/spanien/barcelona/forum/25346.aspx/spanien/barcelona/forum/25346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 19:16
Beautiful_ Barça och Gabriel//
Instämmer till fullo att Juninho ska vara med. Men Mihajlovic är en grym frisparksskytt, kom inte och påstå annat. Har sett han sätta sådana otroliga frissparkar. Han träffar nästan också alltid mål, och det stenhårt. Sen att han är ett svin är en annan sak. :)

Txiki säger ifrån, han har aldrig snackat om Lampard och en flytt till Camp Nou. Bara rubbish, hehe. Ja se rykten.
Barcelona Gabriel
2005-11-08 19:12
Juningo är världens bästa frisparksskytt ! Det är en målchans varje gång han ska ta en frispark. Antingen blir det mål, målvakten gör en kanonräddning eller så träffar han stolpen eller ribban. Det är näst intill perfekt !

Han är helt otrolig på frisparkar.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-08 19:10
La_Rambla

Listan känns lite löjlig. Juninho är klasser bättre än mihajlovitch bitch, och han är ju inte ens med på listan.
Barcelona Gabriel
2005-11-08 19:09
La_Rambla

Eh det saknas Juninho på den listan,, grovt misstag !

Rolé

Tror inte att Cannavaro skulle kunna avstyra denna pressen etc som motståndarlaget enligt dig sätter på oss i början av matchen. Det beror på vårat sätt att spela inte pga vilka backar vi har.
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 19:03
Camparn//
Kan komma på många fler bra namn på några sekunder bara. Zico, Eder, Zola för att inte tala om Maradona som var grym på frisparkar.
Recoba har visserligen en hästspark till skott och frisparkar. Problemet är väl bara att han nästan aldrig varit ordinarie en längre tid. ;)
Barcelona Camparn på nou
2005-11-08 19:00
La_Rambla

Ja Ronaldinho är ju bättre än många på den listan tex Recoba men framförallt skandal är att inte Juninho från Lyon är med världens bästa friksparkskytt idag och säkerligen en av de bästa genom tiderna.
Barcelona Rolé
2005-11-08 18:58
Gabriel

bra, jag är glad :)

Men jag har en teori....

När jag sa att Puyol är ettrig (vilket jag halvt tar tillbax t om) menade jag inte att han gör några misstag pga det. Utan det är hans spelstil att liksom vara överallt.

Men jag har märkt vissa matcher att motståndet under en period av första halvleken börjar styra spelet och vi blir stressade, och de skapar många målchanser tills vi hittat lugnet igen.

Säger nu INTE att detta beror på Puyol men om man skulle ha nån som skulle kunna spela nästan lika bra som puyol men med en annan spelstil t ex cannavaro (vilket fortfarande är en dröm) kanske vi skulle kunna undvika att det händer?
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 18:56
Hm, bara jag som tycker att Ronaldhino iaf borde platsat bland de 10 bästa på den listan? Annars kul att så många fd barçaspelare är med. :)
Barcelona Gabriel
2005-11-08 18:45
Rolé

Det var nog inte indirekt riktat mot dig utan väldigt direkt men det spelar väll ingen roll ;)

Förövrigt så kan jag konstatera att vi nu kan säga att vi är överens isånnafall :) Vi förstår varandra.
Barcelona Rolé
2005-11-08 18:42
Ämne: Puyol är som han är ....Vet att ditt inlägg indirekt var riktat mot mig och därför ville jag bara säga...

De här så kallade experter som inte inser att puyol är utan tvekan en av världens bästa backar stör jag mig minst lika mycket på som dig.
Och jag vet, tycker t ex att terry är överskattad.
Han skulle aldrig klara av att göra det som Puyol gör, ALDRIG.

Men det jag snackar om är att om han får hjälp (den hjälp som du säger att de andra har) så skulle han också bli en av världens bästa backar i DERAS ögon också.

Och säger fortfarande att Cannavaro är en "DRÖM" asså inte verklig. Juve hade aldrig gått med på det unless vi hade lagt ner mycket mycket pengar vilket inte alls hade varit värt det. Hade varit otroligt dumt att satsa på att köpa honom eftersom han är inte direkt nån spelare för framtiden heller.
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 18:23
Klockren analys Gabbe. Cannavaro har Thuram eller Kovac jämte sig, Nesta har Maldini eller Stam, Terry har Gallas eller Carvalho. Det är ju världsnamn allihop. Det kan man knappast påstå att Oleguer är oavsett hur stort hjärta killen har. :)

Jag kan också tänka mig att Kaiser faktiskt duger helt okej som mittback om han får spela där och inte hoppa fram o tillbaka.
Barcelona Gabriel
2005-11-08 18:13
Puyol är som han är om man kan uttrycka det så, pga att han axlar hela Barcelonas försvar i princip på egen hand. Sen har vissa näsa att klaga på att han är för stressig, ettrig eller klantig av sig. Att han ibland gör misstag. Sånna borde lära sig mer av fotboll speciellt eftersom vissa är så kallade experter som utrycker sig "profisionellt" på tv. Allt sånna personer slänger ur sig i nationell TV tror ovetande personer på och det stör mig, speciellt när detta hände en gång att Puyol blev anklagad för just detta.

Varför är Nesta så bra som han är i Milan ? Varför är Cannavaro så bra som han är i Juve ? Varför är Terry så bra som han är i Chelsea ?

För att dom har hjälp av andra duktiga backar och även mittfältare. Dom behöver inte göra allt av sig själv och ta hela lagets ansvar i försvaret. Puyol är inte human att han klarar av detta egentligen, ingen annan hade gjort det bättre i Barcelonas försvar av sig själv och därför är han världens bästa back !

Ps..Cannavaro är för gammal och blir för dyr. Det går inte ihop för mig. Man ska värva smart och det är inte smart. Hade det varit 3 år sen eller möjligen 2 så hade jag hållt med. I stick to Andrade :)
Barcelona Rolé
2005-11-08 18:13
mmm haha cannavaro är som sagt "drömmen".

Andrade är bra, tror dock inte att han är så enkel att få heller. Och känns som att han inte skulle göra så mycket skillnad som man ändå vill. Marquez sköter sig ju bra.
Tror inte Marquez kommer spela pivote på ett tag heller. Motta visar upp sig mer och mer och xavi har visat att han också kan.
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 18:05
Puyol är lite orolig för resten av backlinjen, och det är inte så konstigt. Det har visat sig mer än en gång, så därför tar han på sig lite för mycket. En stabil back jämte honom så ska ni få se på annat av Puyol.

Hehe, Cannavaro hade suttit fint. Börjar iofs komma till åren, men sen lär han vara svindyr också. Det är ingen realistisk värvning då Juventus nog aldrig lär släppa honom. Jag är nog inne på Andrade som Gabriel. :)
Barcelona Rolé
2005-11-08 18:02
Lucio är inte överskattad, men han är en säkerhetsrisk helt klart. Men han passar in i bayerns annars mycket disciplinerade spelstil.

Inge ont om Puyol nu han är kungen, men han är lite...vet inte hur jag ska säga men..ettrig av sig. Han tar på sig mycket av ansvaret i backlinjen helt rätt men ibland för mycket så vi behöver allt anant än en säkerhetsrisk till mittback. Finns bara 1 dröm mittback som passar in med puyol för mig, Cannavaro
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 18:01
Tompa//
Kan bara instämma, men ibland så dyker snacket upp om nyförvärv som på alla andra lags forum. Så man kan sväva ut lite emellanåt, dock med måtta och sansat förnuft.
Jag tror faktiskt inte att Barça kommer att värva under detta transferfönster. Möjligtvis lämnar någon spelare som lån, tex Maxi.

Sälja Motta? No no no...det är nu han har börjat marschen tillbaka till att bli en grym pivote i blaugrana.
Força Motta! :)
Barcelona Gabriel
2005-11-08 18:00
La_Rambla

Andrade är skitgrymm "realistiskt" köp prio numero uno para mi :)
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 17:57
Håller med Gabriel angående Lucio. Har vi så dålig offensiv så att vi behöver mittbackar som ska gå på tokoffensiv som Lucio ibland gör, svar nej. Andrade är en annan grymt bra mittback, en annan är som många nämnt Milito. Han gillar jag skarpt. När vi fick van Bommel, så fick vi en spelartyp som Ballack. Visst Ballack är ett större namn, men van Bommel är ett riktigt bra förvärv som bara kommer att bli bättre ju längre säsongen går.
Barcelona Tompa
2005-11-08 17:56
Angående tidigare diskussion om Motta ska säljas svarar jag definitivt nej! Ha har haft otrolig otur med skador men ser verkligen ut att vara på gång nu. Angående Giuly skulle jag inte protestera slltför mycket om han såldes men f.t tycker jag det är fel tid att diskutera spelarförsäljningar överhuvudtaget. Det får vänta till sommarens silly season.
Barcelona Gabriel
2005-11-08 17:36
Klint

JA. Svar Nej !
Barcelona Klint
2005-11-08 17:35
Vet någon om Belletti hinner bli frisk till matchen mot Real?
Barcelona Gabriel
2005-11-08 17:33
Truman

Jag skämta ? Det gör jag ofta men inte i detta tillfället. Jag skulle lika gärna kunna svara dig på samma sätt.

Lucio ? En världsback ? du måste skämta med mig HAHAHA !

Detta ser ut att bli en vettig argumentation, men visst eftersom du insisterade så kör vi det på ditt sätt !
Barcelona Brankt
2005-11-08 17:26
Jag håller med Gabriel. Lucio är inte mer än en hyfsad mittback med tanke på hans vansinnesutflykter. De senaste åren har även hans backspel blivit sämre så jag tycker inte att han är någon att satsa på.

Varför inte försöka värva någon i stil med Chivu men där är ju problemet att han inte är någon EU-spelare så det blir ju svårt.

Till sist vill jag bara säga att vi kommer att vinna mot Real Madrid med 2-1.
Spinbad
2005-11-08 17:19
Gabriel:
Jag tycker Lucio är grymt bra. Helt komplett. Tyvärr lär han kosta löjligt mycket pengar tills den dagen hans kontrakt närmar sig slutet.

Ballack är som ni säkert vet på väg bort från Bayern, han var väldigt intressant för Barca innan Deco värvades. Mycket bra spelare som går gratis i sommar, vi lär väl dock inte vara så intresserade idag eftersom vi har väldigt bra täckning på den offensiva mittfältspositionen. Men man vet aldrig...
Barcelona Truman
2005-11-08 17:13
hahah du måste driva med mig. Lucio...överskattad HAHAHAHA
Barcelona Gabriel
2005-11-08 17:11
Lucio är bland dom största överskattade backarna som finns på hela marknaden. Han är nonchalant med bollen. Vi är dessutom tillräckligt offensiva som vi är redan och det behövs inte en back som följer med upp i anfallen. Ska vi köpa en back så ska det vara nån som inte är en säkerhetsrisk för det är Lucio. En riktig stabil mittback som Coloccini, Perea, Gallas osv.

Nej tack solklart från min sida när det gäller Lucio, blir mer besviken än glad om det köpet kommer.
Barcelona Truman
2005-11-08 16:52
Lucio är fan världens bästa efter Puyol. Det är min dröm att dem 2 spelar ihop nåndag.
Barcelona Schubert
2005-11-08 16:44
Oj, 30 M euro var ju lite i värsta laget. Alex borde vara betydligt billigare, men som sagt, hans passningsspel är inget man förknippar med Barca.

Ser inte Lucio som en säkerhetsrisk. Hans ruscher är rätt lyckade för det mesta. Ser honom som den bäste mittbacken i världen just nu. Men Bayern lär inte släppa honom.

Kanske Jorge Andrade är ett alternativ. Om Depor nu vill ha Maxi Lopez så borde ju det öka chanserna för oss att rycka Andrade. Han har alltid varit bra när jag sett honom.
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-08 16:25
Gabriel:

Let this be a lesson to you kids never drink and write :/

Skämt åt sidan du får gärna lägga dig i och tala om det som blev fel i inlägget det gör mig inget =)

Du summerade väl allt som behövdes att summera,u go boy.

Schubert// Lucio skulle tillföra säkerhetsrisk med sina rusher men även tillföra en stark dominans i huvudspelet svårt val i enkel beräkning. Perea vilken mittback men så svår att köpa loss nu när klausalen ligger på 30milj euro.

Rätta mig om jag har fel men Perea och mittbacks kollegan Pablo skrev på nytt kontrakt förra säsongen efter de besegrat oss. Perea värd priset på klausalen?
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 15:42
Jakten på Maxi blir allt intensivare. Fast Depor förnekar intresse. De kan glömma lån av honom, då de ville få Messis pass upphävt. :P

Schubert//
Nja, jag är inte speciellt sugen på Lucio, hellre Perea. Men det är väl mer för att jag aldrig gillat Lucio. :)
Annons: