/spanien/barcelona/forum/25348.aspx/spanien/barcelona/forum/25348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldo de Assís Moreira
2005-11-05 13:32
SNÄLLA SNÄLLA!
Är det någon som vet en hemsida där man kan hitta matchen mot Real Sociedad 2003-04 där Ronaldinho gjorde frisparksmålet i 89 minuten? vill gärna se den så om det är någon som vet en hemsida där jag kan hitta den skriv tillbaka!!

PS. Säg inte fbtz.com eftersom där finns den inte:)
Barcelona el Flaco
2005-11-05 12:58
Van Bommel vs. Deco

Med tanke på de senaste matcherna från holländaren och att Deco inte nått upp till den klassen från förra säsongen så skulle jag vilja se van Bommel i start elvan mot Real Madrid. Jag tror att han med sina djupledslöpningar skulle tillfröa laget mer än Deco.

För övrigt så vill jag säga att jag hoppas att Eto'o stannar hos oss i flera säsonger. OK, han är lite egotrippad men var inte Romario och Stoichkov oxå d? Eto'o kommer skriva histora med Barca
Barcelona barca_dreamteam
2005-11-05 12:35
Etoo är inte perfekt,men vi ska inte sälja honom.Han betyder för mycket för oss.Visst har han brister,men det har väl alla.

Angående Deco så tror jag knappast att Rijkaard bänkar honom.Så billig var han inte och köpa.Tror att han och Van Bommel kan spela tillsammans med Xavi som pivote.Xavi har ju faktiskt gjort en av sina bästa matcher denna säsong som just pivote mot Betis borta.Många kanske underskattar Xavi i den rollen pga sin längd,men han sköter sig riktigt bra där och dessutom har han visat att han kan tackla.

Jag har en önskan och det är att se Messi från start i El clasico.
Fö bör Sylvinho fortsätta som vänsterback.
Något som jag klagat på ända sen han kom till oss.
Barcelona Ronal-Dinho_10
2005-11-05 12:16
Deco Tillbacks Mot Real Madrid Han tränade Med laget Han sa att det inte gör ont Belleti och Damia Var i gymet och träna
Barcelona La_Rambla
2005-11-05 11:54
R-10//
Oj oj vilken underbar film. Gutis min när Eto'o gör tunnel på honom, "Öh vaa....vafan", priceless. :)

Eller när han lobbar över utrusad målvakt och leder in bollen i mål och sen springer ut till hörnflaggan och ställer sig och hoppar som en chimpans, haha.
Barcelona R-10
2005-11-05 11:41
Se Länk
Om du gillar Puyol
Barcelona R-10
2005-11-05 11:41
Se Länk
Om du gillar Eto'o
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-05 11:39
Pelada ///
du har rätt deco lär aldrig acceptera sitta på bänken efter förra årets säsong när han spela nästan varje match.(spela inte matcher där han kanske var skadad eller sådant)
Pelada
2005-11-05 11:31
Ämne: Det verkar som om Ma....
Deco lär ju inte acceptera att sitta på bänken allt för länge. Vi kan nog räkna med att han är tillbaka i startelvan så fort han är frisk..
Barcelona La_Rambla
2005-11-05 11:29
Ämne: Se länktips :)

Jo....
Hehe Gabriel.
The special one ser sig som redan klar för final i CL. Det kan väl knappast vara någon som har anklagat honom för högmod?
Vad är det som säger att Chelsea går till final? Även att vi ska nå enda fram tar iaf inte jag för givet. En lång och svår sträcka återstår. :)
Barcelona La_Rambla
2005-11-05 11:23
Det verkar som om Man U är på jakt efter Valencias Aurelio, läste någonstans att Barça visat litet intresse där. Sen Mascherano som vi diskuterat här flitigt, verkar Atléti jaga ordentligt nu.

Jag förstår och håller med många skribenter när det gäller Deco bla, blir jobbigt att pussla ihop vårt mittfält framöver. Jobbigt i den bemärkelsen, vilka som ska ingå i startelvan. Det possitiva är ju då att det finns många alternativ på mittfältet och pivoteplatsen. :)
Barcelona La_Rambla
2005-11-05 11:20
(oj vad skit jag kommer få nu)

Nej då Vbg:arn du får inte mer skit här, vid det här laget vet vi ju alla att du inte är ett barçafan utan en juventino. Så det är nog ingen som tar dig på speciellt stort allvar längre, när du dissar barçaspelare. :P
Pelada
2005-11-05 11:08
Eto'o i en intervju med tyska sporttidningen Kicker, rekommenderas! För er som kan tyska ska väl tilläggas.
Barcelona Schubert
2005-11-05 11:06
OK, jag ska kolla upp Fabregas lite mer eftersom flera varit skeptiska. Har tyckt att han verkat bra när jag sett honom och det är ju rätt imponerande att ta en plats i Arsenal som 17-åring men som sagt, ska kolla på honom lite till.

Gabriel/ Jag tror inte att Eto'o kommer att utvecklas mentalt. Just där ligger hans problem. Dessutom är det lite riskfyllt med såna spelare: helt plötsligt kan han bli dålig av nån anledning. Kollade på Kameruns avgörande kvalmatch och hans insats där var verkligen usel. Hans inställning var en förolämpning mot fansen och de andra spelarna.

Hursomhelst; Eto'o är en bra spelare och bör givetvis få spela idag. Enda anledningen att sälja honom är att få in pengar/andra spelare.

Tompa/ Tyckte inte Deco var så bra förra säsongen heller. Han tar för många felbeslut och gör för många felpass. Han borde spela enkelt som Xavi istället och överlåta trollkonsterna åt Ronaldinho. Med Deco i laget blir det för många som ska stå och stampa på bollen. Bättre då med en löpare som van Bommel.

Att Barca är bra även med Deco är väl inte så konstigt då man har ett bra lag i övrigt. Men som sagt, uppvisningen mot Panathinaikos var ingen slump, det mittfältet/anfallet är det bästa som finns tillgängligt.
Barcelona Tompa
2005-11-05 10:14
Schubert:
Jag tycker du helt har missat Decos storhet. Om han nu är så "dålig" varför kunde Barca prestera lysande spel med den "dålige" Deco förra säsongen. Har han plötsligt blivit så mycket sämre? Det tror inte jag.

Angående mitt försvar av Giuly så anser jag att han får väl mycket "skit" av många här inne men om du läste krönikan ordentligt så fraamgår det att jag inte tycker han är en man för Barcas ordinarie startelva. Och visst, jag skulle inte protestera allt för mycket om han såldes.
Barcelona Gabriel
2005-11-05 04:04
Allt pekar på ett nej. Varför skulle Ezquerro vilja gå tillbaka till den klubb som han kom ifrån för bara i somras ? Han närmar sig slutet och vill avsluta i en storklubb och antagligen vinna någon stor titel. Dessutom skulle han ha förlängt sitt kontrakt ifall han ville stannat.

Gillar Bilbao och respekterar dom ordentligt mycket pga deras historik och deras tendens av att bara ha baskiska spelare, dessutom samtidigt lyckas så bra (bortsett från i år). Men honestly så verkar dom sakna en anning av självrespekt i detta fallet och det lutar åt dersperation när dom försöker ta tillbaka Ezzie.
Barcelona Gabriel
2005-11-05 03:59
Se länktips :)

Jose Mourinho : "I want Barça in the final !"

Well musse-pigg, we want u aswell ;)
Barcelona Gabriel
2005-11-05 03:51
Vbg:arn

Skit har du väll fått tillräckligt av och alla vet vart du står nånstans när det gäller Eto'o och hans vara eller icke vara i vårat lag.

Men låt mig fråga dig då. Vad köpte vi Eto'o för ? Om det inte var för att han ska göra mål så vet jag inte men du kanske vet.. ?
Barcelona Gabriel
2005-11-05 03:49
Schubert

Sure du ska få argument eftersom du bad så snällt ;)

1* Att släppa våran största målmaskin ger oss ingen lycka om inte man ersätter honom väll vilket man inte gör med Reyes och Cesc.
2* Eto'o är fortfarande ung och kommer att utvecklas. Han lär sig med tiden att inte stanna upp spelet allt för mycket.
3* Att han har för dålig spelförståelse håller jag inte riktigt med om men även om så hade varit fallet så är inte det hans främsta uppdrag då han är köpt för att göra mål. Glöm inte att det var det som vi efterlängtade när vi var inne i våran krisperiod - en som kan göra mål!
4* Fabregas skulle inte platsa i våran elva då vi har en otrolig konkurans på vårat mittfällt. Dessutom har vi redan Iniesta som är bättre. Dessutom är inte Xavi speciellt gammal trots att han varit med under en längre period. Fabregas får inte plats. Själv gillar även jag om vi har mer spanska spelare och framför allt katalanska spelare i laget men det betyder inte att det ska ge dom en fördel.

Diskussion om van bommel kontra Deco ingick jag aldrig i men det kan jag väll sätta mig in i nu när jag väll ändå håller på :)

1* Deco visade förra året hans storhet under hela säsongen och han visade vilken världsklasspelare han är. Det Deco som vi sett i år är inte den "riktiga" Deco. Saken är bara den att folk glömmer storheten hos en spelare om han inte levererar konstant. Däremot så ska det självklart vara så när man spelar för Barça. När Deco är i form är han bland dom bästa i världen på hans position, dessutom är han en vinnare. Kolla på hans meritlista så ser du att det inte är någon engångsförtelse att han är så succesfull.

Van Bommel bör spela just nu eftersom han är i betydligt bättre form. Däremot ska det bli spännande att se hur det blir nu när Deco kommit tillbaka. Konkuransen är hård vilket bara gynnar laget eftersom alla måste leverera konstant.
Barcelona Vbg:arn
2005-11-05 03:46
schubert: Jag håller med dig. Alldeles för många här inne är Eto'o-trogna, av förståeliga skäl.

Jag själv har alltid haft svårt att se hans storhet. Han gör mål, men han är ingen stor fotbollspelare, han är inte en sån spelare som lyfter medspelarna. Dessutom gör han klumpiga uttalanden och har ett kroppsspråk som inte kan påverka laget positivt.

Reyes hade jag gärna sett i Barcelona. Man ska inte döma honom efter hans prestationer i Arsenal, spanska spelare passar i stort sett bara i La Liga.

Fabregas är jag tveksam till, han är för långsam, lite Riquelme över honom.

Men Eto'o skulle ge mycket pengar, det gäller bara att dels hitta någon som vill betala så mycket i dagens fotboll och dels hitta någon som kan ersätta Eto'os mål.

Det sista blir nog det svåraste, skyttekungar växer inte på träd. Men jag hade gärna sett någon annan än Eto'o, tycker inte att han bidrar med mer till Barca än sina mål.

(oj vad skit jag kommer få nu)
Barcelona Schubert
2005-11-05 03:36
Gabriel/ Etoo är bra men det finns flera skäl till att man kan tänka sig att släppa honom.

1) Han kan inbringa rätt mycket pengar.
2) Han stannar ofta upp spelet alltför mycket och har öht för dålig spelförståelse.

Det är lite samma problem med Etoo som med Deco: han stannar upp spelet för mycket. Endast en spelare i Barca ska ha tillåtelse att stanna till och stampa på bollen: Ronaldinho. Övriga ska vara i rörelse. Tycker man har haft lite fel mix när man har haft Deco inne, blir bättre med van Bommels rörlighet.

Dessutom tror jag hårt på Reyes och Fabregas. Ser inte varför inte Fabregas skulle kunna ta en plats i Barca. Dessutom är han katalan och har många år framför sig.

Sen har jag inga problem med din ton. Däremot vore det kul om du kom med några argument istället för att bara säga emot mig.
Barcelona Gabriel
2005-11-05 03:16
Schubert

Jag tänker ge dig 2 val och det är upp till dig själv att bestämma vilket du tar. I det första valet så kan du läsa en enkel och snäll kommentar till hur dom flesta hade skrivit pga att dom inte vågar säga vad dom egentligen tycker med rena ord. I det andra lite längre ner kommer du läsa vad jag egentligen tycker om det du sa. Detta rekommenderar jag dig endast att läsa om du inte tar illa åt dig.

1* Snällt och kort :) Varför skulle vi byta ut våran bästa målskytt mot en mittfältstalang som aldrig platsar i dagens Barça och en anfallare som inte ens är en renodlad 9 ?

2* Herregud det måste vara bland det dummaste jag har hört alltså. Kan inte på något sätt se hur du tänker, hur skulle detta gynna oss ?
Jag gör i detta inlägget stora motsatser till mig själv och verkligen anstränger mig intill det yppersta för att inte totalflippa på det du säger för just så dumt sagt var det. Och nu ska alla komma in hit och säga "alla har sina egna åsikter respektera dom och mogna till" vise versa. Jag försöker inte vara otrevlig eller stötande men snälla alltså youre makin it hard on me.

Ser inte varför det är så många som på sistonde totaldissat Eto'o och inte ens räknar med honom. Lär nog få ta en del "stryk" här inne pga detta inlägget men det skiter jag fullständigt i. Har under så många av mina tidigare inlägg försökt förklara hur viktig Eto'o är och vilken otrolig potentiell han har till att bli världens främste anfallare, så det försöket gör jag inte om igen i detta inlägget. Så egentligen kan man kalla detta inläget för ett hmm va ska jag säga, "pointless" inlägg eftersom jag inte på något sätt lägger upp argument osv. So be it.

By the way "Fabregas passningsspel är nästan lika bra som Xavis" ..Ehm okej okej, buenas noches..

Im done !
Barcelona ED DA´ MAN
2005-11-05 03:13
Tja alla Barcafans! Saker å ting ser ut, truppen är stabiloch det är bara en tidsfråga innan vi intar förstaplatsen. Om några veckor möter vi "los blancos" och det lär krävas ett mirakel för att åka på stryk trots att det är bortaplan.
Barcelona Schubert
2005-11-05 02:44
Är det spelarna eller klubben du tänker på? Är det klubben får man väl erbjuda dom nåt i utbyte. Skulle faktiskt kunna tänka mig att byta bort Etoo mot dessa två. Det skulle vara bra för Arsenal som behöver lite star quality att visa upp, inte minst för Henry, så att han stannar. Reyes har enorm potential men får inte ut mycket av den i England. Fabregas passningsspel är nästan lika bra som Xavis.
Barcelona Awinho
2005-11-05 02:09
Pelada: Go bild! Och jag kanske bara är barnslig men tycker tecknet Ronaldinho gör är lite obscent. :)
Decoinho
2005-11-05 02:03
det finns inte en chans att fabregas och reyes lämnar arsenal
Barcelona Schubert
2005-11-05 01:00
Håller inte med krönikören som försvarar Deco och Giuly. Det var ingen slump att Barcelona spelade som de gjorde mot grekerna. Det var det bästa tillgängliga mittfältet och anfallet de hade. Iniesta släpper bollen fort och van Bommels djupledsspel behövs med alla magiska passningsspelare. Deco och Giuly borde förpassas till bänken och så småningom säljas. Skulle helst se Fabregas och Reyes som ersättare.
Barcelona Gabriel
2005-11-05 00:44
el Flaco

Precis. Att vinna hela champions league på enbart slumpen låter lite otrovärdigt. Isånnafall lär det vara flera stycken "slumpen" under hela turneringen så det bör finnas lite mer till av det. Dock så ser jag det som en gåta hur Liverpool vann allt. I guess att det var deras år helt enkelt. Hoppas du förstår vad jag menar :)
Barcelona el Flaco
2005-11-05 00:39
Jag förstår ditt resonemang och många av de som jag snackat med tycker oxå att det är för jävligt att vi bara har en seger i CL genom tiderna men genom att vinna ligan så har man varit det bästa laget genom hela säsongen medan CL kan vinnas genom "slumpen"
Barcelona Gabriel
2005-11-05 00:29
el Flaco

Hmm är du allvarlig ? självklart vill jag ha båda titlarna och varför inte tom copa del rey. Men om jag måste välja så ser jag prioriteten Champions League som en självklarhet av valet mellan ligan och det. 1 titel i denna turneringen jämfört med andra storlag gör mig lite irreterad faktiskt. Tror att alla andra delar min åsikt.
Annons: