/spanien/barcelona/forum/25337.aspx/spanien/barcelona/forum/25337.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lucho
2005-11-03 18:27
Går för övrigt mycket bra att köpa biljetter ifrån Sverige via nätet (se länk). Det har jag gjort och det fungerade utan problem. Biljetterna hämtade jag sedan från en av biljettluckorna. Det enda dom behövde var kontokortet + bokningsnummer som man får vid bokningen..

Fast det går nog lika bra att köpa på plats. Det är ju riktigt sällan som det är helt fullsatt så är man bara ute i tid så kan man antingen köpa vid något biljettkontor eller via en La Caixa-automat..

EDIT: Sidan verkar inte gilla mitt otroligt långa länktips. För att hitta dit: gå in på Barças hemsida och välj "Ticketing" och klicka sedan på länken brevid Internet för att komma till ServiCaixa.
Barcelona henke-best
2005-11-03 18:12
Fannn va bra barca spelade igår...
jag tycker att barca ska forsätta spela så här d.v.s med messi ronnie och eto på topp.
Och att henke får spela ibland från start annars så måste han göra inhopp..han är i god form...

Barcelona La_Rambla
2005-11-03 18:07
Vbg:arn//
Nja, har då inte sett honom kalla någon för "svin" iaf. I sådana fall har jag missat det.
Det är en sak att komma med sarkasm och att ironisera. :)
Barcelona Vbg:arn
2005-11-03 18:05
La_Rambla: Det är ju det kharles inte gör, han bemöter inte argument med egna argument utan tar till personangrepp och rena hån istället.
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 18:04
Tompa//
För att inte tala om hur svårt de hade mot Olympiacos på Bernabeau, 2-1. De är i klass med Panathinaikos. Så sluta jiddra säger jag. :)
Barcelona Tompa
2005-11-03 18:01
Visst är inte Panathinaikos världens bästa lag, långt, långt därifrån men med adress till i synnerhet realfansen som dyker upp här:
Om ni ska vara uppriktiga King Raul mfl. Om det hade varit Real Madrid som mött Panathinaikos och spelat ut dem så totalt som Barca gjorde igår, hade ni inte trumpetat ut att nu har vi visat vilka som är bäst, vi är oslagbara etc? Rätt eller fel?

Förresten tillhör väl inte Rosenborg världens bästa lag heller, eller? OK, ni saknade många spelare på Lärkendal men i första mötet hade ni åtminstone de allra flesta tillgängliga och Real hade betydligt större problem där att besegra Rosenborg än vad Barca hade att betvinga Panathinaikos igår.

Däremot hoppas jag också att båda lagen har bästa möjliga lag tillgängligt inför El Clasicó. Och jag hoppas också på en riktigt bra match.
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 17:53
stinsen//
Glömde tillägga, under länken Information hittar du bla hur man lättast skaffar biljetter.
Nej det blir nog som i de senaste matcherna, Rijkaard roterar vissa spelare så de som ej spelar så ofta inte stelnar till. :)

Nu har jag äntligen hämtat ut boken jag beställde: Barça - A people's passion. Nu väntar spännande läsning om blaugrana. :)
För er som är intresserade, kolla under länktips.
Boken finns också i en billigare version i pocketformat.
Barcelona stinsen
2005-11-03 17:48
tack la_rambla! Då vet jag. hoppas alla topplirare spelar så inte någon ställs över pga vila eller liknande.! =)
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 17:46
stinsen//
Enligt flera som varit på matcher, så brukar det gå alldeles utmärkt att köpa biljetter utanför Camp Nou eller på flera olika inköpsställen utmed den stora Ramblan. Lycka till. :)
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 17:44
Sonde//
Kan bara instämma. Gårdagens match visade tydligt varför åtminstone jag föredrar Sylvinho i den form han befinner sig nu. Men eftersom laget spelade en sådan sprudlande fotboll kändes det i första läget fel att kritisera någon. :)

BatiGoal_!//
Det är priset man får betala. När man gläds åt sitt lags fina fotboll och det går allt bättre, så kommer den svenska avundsjukan in och visar sig ifrån sin allra mörkaste sida. Kan man som neutral åskådare inte erkänna att den show vi fick se igår (då menar jag de som sett hela matchen) var underbar fotboll, då är det bara tragiskt.

Vbg:arn//
Kharles får tycka vad han vill precis som du, det innebär inte att du kan kalla honom för ett svin. Gör istället som han, bemöt och argumentera emot åsikterna istället för att komma med "cheap shots". :)
Barcelona stinsen
2005-11-03 17:31
tjena alla!
Underbar fotboll barca prestera igår, bara att njuta även om motståndet i höll någon högre klass!

ska ner med en kompis o titta på barca-santander!
tänkte höra om någon av alla brilljanta experter härinne vet hur man får tag i biljetter lättast? förbeställa eller kan man köpa dom utanför arenan innan match? hoppas verkligen att dom som kan svarar så min resa blir så perfekt som jag hoppas :D
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-03 17:31
Zizou-Mano:

En fråga vad är det du vill komma fram till?

Du blandar och ger när det gäller att vara seriös och barnslig hur ska du ha det?

King_rau:

Vi är medvetna om att vi mötte ett relativt svagt motstånd men tack ändå för att du tog upp vilken klass de håller.

Svagt motstånd eller inte så visar vi upp fin fotboll gör många mål och roterar friskt kan du säga desamma om madrid? Aja nu ska man inte klandra anfalls spelet då ni saknar en del men låt oss njuta utan att det kommer in negativitet så onödigt.

Vinner Barca mot storlag då kommer det minsann inga barsnliga inlägg men när vi vinner mot mindre lag då ska La rambles plötsligt bombaderas av andra fans och anklaga oss för att vara för högmodig och vara arrogant.

Är det Barcas fel att vi har en bred trupp iår?---- Riktad till R.madrid fansen?
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-03 17:28
baarca ///
nänä han måste bli lite starkare i kroppen så tappar han inte bollen.
de lovar ag. :)

visca la barca !!!
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-03 17:27
Sonde ///
du har helt rätt våran mittfält är väldigt stark.
och med den starka mittfältaren van bommel är den lite extra.

FINE !!!

nu behöver vi inte oroa oss om elclasico.
jag tror att vi tar kammar hem segern på båda elclasico i år.

Vbg:arn ///
ja nu kommer vi till dig.
du får tycka vad du vill om kharles men du får
inte uttrycka det här i forumet.
här ska vi diskuttera barca barca barca
inget annat.
eller dagens fotboll.

visca la barca !!!
Barcelona baarca
2005-11-03 17:23
faan vilken bra match barca gjorde igår...e det bara jag som tycker att messi tappar ganska mycket bollen?
Barcelona Sonde
2005-11-03 17:15
Skaaaplig match igår, man njöt ju för fulla drag under första halvlek. Lite tankar om matchen:

* Iniesta/van Bommel/Xavi, där har vi ett fantastisk innnermittfält. Marquez/Xavi/Deco likaså, Xavi/Deco/van Bommel med - kort och gott kan man säga att de mittfältare vi förfogar över är fruktansvärt bra allihopa. Då inkluderar jag även Motta som gjorde ett mycket fint inhopp igår.

* Messí är redan en av världens vassaste spelare, det finns inga gränser för hur bra han kan bli. Fan för Giuly säger jag bara, hade inte han funnits i truppen hade konkurrensen stått mellan Ezquerro/Messí vilket känns betydligt jämnare (även om Messí är den bättre) än Messi/Giuly.

* Säga vad man vill om Eto'os egoism och tendens att sumpa målchanser, men det spelar ingen roll hur många chanser han missar för han skapar nya hela tiden och till slut sitter den. I mina ögon är han dessutom ingen dålig avslutar, han har bara en tendens att försvåra vissa situationer.

* Sylvinho är sååå mycket bättre än Gio, det kunde vi se klart och tydligt igår. Snacka om skillnad på inläggen.

* Edmilson har spelat upp sig. Jag tyckte tidigare att det var mycket trben över honom, men det ser bättre ut nu, verkligen. Jag håller dock fortfarande Marquez före Edmislon som mittback bredvid Puyol, förutsatt att Xavi spelar pivote.
2005-11-03 17:02
kharles har en förmåga att bete sig som ett svin här, bra att fler uppmärksammar det och säger ifrån. Han tror att han äger gästboken och har rätt att säga vad han vill till alla bara för att dom säger något som inte passar honom.

blanco10: Håller för övrigt med dig om Eto'o, ingen spelare är större än ett lag och han behöver lära sig att sitta på bänken också.
Barcelona Guardiola
2005-11-03 16:50
Lyckades inte heller få hem matchen. Klockan 0000 är det sammandrag från fjärde omgången på eurosport. se länk hoppas det blir mycket från barca matchen.
Barcelona HLKINHO
2005-11-03 16:45
snälla kan någon lägga in länkar så man kan titta på matchen från igår...ja vill se målen:D
Real Madrid Zizou-Mano
2005-11-03 16:30
Beautiful_ Barça

Är alla Barca fans lika trångsynta som dig eller är det bara du som är född för tidigt?

Så man kan inte POSITIVT kommentera matchen ni vann igår utan att se det som en svaghet, synd.
Barcelona Señor Cúle
2005-11-03 16:11
Eller så blir jag glad om jag bara kan få highlights från matchen:)
Barcelona Señor Cúle
2005-11-03 16:08
Jag ber verkligen grabbar, när man går in på FBTZ.com var ska man trycka så att man kan ladda ner matchen från igår, snälla hjälp mig, snälla:(
2005-11-03 16:03
La_Rambla: Självklart, alla vet ju vad Messi kan nu. Det gäller bara för honom att hålla en hög nivå varje match, om han nån gång får spela fler matcher i rad.

Det finns ju många unga talanger som gör toppmatcher när dom får spela (se bara i Premier League, yngste målskytten genom tiderna är som bortblåst numer). Messi kommer hur som helst bli riktigt bra, men hur bra han blir avgörs till stor del på hur jämn nivå han kan ha.

Ronaldinhos storhet är ju att han även när han gör dåliga matcher är en av planens bästa spelare.
Barcelona Blanco10
2005-11-03 15:58
Majsan// om du registrerat dig, och fullbordat registreringen via det mail som skall ha skickats till dig, och fortfarande inte får upp ngt så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Alla ni leechers som redan laddat ner matchen. Kan ni inte seeda lite snälla! det går såååå trögt just nu.
Flames
2005-11-03 15:55
Underbar match med underbara mål, Till och med så en del vittröjor har fått upp ögonen för oss och är här inne och berömmer oss på deras lilla vilsna vis =)
Barcelona Barça82
2005-11-03 15:53
Ämne: Hahahahahahahahhahah....
Du har helt rätt, jag var ironisk, synd att folk inte förstår!
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 15:53
Ingen spelare är bra "jämt". Alla gör en del mindre bra matcher. Det Messi har visat tills nu borde vara nog för att inse vilken exeptionell talang han är, ovasett om han gör någon plattmatch framöver.
2005-11-03 15:51
Jag tycker fortfarande att det inte hade varit fel att peta Eto'o igår, mendet var tur att målskyttet för honom kom igång igen.

Eto'os största problem tror jag är Giuly, jag tycker inte att han tillför laget någonting.

Skulle vara intressant att se hur länge Messi kan vara så bra som han varit dom senaste matcherna han spelat. Så man får svar på om han bara går på "tändning" eller om han faktiskt är så bra jämt.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-03 15:43
Zizou-Mano

OK, just det. Så du är en sådan som tittade efter vilket lag som har vunnit flest CL titlar och så bestämmde du dig,, "Nu ska jag heja på dem".
Barcelona La_Rambla
2005-11-03 15:40
Ämne: La_skramla,

Skriv....
Ja men det var ju precis vad jag skrev från första början om du läser lite nogrannare.
"Ett El clasico är en helt annan sak, dagsform spelar ingen roll. Om ni nu har skadade spelare då är det ju tråkigt för er. Hoppas inte, för då lär det bli en riktigt bra match."

Men whatever, orkar inte tjafsa om det här. :)
Annons: