/spanien/barcelona/forum/25347.aspx/spanien/barcelona/forum/25347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2005-11-08 16:44
Oj, 30 M euro var ju lite i värsta laget. Alex borde vara betydligt billigare, men som sagt, hans passningsspel är inget man förknippar med Barca.

Ser inte Lucio som en säkerhetsrisk. Hans ruscher är rätt lyckade för det mesta. Ser honom som den bäste mittbacken i världen just nu. Men Bayern lär inte släppa honom.

Kanske Jorge Andrade är ett alternativ. Om Depor nu vill ha Maxi Lopez så borde ju det öka chanserna för oss att rycka Andrade. Han har alltid varit bra när jag sett honom.
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-08 16:25
Gabriel:

Let this be a lesson to you kids never drink and write :/

Skämt åt sidan du får gärna lägga dig i och tala om det som blev fel i inlägget det gör mig inget =)

Du summerade väl allt som behövdes att summera,u go boy.

Schubert// Lucio skulle tillföra säkerhetsrisk med sina rusher men även tillföra en stark dominans i huvudspelet svårt val i enkel beräkning. Perea vilken mittback men så svår att köpa loss nu när klausalen ligger på 30milj euro.

Rätta mig om jag har fel men Perea och mittbacks kollegan Pablo skrev på nytt kontrakt förra säsongen efter de besegrat oss. Perea värd priset på klausalen?
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 15:42
Jakten på Maxi blir allt intensivare. Fast Depor förnekar intresse. De kan glömma lån av honom, då de ville få Messis pass upphävt. :P

Schubert//
Nja, jag är inte speciellt sugen på Lucio, hellre Perea. Men det är väl mer för att jag aldrig gillat Lucio. :)
Barcelona Schubert
2005-11-08 15:38
Står att PSV:s Alex troligen kommer att gå efter säsongens slut. Nåt för Barca? Stark som en oxe och bra i luften men kanske lite väl dålig passningsspelare. Vilken mittback vill ni ha? Den jag helst skulle vilja ha är Lucio men det är orealistiskt. Han har både de defensiva och offensiva kvalitéerna och personligheten. Perea är väl inte helt omöjligt och ett ganska bra alternativ.
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 15:35
Jag tar inte ut något i förskott. Det får man bara äta upp sen. Bäst att ligga lågt i förhandssnacket. :)
Barcelona Suñol
2005-11-08 15:29
Fan jag börjar bli nervös redan för el clasico, även om barcelona vid tillfället är ett bättre lag så vet man aldrig hur det går...
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-08 15:09
jag har en känsla att barca knäcker madrid om två veckor och om det är deras hemma plan.
2-0 tror jag det blir. !!!

visca la barca !!!
Barcelona Gabriel
2005-11-08 14:36
Al-Pacino

jaja vi kommer vinna på eran hemmaplan och det kommer svida, lovar dig !
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 11:19
_chribba_//
Ett tips, titta under länken Information här på Barças forum. Flyg inklusive hotell kan du tex beställa på www.resfeber.se. Det finns några liknande siter till. Flygbiljett hittar du nog billigast på http://www.sterlingticket.com/sv/forside_sv

Lycka till.
Barcelona _chribba_
2005-11-08 11:03
hejsan!

Har länge varit sugen att åka till Barcelona för att titta på en match. Tänkte fixa allting själv med boende, biljetter och flyg osv. Vart finns det billiga biljetter till matcherna? Köper man dom där nere eller ska man fixa det på nätet?
Real Madrid Al-Pacino
2005-11-08 10:57
Raul: Barcelona är i en bra form nu men det skrämmer inte oss, när det är El-Clasico så spelar det ingen roll,

Han menar att det är mellan liv o död :)

Lycka till :) Adios
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 10:39
Jo jag såg det Gamba10. Real försökte värva Ballack 2002, men han tackade nej då.
Barcelona Gamba10
2005-11-08 09:40
morrn. fast på rm's forum tror de att han hamnar i real..fast de har ju å andra sidan figo på bild under emblemet oxå..hihi. de skulle dock behöva ballack nu när zz har zomnat in.
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 08:22
God morgon.
Verkar som om Ballack nästan är klar för Inter.
Barcelona Marcos
2005-11-08 01:39
Ser ut som något utav Francos fängelser...

-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-11-08 00:47
Det ska bli roligt med El Classico!

Vi ses här (se länk)!
Barcelona Gabriel
2005-11-07 23:48
Quaresma gjorde vinstmålet för Porto i helgen. Verkar som att han bara klarar av att göra snygga mål. Trots att konkuransen av vårat anfall gör att det blir totalt omöjligt av honom att ha en framtid hos oss så ser jag fortfarande en enorm potenciall hos honom. Tycker det var synd att historian 'quaresma' slutade som den gjorde. Hade man hanterat situationen på rätt sätt så hade han kunnat bli riktigt lyckad hos oss. Minns att när vi köpte honom så kände jag för första gången på länge att vi hittat vår ersättare av Figo.

Med detta vill jag inte säga att det var fel av oss att släppa honom, tvärtom var det med all rätt av styrelsen att låta honom gå vidare efter allt det som hänt. Dessutom var han lite allt för "divig" i sitt beteende och kom inte överens med Rijkaard men den historien vet vi inte allt bakom.

Däremot tycker jag det är skoj att han verkar vara på väg uppåt igen och hoppas han blir en världsspelare i ett annat lag. Tycker han förtjänar det och enligt mig chans till att bli mycket bättre än vad C.Ronaldo är. Skillnaden mellan dessa båda är bara den att dom togs vara på olika sätt av Rijkaard och Ferguson. Quaresma var för övrigt Sportings första val när de båda spelade där, då var C.Ronaldo främst hans backup!

Good luck Quaresma :)
Barcelona Schubert
2005-11-07 23:48
Gick Eto'o ut på kanten när Messi kom in? Såg nästan ut så, och som Messi tog plats centralt.

Real är konstiga: de accepterar att ha rena skitspelare i startelvan (Pavon, Raul Bravo tidigare). Det är ett resultat av deras strategi att satsa på "star quality" för att sälja tröjor i Asien: då blir det lite pengar över till övriga spelare.

Hursomhelst, i dagsläget är de sämre än Barca i spelet ute på plan. Nära straffområdet är de dock minst lika farliga, särskilt om de har med Ronaldo som jag räknar som världens bäste anfallare. Hemmaplan är också en sjuk fördel i dessa matcher, så jag tror Real är knappa favoriter.
Barcelona ED DA´ MAN
2005-11-07 23:40
Pavon=talang...det var dagens citat, kan någon skicka den till floskeltoppen. Hoppas Pavon inte är med den 19:e, annars kommer vi inte kunna njuta fullt ut av segern, det skulle kännas som om att få ett handikapp
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-07 23:17
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Haha... Det är kört med Pavon i startelvan. Jag trodde det var hans sista match mot Zaragoza men det kommer bli fler. :S

Barcelona Cneemästaren
2005-11-07 22:59
Ämne: Jag har sett på en s....!!
RONALDINHO SKA KÖPAS AV KALMARS HOCKEYLAG!!!!
/|\ /|\ /|\ /|
Jag har sett på en sida att Kalmars hockeylag ska köpa Ronaldinho.
Barcelona Maxi Lopez # 11
2005-11-07 22:54
Alltså det finns folk här som Aldrig är nöjda!!?

Så fort det är nåt dåligt då ska spelare Säljas, Okey GIULY gör ingen Nöjd , ja tycker oxå att han ska bort.. men MOTTA!!!? Absolut inte.. han gjorde en bra match igår.. varit mycket skadad.. men han gjorde det bra så länge han orkade springa.klart motta är en riktigt bra spelare men haft jävligt mycket otur med skador.. så att tänka tanken att sälja honom är sjukt.. Spelare man kan sälja är Giuly Gio ingen av dem Imponerar så mkt.. Oleguer har spelar rätt bra på sista tiden men giuly är fan lika bra som Alexandersson i blåvitt
Barcelona R-10
2005-11-07 22:53
Jag har sett på en sida att Barcelona vill köpa Farfan.
Kommer inte ihåg vilken sida det var.
Barcelona Havaldinho
2005-11-07 22:17
Tycker inte Motta bör säljsa trots att jag är en av hans största kritiker på grund av alla hans skaodr, utan han bör få en chans till absolut speciellt nu när han är tillbaks...
Men klart är att skulle han bli skadad igen så bör man då se på andra saker.
En kille kan ha vart hur lovande som helst men utveckligen stannar upp när man går skadad fram och tillbaks i flera säsonger...
Men leave Motta alone for now...
Barcelona Polero
2005-11-07 22:15
hursomhelst: synd att Motta är så skadebenägen. han kommer in på en andraplats (enligt mej) efter Giuly bland spelare som kanske bör säljas. Visst, han är bra pivote...men skadad så ofta.
Gio, Damía står inte heller så högt i kurs för mej.
Bellettis förmåga att slå bra inlägg är också en besvikelse. Men han är ok backup till en ännu bättre högerback (som vi inte har just nu)
Barcelona BARCA BLOD
2005-11-07 22:13
Jag tycker inte att motta imponera alls igår. han såg välldigt seg ut. de första stegen är viktiga när man möter bra motstånd, kan vara avgörande. desutom tycker jag att han ramla lite för lätt trotts att han är väll byggd.
En annan glädjande sak är att de senaste matcherna har barca haft 5-6 spelare på plan samtidigt i 90 min från egna leden. Det är IMPONERANDE!!!
Barcelona Havaldinho
2005-11-07 22:04
Gabri, Motta, Woodgate & Gerard går de hos samma läkare?
Eller har de samma föräldrar?
Nåt jävla fel måste de ju fan vara med tanke på hur ofta de är skadade...
Barcelona Havaldinho
2005-11-07 22:03
Levande legend???
Efter en frispark?
Motta?
kom igen nu folk!
Barcelona Gabriel
2005-11-07 22:02
alex163 [Sergio Ramos]

Hehe, pavon talang :D Roligt att du har ironi i dina inlägg ;)
Barcelona Gabriel
2005-11-07 22:01
BatiGoal_!

Inte för att detta har speciellt mycket med mig att göra men jag kan inte undgå att förvirras av din förklaring till detta.

"Jag skrev ett liknande inlägg angående Messi-Giuly dramat för nåra dar sen - in i ena ut i det andra =/ When will u learn"

Isånnfall menar du väll ..When will they learn ?

Peace !
Annons: