/spanien/barcelona/forum/25340.aspx/spanien/barcelona/forum/25340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona TiTi
2005-11-10 10:39
Någon som kan skicka en artikel om el clasico helst något långt..skriver nämligen en uppsats om det:P
Barcelona La_Rambla
2005-11-10 10:14
Havaldinho//
Jag vågar inte "säga" något alls, då lär väl skador på både Puyol och Xavi i landskampen mot Slovakien komma som ett brev på posten, hemska tanke.

Annars kan jag bara instämma, dessa onödiga vänskapslandskamper under "fel" tidpunkt. Är väl bättre förbundskaptener testar talanger som är på väg in i de olika landslagen istället för att tvunget vilja ha med etablerade spelare.
Barcelona soodan
2005-11-10 09:26
Ämne: Jag tycker att de ko....Råder helt olika uppfattningar om Deco på detta forum, vissa tycker han är en världsspelare andra inte.
Jag tycker det senare alternativet då jag anser att han slår alldeles för mycket felpass sen fårstår jag inte varför han tar tex hörnor då han slår bort massor av dom. Han har ett mycket bra skott dock inte mycket mer.

Hoppas vi startar så här i el clasico

Valdes
Oleguer-Marquez-Pyoul-Sylvinho
Iniesta-Motta-Xavi
Messi-Eto´O-Dinho
Barcelona BARCA BLOD
2005-11-10 08:50
Jag tycker att de kompleterar varandra på ett bra sätt. Det Xavi är dålig på gör deco det bra och tvärtom! Därför är de båda givna i dagens barca! I min värld så var Deco våran näst viktigaste spelare föra året efter Puyol, även i år tycker jag att puyol toppar.
Deco är en top spleare det kan inte ngn förneka.
Barcelona Havaldinho
2005-11-10 08:45
Vad sägs om att ta upp ämnet vänskapslandskamper...
Vad tycker ni om alla dessa j...lä matcher där spelarna åker på lååånga resor för att ibland komma tillbaks skadade och klubbarba får noll ersättning för det men de är dem som ska betala de höga lönerna...

När ska förbunden börja sitt asnvar
Förstår att man måste träningsmatcha men att göra de så många gånger om året vid TOTALT fel tidpunkter när klubbarna är inne i alla möjliga cupspel är ju som att göra sin vänn till fiende...

Borde man inte spela flera tränings matcher vid samma tidpunkt efter varje säsong slut istället...

Vad har vi fått av denna sak då jo en bommel skadad i 2 månader, ändå har inte matcherna börjat än och vissa kan skada sig fortfarande...

Nån j...la respekt för klubbarna ska de vara!!!
Barcelona _Barca
2005-11-10 07:26
Decos spelstil e inte mkt lik Xavis. Deco e en spelare som kan slå bort boll efter boll , men han kan ochså slå mästerliga bollar...Kharles har rätt...se bara på hans vägg spel med messi senast... men han borde lära sig att inte hålla i bollen lika mkt...för de stannar upp barcas gigantiska offensiv... Xavi nu : xavi har en fruktansvärt hög högsta nivå...en mkt bra boll vinnare sett på hans längd...och en spelare som kan hålla i bollen en hel match...

vi har endå världens bästa offensiv...
Barcelona Schubert
2005-11-10 02:03
Hade Deco högre passningsprocent än Xavi? Det tror jag inte förrän du visar mig en länk på det. Vem som helst ser ju att Xavi är en mycket säkrare passningsspelare. Däremot har Deco en del andra kvalitéer: han är bättre på genombrott och gör fler mål. Men jag tycker ändå att han gör mer skada än nytta i dagens Barca. Han är bra i ett sämre lag där han ska ha mycket boll. Här ska han ta en mer undanskymd roll, men gör inte det. Eftersom han inte gör det, gör han mycket skada med sina bortslagna bollar. Kolla bara på hur bra Barca varit utan Deco.

Kul teori att han "vallar" in bollar. Däremot tror jag inte på den.
Barcelona Kharles
2005-11-10 00:18
Deco är grym, han var nog vår 3:e eller 4:e viktigaste spelare förra året. Han lider dock lite av att han (som De la Peña) ofta vill spela för svårt och göra en riktigt fin men blir en riktigt slarvig passning. Men hans storhet som fotbollsspelare går inte att förneka, kolla bara in hans framspelning/väggspel med Messi senast. Mästerligt.
Barcelona Gabriel
2005-11-10 00:13
Spinbad

Instämmer totally !
Spinbad
2005-11-10 00:08
Schubert:
Deco hade grymt hög passningsprocent under förra säsongen, tror han hade tom högre än Xavi (som hade imponerande 97% rätta passningar mot Getafe!!!). Har inte sett det uträknat för den här säsongen dock. Han har varit sådär i år men förra året var han grym, i både sport och MD ansågs han vara en av de absolut viktigaste anledningarna till ligavinsten. Han fanns också med som alternativ om bäste spelare i de flesta omröstningar i Spanien/Katalonien (vilket t.ex. Xavi inte var). En Deco i form är en tillgång för i princip alla lag i världen enligt mig.
Barcelona Gabriel
2005-11-09 23:39
Schubert

Håller med dig när du säger att Deco slavar ibland med sitt passningsspel. Håller också med dig om att han bör tillåta det alltför svåra och snygga spelet till Ronaldinho. Håller dock inte med dig om att hans förra säsong var dålig då han var en av orsakerna till att vi vann ligan. Hans kvalitéer som tillför oss så mycket har jag redan här inne nämnt så det går jag inte in på nu däremot så tror jag att Deco med mening faktiskt försöker träffa motståndarna när han skjuter för att han ställer målvakten. Skulle inte förvåna mig alls, det viktiga är inte för honom vem som gör mål utan att det blir mål !

En annan spelare som brukade göra så här speciellt på frisparkar var Del Piero. Det är mästarklass av enbart genier och vinnare. Och Deco är en vinnare :)
Barcelona Schubert
2005-11-09 23:31
Ämne: Schubert//

Hur ka....
Deco nästan felfri i passingsspelet? JAg tycker att han slår bort varannan passning. Han spelar alldeles för svårt och okoncentrerat. Han borde överlåta det svåra spelet åt Ronaldinho. Om han inte lär sig det borde han bänkas, och därefter säljas. Dessutom tyckte jag att hans förra säsong var rätt dålig. Den räddades upp av typ fem skott som tog på försvarare och ställde målisarna.

Camparn/ För det första är min uppfattning knappast "störd". Skärpning i tonen, tack! Dessutom har Ze Roberto en rätt offensiv roll i Bayern som han klarar galant. Han är mycket bättre på genombrott än Xavi. Xavi kan inte bryta igenom ett försvar på samma sätt som spelare som Iniesta, Deco eller Ze Roberto, har inte rycket. Däremot är han en mästerlig passningsspelare och taktiker. Det motiverar en position längre bak i planen, som defensiv mittfältare. Barca behöver ingen köttare där.
Barcelona ronnie10
2005-11-09 22:52
Jag har varit utomlands i 2 veckor, och undrar om någon vet var jag kan få tag i längre sammandrag/highlights från matcherna mot Panathinaikos, Malaga, Sociedad och Getafe. Målen har jag redan sett, det är lite längre sammandrag jag är ute efter.

Från nån sida som jag inte minns kan man ladda ner sånna sammandrag som brukar heta "skrot". Polska tror jag det är. Någonm som har länk?
Barcelona Brankt
2005-11-09 22:50
Matchen spelas lördagen den 19:e november.

Fy fan vad synd att van Bommel gick sönder just nu när han äntligen hade spelat till sig Decos plats. Nu kommer Deco spela och då blir det alltid sämre spel från Barcas sida.

Men det skulle väl inte förvåna om han avgör El Classico bara för att jag inte tycker om honom.
Barcelona Kharles
2005-11-09 22:30
Det är 19:e, jag är 99.9% säker.

IFE_Linda

Se gärna länktipset först ;-)~

Tribuna 3 Graderia = Där man sitter
Acces: 14 = Härifrån når du din plats
Porta: 27 = Port/Dörr
Boca: 412 = Boca betyder 'mun' genom den kommer man till sittplatsen
Fila: 0006 = Rad
Seient: 0002 = Sittplatsnummer

http://www.stadiumguide.com/noucamp.htm
Barcelona Gabriel
2005-11-09 22:16
Real Madrid_4_ever

haha antingen så är du min bästa kompis Reno som överdrivit prissumman rejält mycket. Är du inte han så kan jag berätta att jag också slog vad med en vän om att det är den 19e och han sa den 20e, fast inte så höga insatser vi kör snällt haha.10 kr bara :P

Nepp det kan inte vara Reno min kompis, nu ser jag det eftersom det var jag som sa att den spelas den 19.e inte han :)
Real Madrid Real Madrid_4_ever
2005-11-09 22:13
men de står oxå att de e den 20 på barca huvud hemsida!! men men vi får se hoppas de e 19 ifa hehe
Barcelona Messi
2005-11-09 22:11
Det kan inte vara på söndag eftersom man måste få vila två dagar innan CL-matcher.
2005-11-09 22:05
messi e du hel säker förja har slagit vad me en vän om 1000kr om att den e den 19 o han säger de e den 20?? :D
Barcelona Messi
2005-11-09 21:59
Matchen måste spelas på lördag(den 19:e) eftersom vi ska spela CL-match på tisdag(den 22:a).
2005-11-09 21:49
killar ja har hört de har ändrat alla tider, till den 20 eftersom spanien ska kvala ere sant??
kan nån svara, nån säger de e 19 andra säger 20 fattar noll??? är nån 100% på när matchen spelas elr Madrid-barca????
Barcelona Aubri
2005-11-09 20:46
La_Rambla

Visst gick Xavi ner mycke även när Motta va på plan, jag personligen fick intrycket av att Motta var pivote när motståndarna hade boll och Xavi hade "pivote" roll och hämta bollen när vi hade bollen....
Barcelona Señor Cúle
2005-11-09 20:17
Xavis djupledsbollar är äckligt fina.
Barcelona La_Rambla
2005-11-09 20:04
Camparn//
Visst har du rätt, han gör sig nog bäst som offensiv mittf.

Lionel Andrés Messí//
Alla har sin åsikt.
Barcelona Camparn på nou
2005-11-09 19:47
La_Rambla

Visst kan Xavi spela som pivote han är en mycket intelligent och skicklig spelare men han är bäst som ofensivmitfältare där han kan styra spelet och slå djupledsbollar med sina fantastiska passningar och komma till skott.
Han har ett mycket bra skott som jag skulle vilja se honom utnyttja mer.
Barcelona Lionel Andrés Messí
2005-11-09 19:46
Schubert//

Hur kan du vilja sälja Deco! Han var en utav anledningar till seriesegern förra sässongen och jag anser att han är våran bästa mittfälltare när han är på spelhumör, dom löpningarna han gör både defensivt som offensivt samt ett nästan felfritt passninsspel och han kan även avgöra matcher på egen hand, se bara förra sässongen säger jag.
IFE_Linda
2005-11-09 19:41
Ska se Barcelona i december, och fick biljetten idag. Men har några frågor angående biljetten. Någon som kan tyda detta;

Tribuna 3 Graderia
Acces: 14
Porta: 27
Boca: 412
Fila: 0006
Seient: 0002

Det enda jag tror att jag har förstått är att "3 graderia" är den översta av de tre etagen..stämmer det? :)
Barcelona La_Rambla
2005-11-09 19:41
Camparn//
Jag syftade på matchen mot Panathinaikos, där kom Motta in. Trodde han skulle ta över pivote från Xavi som till dess hade spelat där. Men han bytte ju med van Bommel, har jag för mig iaf, och tog hans position. Visserligen så ledde vi ju redan med 4-0 hehe. Men även mot Getafe, så ser man att Xavi går ju ner väldigt djupt och hämtar boll, när tex Puyol och Marquez inte vet vad de ska hitta på och bara spelar den i sidled till varandra. Så nog är Xavi lite pivote som sagt. Åtminstone så ligger han där i uppspelningsfasen när vi startar anfall.
Barcelona Camparn på nou
2005-11-09 19:30
La_Rambla

Det var en skön seger mot Getafe en kämpainsats men Barcas spel imponerade inte offensivt på mig.
Tänkte att det var konstigt att med Motta på defensiven och Xavi upp i banan så borde vårt spel varit bättre. Men som du säger om Motta hade den mest offensiva positionen av de två och Xavi spelade pivote förklarar det en del.
Även fast Motta var bra i matchen och kul att se så är det som defensivmittfältare han ska spela.
Ska dock säga att Barca kontrollerade matchen mot Getafe fullständigt de hade knappt en målchans.
Orättvist att de fick göra mål på Valdés.
Angående Giuly,Messi och Iniesta till El Clásico så kommer Messi få starta det är jag övertygad på annars kommer jag bli mycket upprörd.
Barcelona Lucho
2005-11-09 19:25
Tycker också att Iniesta är ett bättre alternativ än Giuly då han liksom Messi är en bättre fotbollsspelare än Giuly.

Angående Xavi så tycker jag nog ändå att han ska ha lika offensiv roll som förra året. Det var ju när man började se honom som en offensiv mittfältare snarare än defensiv mittfältare som han på allvar blommade ut. I år har han visserligen inte varit lika bra som förra säsongen men det beror väl snarare på att han inte haft Marquez agerat städgumma + att själv fått ta den defensiva rollen på mittfältet.
Annons: