnor. Han har inte märks så mkt eftersom det är mkt mkt bättre markering på honom nu än det va förut men ändå lyckas han ta sitg ut ur markeringen och leverera match efter match. Ibland ser det ut som om han är inte med i matchen men då har han så mkt markering att Messi kan lysa istället..

Mitt val är Ronaldinho El Mejor
Barcelona II Barça II
2006-02-27 18:30
Jag håller med totalt, Edmilson har växt i mina ögon. Han är en den viktigaste spelaren i Barcelona just nu. Han är den deffensiva mittfältaren som jag längtat efter. Edmilson är helt klart Barcelonas bästa spelare så här långt.
Barcelona La Rambla
2006-02-27 18:23
Ok culés. En liten uppgift till alla. Vem tycker ni så här långt in på säsongen har varit Barças bästa spelare? Tänk nu på att ni inte ska välja er favoritspelare med en gång. Utan försök vara lite objektiva, välj den spelare som enligt er har varit stabilast, bäst över flera matcher eller betytt mest för laget. Bara för att tex Messi gör en grym insats mot Chelsea, eller Ronaldinho var grym mot Real i el clasico är inte tillräckligt för att de ska utnämnas till bästa spelare över hela säsongen. Movitera gärna.

Mitt val blir Edmilson. Den spelare som mest överraskat på mig. En i mina ögon komplett pivote på Barças mittfält. Han är lagom snabb, har riktigt bra teknik. Bra passningspelare. Är bra i huvudspelet. Är lagom ful i närkamper. Sen håller han riktigt hög lägstanivå. Tror inte jag sett honom göra någon dålig match under säsongen. Visst, han har varit lite ojämn i någon match kanske. Men det var när han fick spela mittback. Sen tog det lite tid för honom att komma in i tempot, vilket förklaras av den långa skadan han hade förra säsongen. Han borde vara given i VM brevid Emerson i brasilianska landslaget. Gode gud, låt han nu inte bli skadad i landskampen mot Ryssland i Moskva nu i veckan.

Vem väljer ni?
Barcelona SaMii^
2006-02-27 18:03
ska marquez petas ? skulle vara trist tkr jag. h

tycker han har gjort de bra hitils iår
Barcelona Gabriel
2006-02-27 17:48
Real_Madrid_suger

Dags att vakna va? Barcelona behöver knappast göra sig av med nästa världsstjärna för att få Mancini och Chivu till oss nästa år. Det finns defenitivt pengar nog för att köpa dem, så att vi ska bli tvugna att ge er våran mest lovande spelare händer bara inte - framför allt inte när det inte behövs.

Ni får inte ens Messi ifall ni erbjuder Chivu, Mexes, De Rossi, Totti och Mancini - det kan jag lova dig.

Hur som helst så tycker jag inte att vi behöver Mancini trots att han är en spelare i världsklass. Chivu är ett intressant alternativ ifall han kan hålla sig fri ifrån skador vilket han tidigare haft lite svårigheter med, som hetast var han annars när han spelade i Ajax. Då var han min prio nummer 1 som förstärkningar i backlinjen. Nu rankar jag både Milito och Perea som bättre alternativ för oss.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-02-27 17:24
Namn: Gábinho! » Svara på inlägg
Sänt: 2006-02-27 16:24:31 - Ändrat 2006-02-27 16:24:50
Visst är Henke vitthyad o inte brunhyad allså de väll solbrun han är???

Nått för anrells floskeltoppen, nästan för bra. inte förvåndad över att det kommer från en madridista. hoho. henkes farsa är från cap verde öarna.
Barcelona Real_Madrid_suger
2006-02-27 17:14
mancini som är 2 spelare av världsklass tror att mancini skulle passa bra med dinho faktiskt och chivu skulle vara en bra förstärkning till eran backlinje men sk ni ha dom så vill vi ha messi och dec i utbte.
Barcelona EsCúle
2006-02-27 17:08
Okej, tack.
Tänkte bara kolla så det inte var någon långtidsskada. För jag ska nämligen gå på El Clasico!!
Hare Gott!
Barcelona Ronaldinho10_
2006-02-27 16:58
Ämne: Någon som vet hur lä....
Ronaldinho kommer inte kunna vara med Brasilien mot Ryssland men matchen mot Deportivo är inte i fara enligt dom spanska tidningarna..
Barcelona Nemo
2006-02-27 16:48
henrinho

Ursäkta mig. Messí spelar givetvis på högerkanten och ingenting. Anledning till att jag skrev så (som du säkerligen inte bryr dig om) är att jag är mer än vad att se vänsterfotade spela på vänsterkanten och har en tendens att säga så.

På återhörelse.
Barcelona -Frasse-
2006-02-27 16:43
Hehe. Hade han varit vit hade jag varit grymt imponerad av hans hårkrull.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-02-27 16:40
Gábinho!

Haha, nej Henke är mörkhyad och inte solbränd 24/7. Trevligt att se hur upplyst du är.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-27 16:20
Hehe, glömde tilläga då att han absolut inte skulle lämna på grund av några idiot-fans som inte kan bete sig. Man tar väl hans om Samuel Eto'o i Futebol De Club Barcelona!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-27 16:17
Madridinho

Inte inom den närmaste tiden utan kanske när hans kontrakt gått ut.. Eto'o kommer att stanna i Spanien och Barcelona för att vinna lite titlar. Sem nån gång i framtiden så kanske han vill pröva på något nytt och Kanske flyttar till ett annat land som t.ex England.
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-27 16:15
Madridinho///¨
haha ,nej grabben
jag lovar dig det är inte ett stort problem för en spelare som Eto.men fats han reagerar.
men du han skulle inte väl lämna 120 tusen älskare för två eller tre hundra sviner.
Madridinho
2006-02-27 16:11
tror ni att det finns en risk att etoo flyttar till england om han i fortsättningen blir hånad av motståndarfansen i spanien?
Barcelona Messi(as)
2006-02-27 16:11
Herregud vilken bild :|
Vi ska vara glada för att Messi kan fortsätta spela fotboll. Riktig mupp den där del horno..
Barcelona EsCúle
2006-02-27 15:37
Någon som vet hur läget är med Ronaldinhos skada?
Barcelona S.W.A.T
2006-02-27 15:35
vinner vi mot Deportivo på Lördag o sen mot Osasona oxå, smatidigt som Valencia möter Real Madrid o ett Kryss där, så har vi säkrat Ligan
Barcelona Gaucho´10
2006-02-27 15:17
vad kommer Zaragosa få för straff?? och när?
Barcelona Gaucho´10
2006-02-27 15:16
Nån som vet hur det går för Xavis skada?
Barcelona La Rambla
2006-02-27 14:53
Henke! Varför tog du inte upp det kortet på La Romareda i lördags? :-)
Barcelona Marcos
2006-02-27 14:38
Riktigt härligt att de inte visar Madrid derbyt. Så som Real spelar är det igen underhållning längre, inte ens för oss som alltid önskar att de förlorar, då de nu för tiden nästan ändå alltid gör det :) Dessutom är det kul att läsa i Realforumet hur sura de är och hur de ska revolutionera den svenska tevevärlden genom sina banbrytande mail till tv4as tittarombudsman :)

Extra skönt att de istället visar toppmatchen, Fc Barcelona-Deportivo. Kommer bli en mycket intressant match, hoppas på lite rotationer inför returmatchen mot Chelsea.
Barcelona II Barça II
2006-02-27 14:16
Chivu skulle vara en drömvärvning det har jag påstod länge nu. Men det finns en nackdel, han är ofta skadad. En annan drömvärvning skulle vara om vi skulle kunna ta hem VÅRAN Cesc Fabregas. Kanske ett byte med V.Bommel?
Barcelona BrazilianBarcelonista
2006-02-27 14:14
Någon här inne som köpt biljetter till någon Barca match genom den här sidan.? eller genom länken här inne?
Annons: