/spanien/barcelona/forum/25350.aspx/spanien/barcelona/forum/25350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-11-03 12:40
Folk vet nog bättre än att ta en "culé" som kallar sig 'Blanco' på allvar. En säck med luft, så att säga. Next.
Barcelona Blanco10
2005-11-03 12:38

eftersom jag är massorkist och gillar att bli torterad så erkänner jag: Jag ville att henke skulle starta mot pan istället för etoo, dvs etoo på bänken..ohohoh scary, nu kommer jag bli hajmat.. men innan alla börjar kasta sand, låt mig ge en förklaring:

1) För att ge henke mer speltid. det kommer göra han ännu bättre i fortsättningen.
2) om vi ledde, byt ut henke mot maxi och ge han speltid (nu var ju inte ens med i truppen men det visste jag inte då)
3) om vi inte gjorde mål, kasta in etoo i 60e så gör han minst ett mål.
4) etoo behöver tas i örat ibland. inte för att han är dålig, han är GRYM. men hans inställning och kommentarer visar en attityd som gör att han tror han är större än barca. Han har sagt att han aldrig skulle acceptera att sitta på bänken osv. så länge det går bra så är det lugnt. börjar det gå dåligt så kan hans missnöje sprida sig i truppen.
5) Vi hade vunnit stort med larsson/maxi på topp också.

Så, missförstå mig rätt nu. detta hade varit en perfekt match att matcha in larsson/maxi mer i laget. I alla andra matcher (i ligan, CL slutspel osv) är det självklart att etoo ska spela. Han är som sagt GRYM, skulle inte byta ut han mot ngn annan!!!!
nu visade det sig att jag hade fel, och det måste man ju få ha.
så, go ahead naughty boys, spank me spank me..
Real Madrid King_raul
2005-11-03 12:19
La_rambla (aka medgångssupporter)

Ja men då vinner ni säkert den 19e, du kan ju hoppas vi fortfarande har 6 spelare skadade.
Barcelona Kharles
2005-11-03 12:15
Jag kan känna lukten av rädsla från madrid. Visst är det patetiskt..?
Barcelona S.W.A.T
2005-11-03 12:06
hej! ja undrara var alla dom är som tyckte att Eto o mål kungen skulle sitta på bänken!
Pelada
2005-11-03 12:01
Zizou-Mano

Ännu mera humor!
Real Madrid Zizou-Mano
2005-11-03 11:58
grattis till 5-0 vinsten...motståndet var ju inte det bästa men men ... vill bara säga att ni spelar en så tråkig fotboll att jag bokstavligt talat somnade när jag tittade på eran match. Eto'o, herregud, SÅ TRÅKIG ingen kan säga emot det, visst så gör han mål. Men i la liga ska man göra det snyggt också.
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 11:52
King_Raul (aka Pajas)//
Lika bländande som ni presterade mot Olympiakos hemma. De och Panathinaikos håller ungefär samma klass. Grattis, ni lyckades vinna om än med nöd och näppe. :)
Pelada
2005-11-03 11:45
larsbw

Tror du vet vad han menar ändå.=)

King_raul

Humor!
Pelada
2005-11-03 11:44
Det tog ett tag men nu är Barça uppe i varv igen, nu visar dom mästarklass igen. Den största taktiska förändrningen som har skätt sen säsongen sparkade igång i slutet av augusti är att Xavi har gått ner som pivote. Det har blivit ett bättre tempo i spelet och dessutom har det öppnat för en viss holländare.

Mark van Bommel är nog den som imponerat mest på mig, sliter hårt på mittfältet, springer otroligt mycket och framför allt giftig när han kommer i djupet, det orsakar problem.

Xavi har kommit tillbaka till 2004 års form och är otroligt bra. Ronaldinho, hehe, ja vad ska man säga? Underbar att kolla på, detta kan bli en riktigt rolig säsong.

Sen ska väl inte bara de offensiva spelarna ha beröm. Defensiven som kanske får mest kritik, som nästan alla vill byta ut (undantag Puyol) har faktiskt inte släppt in ett mål på sex matcher (inte riktigt koll). Kanske har dom inte satts på så stora prov, men det är ändå starkt. Vi skapar mycket framåt, släpper till lite bakåt.
Real Madrid stora_4
2005-11-03 11:43
Messis mål var det skönaste målet som jag hade sett på länge, vi jävle försvars spel, killen ramla ju,
Real Madrid King_raul
2005-11-03 11:41
Bländande motstånd igår! Biscan får Pavon att platsa i Världs-elvan!

Sevilla larsbw
2005-11-03 11:35
Grattis, kul för er. Och kul för Messi. Bra rapport men "agressiv forechecking"?? :-)

Man forecheckar väl inte i fotboll?!
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 11:29
Sen ska ni nog ta snack om olika sorters nerladdningssätt på matcher i pm, eftersom det alla gånger kanske inte är helt lagligt.
Barcelona Barça82
2005-11-03 11:29
Dags att bänka Puyol, han har inte gjort mål sen matchen mot R. Sociedad
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 11:28
Jag säger, sälj Eto'o han är för slö och oengagerad. Dessutom så borde han ha passat igår när Santi och Messi följde med in i straffområdet under ett anfall. Eto'o ville göra sitt 4:e mål, hehe.

Panas målvakt var riktigt bra, räddade minst 5-6 klara målchanser, bla 2 grymma räddningar på Dinhos frisparkar. Det kunde ha blivit 10-0. :)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-03 11:24
2005-11-03 11:24
Majsan

Du trycker ju på full matches sen har du matchen där
Pelada
2005-11-03 11:17
Ämne: Ämne: Hmm, ja....
Skulle säga att det var ganska många skribenter här som ville att han skulle bänkas igår.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-03 11:02
Ämne: Hmm, jag undrar hur ....
pelada ///
alltså om nån här i forumet säger nu att man ska bänka eto o så fattar man ingenting o fotboll.
han visade det för länge sen sedan föraa året att han inte ska bänkas men igår så väkte han dom som ville att han skulle bänkas.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-03 11:00
Havaldinho ///
du har helt rätt
inte som capello som satt igår o sura.
Barcelona Majsan
2005-11-03 10:57
Beautiful_ Barça/
Registrerade mig på ftbz.com, men jag kommer inte åt några trådar i forumen för nedladdningar. Hur gör man? Tack på förhand!
Barcelona Havaldinho
2005-11-03 10:18
Det underbara igår var ju att se Mister njuta och le så mycket en stor eloge till han!
Medans många tränare fortsätter att skrika och skälla på sina lag trots att de kan leda med 3-0 el 4-0 så passade Mister på att visa att fan det är oki att skratta och njuta för fotbollen kan inte bli bättre än så här!!!
Njöt av den bilderna på honom, visar en trygghet att han gläds åt spelarna och man förstår varför han kallas för spelarnas tränare...
2005-11-03 09:53
Håller på att ladda ner matchen nu från FBTZ.com. Ska bli skönt att äntligen få se den.
Pelada
2005-11-03 09:46
Arsenal är ju i stort sätt beroende av två spelare, Henry och Ljungberg. Båda har problem med skador och Arsenal halkar efter i Premier League.
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 09:45
Tompa//
De spelar fin fotboll i sina bästa stunder. Men det är inte i närheten av detta i fart, fläkt och fantasi. :)
Barcelona Tompa
2005-11-03 09:36
La_Rambla:
Det är ju inget att bry sig om vad anglofilerna skriver och tycker. Vi vet ju att det bara är dumheter. Arsenal har inte en chans mot Barca, är 110 % säker på det.
Pelada
2005-11-03 09:33
Hmm, jag undrar hur många som vill fortsätta bänka Eto'o idag...
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 09:31
Tompa//
Instämmer till fullo. Messi är världens klart mest lysande talang. Det spel han visar upp är helt ofattbart med tanke på hans ålder. Vilken blick för spelet, vilket första touch och ryck han har. Outstanding! ;)
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 09:28
Någon som tänke på det igår när Motta kom in, han ersatte Iniesta men gick inte ner som pivote utan Xavi fortsatte där. Först när Xavi bytte med Santi gick Motta ner på pivoteplatsen. Tycker att Motta skötte sig utmärkt igår med många underbara pass. Rijkaard spelar långsamt och försiktigt in honom vilket är bra. Det som var lite märkligt var att Gabri inte bytte med Olequer.

Ja jisses vilken match. Läser på Arsenals forum, att ingen kan spela anfallsfotboll som de gjorde igår. Vad är inte då Barcelonas spel när bollen går som på ett snöre och one-touch-spel. ;)
Annons: