/spanien/barcelona/forum/25344.aspx/spanien/barcelona/forum/25344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2005-11-08 17:56
Angående tidigare diskussion om Motta ska säljas svarar jag definitivt nej! Ha har haft otrolig otur med skador men ser verkligen ut att vara på gång nu. Angående Giuly skulle jag inte protestera slltför mycket om han såldes men f.t tycker jag det är fel tid att diskutera spelarförsäljningar överhuvudtaget. Det får vänta till sommarens silly season.
Barcelona Gabriel
2005-11-08 17:36
Klint

JA. Svar Nej !
Barcelona Klint
2005-11-08 17:35
Vet någon om Belletti hinner bli frisk till matchen mot Real?
Barcelona Gabriel
2005-11-08 17:33
Truman

Jag skämta ? Det gör jag ofta men inte i detta tillfället. Jag skulle lika gärna kunna svara dig på samma sätt.

Lucio ? En världsback ? du måste skämta med mig HAHAHA !

Detta ser ut att bli en vettig argumentation, men visst eftersom du insisterade så kör vi det på ditt sätt !
Barcelona Brankt
2005-11-08 17:26
Jag håller med Gabriel. Lucio är inte mer än en hyfsad mittback med tanke på hans vansinnesutflykter. De senaste åren har även hans backspel blivit sämre så jag tycker inte att han är någon att satsa på.

Varför inte försöka värva någon i stil med Chivu men där är ju problemet att han inte är någon EU-spelare så det blir ju svårt.

Till sist vill jag bara säga att vi kommer att vinna mot Real Madrid med 2-1.
Spinbad
2005-11-08 17:19
Gabriel:
Jag tycker Lucio är grymt bra. Helt komplett. Tyvärr lär han kosta löjligt mycket pengar tills den dagen hans kontrakt närmar sig slutet.

Ballack är som ni säkert vet på väg bort från Bayern, han var väldigt intressant för Barca innan Deco värvades. Mycket bra spelare som går gratis i sommar, vi lär väl dock inte vara så intresserade idag eftersom vi har väldigt bra täckning på den offensiva mittfältspositionen. Men man vet aldrig...
Barcelona Truman
2005-11-08 17:13
hahah du måste driva med mig. Lucio...överskattad HAHAHAHA
Barcelona Gabriel
2005-11-08 17:11
Lucio är bland dom största överskattade backarna som finns på hela marknaden. Han är nonchalant med bollen. Vi är dessutom tillräckligt offensiva som vi är redan och det behövs inte en back som följer med upp i anfallen. Ska vi köpa en back så ska det vara nån som inte är en säkerhetsrisk för det är Lucio. En riktig stabil mittback som Coloccini, Perea, Gallas osv.

Nej tack solklart från min sida när det gäller Lucio, blir mer besviken än glad om det köpet kommer.
Barcelona Truman
2005-11-08 16:52
Lucio är fan världens bästa efter Puyol. Det är min dröm att dem 2 spelar ihop nåndag.
Barcelona Schubert
2005-11-08 16:44
Oj, 30 M euro var ju lite i värsta laget. Alex borde vara betydligt billigare, men som sagt, hans passningsspel är inget man förknippar med Barca.

Ser inte Lucio som en säkerhetsrisk. Hans ruscher är rätt lyckade för det mesta. Ser honom som den bäste mittbacken i världen just nu. Men Bayern lär inte släppa honom.

Kanske Jorge Andrade är ett alternativ. Om Depor nu vill ha Maxi Lopez så borde ju det öka chanserna för oss att rycka Andrade. Han har alltid varit bra när jag sett honom.
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-08 16:25
Gabriel:

Let this be a lesson to you kids never drink and write :/

Skämt åt sidan du får gärna lägga dig i och tala om det som blev fel i inlägget det gör mig inget =)

Du summerade väl allt som behövdes att summera,u go boy.

Schubert// Lucio skulle tillföra säkerhetsrisk med sina rusher men även tillföra en stark dominans i huvudspelet svårt val i enkel beräkning. Perea vilken mittback men så svår att köpa loss nu när klausalen ligger på 30milj euro.

Rätta mig om jag har fel men Perea och mittbacks kollegan Pablo skrev på nytt kontrakt förra säsongen efter de besegrat oss. Perea värd priset på klausalen?
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 15:42
Jakten på Maxi blir allt intensivare. Fast Depor förnekar intresse. De kan glömma lån av honom, då de ville få Messis pass upphävt. :P

Schubert//
Nja, jag är inte speciellt sugen på Lucio, hellre Perea. Men det är väl mer för att jag aldrig gillat Lucio. :)
Barcelona Schubert
2005-11-08 15:38
Står att PSV:s Alex troligen kommer att gå efter säsongens slut. Nåt för Barca? Stark som en oxe och bra i luften men kanske lite väl dålig passningsspelare. Vilken mittback vill ni ha? Den jag helst skulle vilja ha är Lucio men det är orealistiskt. Han har både de defensiva och offensiva kvalitéerna och personligheten. Perea är väl inte helt omöjligt och ett ganska bra alternativ.
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 15:35
Jag tar inte ut något i förskott. Det får man bara äta upp sen. Bäst att ligga lågt i förhandssnacket. :)
Barcelona Suñol
2005-11-08 15:29
Fan jag börjar bli nervös redan för el clasico, även om barcelona vid tillfället är ett bättre lag så vet man aldrig hur det går...
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-08 15:09
jag har en känsla att barca knäcker madrid om två veckor och om det är deras hemma plan.
2-0 tror jag det blir. !!!

visca la barca !!!
Barcelona Gabriel
2005-11-08 14:36
Al-Pacino

jaja vi kommer vinna på eran hemmaplan och det kommer svida, lovar dig !
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 11:19
_chribba_//
Ett tips, titta under länken Information här på Barças forum. Flyg inklusive hotell kan du tex beställa på www.resfeber.se. Det finns några liknande siter till. Flygbiljett hittar du nog billigast på http://www.sterlingticket.com/sv/forside_sv

Lycka till.
Barcelona _chribba_
2005-11-08 11:03
hejsan!

Har länge varit sugen att åka till Barcelona för att titta på en match. Tänkte fixa allting själv med boende, biljetter och flyg osv. Vart finns det billiga biljetter till matcherna? Köper man dom där nere eller ska man fixa det på nätet?
Real Madrid Al-Pacino
2005-11-08 10:57
Raul: Barcelona är i en bra form nu men det skrämmer inte oss, när det är El-Clasico så spelar det ingen roll,

Han menar att det är mellan liv o död :)

Lycka till :) Adios
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 10:39
Jo jag såg det Gamba10. Real försökte värva Ballack 2002, men han tackade nej då.
Barcelona Gamba10
2005-11-08 09:40
morrn. fast på rm's forum tror de att han hamnar i real..fast de har ju å andra sidan figo på bild under emblemet oxå..hihi. de skulle dock behöva ballack nu när zz har zomnat in.
Barcelona La_Rambla
2005-11-08 08:22
God morgon.
Verkar som om Ballack nästan är klar för Inter.
Barcelona Marcos
2005-11-08 01:39
Ser ut som något utav Francos fängelser...

-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-11-08 00:47
Det ska bli roligt med El Classico!

Vi ses här (se länk)!
Barcelona Gabriel
2005-11-07 23:48
Quaresma gjorde vinstmålet för Porto i helgen. Verkar som att han bara klarar av att göra snygga mål. Trots att konkuransen av vårat anfall gör att det blir totalt omöjligt av honom att ha en framtid hos oss så ser jag fortfarande en enorm potenciall hos honom. Tycker det var synd att historian 'quaresma' slutade som den gjorde. Hade man hanterat situationen på rätt sätt så hade han kunnat bli riktigt lyckad hos oss. Minns att när vi köpte honom så kände jag för första gången på länge att vi hittat vår ersättare av Figo.

Med detta vill jag inte säga att det var fel av oss att släppa honom, tvärtom var det med all rätt av styrelsen att låta honom gå vidare efter allt det som hänt. Dessutom var han lite allt för "divig" i sitt beteende och kom inte överens med Rijkaard men den historien vet vi inte allt bakom.

Däremot tycker jag det är skoj att han verkar vara på väg uppåt igen och hoppas han blir en världsspelare i ett annat lag. Tycker han förtjänar det och enligt mig chans till att bli mycket bättre än vad C.Ronaldo är. Skillnaden mellan dessa båda är bara den att dom togs vara på olika sätt av Rijkaard och Ferguson. Quaresma var för övrigt Sportings första val när de båda spelade där, då var C.Ronaldo främst hans backup!

Good luck Quaresma :)
Barcelona Schubert
2005-11-07 23:48
Gick Eto'o ut på kanten när Messi kom in? Såg nästan ut så, och som Messi tog plats centralt.

Real är konstiga: de accepterar att ha rena skitspelare i startelvan (Pavon, Raul Bravo tidigare). Det är ett resultat av deras strategi att satsa på "star quality" för att sälja tröjor i Asien: då blir det lite pengar över till övriga spelare.

Hursomhelst, i dagsläget är de sämre än Barca i spelet ute på plan. Nära straffområdet är de dock minst lika farliga, särskilt om de har med Ronaldo som jag räknar som världens bäste anfallare. Hemmaplan är också en sjuk fördel i dessa matcher, så jag tror Real är knappa favoriter.
Barcelona ED DA´ MAN
2005-11-07 23:40
Pavon=talang...det var dagens citat, kan någon skicka den till floskeltoppen. Hoppas Pavon inte är med den 19:e, annars kommer vi inte kunna njuta fullt ut av segern, det skulle kännas som om att få ett handikapp
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-07 23:17
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Haha... Det är kört med Pavon i startelvan. Jag trodde det var hans sista match mot Zaragoza men det kommer bli fler. :S

Barcelona Cneemästaren
2005-11-07 22:59
Ämne: Jag har sett på en s....!!
RONALDINHO SKA KÖPAS AV KALMARS HOCKEYLAG!!!!
/|\ /|\ /|\ /|
Jag har sett på en sida att Kalmars hockeylag ska köpa Ronaldinho.
Annons: